Neuvoja kaivataan

*tikka*

Meinasin viikonloppuna vaihtaa soran hiekkaan. Olen kuullut, että Bilteman puhallushiekka olisi edullista ja hyvää, eikä sitä tarvitsisi pestä. Minulla on 2 partamonnia ja albiinomonnisia ja ne kuulemma tykkäävät enemmän hiekasta?!
Kysymykseni kuuluu, että voiko kalat laittaa heti vaihdon jälkeen takaisin jos säästän kaiken vanhan veden?
Allas on 180l ja siellä on edellämainittujen asukkien lisäksi miljoonakalaoja ja tetroja.

1

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Monniset tykkää pöyhiä pehmeää hiekka pohjaa ja etsiä sieltä ruoan jätteitä suupaloiksi.
      Partiksille, ihan sama...

Ei vettä tarvitse säästää kalojen siirto ämpäreitä enempää, voit laittaa uutta vettä sitten lisää kun akva on valmis.

Ota vanhaa hiekkaa talteen ja laita se sukkahousun punttiin ja laita sukkahousu hiekkoineen akvaarioon muutamaksi päiväksi niin että vanhan hiekan bakut pääsee kasvattamaan kantaansa uuden hiekan pinnalle.
      Älä putsaa lasi pintoja sillä niissäkin asuu bakteereja jotka on hyviä akvaarion elämän tasapainon kannalta.

Miljoonakalat kuuluisi kovempaan veteen kuin mitä sulla on muut lemmikkisi, mitäs mieltä oot, voisitko antaa niille oikeat vesi oltavat?

Hiekasta;
      - Bilteman hiekan kehutaan olevan asennus valmista suoraan pussista mutta voisit nyt kokeilla ja tehdä testin joka osittaa vöäittämät vääriksi tai tosiksi... Laita ämpäriin puolilleen hiekkaa ja vettä perään melkein ämpäri täyteen.
      Pöyhi hiekkaa vaikka suihku huoneen lattian päällä ja JOS HIEKASTA IRTOAA PUTUA JA IRTOPÖLYÄ NIIN KOE ON ONNISTUNUT JA SUN TÄYTYY PESTÄ HIEKKA NIIN PUHTAAKSI ETTÄ SITÄ KAIVELEMALLA PESU VESI PYSYY KIRKKAANA PÖYHINNÄN JÄLKEENKIN, KAADA LIKA VESI TIETTY VÄLILLÄ VIEMÄRIIN MUTTA SILLOIN SUN TÄYTYY PESTÄ HIEKKA JOS SE LIKAA PESU VEDEN. AATTELEPPA MITÄ LIKAINEN VESI SAA AIKAISEKSI AKVAARIOSSASI...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1947
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1411
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe