tarvii apua!!!

Mikäköhän iski bemariin eilen toimi moitteettomasti mutta äsken koitinsaada käyntiin niin startatessa kuului vain semmoinen stuk stuk ääni.Eli starti ei pyörinyt ja valot tavallaan hakkas.Voisko olla akku sökö vai onko käynnisteksyn estossa jotain.Ja kun otin avaimen pois niin aivan kuin olisi ollut puhallin päällä tai jokin humisi keskikonsulissa.

12

1362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • buimuri

      On kyseessä?

      • 320 vuosimallia 2001


      • keppe kirjoitti:

        320 vuosimallia 2001

        Kunnossa sain apuvirtaa niin johan tärähtikäyntiin,eli akku kauppaan nyt.


      • 523 bemu
        keppe kirjoitti:

        Kunnossa sain apuvirtaa niin johan tärähtikäyntiin,eli akku kauppaan nyt.

        Täysin vastaavasti kävi mulla aamulla. Sen jälkeen on toiminut koko päivän moitteetta.


      • 523 bemu kirjoitti:

        Täysin vastaavasti kävi mulla aamulla. Sen jälkeen on toiminut koko päivän moitteetta.

        Sulla tai huomasitko että vaikka laitoin valot pois päältä niin kun auto ei startannutkaan niin valot syttyivät keulille vaikka katkaisija oli pois päältä.Eli valot ei olisi pitänyt palaa.Onko jokin hieno ominaisuus että ilmoittaa jos akussa ei ole puhtia?


      • 523 bemu
        keppe kirjoitti:

        Sulla tai huomasitko että vaikka laitoin valot pois päältä niin kun auto ei startannutkaan niin valot syttyivät keulille vaikka katkaisija oli pois päältä.Eli valot ei olisi pitänyt palaa.Onko jokin hieno ominaisuus että ilmoittaa jos akussa ei ole puhtia?

        Enkä huomannu. Meillä oli tuona yönä lähes 40 pakkasta, joten kai se akku on herkästi loppu jos ei täynnä ollu. Muut sähkövempeet vielä toimi, mut startannu ei. Viime yönä latasin akun ja hyvin hyrähti taas käyntiin :)


      • Kra
        523 bemu kirjoitti:

        Enkä huomannu. Meillä oli tuona yönä lähes 40 pakkasta, joten kai se akku on herkästi loppu jos ei täynnä ollu. Muut sähkövempeet vielä toimi, mut startannu ei. Viime yönä latasin akun ja hyvin hyrähti taas käyntiin :)

        Semmonenkin pointti, että vaikka akku oliskin jo täynnä, niin kylmissä oloissa lataus nostaa akun lämpötilaa jonniiverran ylöspäin. Se taas auttaa kovastikin asiaan, kun tarviis laittaa auto "tulille"!


    • Kra

      Akkua varsinkin jos on suurin osa ajoista pätkäajoa näillä keleillä. Ite pistän laturin kiinni yön yli lähes viikottain, niin pysyy akku täydempänä/virkeämpänä. Siltikin vaikka pidän autoa (530 da) tallissa yöt.

    • ompi

      lopussa.

    • Ricracing

      Akut kestää sen 5-7 vuotta.

      Aika tyypilliset akun tsippaamisen merkit.

      • Koska 90% ajan vain lyhyitä matkoja ~7km kerralla ja toden näköisesti ei kerkiä lataantumaan kunnolla.Noh nyt oli sit semmoinen 140km keikka joka oli yhtäjaksoon ajamista niin katsotaan kerkeskö lataantumaan kunnolla,jos vielä kerrankin temppuilee niin sit akku vaihtoon.Tosin akku on varmaan alkuperäinen noin 6v vanha että voi olla että ei jaksa enään toimia kunnolla.Noh onneksi on toinenkin auto että voi ottaa sen jos akku taas tilttaa.


      • paljon pidempäänkin

        Ei 7v maksimi ole. (No et varmaan sitä tarkoittanutkaan) Itselläni perheen edellisessä kakkosautossa oli 14v vanha akku, ja vieläkään ei hajonnut siinä vaiheessa, vaan meni auton mukana. (GMn originaali huoltovapaa)
        Mutta totta, akut ovat aika piipussa usein jo 7v kohdalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe