Äitini 76v.on ruvennut puhumaan höpöjä ja tuntuu kuin välillä olisi aivan pihalla...!Mietin,miten sanon hänelle siitä.Isäni joka on ihan skarppi,on myös tod.näk.huomannut saman,emme ole vielä keskustelleet asiasta.Miten lähestyä heitä,kertokaa,pyydän.
Vaikea paikka
4
992
Vastaukset
- ......
parasta olisi puhua isäsi kanssa varovasti ensin, monesti vanhukset eivät halua muiden puuttuvan asioihinsa mutta mieti miten saisit heidät tajuamaan että haluat vain heidän parastaan.Meillä oli tuo alku vaikein, mummi ei suostunut lähtemään lääkäriin joten sain kotisairaanhoitajan käymään mummin luona ja siitä lähti asiat sujumaan.Ksh sai mummin lääkäriin ja diagnoosina oli alzheimer.
- aloittaja
Kiitos vastauksestasi.Olen tehnyt päätökseni puhua isäni kanssa,sillä meillä on hyvä yhteys.Vaikeaa se on ajatellen äitiä,joka ei huomaa ko.asiaa.Siskoaan arvostelee samasta asiasta...
- mmse
aloittaja kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.Olen tehnyt päätökseni puhua isäni kanssa,sillä meillä on hyvä yhteys.Vaikeaa se on ajatellen äitiä,joka ei huomaa ko.asiaa.Siskoaan arvostelee samasta asiasta...
Luulen, että äitisi huomaa. Tuossa alkuvaiheessa sairastunut usein huomaa itse sen ja yrittää salailla asiaa ja usein siitä seuraa ahdistusta, masennusta, sosiaalisten tilanteiden välttelyä. On kaikista parhain, että otat asian rohkeasti puheeksi, ajoissa saatu apu on parasta. Muistin heikkeneminen etenee kuitenkin suht. hitaasti ja elämä ei siihen kaadu. Ota asioista selvää ennen kuin rupeat keskustelemaan. Googleen hakusanaksi: alzheimer, dementia, muistihäiriöt, vanhenemis muutokset yms. tietoa on loputtomasti!
Voimia ja toivottavasti asiat selkiytyy...
Olisi mukava kuulla miten sait asian otettua esille ja kuinka kaikki nyt sujuu! - piipi
mmse kirjoitti:
Luulen, että äitisi huomaa. Tuossa alkuvaiheessa sairastunut usein huomaa itse sen ja yrittää salailla asiaa ja usein siitä seuraa ahdistusta, masennusta, sosiaalisten tilanteiden välttelyä. On kaikista parhain, että otat asian rohkeasti puheeksi, ajoissa saatu apu on parasta. Muistin heikkeneminen etenee kuitenkin suht. hitaasti ja elämä ei siihen kaadu. Ota asioista selvää ennen kuin rupeat keskustelemaan. Googleen hakusanaksi: alzheimer, dementia, muistihäiriöt, vanhenemis muutokset yms. tietoa on loputtomasti!
Voimia ja toivottavasti asiat selkiytyy...
Olisi mukava kuulla miten sait asian otettua esille ja kuinka kaikki nyt sujuu!Voit hakea apua vaikka vanhustyönkeskusliitosta
Heiltä saa myös julkaisuja miten vanhusta voi hoitaa. Itse olen löytänyt heiltä apua isoisäni dementian hoitoon =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031665
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271442En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k841274- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101038Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111999Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall213806Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122743
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20708