Kertokaa hyvät ihmiset, mistä voi johtua korppumaisen kovat pyyhkeet ja pyykit kuivumisen jälkeen? Olen yrittänyt eri pesuaineita jauhemaisia ja nestemäisiä, huuhteluainetta ja ilman sitä. Vajaalla koneellisella ja täydemmällä. Annostellut pesuainetta välillä vähemmän välillä enemmän, pessyt 60 ja 40 asteessa, mutta tuloksetta. Huuhteluaineella ei tullut niin kovia, mutta froteepyyhkeitten nukka oli lintassa, joten kuohkeudesta ei ollut tietoakaan. Lapset valittavat, että kavereilla on niin ihanan pehmeitä pyyhkeitä, ja meillä sellaisia, että kuivaaminen aivan sattuu. Ei ole kavereilla kuivausrumpua. Mikä neuvoksi??????? En usko, että pesukoneessakaan on vika, sillä edellinenkin teki aivan samanlaista tulosta, eikä kone ole halvimmasta päästä. Neuvot olisivat tosi tarpeeseen!!!!:(
Koppuraiset pyyhkeet
4
3493
Vastaukset
- ja hyvää tulee tai ainakin ...
Pesen froteepyyhkeet 60 asteessa, täydessä koneessa, pesuainetta annostelen ohjeen mukaan enkä käytä huuhteluainetta, se vie kuivaustehon. Läväytän pyyhkeet suoriksi ja ripustan kuivumaan. Mankeloin ne. Ei ne mielestäni ole koppuraisia. Kuivaatko pyykkisi liian kuumassa paikassa?
Ei kai voi muuta kuin vaihtaa merkkiä. - kannattaa/
pestä 90 asteessa, ainakin silloin tällöin ja muuten vaikka sitten 60 asteessa. niin pysyvät pehmeinä...ja bakteerit EI edes tuhoudu 40 asteessa, vaikka lika lähtisikin.
- olen....
samaa mieltä. Välillä pyyhkeet kannattaa pestä 90 asteessa, jotta "kaikki" pöpöt tuhoutuu. Miten ihana on kuivata täysin puhtaalla pyyhkeellä. Jos pyyhe haisee puhtaana/käytettynä tunkkaiselle se on silloin merkki että pyyhkeessä on bakteereja/pöpöjä.
Vastaus ylempään kysymykseen, miksi pyyhkeet eivät ole pehmeitä. Vikana on hyvin todennäköisesti pesuainejäämät/ huono huuhtelutulos. Nykyiset pesukoneet käyttävät vettä niin säästeliäästi, että esim. froteen kohdalla kannattaa käyttää vedenlisäys tai lisähuuhtelu toimintoa. Frotee imee itseensä niin paljon esim. pesuvettä että sen huuhtoutumiseen tarvitaan tarpeeksi huuhteluita sekä linkouksia ja mielellään huuhteluveden määrä pitäisi olla riittävä, että kaikki pyyhkeet kastuu kunnolla. Hyvin huuhtoutunut froteepyyhe ei ole "koppura".
- kuivausrumpu
niin saat pehmeitä ja pölyttömiä pyykkejä ja ei tarvi käytellä mitään huuhteluaineitakaan. Ja aikaakin säästyy (sähköä ei)kun ei tarvi ripustella kuivumaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395248- 853752
- 483145
- 623045
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451848Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751