Hampaat

Marsu

Voiko epilääkkeet aiheuttaa hampaiden heikentymistä? Mulla on nyt viikon sisällä lähtenyt kahdesta hampaasta isot palat. Olen siis myös raskaana, et kai se voi myös aiheuttaa hampaiden pehmenemistä. Oletteko muut huomanneet hampaissa mitään outoa?

12

2019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nj1977

-aiheuttavat (?) hampaissa ongelmia. Puren ilmeisesti kohtauksien aikana hampaita todella voimallisesti yhteen ja nyt yhden hampaan kanssa on todellisia ongelmia (jatkuva tulehdus päällä). Aiemmin (ennen epilepsiaa) ei hampaiden kanssa ollut ikinä ongelmia. Harmittaa, kun tämä ongelma hammas joudutaan tod.näk. poistamaan.

• juulia

hampaisiin helpommin reikiä
      niin on neurolla sanoneet

• m-54

Olen vuosikausia taistellut kunnan terveyskeskuksen kanssa asiasta,he ivat velvollisia järjestämään hoidon siinä tapauksessa yksityisellä jos eivät omat resussit riitä. Saat heiltä lähetteen jollekkin yksityiselle sopimus hammaslääkerille joka veloittaa sinua saman kuin TK n lääkeri tulisi maksamaan.Osan laskusta yksityinen laittaa TK hon suoraan.
      Olen asiasta jopa kansan edustajille puhunut kun me epiläiset olemme eriarvoisessa asemassa kuin esim.diabeetikko jolle hammas hoito on täysin ilmaista.Me emme saa hammashoitoa kuin silloin jos olemme sairaalassa tai hoitolaitoksessa sisällä ja mahdollinen hoito vaatii terveet hampaat.
      Sori,tulipahan vuodatus taas jälleen kerran.
      Toivottavasti siellä missä asut on Terveyspalvelut mallillaan ettei sinun tarvi ruveta peräämään mistään erikseen sitä.

• sauvatar

mulle ainakin on noita purenta
      ongelmia myös tullut.
      Lohjennut hampaita ym...

• m-54

Olen aikoinaan kysynyt neuroilta ja hammaslääketieteen laitokselta ja ova t syy yhteyden myöntäneet.

• sauvatar
        m-54 kirjoitti:

Olen aikoinaan kysynyt neuroilta ja hammaslääketieteen laitokselta ja ova t syy yhteyden myöntäneet.

neurologit näistäkään mitään puhu ?
        Kyllähän suun hygienia on perusedellytys
        koko kehon hyvinvointiin.

• Telle

voivat tehdä hiushalkeamia hampaisiin, jotka sitten puolestaan aiheuttavat hammaslohkeamia. Itse olen vaihdattanut kaikki vanhat paikkani muovisiin.

Lääkkeillä en ole huomannut olevan mitään vaikutusta, ainakaan vielä (olen syönyt epilääkkeitä vasta n. 10 kk). Kohtausten aikana olen kyllä pari kertaa purrut etuhampaani rikki.

• Hugo.

Sinä kyllä olet aikamoinen ja uskot kaikkeen. Tunnen hirveästi hammaslääkäreitä sukuni plsta ja muovipaikkkojen vaihtaminen on ollut pelkkää markkinointia joidenkin hammaslääkäreiden taholta. Tieteellisiä perusteita ei ole amalgaamipaikkojen vaihtamiseen. Näin ainakin 5 lähisukulaistani sanoo ja 50 vuoden kokemuksella kaksi heistä.

• Telle
        Hugo. kirjoitti:

Sinä kyllä olet aikamoinen ja uskot kaikkeen. Tunnen hirveästi hammaslääkäreitä sukuni plsta ja muovipaikkkojen vaihtaminen on ollut pelkkää markkinointia joidenkin hammaslääkäreiden taholta. Tieteellisiä perusteita ei ole amalgaamipaikkojen vaihtamiseen. Näin ainakin 5 lähisukulaistani sanoo ja 50 vuoden kokemuksella kaksi heistä.

tarvitse tukeutua sinun oletettuihin lähipiireihisi, olen sentään itsekin tässä maailmassa elänyt ja huomannut asioita omalla kohdallani. Kovinpa olet kopea, siiskö jo lie ihan hammaslääkärikin? Voinet sitten saman tien antaa pitävät diagnoosit lähipiirisi tuella myös erinäisistä epiläisistä.

• sekka

Marsu, mulla sama juttu...! oon kyllä sen pistäny sidekudosten haurastumisen piikkiin...

• timanttimies

samat vaivat,kokeile merilevää

• sauvatar

mene näin ;
      Jokainen raskaus vie yhden hampaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1179
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1038
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      833
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      811
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      754
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    Aihe