kone

tydjutyh

intel core 2 duo e6400,asus p5ld2,2gt 667mhz,palit geforce 7600gt 256,olisko toi minkään moinen vai pitäiskö jotain muuttaa.

8

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulle luultavasti riittää.Moinen on mut ei minkään.Haluatko pelata?Jos et tai pelaatkin Medium asetuksilla niin sitten.parempiakin emolevyjä on.Oletko kuullut DDR2 800MHz:n muisteista...tai niin historiaahan nämä jo on pitää 1000Mhz olla.Tosin omat DDR2 800MHz:n palikat taipuu sinne 910MHz ja ajoitukset namut mut mitä sit täähän onkin mun kone.


      asiaa:
      helppo homma jos kerrot budjetin.

      • Daword

        mitäs hyötyy on ddr2 muiteista jos ne on vaikka 800mhz mihin vaikuttaa?

        ku itelläni on ddr2 533mhz muisti kammat dualis toimii kyl. mutta en oo huommannut mitään hidastumisii pelikäytös ja 3d markki pisteet 7900gs ja x2 4200 olivat 8200-8300 välis

        onko paljonki hyötyy jos uppaa ne 800mhz?


      • Daword kirjoitti:

        mitäs hyötyy on ddr2 muiteista jos ne on vaikka 800mhz mihin vaikuttaa?

        ku itelläni on ddr2 533mhz muisti kammat dualis toimii kyl. mutta en oo huommannut mitään hidastumisii pelikäytös ja 3d markki pisteet 7900gs ja x2 4200 olivat 8200-8300 välis

        onko paljonki hyötyy jos uppaa ne 800mhz?

        se mihinkään oikeasti vaikuttaa samoin on ajoitusten laita.Pääsee vaan pullistelemaan jos on 800MHz ja ajoitukset napissa.Ero on kuitenkin vain joitain prosentteja verrattuna halpismuisti/törkysikakallis.Ihmisen silmän/käsityskyvyn nopeus ei ole riittävä mittari vaan siihen tarvitaan ihan sitten jotain "himonörttejen" ohjelmia todentamaan tuo ero.

        Tosin tämä C2D vaatii 800MHz:n jos kellottelemaan aletaan.
        Tästä puuttuu tuo AMD64 emolevyjen ominaisuus eli muisteilla ei päästä alijakajia käyttämään.
        Kaikista s 775 emolevyistä en ole aivan varma mutta FSB:DRAM 1:!! ei pääse mikä käytännössä tarkoittaa sitä että.

        Vakiona esim. minun masiina 8X266=jotain 2,1.
        Nostat tuota FSB esim. minulla nyt 365MHz myös muistit nousee saman verran.
        365X2 jos DDR2 muistista puhutaan on noin. 730MHz.
        Tosin minulla on ylijakajilla muistit suhteessa FSB:iin suhteessa CPU:Dram 4:5 ,CPU 365: DRAM 910


        joo itseasiassa pitkälti tuohon FSB:DRAM jutuun perustuu tämä kelloittelu ja sen ...huh..huh ei jksa..enää..selittää


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        se mihinkään oikeasti vaikuttaa samoin on ajoitusten laita.Pääsee vaan pullistelemaan jos on 800MHz ja ajoitukset napissa.Ero on kuitenkin vain joitain prosentteja verrattuna halpismuisti/törkysikakallis.Ihmisen silmän/käsityskyvyn nopeus ei ole riittävä mittari vaan siihen tarvitaan ihan sitten jotain "himonörttejen" ohjelmia todentamaan tuo ero.

        Tosin tämä C2D vaatii 800MHz:n jos kellottelemaan aletaan.
        Tästä puuttuu tuo AMD64 emolevyjen ominaisuus eli muisteilla ei päästä alijakajia käyttämään.
        Kaikista s 775 emolevyistä en ole aivan varma mutta FSB:DRAM 1:!! ei pääse mikä käytännössä tarkoittaa sitä että.

        Vakiona esim. minun masiina 8X266=jotain 2,1.
        Nostat tuota FSB esim. minulla nyt 365MHz myös muistit nousee saman verran.
        365X2 jos DDR2 muistista puhutaan on noin. 730MHz.
        Tosin minulla on ylijakajilla muistit suhteessa FSB:iin suhteessa CPU:Dram 4:5 ,CPU 365: DRAM 910


        joo itseasiassa pitkälti tuohon FSB:DRAM jutuun perustuu tämä kelloittelu ja sen ...huh..huh ei jksa..enää..selittää

        tuli vaan mieleen että jos sinulla on emolevy mitä pystyy säätämään niin voisin sen verran jeesata että nyt ainakin sen 2,5GHz kulkis.Saattaa jopa nopeuttaa FPS peleissä.
        ainakin itse huomasin tuolla sika/törkykalliilla AGP näytönohjaimellä että s754ATthlon alkoi jo ahdistaa.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=1500000000000083&posting=22000000016480730


      • Daword
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        se mihinkään oikeasti vaikuttaa samoin on ajoitusten laita.Pääsee vaan pullistelemaan jos on 800MHz ja ajoitukset napissa.Ero on kuitenkin vain joitain prosentteja verrattuna halpismuisti/törkysikakallis.Ihmisen silmän/käsityskyvyn nopeus ei ole riittävä mittari vaan siihen tarvitaan ihan sitten jotain "himonörttejen" ohjelmia todentamaan tuo ero.

        Tosin tämä C2D vaatii 800MHz:n jos kellottelemaan aletaan.
        Tästä puuttuu tuo AMD64 emolevyjen ominaisuus eli muisteilla ei päästä alijakajia käyttämään.
        Kaikista s 775 emolevyistä en ole aivan varma mutta FSB:DRAM 1:!! ei pääse mikä käytännössä tarkoittaa sitä että.

        Vakiona esim. minun masiina 8X266=jotain 2,1.
        Nostat tuota FSB esim. minulla nyt 365MHz myös muistit nousee saman verran.
        365X2 jos DDR2 muistista puhutaan on noin. 730MHz.
        Tosin minulla on ylijakajilla muistit suhteessa FSB:iin suhteessa CPU:Dram 4:5 ,CPU 365: DRAM 910


        joo itseasiassa pitkälti tuohon FSB:DRAM jutuun perustuu tämä kelloittelu ja sen ...huh..huh ei jksa..enää..selittää

        joo eli suhteellinen hyöty hyvinkin pieni ja ilmeisesti hyöty tulee vasta kellottelun kautta.

        joo selkis


      • Daword kirjoitti:

        joo eli suhteellinen hyöty hyvinkin pieni ja ilmeisesti hyöty tulee vasta kellottelun kautta.

        joo selkis

        kautta tuleva hyöty on käsittämätön...pullistelua..omalla kohdallani laskennallinen nopeus{tai kellotaajuus) on kasvanut lähes 40%..käytännössä 200€:n prosessori vastaa nyt 500€:n prosessoria ..on tuosta nyt jotain hyötyä kuitenkin..


      • Daword
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        kautta tuleva hyöty on käsittämätön...pullistelua..omalla kohdallani laskennallinen nopeus{tai kellotaajuus) on kasvanut lähes 40%..käytännössä 200€:n prosessori vastaa nyt 500€:n prosessoria ..on tuosta nyt jotain hyötyä kuitenkin..

        no itse en kellottele ollenkaan.. ehkä näyttistä jos nyt edes sitäkään.ei ole ollut tarvettakaa mulla pyörii kaikki sen verran hyvin että se riittää minulle.

        sama juttu miksi joku ostaisi 90heppasen opel astran tilalle 300heppasen urheilu auton ku kerran opel astrallakin pääsee. vain ne joita se kiinnostaa ja katsoo tarpeelliseksi itselleen.

        sama juttu mulla tietokoneissa tämä kone riittää minulle tälläisenä enkä katso tarpeelliseksi alkaa kellotteleen.

        aika tuulesta temmattu vertaus lol


    • Daword

      no kyllä toi kone riittää mainiosti peleille ja kun dx10 kortit alkaa yleistyyn niin vaihdat tuon 7600gt dx10 korttiin

      tolla pelailee vielä pitkän aikaa.
      tosin ei ihan max asetuksiin pääse uusimmissa peleissä mutta hyvää keskitasoa mennään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe