Ongelmia Comodo Firewallin kanssa!

gille-konna

Elikkäs ongelma olisi kaikessa yksinkertaisuudessaan seuraava: Pystyn olemaan netissä ainoastaan tunnin (60 min.) kerrallaan, jonka jälkeen yhteys katkeaa. Olen ollut yhteydessä palveluntarjoajaan, mutta siellä sanoivat ettei heidän päässään (siis yhteyksissään...heh, heh!) ole mitään vikaa. Olen tutkinut koneeni myös viruksien sekä mahdollisien vakoiluohjelmien varalta. Mitään hälyyttävää en kuitenkaan löytänyt. Koneessani ei myöskään ole minkäänlaisia Torrent-ohjelmistoja tms. tiedostojen siirtoon tarkoitettuja ohjelmia (ei siis laillisia eikä laittomia), jotka saattaisivat tuommoista toimintaa aiheuttaa. Kuinkas tämmöiseen asiaan olisi syytä lähteä ratkaisua etsimään? Pitäisikö minun vaihtaa jotain asetuksia palomuuriohjelman osalta?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

9

1955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.,.,.,

      selviää palomuuria vaihtamalla (esim. ZoneAlarmiin), onko ongelma Comodossa vai muualla. Voisit katsoa Ohjauspaneelin > Ajoitetut tehtävät, ettei ole jokin kummallinen ajastus siellä päällä.

      • gille-konna

        Pitää vielä hetkisen aikaa tarkkailla tilannetta. En mielelläni lähtisi palomuuriohjelmaa vaihtamaan, koska se on tähän saakka toiminut paremmin kuin mikään toinen ohjelmisto, jota olen kokeillut. Täytyypi tarkistaa nuo ohjauspaneelin ihmeellisyydet, ennenkuin teen mitään liian radikaalia päätöstä suuntaan taikka toiseen.

        Kiitokset vastauksesta. =)


      • ihmeessä
        gille-konna kirjoitti:

        Pitää vielä hetkisen aikaa tarkkailla tilannetta. En mielelläni lähtisi palomuuriohjelmaa vaihtamaan, koska se on tähän saakka toiminut paremmin kuin mikään toinen ohjelmisto, jota olen kokeillut. Täytyypi tarkistaa nuo ohjauspaneelin ihmeellisyydet, ennenkuin teen mitään liian radikaalia päätöstä suuntaan taikka toiseen.

        Kiitokset vastauksesta. =)

        mee testivoittajaa vaihtamaan minulla toiminut moitteetta. Olisko tosiaan joku ajastus päällä, kun vaan tietäis mikä??


      • gille-konna
        ihmeessä kirjoitti:

        mee testivoittajaa vaihtamaan minulla toiminut moitteetta. Olisko tosiaan joku ajastus päällä, kun vaan tietäis mikä??

        Sama juttu oli minullakin mielessäni, kun jouduin asiaa tarkemmin harkitsemaan. Olin nimittäin hankkinut tuon Comodon juuri siitä syystä, että se oli testivoittaja. Enkä ole siitä luopunutkaan. Otin ohjelman pois koneelta ja asensin uudelleen. Nyt toimii taas normaalisti. En ole vieläkään löytänyt syytä tuohon 60 min. toimintaan. Kaikki asetukset kävin läpi jne, mutta kaikki näytti olevan ihan normaaleissa asetusarvoissaan. Loppu hyvin, kaikki hyvin! =)


      • CrazyMazy
        gille-konna kirjoitti:

        Sama juttu oli minullakin mielessäni, kun jouduin asiaa tarkemmin harkitsemaan. Olin nimittäin hankkinut tuon Comodon juuri siitä syystä, että se oli testivoittaja. Enkä ole siitä luopunutkaan. Otin ohjelman pois koneelta ja asensin uudelleen. Nyt toimii taas normaalisti. En ole vieläkään löytänyt syytä tuohon 60 min. toimintaan. Kaikki asetukset kävin läpi jne, mutta kaikki näytti olevan ihan normaaleissa asetusarvoissaan. Loppu hyvin, kaikki hyvin! =)

        että epähuomiossa on tullut estettyä joku svchost.exe pääsy nettiin. Tämä nimittäin katkaisee netin.


      • gille-konna
        CrazyMazy kirjoitti:

        että epähuomiossa on tullut estettyä joku svchost.exe pääsy nettiin. Tämä nimittäin katkaisee netin.

        Palomuuri (Comodo) ilmoitteli silloin, kun näitä ongelmia alkoi esiintymään, että juuri tuo svchost.exe on "epäillyttävä" ohjelma ja sen pääsy nettiin pitäisi kieltää. Laitoin sitten aina kiellon päälle, ettei mitään ylimääräistä "roinaa" pääse koneelle tulemaan.

        Mitäs tuo svchost.exe oikein tekee? Mihinkä se liittyy ja mitä varten se ylipäänsä yrittää sinne nettiin mennä? Tehtävienhallinnan listoillakin on ties kuinka monta versiota tuosta ohjelmasta. Osa tulee systeemi tiedostojen kautta, osa taasen ihan paikallisen palvelimen kautta. Mikä tämä siis oikein on?

        Joku voisi tähänkin kommenttia pistää, mikäli CrazyMazy ei kerkiä itse ennemmin. =)


      • tiedustelija2
        gille-konna kirjoitti:

        Palomuuri (Comodo) ilmoitteli silloin, kun näitä ongelmia alkoi esiintymään, että juuri tuo svchost.exe on "epäillyttävä" ohjelma ja sen pääsy nettiin pitäisi kieltää. Laitoin sitten aina kiellon päälle, ettei mitään ylimääräistä "roinaa" pääse koneelle tulemaan.

        Mitäs tuo svchost.exe oikein tekee? Mihinkä se liittyy ja mitä varten se ylipäänsä yrittää sinne nettiin mennä? Tehtävienhallinnan listoillakin on ties kuinka monta versiota tuosta ohjelmasta. Osa tulee systeemi tiedostojen kautta, osa taasen ihan paikallisen palvelimen kautta. Mikä tämä siis oikein on?

        Joku voisi tähänkin kommenttia pistää, mikäli CrazyMazy ei kerkiä itse ennemmin. =)

        tällaisen

        Madon käyttämien tiedostojen nimet ovat DLLHOST.EXE ja SVCHOST.EXE. Huomaa, että kyseiset tiedostonimet ovat samannimisiä kuin Windows-käyttöjärjestelmän normaalit systeemitiedostot.


      • CrazyMazy
        tiedustelija2 kirjoitti:

        tällaisen

        Madon käyttämien tiedostojen nimet ovat DLLHOST.EXE ja SVCHOST.EXE. Huomaa, että kyseiset tiedostonimet ovat samannimisiä kuin Windows-käyttöjärjestelmän normaalit systeemitiedostot.

        hoitaa ilmeisesti yhteyksiä nettiin, järjestelmän toimintoja, näppäimistön ja hiiren toimintaa, järjestelmän palauttamista ja ties mitä muuta. Lisäksi svchost nimeä käyttää osa viruksista ja troijalaisista. Ainakin suurin osa svchost.exe:istä löytyy palveluista (suorita -> services.msc ) Itse olen päästänyt kaikki svchost.exe:t nettiin, mutta se ei välttämättä ole kovin turvallinen tapa. Lisää svchostista täältä: http://support.microsoft.com/kb/314056


    • mr ATK

      svcHostia ei kannata blokata. Se kun hoitaa hyvinkin paljon Windowsin eritoimintoihin liittyviä juttuja. SvcHost tuottaa kylläkin paljon ongelmia. Yksi ratkaisu on ottaa Windowsin automaattinen päivitys pois päältä. Tämä on auttanut useaan svcHost ongelmaan. Syytä en kyl tiiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1758
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      170
      1175
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1123
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      25
      947
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      925
    6. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      774
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe