Onko se tarkoitettu alunperinki Golf-kärryksi?
Mistä tulee nimi Golf ?
8
1319
Vastaukset
- :-)
alun perin sen piti tarkoittaa Golf-virtausta, VW:n silloiset muut mallit olivat mm. Passat ja Scirocco.
Sen jälkeen kun mallistoon tuli Audi 50, josta tuli Polo, niin ihmiset mielsivät golfin tarkoittavan sitä "urheilulajia"- paree
Kyl sen täytty olla se kolopallo. Takapenkkikin ollut kovassa käytössä.
- nimimerrki erkki
Golf on kait sanana vastaa sanoja LAHTI TAI VIRTA, tieenkin myös Golf peliä, jota voisi merkitä myös menestyväksi ja suositun ihmisen peliksi. Golf virtaa voisi kutsua myös lämpöä tuovaksi ja elämän mahdollistavaksi virraksi. Jos Golf virta hyytyy, nii elämä loppuu!
No, otetaan sit muitakin volkkarin malleja.
Bora on myös tuuli, aaviikko tuli.
Passat voi tulla sanoista Sopiva, tai matkustaja ( passenger )
Joskus kauan sitten oli volkkarilla malli nimi Derby, se oli sellainen POLO poraspera... Derby on hevospeli.
Polo on Golfin nimen kanssa myös hevospeli. - :-)
passat ja scirocco nimenomaan myös tuulia, silloin mallistossa oli näitä tuulia
polo muutti jonkin verran, se oli selvä urheilu/peli (Derby sisarmallina) - Ventolla
Vento on italiaa ja tarkoitta tuulta.
Linkistä löytyy myös Bora ja Scirocco. Nekin ovat tuulia.
http://it.wikipedia.org/wiki/Vento
Passat=pasaatituuli
USA:ssahan sen auton nimi oli aluksi Rabbit eli suomeksi kani tai kaniini. Varmaankin toivoivat, että se lisääntyisi siellä kuin kani. Silloisiin isoihin amerikanrautohin verrattuna se oli sitäpaitsi pienikokoinen ja liikkui ketterästi kuin jänis.
Sitten sen nimi muutettiin sielläkin Golfiksi ja viime vuonna taas takaisin Rabbitiksi. Luultavasti Golf-virta on jenkeille vähemmän tuttu kuin golf-peli.- ilppis vaa
kuin Golf-Kärry, yhtä ruma...
- ilppis vaaaaa
kuin Golf-Kärry, yhtä ruma...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429