Vaikea paikka

autava tytär

Äitini 76v.on ruvennut puhumaan höpöjä ja tuntuu kuin välillä olisi aivan pihalla...!Mietin,miten sanon hänelle siitä.Isäni joka on ihan skarppi,on myös tod.näk.huomannut saman,emme ole vielä keskustelleet asiasta.Miten lähestyä heitä,kertokaa,pyydän.

4

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      parasta olisi puhua isäsi kanssa varovasti ensin, monesti vanhukset eivät halua muiden puuttuvan asioihinsa mutta mieti miten saisit heidät tajuamaan että haluat vain heidän parastaan.Meillä oli tuo alku vaikein, mummi ei suostunut lähtemään lääkäriin joten sain kotisairaanhoitajan käymään mummin luona ja siitä lähti asiat sujumaan.Ksh sai mummin lääkäriin ja diagnoosina oli alzheimer.

      • aloittaja

        Kiitos vastauksestasi.Olen tehnyt päätökseni puhua isäni kanssa,sillä meillä on hyvä yhteys.Vaikeaa se on ajatellen äitiä,joka ei huomaa ko.asiaa.Siskoaan arvostelee samasta asiasta...


      • mmse
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.Olen tehnyt päätökseni puhua isäni kanssa,sillä meillä on hyvä yhteys.Vaikeaa se on ajatellen äitiä,joka ei huomaa ko.asiaa.Siskoaan arvostelee samasta asiasta...

        Luulen, että äitisi huomaa. Tuossa alkuvaiheessa sairastunut usein huomaa itse sen ja yrittää salailla asiaa ja usein siitä seuraa ahdistusta, masennusta, sosiaalisten tilanteiden välttelyä. On kaikista parhain, että otat asian rohkeasti puheeksi, ajoissa saatu apu on parasta. Muistin heikkeneminen etenee kuitenkin suht. hitaasti ja elämä ei siihen kaadu. Ota asioista selvää ennen kuin rupeat keskustelemaan. Googleen hakusanaksi: alzheimer, dementia, muistihäiriöt, vanhenemis muutokset yms. tietoa on loputtomasti!

        Voimia ja toivottavasti asiat selkiytyy...

        Olisi mukava kuulla miten sait asian otettua esille ja kuinka kaikki nyt sujuu!


      • piipi
        mmse kirjoitti:

        Luulen, että äitisi huomaa. Tuossa alkuvaiheessa sairastunut usein huomaa itse sen ja yrittää salailla asiaa ja usein siitä seuraa ahdistusta, masennusta, sosiaalisten tilanteiden välttelyä. On kaikista parhain, että otat asian rohkeasti puheeksi, ajoissa saatu apu on parasta. Muistin heikkeneminen etenee kuitenkin suht. hitaasti ja elämä ei siihen kaadu. Ota asioista selvää ennen kuin rupeat keskustelemaan. Googleen hakusanaksi: alzheimer, dementia, muistihäiriöt, vanhenemis muutokset yms. tietoa on loputtomasti!

        Voimia ja toivottavasti asiat selkiytyy...

        Olisi mukava kuulla miten sait asian otettua esille ja kuinka kaikki nyt sujuu!

        Voit hakea apua vaikka vanhustyönkeskusliitosta

        Heiltä saa myös julkaisuja miten vanhusta voi hoitaa. Itse olen löytänyt heiltä apua isoisäni dementian hoitoon =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe