Matkakassan suuruus

mietityttää

Hei Brasiliassa lomailleet, paljonko kannattaisi varata elämiseen rahaa 2 viikon lomalle Porto das Dunasiin. Seurueessamme on 2 aikuista ja 2 kouluikäistä lasta. Paikallista valuuttaa kannattaa ainakin alkutarpeisiin varmaan vaihtaa jo Suomessa?

14

4055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahamies

      Taas täällä persaukiset kyselee.
      Ota sen verran pätäkkää että riittää. Mitä sitä kyselemään.
      Pari korttia vielä mukaan, niin se on siinä.

      Eri juttu on se paljonko palaa reissussa. Tollanen katras panee herkästi haisemaan pari tonnia, ilman viinoja. Jos herrasväki on kovasti persoja kastikkeelle, pane tonni päälle.

      • ........

        Kyllä sitä saa täällä kysellä tärkeitä asioita, ja eikös nämä palstat oo pitkälle kehitetty ajatusten vaihtoon?? Niin mä ainakin luulen...

        Nyt tähän alkuperäisen kysymykseen. Mä olin tammikuussa Brasiliassa, minä ja mieheni kaksi viikkoa. Meillä meni alle tuhat euroa ja viimeiset päivät ihan tekemällä kulutettiin realeja kun ei niitä viitsi Suomeen tuoda ja taas vaihtaa euroiksi. Syötiin todella hyvin joka päivä, käytiin parilla retkellä, ostettiin paitoja, koruja, käsitöitä, kenkiä... liikuttiin taksilla joka ilta hotellilta kaupunkiin ja takaisin hotellille. Tähän n. 1000 euroon sisältyy myös hotellilasku joka oli 200 euroa. Kyllä siellä vähällä rahalla pärjää ku suosii muita kuin turisteille tehtyjä ravintoloita ja baareja =) Ihana maa Brasilia on =)


      • näin rahaa..
        ........ kirjoitti:

        Kyllä sitä saa täällä kysellä tärkeitä asioita, ja eikös nämä palstat oo pitkälle kehitetty ajatusten vaihtoon?? Niin mä ainakin luulen...

        Nyt tähän alkuperäisen kysymykseen. Mä olin tammikuussa Brasiliassa, minä ja mieheni kaksi viikkoa. Meillä meni alle tuhat euroa ja viimeiset päivät ihan tekemällä kulutettiin realeja kun ei niitä viitsi Suomeen tuoda ja taas vaihtaa euroiksi. Syötiin todella hyvin joka päivä, käytiin parilla retkellä, ostettiin paitoja, koruja, käsitöitä, kenkiä... liikuttiin taksilla joka ilta hotellilta kaupunkiin ja takaisin hotellille. Tähän n. 1000 euroon sisältyy myös hotellilasku joka oli 200 euroa. Kyllä siellä vähällä rahalla pärjää ku suosii muita kuin turisteille tehtyjä ravintoloita ja baareja =) Ihana maa Brasilia on =)

        Kaksi aikuista ja kumpikin otti mukaan 300 euroa.
        No siellä jouduttiin nostamaan lisää visalla ainakin 200 euroa.
        Visalaskut noin 300 euroa vielä luotolla lisää..

        Eli raaka arvio noin 800 euroa paikanpäällä.
        Ja me emme suinkaan penniä venyttäneet missään kohtaa.


      • näin rahaa..
        näin rahaa.. kirjoitti:

        Kaksi aikuista ja kumpikin otti mukaan 300 euroa.
        No siellä jouduttiin nostamaan lisää visalla ainakin 200 euroa.
        Visalaskut noin 300 euroa vielä luotolla lisää..

        Eli raaka arvio noin 800 euroa paikanpäällä.
        Ja me emme suinkaan penniä venyttäneet missään kohtaa.

        Eli noin 1100 euroa meni kahdelta aikuiselta.


    • UM-P

      Ihanaan paikkaan ootte menossa!!! Juuri kotiuduttiin. Syötiin,juotiin,shoppailtiin uralla, ajeltiin taksilla,käytiin muutamalla retkellä...! 1200e meni,mutta menköön! Ottakaa mieluummin liikaa mukaan kuin liian vähän. Ei tartte vaihtaa mitään suomessa. Siellä hyvät kurssit ja kätevää hotellin respassa. Hintataso on halpaa. Menettekö aquaville resortiin?

      • mietityttää

        Jep. Aquavilleen menossa. Kiva kuulla, että mukavat puitteet odottaa. Kiitos asiallisista tiedoista. Rahamies onneksi varmaan ei 'taviksien' kanssa matkustakaan samoihin kohteisiin.


      • Rahamies
        mietityttää kirjoitti:

        Jep. Aquavilleen menossa. Kiva kuulla, että mukavat puitteet odottaa. Kiitos asiallisista tiedoista. Rahamies onneksi varmaan ei 'taviksien' kanssa matkustakaan samoihin kohteisiin.

        Totta. Ei sitä viitsi tuulipukukansan kanssa samassa putkessa kulkea. Kato ensin mennään Pariisiin viikoksi röpöttämään ja siitä sitten business-luokassa Rioon. Jos jaksaa niin Riosta käsin vähän kierrellään. Pohjoiseen ei viitsi mennä, on sen verran köyhää. No ehkä pienen Amazonin kierroksen voisi tehdä.


      • ....
        Rahamies kirjoitti:

        Totta. Ei sitä viitsi tuulipukukansan kanssa samassa putkessa kulkea. Kato ensin mennään Pariisiin viikoksi röpöttämään ja siitä sitten business-luokassa Rioon. Jos jaksaa niin Riosta käsin vähän kierrellään. Pohjoiseen ei viitsi mennä, on sen verran köyhää. No ehkä pienen Amazonin kierroksen voisi tehdä.

        vain sun unelmissas!!


      • ......
        Rahamies kirjoitti:

        Totta. Ei sitä viitsi tuulipukukansan kanssa samassa putkessa kulkea. Kato ensin mennään Pariisiin viikoksi röpöttämään ja siitä sitten business-luokassa Rioon. Jos jaksaa niin Riosta käsin vähän kierrellään. Pohjoiseen ei viitsi mennä, on sen verran köyhää. No ehkä pienen Amazonin kierroksen voisi tehdä.

        HYVÄ PROVOTEPPO!! NIIN SITÄ PITÄÄ!!! ; D


    • nelihenkinen perhe

      Hei
      Olemme saman kokoinen perhe. Vaihdoin Suomessa realeja 1300 eurolla. Asuimme hotellissa jossa oli puolihoito. Hotellilaskuun meni 4 hengeltä vajaat 400 eur kahdessa viikossa. Tähän sisältyi oluet, limut, jätskit, coctailit yms. allasbaarissa sekä iltaruokailujuomat ja minibaarin käyttö. Hinnat hotellissa ovat huomattavasti kalliimmat kuin kaupasta ostettuna n. 3 kertaiset.
      Käytimme päivittäin taksia ja söimme päivittäin ulkona. Teimme yhden retken ja ostimme hiukan tuliaisia. Muutama real jäi muistoksi.
      Budjettimme ei ollut mielestäni tiukka. Raha riitti niihin tarpeisiin mitä meillä oli.
      Vähemmälläkin selviää.

    • ...

      kannattaa sitte het hakea ranneke siihen vesipuistoon niin kerkee käydä koko rahan edestä ja tietty jätskibaarin kautta.muutenkin hyvä hotelli ku voi penskat jättää omineen eivät pääse ulos aidatulta alueelta ilman aikuista ja alueella voivat meloa,fillaroida ja pelailla samaan rahaan

    • warfare

      Olin 1,5kk ja kiertelin lähinnä Sao Paulon ja Rion osavaltioissa 3000€ pätkähti, mutta hauskaa oli.
      Rahaa ei ollut kuin ehkä 100€, mutta korteilla pärjää, koska automaateista saa rahaa. Visa on paras kortti sillä saa melkein missä vaan. Masterikin toimi, mutta Amexilla ei tahtonut saada, kuin suurissa kaupungeissa.

    • jukka

      02/07 2 viikkoa Porto Das Dunaksessa,2 aikuista ja 13,9,7 vuotiaat lapset.Rahaa meni 2.200€ koko matkalla mukaan lukien lentomatkat.Taksilla ajeltiin paljon Fortalezaan.Ei ollut "mitään ostettavaa" Dunaksessa.02/06 2 viikkoa Natalissa rahaa meni 4.000 €.Siellä olipaljon enemmän ostosmahdollisuuksia,kivempi paikka meille.
      Dunaksen hotellialueen ulkopuolella ihan pari ilta ravintolaa joissa me olimme suurinpiirtein ainuat asiakkaat.Natalissa kiva rantakatu,jossa kiva seurailla ihmisiä ja käyskennellä,tarkemmin siis PontaNegrassa(12km) Natalista.Mutta kyllä Dunaksessakin viihtyy.02/08 Porto de Galinhakseen.

      • Rahamies

        Paritonnia palaa keveesti ja jos kastike maistuu niin menee herkästi toinen mokoma.
        Jos on niin vitun KOYHÄ ettei tuon vertaa ole panna haiseen, niin kannattaa mennä vaikka Ähtärin eläinpuistoon, on vähän halvempaa.
        Olen puhunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe