Venemessut

kutteri

Se on taas se aika kun päästään nauttimaan Vene-messuista. Kiva nähdä ja suunnitella uuden veneen ostoa ensi purjehduskaudelle. Vanha vene onkin jo 3v. vanha. Tänä vuonna on varmaankin ennätysmäärä näytteillelaittajia. Saa taas lähes koko päivän kulumaan kierrellessä ja nauttiessa kunnon lounaan sekä muutaman bissen.

t. Kutter

P.S Kilpailu : laskekaa monta omien eväiden syöjää näkyy, niille on varmaan varattu oma piste, ulkopuolelta :)

15

1586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmasti lähteä

      Jos 3 vuotta vanha vene on jo vaihtokunnossa niin ilman muuta kannattaa mennä messuille ja miettiä että mikä meni edellisen veneen ostossa pieleen.

      • ratkaisee

        kun kerran skandiveneen arvo ei vanhetessa putoa ja käytetystä maksetaan ylihintaa niin siinä nettoaa kivasti, kun vaihtaa 3 vuoden välein uuteen.


      • vai kestävä sijoitus?
        ratkaisee kirjoitti:

        kun kerran skandiveneen arvo ei vanhetessa putoa ja käytetystä maksetaan ylihintaa niin siinä nettoaa kivasti, kun vaihtaa 3 vuoden välein uuteen.

        Ylihinta-höpötys on toistoa ja jauhamista, ei vitsikästä.
        Tosiasia kuitenkin on, että tukevasti rakennettu ja tunnetun venesuunnittelijan vene säilyttää yleensä arvonsa. Omistajalle ei tule vaihtamisen halua, jos veneen kokokin sattuu olemaan sopiva vielä vuosien päästä.


    • heh

      Minä kyllä syön kotona palan naudan sisäfilettä (medium) ja juon tarpeelliseksi katsomani määrän punaviiniä. Muutenkin joudun aina ihmettelemään miksi pitää maksaa pääsylippu johonkin tilaisuuteen päästäkseen syömään ja juomaan.

    • kuvissa
    • nousukas

      En tiedä mistä toi oikein kertoo... Ehkä vene on täysin paska kolmen vuoden päästä .... Itse en vaihtaisi omaani lähes kymmenen vuotta vanhaa venettä poies .... Olen siihen matkan varrella laittanut kaikkea tarpeellista... ja jos nyt heittaisin sen pois niin uuden veneen kanssa saisin taas aloittaa sen varustelu rumban... en tarkoita tässä sitä kaikkea elekroniikkaa, mikä jostain syystä tuntuu olevan in... ajan tasaiset merikortit, hyvä kompassi ja kaiku riittävät.. vaan siitä mikä tekee veneessä asumisen mukavaksi.. sauna, suihku, lämmin vesi, astianpesukone... jne... :-)... ja kyllä voin syödä omia eväitä, jopa messuhallissa....mielestäni ei ole tärkeää rahan määrä vaan se mitä sillä saa....

    • eväät

      Pari ruisleivän nakertajaa taas näkyi,eikä olleet ihan "purjehduskamoihin" pukeutuneita. Toisen pipo oli pöydällä auki, laitettiin kaverien kanssa ukolle pari kolikkoa.

      Laitan kuvat tilanteesta myöhemmin näkyville.

      Mutta tärkeintä oli messujen muu anti, kyllä taas tekis mieli vaihtaa venettä !!

      m-karhu

    • filosofianTriHki

      Purjeveneistä ei erota, ovatko ne vuodelta 1974, 2007 vai 2018. Onko se sitten sitä "ajatonta designiä", mene ja tiedä, mutta itse en pidä purjevenettä edes "veneenä". Makuasioita.

      • niin.on

        Eihän purjeveneistä erota edes sata vuotta vanhoja designeja. Mikään ei muutu, aina niissä on ne samat köli ja masto.


      • eimikääntri

        Purjeveneet on ehkä enemmän kuin vain veneitä, siinä ollaan osin samaa mieltä.


    • TäyttäOli

      Olisi pitänyt ottaa eväät. Eilen oli vilkas päivä ja pitkät jonot. Kannattaa syödä muualla jos tänään menee, tai sitten ruisleipää taskut pullolleen.

    • pjongjun

      10% vähemmän väkeä kuin viime vuonna. Väsynyttä menoa. Ketään kiinnostamattomia luentoja. Kolme purjevenettä (matkapursia). Olisikohan aika lyhentää messuja?

    • ruma_kunniaan

      Vuoden suurimmat kumi- ja peltivenemessut, euroopan karseimmat veneet yhdessä läjässä.

    • lihamylly2

      Kävikö kukaan kyselemässä Karttakeskuksen uudesta Loistosta, ja koska tulee jos tulee ?

      • Loistavapolku

        Hyvä kysymys, sillä viime talvena olin siellä heidän osastollaan sitä ihmettelemässä ja annoin heikkona hetkenäni heille jopa E-maili osoitteenikin.
        Keväällä sieltä tuli sitten kannustavaa postiakin, jonka mukaan uusi systeemi tulisi kauden alkuun mennessä jakoon.
        Nyt ei sieltä ole tullut mitään lisätietoa sen jälkeen - enkä ole kyllä itse mitään sen perään kysellytkään.
        Tänä talvena en sinne joutanut menemään, joten olen itsekin aivan kuulopuheiden varassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1772
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1224
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      72
      901
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      233
      872
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      855
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe