Bussiparkki pois torilta

Vain pysäkit torille

Mielestäni on järjetöntä että Turussa bussit tasaa aikataulun torilla. Olisi paljon fiksumpaa että bussit vain ajaisivat toirin ohi ja tasaisivat aikataulun päätepysäkeillä. Erityisesti tuo torilla seisottaminen tympii silloin, kun jatkaa samalla bussilla kaupungin toiselle puolelle.

13

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miettikääpäs missä turistibussit on ?ei parkkipaikkaa ei pysätä ei rahaa keskustaan.Eläkeläinen ei kannakassia pitkään auton täytyy olla lähellä .Siispä mennään Raisioon !!!

    • olet oi

      keassa turhaan krääsävät koska eivät sammuta

    • joukkkoliikenne vielä toimi

      Aivan.Aikoinaan raitsikatkin vaan porhalsivat toripysäkkien ohi tasaten aikataulunsa päättäreillä kuten kakkonen Nummenpakalla,ykkönen satamassa.Ainoastaan kolmonen taisi huilata rautatieasemalla, koska ajoi ympyrä lenkkiä.
      Mutta tämä olikin sitä entistä hyvää aikaa jolloin Turun joukkoliikenne vielä toimi.

      • jos ei olisi lopetettu

        Jos raitsikka liikennettä ei olisi lopetettu painuvien ratojen vuoksi, niin ne olisi muuttuneet jo aikoja sitten metroiksi.


      • pieni metrolle
        jos ei olisi lopetettu kirjoitti:

        Jos raitsikka liikennettä ei olisi lopetettu painuvien ratojen vuoksi, niin ne olisi muuttuneet jo aikoja sitten metroiksi.

        Höpöhöpö! Raiteet,jos painuivat niin niitä voidaan kohentaa aivan kuten Stadissa tehdään.
        Metro vaan ei sovi Turkuun,koska Turun asukasmäärä on liian pieni (näyttää tippuvan edelleen),mutta sen sijaan raitsikat ovat Turun kokoiselle ja suuremmallekin kaupungille oiva joukkoliikenneväline,mutta kuten edellä kerrottiin eräs kaupunginvaltuutettu suuren sorakeisarin määräyksestä sai raitsikkaliikenteen ajettua alas Turussa.


      • Siksihän ne purettiin
        pieni metrolle kirjoitti:

        Höpöhöpö! Raiteet,jos painuivat niin niitä voidaan kohentaa aivan kuten Stadissa tehdään.
        Metro vaan ei sovi Turkuun,koska Turun asukasmäärä on liian pieni (näyttää tippuvan edelleen),mutta sen sijaan raitsikat ovat Turun kokoiselle ja suuremmallekin kaupungille oiva joukkoliikenneväline,mutta kuten edellä kerrottiin eräs kaupunginvaltuutettu suuren sorakeisarin määräyksestä sai raitsikkaliikenteen ajettua alas Turussa.

        Totuus on kuitenkin se että turun savivellimaaperässä raiteiden ylläpito tuli kohtuuttoman kalliiksi, siksihän ne raitsikat lopetettiin.


      • Hepo3
        Siksihän ne purettiin kirjoitti:

        Totuus on kuitenkin se että turun savivellimaaperässä raiteiden ylläpito tuli kohtuuttoman kalliiksi, siksihän ne raitsikat lopetettiin.

        Toi raiteiden painuminen on kyllä suurinta puppua mitä olen kuullut!? Itseasiassa tuo ollaan keksitty vasta lähiaikoina puolustukseksi pikaraitiotieideointia vastaan.
        Lukekaa tutkimus/lopputyö Turun ratikoiden poistamisen syistä ja siihen johtaneista tapahtumista. Löytyy googlettamalla ja Turun yliopiston sivujen kautta!

        Tässä myös hyviä linkkejä ettei tartte täällä sontaa puhua:
        http://www.kaupunkiliikenne.net/Ratikka_ja_bussi.htm

        http://jlf.fi/f20/87-turun-pikaraitiotie-miten-liikkeelle/

        http://chat.yle.fi/euroviisut/ubbthreads/printthread.php?Board=tokapalsta&main=44885&type=post


      • Turunlinnan Tonttu
        Siksihän ne purettiin kirjoitti:

        Totuus on kuitenkin se että turun savivellimaaperässä raiteiden ylläpito tuli kohtuuttoman kalliiksi, siksihän ne raitsikat lopetettiin.

        Höpölöpölöö savivelleistäsi!Hyvin ovat poliitikkojen mantrat uponneet sinuun (ellet itse jopa ole turkulaispoliitikko).Nykytekniikalla kaikki on mahdollista ja eivät ne kadutkaan vuosikausia korjaamatta ja entraamatta kestä, ei Turussa eikä muuallakaan.
        On luonollista, että raitiotiekiskoja samoin kuin rautatiekiskoja,talojen perustuksia joudutaan uudistamaan.Mikään kun ei ole ikuista.


      • ...
        jos ei olisi lopetettu kirjoitti:

        Jos raitsikka liikennettä ei olisi lopetettu painuvien ratojen vuoksi, niin ne olisi muuttuneet jo aikoja sitten metroiksi.

        Kyllä ne raiteet saa vaikka taivaalle, jos on maaperän kanssa liikaa ongelmia.


      • kulkee metrot ja raitsikat
        Siksihän ne purettiin kirjoitti:

        Totuus on kuitenkin se että turun savivellimaaperässä raiteiden ylläpito tuli kohtuuttoman kalliiksi, siksihän ne raitsikat lopetettiin.

        Pietariin, Itänaapuriin, on varsinaiseen savivelliin rakennettu metrot ja raitsikat kulkee.Hienot ,vanhat talot ovat pystyssä.
        Ei muuta kuin turkulaisurpot tutustumiskäynnille sinne!


      • mantraa itseltäsi
        Turunlinnan Tonttu kirjoitti:

        Höpölöpölöö savivelleistäsi!Hyvin ovat poliitikkojen mantrat uponneet sinuun (ellet itse jopa ole turkulaispoliitikko).Nykytekniikalla kaikki on mahdollista ja eivät ne kadutkaan vuosikausia korjaamatta ja entraamatta kestä, ei Turussa eikä muuallakaan.
        On luonollista, että raitiotiekiskoja samoin kuin rautatiekiskoja,talojen perustuksia joudutaan uudistamaan.Mikään kun ei ole ikuista.

        Auto voi ajaa pienen kuompan yli tai kiertää sen, mutta painuvat kiskot ei tule kysymykseen, koska ratikka ei pysy raitellla.

        Mikä rautapyörillä liikkuvassa ratikassa on parempaa kuin kumipyörillä kulkevassa bussissa?

        En keksi muuta eroa kuin sen että rautapyörillä kalusto on vain jäykempää muutoksille ja kalliimpaa ylläpitää.

        Ja loppujen lopuksi mulle on ihan sama vaikka bussiliikennekkin lopetettaisiin, koska liikun omalla autolla ja taksilla.


      • nyt...
        mantraa itseltäsi kirjoitti:

        Auto voi ajaa pienen kuompan yli tai kiertää sen, mutta painuvat kiskot ei tule kysymykseen, koska ratikka ei pysy raitellla.

        Mikä rautapyörillä liikkuvassa ratikassa on parempaa kuin kumipyörillä kulkevassa bussissa?

        En keksi muuta eroa kuin sen että rautapyörillä kalusto on vain jäykempää muutoksille ja kalliimpaa ylläpitää.

        Ja loppujen lopuksi mulle on ihan sama vaikka bussiliikennekkin lopetettaisiin, koska liikun omalla autolla ja taksilla.

        ihan perus ratikoita busseihin? Ei ratikoissa sinänsä mitään parempaa olekaan, muuta kuin ympäristöystävällisyys ja käyttökulut. Ne sopii keskustoihin, joissa muutoksia ei hirveästi tapahdu.

        Pikaratikka taas on sellainen peli, jolle bussi ei mahda yhtään mitään, niin kuin ei metrollekkaan. Se on ylivoimainen joukkoliikenteen muoto, jota bussit lähinnä palvelee syöttöliikenteellä.


      • Hepo3
        mantraa itseltäsi kirjoitti:

        Auto voi ajaa pienen kuompan yli tai kiertää sen, mutta painuvat kiskot ei tule kysymykseen, koska ratikka ei pysy raitellla.

        Mikä rautapyörillä liikkuvassa ratikassa on parempaa kuin kumipyörillä kulkevassa bussissa?

        En keksi muuta eroa kuin sen että rautapyörillä kalusto on vain jäykempää muutoksille ja kalliimpaa ylläpitää.

        Ja loppujen lopuksi mulle on ihan sama vaikka bussiliikennekkin lopetettaisiin, koska liikun omalla autolla ja taksilla.

        Tässä teille jotka ihmettelette miksi raideliikenne olisi parempi kuin bussit. Vastaukset löytyy linkistä. (pitkä teksti ni en viitsinyt liittää):
        http://www.kaupunkiliikenne.net/Ratikka_ja_bussi.htm

        http://jlf.fi/f20/87-turun-pikaraitiotie-miten-liikkeel le/

        http://chat.yle.fi/euroviisut/ubbthreads/printthread.ph p?Board=tokapalsta&main=44885&type=post


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe