Ei tätä selvinpäin kestä kukaan

eeeeeeeeeeeiiiiiiii

Saako YO-kirjoituksiin mennä lievästi humalassa? Nyt on vain sellainen tilanne, että en millään kestä tätä selvinpäin. Muutaman olen jo ottanut, mutta täytyy kohta varmaan rajoittaa. Sama juttu oli siskollani, jonka oli aina pakko vähän ottaa aamulla, koska muuten kokeesta ei tullut mitään. Jännittää niin paljon.

19

7387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • julianne

Voihan sitä mennä, mutta ei se sallittua ole.

Kuulin muutama vuosi sitten että koulusta voi erottaa muutamaksi viikoksi jos sinne menee humaltuneena, mutta kai sekin on koulukohtaista.

Niin ja ei kannata jäädä kiinni.

• ...

itsellä on käynyt sama mielessä.

• humalassa!!!

YO-koe tehdään koulussa. Jos valvoja edes epäilee, että olet humalassa, päädyt terveyskeskukseen verikokeeseen. Ja jos alkoholia löytyy pullosta, saat sanoa hyvästit YO-hatulle tänä keväänä. Harva tilaisuus on niin säädelty kuin YO-koe. Tee niinkuin on ohjeistettu, äläkä tee muuta.

Rentous tulee siinä tuntien kuluessa. Viimeistään puolilta päivin homma skulaa.

Et kai kuvittele olevasi jotenkin eriokoinen tai erityisen heikkoa tekoa? Ovathan tästä selvinneet kymmenet tuhannet opiskelijat joka vuosi.

• eeeeeeeeeiiiii

En ihan oikeasti kestä tätä jännitystä. Entä, jos kokeessa tulee pakokauhu, enkä saa paperille yhtään mitään? Voi itku. Taidan ottaa kossua.

• ...

tarkistaako ne muuten mikä on juomapullon sisältö?

• eeeeeeeeeeeeei
        ... kirjoitti:

tarkistaako ne muuten mikä on juomapullon sisältö?

EI.

• -.-

Otan iha varmasti jotn ykkös olutta putelin sinne, ei helvetti muute runosuoni syki..

• ...

ei todella kannata mennä sinne humalassa ja ottaa sitä riskiä ettei lakkia tulekaan. siinä on sitten kiva kotona kertoa, että lakkiaiset siirtyy koska olin kännissä kirjoituksissa!

itse viime vuonna kirjoittaneena voin kertoa, että jännitys on pahimmillaan aina ennen koetta. koetilanteessa on sitten jo niin keskittynyt ettei siellä tule panikoitua. toki on niitä, jotka saavat "kohtauksen" kokeessa, mutta ne ovat kaikilla mennyt ohi sillä että lähtee hetkeksi pois salista (siis vessaan).

yhden kokeen kun selviät niin pärjäät muutkin!

tsemppiä

• ---.-

Pystytkö peittämään humalatilasi? Siinä tapauksessa voisi pikku tilkka alkoholia tehdä terää. Ota mieluummin jo kotona, vaikka tuskin muutenkaan paljastuisit.

• -.-

Vaikka pari pulloo ykkös olutta oli alla ja siellä hörpin sen yhden. Ja siis tuo olut pätee vaa äikkään ku siinä pitää saaha sellane tietty fiilis että juttua rupee tulee. Nyttekki tuli joku 6 sivua ja iha hyviä pisteitä odottelen..

• toivoa meille
        -.- kirjoitti:

Vaikka pari pulloo ykkös olutta oli alla ja siellä hörpin sen yhden. Ja siis tuo olut pätee vaa äikkään ku siinä pitää saaha sellane tietty fiilis että juttua rupee tulee. Nyttekki tuli joku 6 sivua ja iha hyviä pisteitä odottelen..

muille, kun osa on ollut kännissä kokeessa. Suhteellisella arvioinnillahan siinä muiden mahdollisuudet nousee. Saattaa se arviointikyky ja huomiokyky niiltä kännääjiltä mukavasti pettää - sehän on sentään tutkittu tosiasia.

Ja saahan sitä "odotella iha hyviä pisteitä". Hah! Tosi hyvä ennuste elämässä, jos ei osaa edes YO-kokeisiin mennä selvinpäin. Doku!!!

• ...
        toivoa meille kirjoitti:

muille, kun osa on ollut kännissä kokeessa. Suhteellisella arvioinnillahan siinä muiden mahdollisuudet nousee. Saattaa se arviointikyky ja huomiokyky niiltä kännääjiltä mukavasti pettää - sehän on sentään tutkittu tosiasia.

Ja saahan sitä "odotella iha hyviä pisteitä". Hah! Tosi hyvä ennuste elämässä, jos ei osaa edes YO-kokeisiin mennä selvinpäin. Doku!!!

ehkä ihmiset vaan toimii erillailla ja paremmin erillaisten aineiden vaikutuksessa. juu ja tutkittu tosiasia? mikä tässä maailmassa on tutkittu tosiasia enää! ei me oikeasti tiedetä mistään mitään.

ja kuka sä olet kellekkään sanomaan millanen ennuste elämässä? tiedän ihmisiä jotka on menneet työ haastatteluun hieman maistissa ja saaneet työn ja on nyt esim pirun hyvä palkkaisessa työssä. saatanan konttori rotta hissukoita ei jaksa kukaan. elämästä pitää ottaa ilo irti vaikka sitten menemällä kännissä kirjoituksiin. kokeileppa joku päivä niin opit. ja ehkäpä ihminen tuntee itte ittensä paremmin kuin kukaan muu.
        joten mietippä sitä.

• itsensä parhaiten!???
        ... kirjoitti:

ehkä ihmiset vaan toimii erillailla ja paremmin erillaisten aineiden vaikutuksessa. juu ja tutkittu tosiasia? mikä tässä maailmassa on tutkittu tosiasia enää! ei me oikeasti tiedetä mistään mitään.

ja kuka sä olet kellekkään sanomaan millanen ennuste elämässä? tiedän ihmisiä jotka on menneet työ haastatteluun hieman maistissa ja saaneet työn ja on nyt esim pirun hyvä palkkaisessa työssä. saatanan konttori rotta hissukoita ei jaksa kukaan. elämästä pitää ottaa ilo irti vaikka sitten menemällä kännissä kirjoituksiin. kokeileppa joku päivä niin opit. ja ehkäpä ihminen tuntee itte ittensä paremmin kuin kukaan muu.
        joten mietippä sitä.

Alkoholisti myös selittelee juomistaan pontevasti. Oletko siis jo sillä tiellä? Mietipä sitä!

Taidat olla niiden "erillaisten" aineiden vaikutuksessa taas - tai edelleenkin. Ei tuo sinun tekstisi nimittäin edelleenkään oikein suju.

"erillainen" kirjoitetaan oikeasti erilainen.

Pisteen jälkeen aloitetaan aina isolla alkukirjaimella.

"esim." päättyy pisteeseen, jne. jne.

Ja jos tunnet itsesi niin hyvin, niin mihin tarvitset niitä kemiallisia aineita aivojasi sotkemaan? Vähänkin itsetuntemusta omaava henkilö osaa kyllä rentoutua ja keskittyä kokeissa ilmankin aineita.

Mutta kuten sanottu: kännää rauhassa muissakin YO-kokeissa. Mutta älä jää kiinni, ettei sua hylätä. Kokonaan arvostelusta hylätyt tyypit kun eivät vaikuta muiden kokelaiden suhteelliseen arviointiin. Tuollaisen suorituksen arviointi taas parantaa aina meidän muiden mahdollisuuksia! :D :D :D

Kiiitooos!

• ...
        itsensä parhaiten!??? kirjoitti:

Alkoholisti myös selittelee juomistaan pontevasti. Oletko siis jo sillä tiellä? Mietipä sitä!

Taidat olla niiden "erillaisten" aineiden vaikutuksessa taas - tai edelleenkin. Ei tuo sinun tekstisi nimittäin edelleenkään oikein suju.

"erillainen" kirjoitetaan oikeasti erilainen.

Pisteen jälkeen aloitetaan aina isolla alkukirjaimella.

"esim." päättyy pisteeseen, jne. jne.

Ja jos tunnet itsesi niin hyvin, niin mihin tarvitset niitä kemiallisia aineita aivojasi sotkemaan? Vähänkin itsetuntemusta omaava henkilö osaa kyllä rentoutua ja keskittyä kokeissa ilmankin aineita.

Mutta kuten sanottu: kännää rauhassa muissakin YO-kokeissa. Mutta älä jää kiinni, ettei sua hylätä. Kokonaan arvostelusta hylätyt tyypit kun eivät vaikuta muiden kokelaiden suhteelliseen arviointiin. Tuollaisen suorituksen arviointi taas parantaa aina meidän muiden mahdollisuuksia! :D :D :D

Kiiitooos!

alkoholistiko olen...hmm. en. en ole kyllä elämässäni alkoholia litrakaupalla kitannut. on ihan tervettä ottaa silloin tällöin huikka.

ja kuule, en missään nimessä puolla päihteiden "vaarallista" käyttöä, se vaan on niin että niiden kohtuu käyttö laajentaa tajuntaa ja saa näkemään asiat monesta näkökulmasta. niiden kautta pystyy ymmärtämään asioita hieman paremmin.

esim maailman parhaat muusikot ovat käyttäneet ties mitä aineita, ja tulos on jotain niin maagista ja kaunista ettei kuka vain voi sitä luoda saati tajuta. se vaan on niin että niiden kautta pystyy näkemään jotain sellaista mitä ei maan pinnalta näe.

ja kun olen näin vapaalla (ja kirjoitan tietokoneella) kirjoitan öh..(siis näpäilen) kirjaimet vaikka poikittain jos siltä tuntuu. ja by the way, ihan selvin päin täällä ollaan.

ja kuule, älä huoli. en mä jää kiinni, musta vaan tuntuu että mä saatan olla niitä tyyppejä jotka ennemmin pudottais sun arvosanaa kuin nostais sitä.

• :D :D :D
        ... kirjoitti:

alkoholistiko olen...hmm. en. en ole kyllä elämässäni alkoholia litrakaupalla kitannut. on ihan tervettä ottaa silloin tällöin huikka.

ja kuule, en missään nimessä puolla päihteiden "vaarallista" käyttöä, se vaan on niin että niiden kohtuu käyttö laajentaa tajuntaa ja saa näkemään asiat monesta näkökulmasta. niiden kautta pystyy ymmärtämään asioita hieman paremmin.

esim maailman parhaat muusikot ovat käyttäneet ties mitä aineita, ja tulos on jotain niin maagista ja kaunista ettei kuka vain voi sitä luoda saati tajuta. se vaan on niin että niiden kautta pystyy näkemään jotain sellaista mitä ei maan pinnalta näe.

ja kun olen näin vapaalla (ja kirjoitan tietokoneella) kirjoitan öh..(siis näpäilen) kirjaimet vaikka poikittain jos siltä tuntuu. ja by the way, ihan selvin päin täällä ollaan.

ja kuule, älä huoli. en mä jää kiinni, musta vaan tuntuu että mä saatan olla niitä tyyppejä jotka ennemmin pudottais sun arvosanaa kuin nostais sitä.

Suomi ei suju. Ihan sama juotko vai et. Sä nostat muiden arvosanoja näköjään joka tapauksessa. Nössykkä!

• Äiti (ja lääkäri)
        :D :D :D kirjoitti:

Suomi ei suju. Ihan sama juotko vai et. Sä nostat muiden arvosanoja näköjään joka tapauksessa. Nössykkä!

Kyllähän se niin on, että alkoholin (ja muiden ns. "tajuntaa laajentavien aineiden") vaikutukset aivojen toimintaan tunnetaan aika hyvin. Juuri siksi liikenteeseenkin ollaan tuomassa nollatoleranssia. Suomi onkin muuten vähän jälkeenjäänyt lainsäädännössään, kun meillä ei ole vieläkään saatu liikenteen nollatoleranssia, kuten monessa muussa EU-maassa.

Aineen vaikutuksen alainen henkilö kyllä itse kuvittelee olevansa lennokkaampi ja luovempi humalassa kuin selvinpäin. Mutta muiden mielipide on aika eriävä, sen kai jokainen tietää, jos on ollut joskus selvin päin humalaisten seurassa. Ja niitä YO-kokeitahan lukee oletettavasti selvin päin oleva sensori.

Ja kyllä kliiniset tutkimukset ja pidempiaikaiset seurantatutkimuksetkin osoittavat kiistatta, että havaintojen tekokyky, havaintojen tulkinta, looginen päättely ja pienmotoriikka häiriintyvät selvästi jo alle 0,5 promillen humalassa.

Mutta kouluissa on kyllä selkeä nollatoleranssi. Ja ihan syystä. Ei se ole mikään päälle päsmäävien aikuisten kiusallaan kehittelemä sääntö. Ja jos koku on humalassa YO-kokeessa (eivätkä opettajat sitä huomaa), niin kyllähän häneltä koe varmaan menee huonommin kuin se selvin päin menisi, vaikka tekohetkellä muulta tuntuisikin.

• kfldjofvfde
        Äiti (ja lääkäri) kirjoitti:

Kyllähän se niin on, että alkoholin (ja muiden ns. "tajuntaa laajentavien aineiden") vaikutukset aivojen toimintaan tunnetaan aika hyvin. Juuri siksi liikenteeseenkin ollaan tuomassa nollatoleranssia. Suomi onkin muuten vähän jälkeenjäänyt lainsäädännössään, kun meillä ei ole vieläkään saatu liikenteen nollatoleranssia, kuten monessa muussa EU-maassa.

Aineen vaikutuksen alainen henkilö kyllä itse kuvittelee olevansa lennokkaampi ja luovempi humalassa kuin selvinpäin. Mutta muiden mielipide on aika eriävä, sen kai jokainen tietää, jos on ollut joskus selvin päin humalaisten seurassa. Ja niitä YO-kokeitahan lukee oletettavasti selvin päin oleva sensori.

Ja kyllä kliiniset tutkimukset ja pidempiaikaiset seurantatutkimuksetkin osoittavat kiistatta, että havaintojen tekokyky, havaintojen tulkinta, looginen päättely ja pienmotoriikka häiriintyvät selvästi jo alle 0,5 promillen humalassa.

Mutta kouluissa on kyllä selkeä nollatoleranssi. Ja ihan syystä. Ei se ole mikään päälle päsmäävien aikuisten kiusallaan kehittelemä sääntö. Ja jos koku on humalassa YO-kokeessa (eivätkä opettajat sitä huomaa), niin kyllähän häneltä koe varmaan menee huonommin kuin se selvin päin menisi, vaikka tekohetkellä muulta tuntuisikin.

No mun äikän maikka lukaisi mun koetta eilen siinä kolmen jälkeen ja kehui ja sanoi että mulle on yllättävän hyviä pisteitä odotettavissa. ja kyseli miten pystyin petraamaan niin paljon niin lyhyessä ajassa ( en siis äikän kursseilla ole mitenkään kummemmin loistanut)
        Opelle tietenkin vastasin kuinka luin ja luin monisteita, vihkoa ym. tosi asia oli kuitenkin toinen. en valmistautunut ollenkaan. Otin vain hieman juomaa, ja sitä myöten tuli rento fiilis. Yleensä koe tilanteessa turhaudun ja suurinpiirtein revin hiuksia päästä. Nyt olo oli niin rento ja fiilis oli todella hyvä. Kerrankin luotin äidinkiellellisiin kykyihini ja teksti oli tasoiselleni erittäin hyvää. Olen panokseeni hyvin tyytyväinen, osittain kiitos kuulu sille pikku huikalle jonka otin aamulla!

Tosiaan, ihmisille eri asiat varmasti vaikuttaa eritavoin. En mäkään siellä kirjoituksissa perskännissä ollut. Toiset varmaan on tillin tallin jo huikasta, mulla se taas rentouttaa olon.
        Osa vetää unilääkkeen edellisenä yönä, osa ottaa aspiriinia joka rentouttaa lihaksia, osa vetää sokerilitkulimpparia ja karkkia, osa ei mitään. Eikä ne kaikki L mene niille "pulmusille."

• Äiti (ja lääkäri)
        kfldjofvfde kirjoitti:

No mun äikän maikka lukaisi mun koetta eilen siinä kolmen jälkeen ja kehui ja sanoi että mulle on yllättävän hyviä pisteitä odotettavissa. ja kyseli miten pystyin petraamaan niin paljon niin lyhyessä ajassa ( en siis äikän kursseilla ole mitenkään kummemmin loistanut)
        Opelle tietenkin vastasin kuinka luin ja luin monisteita, vihkoa ym. tosi asia oli kuitenkin toinen. en valmistautunut ollenkaan. Otin vain hieman juomaa, ja sitä myöten tuli rento fiilis. Yleensä koe tilanteessa turhaudun ja suurinpiirtein revin hiuksia päästä. Nyt olo oli niin rento ja fiilis oli todella hyvä. Kerrankin luotin äidinkiellellisiin kykyihini ja teksti oli tasoiselleni erittäin hyvää. Olen panokseeni hyvin tyytyväinen, osittain kiitos kuulu sille pikku huikalle jonka otin aamulla!

Tosiaan, ihmisille eri asiat varmasti vaikuttaa eritavoin. En mäkään siellä kirjoituksissa perskännissä ollut. Toiset varmaan on tillin tallin jo huikasta, mulla se taas rentouttaa olon.
        Osa vetää unilääkkeen edellisenä yönä, osa ottaa aspiriinia joka rentouttaa lihaksia, osa vetää sokerilitkulimpparia ja karkkia, osa ei mitään. Eikä ne kaikki L mene niille "pulmusille."

Varo vain mihin pahaan jamaan sinä itsesi vielä ajat. Aivojen kemiaa ei todellakaan kannata sotkea.

Ja enpä minä oikein usko tuota äidinkielen opettajan sanomista perjantaina, anteeksi vain. Minusta tuntuu, että sinä olisit sillä asialla kehunut täällä jo aiemmin, koska sinulla tuntui olevan kova tarve kehuskella tällä "ryypyn tuomalla rennolla fiiliksellä". Ja voihan täällä jokainen tuloksillaan kehua. Se, ovatko puheet totta, ei näe kukaan. Monilla on tarve päteä.

Mutta mieti itse mihin olet ajautumassa ja miksi.
        Kaikkea hyvää sinulle!

• kfljdfvovde
        Äiti (ja lääkäri) kirjoitti:

Varo vain mihin pahaan jamaan sinä itsesi vielä ajat. Aivojen kemiaa ei todellakaan kannata sotkea.

Ja enpä minä oikein usko tuota äidinkielen opettajan sanomista perjantaina, anteeksi vain. Minusta tuntuu, että sinä olisit sillä asialla kehunut täällä jo aiemmin, koska sinulla tuntui olevan kova tarve kehuskella tällä "ryypyn tuomalla rennolla fiiliksellä". Ja voihan täällä jokainen tuloksillaan kehua. Se, ovatko puheet totta, ei näe kukaan. Monilla on tarve päteä.

Mutta mieti itse mihin olet ajautumassa ja miksi.
        Kaikkea hyvää sinulle!

pahaan jamaan ja pahaan jamaan. Älkääs ny luoja tehkö kärpäsestä härkästä! aamulla vedetty puolikas breezeri ei kuule ole jama eikä mikään. jotku oli siellä kännissä minä en.

Kenenkään ei tarvitse uskoa mitä minä sanon. Pääasia on että minä tiedän mitä tapahtui. Alunperinkään en lähtenyt itseäni kehumaan vaan sanoin vastaan jollekkin tyypille joka piti itseään muita parempana ja alkoi muita halventamaan.

Ja en ole mihinkään ajautumassa. Minun kohdallani on fakta että kun otan huikan taikka aspiriinin(en siis molempia yhtaikaa) niin lihakset rentoutuu ja saan pidettyä itseni paremmin kasassa kokeessa. Muulloin en tosin edes paljoa juo.

Mutta eiköhän tämän keskustelun ole aika päättyä. Tiedän mitä teen ja en ole se pahin tyyppi jolle tässä nuorisossa pitäisi alkoholin sun muun käytöstä paasata. joten so long.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      87
      6042
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      330
      5281
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2676
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      104
      1692
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      113
      1556
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      122
      1443
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1403
    Aihe