TVR?

tahtoo tietoa...

Terve!!
Meidän firmas alkoi töiden pisteytys. (PARAKE)
Olis kiva kuulla millaisia TVR:iä muilla on,
Esim levyseppä= TVR 8
Toki töitä on erilaisia mutta saisi vähä jotai pohjaa neuvotteluihin.
Lähinnä kiinnostais konepaja,koneistus,asennus yms työt.

20

8639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä

      Meillä on TVR 3-5 koneistuksessa ja muistaakseni 2 kokoonpanossa,ettei työnantaja vaan joudu maksamaan liikaa palkkaa!Mun mielestä koneistuksessa pitäs olla jotain 7-8,jos tekee asetukset,ohjelmat,yms.Riippuu toki koneesta.Ja 5-6,jos vaan vaihtaa palikkaa.Toi TVR 8 hitsauksesta kuulostais olevan aivan kohdallaan.Ja täytyy vielä varottaa että ainaki meillä toi parake-homma pilas ilmapiirin!

      • ihmettä

        9 Sen olla pitää koneistuksessa!!!


      • 14 vuotta luokitusta
        ihmettä kirjoitti:

        9 Sen olla pitää koneistuksessa!!!

        Millä perustelet ??? tvr 8 yleensä, ohjelmointi on ammttitaitoa. perusosaamista-

        Ammattikoulusta oppi 1,5 vuotta lasketaan plus maahantuojan kurssit saksaan ja vaikka jaappaniin.

        Normaali vastuu. olosuhteet riippuu työnantajasta mutta jos olot paranee tvr tippuu.


    • taas näin

      Mun tvr on 8 ja olen kärkisorvilla sorvaajana.

    • Mane66

      Meillä tvr ryhmät menee kokemuksen mukaan.
      esim ammmattikoulu sälli sisään tvr 5. Vuoden päästä 7 ja kolmen vuoden päästä 9.
      ala on Kokoonpano työtä.

    • palkat

      Taitaa olla 6 vaikka moniakselisella cnc sorvilla jo toistakymmentä vuotta... no, senhän osaakin kaikki käyttää..

    • luultavasti

      taida olla sitä yhtä ja oikeaa tvr:ä. parakessa on olemassa sekä 9 että 12 portainen versio. meillä toimii tuo ensin mainittu 9 portainen jossa taloon tullessa lähes jokainen aloittaa 4:sta. cnc-miehet on 6 ja levytöstökeskuksella sekä laserin käyttäjät 6 - 8. hitsarit pääsääntöisesti 5, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. maalareista enkä kokoonpanijoista en tiedä.

      • Fanuc

        Koko Parake on syvältä ja poikittain.
        Eihän se mitään jos työpaikalla on saatu vaativuusrymät edes jotenkuten paikalleen niin viimeistään kun HKO% määritellään astuu kuvaan "pärstäkerroin". Perseennuolijat ja hännystelijät voittavat


    • jl81

      sain kuulla tänään että nc-särmälle saan luokaksi vitosen!!! perkele!!!!!!!!!!!!

      • Ossi Hokkaido

        TVR on minulla 1 ja saan palkaa urakka töissä 10.50 Ei sillä aika mies isoa perhettä elätä. Polje epäkesko rässiä peräsuoli pitällä.


      • mr.brain
        Ossi Hokkaido kirjoitti:

        TVR on minulla 1 ja saan palkaa urakka töissä 10.50 Ei sillä aika mies isoa perhettä elätä. Polje epäkesko rässiä peräsuoli pitällä.

        mulla on tvr 7, 15 vuotta talossa ja vastaan useammasta suuresta työstökeskuksesta, ohjelmien teosta, uusien työntekijoiden koulutuksesta, työkalujen tilauksista, projekteista, leikkuu nesteestä, huolloista, tuotannosta jne...mietin et mitä pitäis tehdä et pääsis vaik tvr8 tai tvr9....niin tosiaankin ja tämäkin firma on suomessa missä työskentelen..työntekijöitä ei arvosteta, olemme pakollinen kuluerä joka pitää saada mahdollisimman pieneksi. Suurilta johtajilta on unohtunut että firma on kuin laiva, toimitusjohtaja on kapteeni ja työntekijät ovat ne henkilöt jotka saavat laivan liikkumaan! Mutta oma vikahan se on kun siellä olen töissä, kaikki on vapaaehtoista (paitsi kuoleminen ja verojen maksu).


    • voi tätä

      tvr 6 8vuoden kokemus että näin...v*ituttaaha tää....

      • ei

        Meille kanssa Parake käyttöön tänä vuonna, kun se kerta pakolliseksi tuli kaikkiin yli 50 henk. firmoihin. En ole koko aikana kun olen tässä firmassa työskennelly saanu niin paljon pa...skaa niskaan kuin nyt viimeisen kahden kuukauden aikana! Tämä systeemi on pilannu täysin työilmapiirin ja ajanu jo ainakin yhden koneistajan ottamaan lopputilin. Nyt kun on määritelty hekot, niin on jo kahden päivän aikana kolme naista lähtenyt itkien kotiin ja yksi työntekijä joutui hermolomalle..
        Että sitten näin "hyvä" palkka systeemi, kiitos liitto kun taas pidät meidän duunareiden puolia!


      • hyvä niin
        ei kirjoitti:

        Meille kanssa Parake käyttöön tänä vuonna, kun se kerta pakolliseksi tuli kaikkiin yli 50 henk. firmoihin. En ole koko aikana kun olen tässä firmassa työskennelly saanu niin paljon pa...skaa niskaan kuin nyt viimeisen kahden kuukauden aikana! Tämä systeemi on pilannu täysin työilmapiirin ja ajanu jo ainakin yhden koneistajan ottamaan lopputilin. Nyt kun on määritelty hekot, niin on jo kahden päivän aikana kolme naista lähtenyt itkien kotiin ja yksi työntekijä joutui hermolomalle..
        Että sitten näin "hyvä" palkka systeemi, kiitos liitto kun taas pidät meidän duunareiden puolia!

        että paskat ja hyvät työntekijät luokitellaan omiin lokeroihinsa


      • sucks...
        hyvä niin kirjoitti:

        että paskat ja hyvät työntekijät luokitellaan omiin lokeroihinsa

        Työnantaja määrittelee joopa joo.
        Perseennuolenta kerroin se on ja siinä ei käytetä kuin mielivaltaa
        entistä enemmin.


    • Ex.PLM

      Metallin palkkarakenne voi olla hyvä juttu tai sitten ei. Monessakaan yrityksessä sitä ei noudateta. Menkää kurssille. Metalliliitto järjestää niitä ja esimiehet kans. Muuten homma menee suteen ja varmasti. Työnantaja kusettaa takuuna jos ei ole tietoa miten homma menee. TVR:t tulee olla työntekijöiden ja työnantajien yhdessä pisteyttämiä. Pisteytysryhmässä tulee olla osaavia tyyppejä - koulutettuja siihen. Muuten menee suteen. HKO on henkilökohtainen pärstäkerroin, johon työntekijöillä ei ole asiaa muutoin kuin että heidän edustaja sopii ja lyö lukkoon ne kriteerit joiden mukaan se lasketaan. Koneistuksessa TVR:rät vaihtelevat myös 3-9 riippuen työstä ja kokemuksesta, koneesta sekä olosuhteista. Kukaan ulkopuolinen ei voi antaa sulle osviittaa, sillä ulkopuoliset eivät voi tietää konekantaa, töitä ja olosuhteita. Kouluttakaa porukkaa. TVR luokittelu ei voi olla sama koneistajilla, kokoonpanijoilla ja pintakäsittelijöillä. Jokainen ryhmä pitää arvioida omanaan. Jokaisesta ryhmästä löytyy sekä alhaisia työn vaatimusryhmiä, sekä korkeita vaatimuksia. Älkää verratko muita ryhmiä keskenään, vaan joka ryhmä erikseen. Henkilökohtainen TVR muodostuu oman ryhmän töistä ja niiden vaatimuksista suhteessa muihin oman ryhmän töihin. Älkää verratko työtyyppejä, vaan toitä ryhmien sisällä. Jokaiselle ryhmälle oma töiden luokittelu. Ja muista, että henkilökohtainen TVR on keskiarvo tyypillisesti tehdyistä töistä. Ja TVR tulee tarkistaa puolivuosittain yhteistyössä työntekijöiden kanssa.

      • vilippus10

        No nyt ruvettiin puhuun asiaa, porukassa ne TVR:ät tehdää, työntekijä / työnantaja. 2 2 henkeä.
        Tietysti työnaantaja yrittää et ne ei nousisi kauhean korkealle koska se maksaa sille rahaa.
        Tosissaa TVR ryhmän jäsen kurssille Murikkaan niin johan rupee onnistuun.
        Meillä justiinsa oli TvR neuvottelut ja melkein järjestään palkkaluokat nousivat.
        Pieleen menee jos ei käy koulutusta, se on varma juttu.
        Itse pidän tärkeänä että työnkuva on tarkka, muutokset helposti havaittavissa.
        [email protected]


    • /&tinuri%%

      Osaako kukaan sanoa, jos tvr on 9 ja heko 19, mikä on palkka silloin?

      • Vilippus10

        Saat palkan laskemalla.


    • on se että

      eräs nuorehko nainen jonka ainut työ on hioa hiomakoneella, on TVR 9. hyvännäköinenhän se, ei siinä mitään, ja pomokin sen näemmä on huomannut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe