Bussiparkki pois torilta

Vain pysäkit torille

Mielestäni on järjetöntä että Turussa bussit tasaa aikataulun torilla. Olisi paljon fiksumpaa että bussit vain ajaisivat toirin ohi ja tasaisivat aikataulun päätepysäkeillä. Erityisesti tuo torilla seisottaminen tympii silloin, kun jatkaa samalla bussilla kaupungin toiselle puolelle.

13

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miettikääpäs missä turistibussit on ?ei parkkipaikkaa ei pysätä ei rahaa keskustaan.Eläkeläinen ei kannakassia pitkään auton täytyy olla lähellä .Siispä mennään Raisioon !!!

    • olet oi

      keassa turhaan krääsävät koska eivät sammuta

    • joukkkoliikenne vielä toimi

      Aivan.Aikoinaan raitsikatkin vaan porhalsivat toripysäkkien ohi tasaten aikataulunsa päättäreillä kuten kakkonen Nummenpakalla,ykkönen satamassa.Ainoastaan kolmonen taisi huilata rautatieasemalla, koska ajoi ympyrä lenkkiä.
      Mutta tämä olikin sitä entistä hyvää aikaa jolloin Turun joukkoliikenne vielä toimi.

      • jos ei olisi lopetettu

        Jos raitsikka liikennettä ei olisi lopetettu painuvien ratojen vuoksi, niin ne olisi muuttuneet jo aikoja sitten metroiksi.


      • pieni metrolle
        jos ei olisi lopetettu kirjoitti:

        Jos raitsikka liikennettä ei olisi lopetettu painuvien ratojen vuoksi, niin ne olisi muuttuneet jo aikoja sitten metroiksi.

        Höpöhöpö! Raiteet,jos painuivat niin niitä voidaan kohentaa aivan kuten Stadissa tehdään.
        Metro vaan ei sovi Turkuun,koska Turun asukasmäärä on liian pieni (näyttää tippuvan edelleen),mutta sen sijaan raitsikat ovat Turun kokoiselle ja suuremmallekin kaupungille oiva joukkoliikenneväline,mutta kuten edellä kerrottiin eräs kaupunginvaltuutettu suuren sorakeisarin määräyksestä sai raitsikkaliikenteen ajettua alas Turussa.


      • Siksihän ne purettiin
        pieni metrolle kirjoitti:

        Höpöhöpö! Raiteet,jos painuivat niin niitä voidaan kohentaa aivan kuten Stadissa tehdään.
        Metro vaan ei sovi Turkuun,koska Turun asukasmäärä on liian pieni (näyttää tippuvan edelleen),mutta sen sijaan raitsikat ovat Turun kokoiselle ja suuremmallekin kaupungille oiva joukkoliikenneväline,mutta kuten edellä kerrottiin eräs kaupunginvaltuutettu suuren sorakeisarin määräyksestä sai raitsikkaliikenteen ajettua alas Turussa.

        Totuus on kuitenkin se että turun savivellimaaperässä raiteiden ylläpito tuli kohtuuttoman kalliiksi, siksihän ne raitsikat lopetettiin.


      • Hepo3
        Siksihän ne purettiin kirjoitti:

        Totuus on kuitenkin se että turun savivellimaaperässä raiteiden ylläpito tuli kohtuuttoman kalliiksi, siksihän ne raitsikat lopetettiin.

        Toi raiteiden painuminen on kyllä suurinta puppua mitä olen kuullut!? Itseasiassa tuo ollaan keksitty vasta lähiaikoina puolustukseksi pikaraitiotieideointia vastaan.
        Lukekaa tutkimus/lopputyö Turun ratikoiden poistamisen syistä ja siihen johtaneista tapahtumista. Löytyy googlettamalla ja Turun yliopiston sivujen kautta!

        Tässä myös hyviä linkkejä ettei tartte täällä sontaa puhua:
        http://www.kaupunkiliikenne.net/Ratikka_ja_bussi.htm

        http://jlf.fi/f20/87-turun-pikaraitiotie-miten-liikkeelle/

        http://chat.yle.fi/euroviisut/ubbthreads/printthread.php?Board=tokapalsta&main=44885&type=post


      • Turunlinnan Tonttu
        Siksihän ne purettiin kirjoitti:

        Totuus on kuitenkin se että turun savivellimaaperässä raiteiden ylläpito tuli kohtuuttoman kalliiksi, siksihän ne raitsikat lopetettiin.

        Höpölöpölöö savivelleistäsi!Hyvin ovat poliitikkojen mantrat uponneet sinuun (ellet itse jopa ole turkulaispoliitikko).Nykytekniikalla kaikki on mahdollista ja eivät ne kadutkaan vuosikausia korjaamatta ja entraamatta kestä, ei Turussa eikä muuallakaan.
        On luonollista, että raitiotiekiskoja samoin kuin rautatiekiskoja,talojen perustuksia joudutaan uudistamaan.Mikään kun ei ole ikuista.


      • ...
        jos ei olisi lopetettu kirjoitti:

        Jos raitsikka liikennettä ei olisi lopetettu painuvien ratojen vuoksi, niin ne olisi muuttuneet jo aikoja sitten metroiksi.

        Kyllä ne raiteet saa vaikka taivaalle, jos on maaperän kanssa liikaa ongelmia.


      • kulkee metrot ja raitsikat
        Siksihän ne purettiin kirjoitti:

        Totuus on kuitenkin se että turun savivellimaaperässä raiteiden ylläpito tuli kohtuuttoman kalliiksi, siksihän ne raitsikat lopetettiin.

        Pietariin, Itänaapuriin, on varsinaiseen savivelliin rakennettu metrot ja raitsikat kulkee.Hienot ,vanhat talot ovat pystyssä.
        Ei muuta kuin turkulaisurpot tutustumiskäynnille sinne!


      • mantraa itseltäsi
        Turunlinnan Tonttu kirjoitti:

        Höpölöpölöö savivelleistäsi!Hyvin ovat poliitikkojen mantrat uponneet sinuun (ellet itse jopa ole turkulaispoliitikko).Nykytekniikalla kaikki on mahdollista ja eivät ne kadutkaan vuosikausia korjaamatta ja entraamatta kestä, ei Turussa eikä muuallakaan.
        On luonollista, että raitiotiekiskoja samoin kuin rautatiekiskoja,talojen perustuksia joudutaan uudistamaan.Mikään kun ei ole ikuista.

        Auto voi ajaa pienen kuompan yli tai kiertää sen, mutta painuvat kiskot ei tule kysymykseen, koska ratikka ei pysy raitellla.

        Mikä rautapyörillä liikkuvassa ratikassa on parempaa kuin kumipyörillä kulkevassa bussissa?

        En keksi muuta eroa kuin sen että rautapyörillä kalusto on vain jäykempää muutoksille ja kalliimpaa ylläpitää.

        Ja loppujen lopuksi mulle on ihan sama vaikka bussiliikennekkin lopetettaisiin, koska liikun omalla autolla ja taksilla.


      • nyt...
        mantraa itseltäsi kirjoitti:

        Auto voi ajaa pienen kuompan yli tai kiertää sen, mutta painuvat kiskot ei tule kysymykseen, koska ratikka ei pysy raitellla.

        Mikä rautapyörillä liikkuvassa ratikassa on parempaa kuin kumipyörillä kulkevassa bussissa?

        En keksi muuta eroa kuin sen että rautapyörillä kalusto on vain jäykempää muutoksille ja kalliimpaa ylläpitää.

        Ja loppujen lopuksi mulle on ihan sama vaikka bussiliikennekkin lopetettaisiin, koska liikun omalla autolla ja taksilla.

        ihan perus ratikoita busseihin? Ei ratikoissa sinänsä mitään parempaa olekaan, muuta kuin ympäristöystävällisyys ja käyttökulut. Ne sopii keskustoihin, joissa muutoksia ei hirveästi tapahdu.

        Pikaratikka taas on sellainen peli, jolle bussi ei mahda yhtään mitään, niin kuin ei metrollekkaan. Se on ylivoimainen joukkoliikenteen muoto, jota bussit lähinnä palvelee syöttöliikenteellä.


      • Hepo3
        mantraa itseltäsi kirjoitti:

        Auto voi ajaa pienen kuompan yli tai kiertää sen, mutta painuvat kiskot ei tule kysymykseen, koska ratikka ei pysy raitellla.

        Mikä rautapyörillä liikkuvassa ratikassa on parempaa kuin kumipyörillä kulkevassa bussissa?

        En keksi muuta eroa kuin sen että rautapyörillä kalusto on vain jäykempää muutoksille ja kalliimpaa ylläpitää.

        Ja loppujen lopuksi mulle on ihan sama vaikka bussiliikennekkin lopetettaisiin, koska liikun omalla autolla ja taksilla.

        Tässä teille jotka ihmettelette miksi raideliikenne olisi parempi kuin bussit. Vastaukset löytyy linkistä. (pitkä teksti ni en viitsinyt liittää):
        http://www.kaupunkiliikenne.net/Ratikka_ja_bussi.htm

        http://jlf.fi/f20/87-turun-pikaraitiotie-miten-liikkeel le/

        http://chat.yle.fi/euroviisut/ubbthreads/printthread.ph p?Board=tokapalsta&main=44885&type=post


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      45
      3141
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1917
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1900
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      78
      1690
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1502
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1388
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1322
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1319
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1157
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      110
      1123
    Aihe