Mulla on pikkuinen kesämökki, jossa on paneeliverhous huoneessa. Ajattelin laittaa siihen sellaista metrin leveetä tapettia, minkä voin sitten maalata.
Kertokaas viisaammat, kun paneelissa on raot, voinko laittaa tapetin suoraa päälle, vai pitääkö raot tilkitä.
Tapetti on aika paksua, olis kamala urakka tilkitä raot, kun paneelion 7cm leveetä.
Ja sitten viellä, onko tapetti helppo laittaa?Olen tapiseerannut tavallisella tapetilla yhden huoneen, että sen verran on tottumusta.
Tällä hetkellä ei satu olee kundi kaveria joten teen homman yksin, mitäs sanotte?
Paneelin tapiseeraus.
10
5590
Vastaukset
- auts
Jos haluat mökillesi maaliseinät, suosittelen joko maalamaan sen panelin, ellei siinä ole lakka päällä, tai ottamaan panelin pois ja levytämään seinän ja maalaamaan sen.
Toisaalta en usko, että se maali siinä (levyssäkään)hyvin pysyy jos mökkiäsi lämmitetään vain satunnaisesti ja talviajat se on kylmillään. Ainakin on oltava tarkkana mitä maalia siihen laittaa jotta kosteuserot ei sitten ravisuta sitä alas.
Tapetti, mikäli on tavallista paperi- tai muovitapettia joka liisteröidään, tuskin siinä kovin kauaa pysyy niissä olosuhteissa.
Panelin maalaus olisi paras vaihtoehto, tai huokoinen levy ja sen tapetointi.
lasikuitutapetti taitaisi olla kaikkein pysyvin jos meinaat maalata seinän tapetin päältä.- Mussukka
Näin huonosti selittää vain harrastelija paljon olennaista jäi näköjään kertomatta. Enkä muistanut nimeä lasikuitutapetti.Se oli just sitä mitä kaupassa katsoin, lasikuitutapettia ja siinä oli kohokuviota ja aika paksua.
Kysyin myyjältä joka ei osannut sanoa, pitääkö pikku raot tupata umpeen ennenkuin tapetin voi asettaa paikalleen. Siinä pannaa ensin liima seinään ja sitten tapetti asetetaan päälle,ei liisteröidä. Minulla on mökissä sähkölämmitys ja se on talvikäytössäkin.
Viitsitkö kiltti viellä kertoa näillä tiedoilla, voiko sen liimata suoraa panelin päälle.
Netti muiskaus palkaksi. - Ekkeri
Mussukka kirjoitti:
Näin huonosti selittää vain harrastelija paljon olennaista jäi näköjään kertomatta. Enkä muistanut nimeä lasikuitutapetti.Se oli just sitä mitä kaupassa katsoin, lasikuitutapettia ja siinä oli kohokuviota ja aika paksua.
Kysyin myyjältä joka ei osannut sanoa, pitääkö pikku raot tupata umpeen ennenkuin tapetin voi asettaa paikalleen. Siinä pannaa ensin liima seinään ja sitten tapetti asetetaan päälle,ei liisteröidä. Minulla on mökissä sähkölämmitys ja se on talvikäytössäkin.
Viitsitkö kiltti viellä kertoa näillä tiedoilla, voiko sen liimata suoraa panelin päälle.
Netti muiskaus palkaksi.vähintään pitää pakkeloida raot täyteen ja siihen hommaan verrattuna kannattaa jo ottaa panelit kokonaan pois ja vaihtaa tilalle jokin levy.
Tapetointi ei pitkän päälle onnistu elävän pinnan päälle. Tapetti menee mutrulle kun alusta elää. Ja joudut jossain vaiheessa katselemaan ikävännäköistä seinää. - auts
Mussukka kirjoitti:
Netti muiskaus palkaksi.Lasikuitutapetti on verkkomaista jäykkää tapettia joka todellakin liimataan seinään ns. liimamaalilla. Eli se liima käy myös pohjamaalina, ja sitä kuluu reilusti.
Mutta, mutta....kun ei sitä missään tapauksessa kannata laittaa paneleiden päälle jos ja kun panelien raot jää auki. Joudut lappamaan litratolkulla maalia niitten rakojen kohdalle jotta ne peittyisi. Joten ne on joko pakkeloitava umpeen tai mieluummin poistettava koko panelit ja levutettäväseinä. Tulos on sillä tavalla varmasti parempi joten se vaiva kannattaa nähdä.
Lasikuitutapetti on muuten sitten sellainen vekkuli, joka ei mielellään suostu irtoamaan seinästä kun sen sinne kerran olet onnistunut kiinnittämään. Mutta, jo sen kiinnität ns. tyhjän päälle kuten se tulisi panelien rakojen kohdalla, on se ongelmallinen.
Ja mitenkähän mahtaa tarttuakkaan jos alla on esim. lakattu paneliseinä.
Joten otahan nyt kiltisti ne panelit sieltä irti ja tee se remppa kunnolla kun kerran tekemään. Se on säästöä pidemmällä aikavälillä.
Nettimuiskaus vain sinnekkin, vaikka taidetaan molemmat olla naisimmeisiä ;) - Musukka
auts kirjoitti:
Lasikuitutapetti on verkkomaista jäykkää tapettia joka todellakin liimataan seinään ns. liimamaalilla. Eli se liima käy myös pohjamaalina, ja sitä kuluu reilusti.
Mutta, mutta....kun ei sitä missään tapauksessa kannata laittaa paneleiden päälle jos ja kun panelien raot jää auki. Joudut lappamaan litratolkulla maalia niitten rakojen kohdalle jotta ne peittyisi. Joten ne on joko pakkeloitava umpeen tai mieluummin poistettava koko panelit ja levutettäväseinä. Tulos on sillä tavalla varmasti parempi joten se vaiva kannattaa nähdä.
Lasikuitutapetti on muuten sitten sellainen vekkuli, joka ei mielellään suostu irtoamaan seinästä kun sen sinne kerran olet onnistunut kiinnittämään. Mutta, jo sen kiinnität ns. tyhjän päälle kuten se tulisi panelien rakojen kohdalla, on se ongelmallinen.
Ja mitenkähän mahtaa tarttuakkaan jos alla on esim. lakattu paneliseinä.
Joten otahan nyt kiltisti ne panelit sieltä irti ja tee se remppa kunnolla kun kerran tekemään. Se on säästöä pidemmällä aikavälillä.
Nettimuiskaus vain sinnekkin, vaikka taidetaan molemmat olla naisimmeisiä ;)Voi, voi kyllä tuommoinen homma menee minulla liian sotkuiseksi, siinähän mene koko huone sekaisin ja pölyyn.
Meinasin tapetoida liikoja sekoittamatta kämppää. Leikata tapetti verannalla ja vaan asettaa paikalleen. Ajatuksissa kaikki meni niin näppärästi ja te sekoititte koko pakan.;)
Panelien irroitus on liian iso homma, mitä jos laittaisin levyt päälle ja tapetoisin tavallisella tapetilla. Pitääkö ottaa paneelit ensin pois, eikö voisi laittaa levyjä suoraan paneelien päälle? Levy tarkoittaa varmaan kovalevyä.
Haluan päästä panneelista eroon,se on minusta niin ruma, silmissä oikein vilistää, kun ne on täynnä oksan jälkiä, jotka tulee maalauksenkin läpi.
Nyt olisi ensi kuussa lomaa ja aikaa tehdä työ.
Rahaa kun on vähän täytyy ottaa omat avut esiin.
Kiitos teille vastauksista, oli onni etten ostanut jo tapettia vaan äkkäsin kysyä täältä.
Jos nyt viellä tuon neuvotte, niin en enää jauha asiaa.
Kyllä minä voin tytöillekin suukon heittää,ei siinä vahinkoa tullut.Pojille netti muiskauksessa on vaan mukana vähän erotiikkaa.
Tunnut olevan perillä remonteista auts, ei kai se niin tavallista ole naisella. Ainakin minun tuttava piirissä kukaan muija ei ole halukas tulemaan hommiin, kun eivät kuulema ymmärrä hommasta mitään. En viitsi kundi kaveria hankkia tätä varten, haluan olla sinkkuna pitkästä aikaa.
Elämä maistuu niin makeelle näin. Kiiti sisko. - auts
Musukka kirjoitti:
Voi, voi kyllä tuommoinen homma menee minulla liian sotkuiseksi, siinähän mene koko huone sekaisin ja pölyyn.
Meinasin tapetoida liikoja sekoittamatta kämppää. Leikata tapetti verannalla ja vaan asettaa paikalleen. Ajatuksissa kaikki meni niin näppärästi ja te sekoititte koko pakan.;)
Panelien irroitus on liian iso homma, mitä jos laittaisin levyt päälle ja tapetoisin tavallisella tapetilla. Pitääkö ottaa paneelit ensin pois, eikö voisi laittaa levyjä suoraan paneelien päälle? Levy tarkoittaa varmaan kovalevyä.
Haluan päästä panneelista eroon,se on minusta niin ruma, silmissä oikein vilistää, kun ne on täynnä oksan jälkiä, jotka tulee maalauksenkin läpi.
Nyt olisi ensi kuussa lomaa ja aikaa tehdä työ.
Rahaa kun on vähän täytyy ottaa omat avut esiin.
Kiitos teille vastauksista, oli onni etten ostanut jo tapettia vaan äkkäsin kysyä täältä.
Jos nyt viellä tuon neuvotte, niin en enää jauha asiaa.
Kyllä minä voin tytöillekin suukon heittää,ei siinä vahinkoa tullut.Pojille netti muiskauksessa on vaan mukana vähän erotiikkaa.
Tunnut olevan perillä remonteista auts, ei kai se niin tavallista ole naisella. Ainakin minun tuttava piirissä kukaan muija ei ole halukas tulemaan hommiin, kun eivät kuulema ymmärrä hommasta mitään. En viitsi kundi kaveria hankkia tätä varten, haluan olla sinkkuna pitkästä aikaa.
Elämä maistuu niin makeelle näin. Kiiti sisko.Olen minä tehnyt monenlaista remonttia. Suorastaan nautin vanhan purkamisesta, uuden suunnittelusta ja toteutuksesta.
Kesällä sitä on taas tiedossa pitkäksi aikaa, monelaista rakennushommaa. Mökin laajennus ja vanhan talon kunnostus edessä. Jippii ! Hulluko lienen, mutta nautin sellaisesta suunnattomasti. Mieheni taas ei :(
Tulisin mielelläni kaveriksi sinunkin remppaan jos se vain olisi mahdollista. Ja voin luvata että hyvää jälkeä me saatais aikaan porukalla. Mutta ei ilman sotkua ja pölyä :)
Olisi mielenkiintosita nähdä se sinun seinäsi. Josko sittenkin olis parasta maalata se jos et halua pölyä ja roskaa. Maalattu paneliseinä näyttää todella hyvälle. Nopea, helppo, siisti ja edullinen vaihtoehto. Pohjamaalauksella peittyy oksatkin.
Levyttäminenkin on vähän sotkuista hommaa. Gyprok varmasti levynä paras ratkaisu ja siistein ja helpoin.
Mutta jos et ennen ole sitä tehnyt niin kyllä sinä joudut siihen kipparin ottamaan.
Kyllä sen levyn siihen panelin päälle voi laittaa jos kuitenkin siihen päädyt. Listat vain pois lattioista ja laipiosta ja levyt seiniin. Toivottavasti seinät on suorat ettei tarvitse rueta koolauksia laittamaan. Levyjen saumaukset ja pakkelointi täytyy tehdä ja jos paperitapettiin päädyt, myös pohjamaalaus. Lasikuitutapetissahan se tulee liimauksen kanssa samanaikaisesti.
Jospa sieltä naapurimökiltä löytyisi näppärä mies sinua jelppaamaan, ilman että tarvii sen kanssa rueta sen enempää kaveeraamaan.
Sinustako on sinkkuna mukavaa. Minä taas olen niin tyytyväinen tähän vaimon rooliin kun vihdoin "vanhoilla päivilläni" sain ukon itelleni pyydystettyä. Vaikka se ei remonttihommista olekkaan kiinnostunut niin mahottoman mukava muuten. Ja siispähän saan ite niitä tehä ihan rauhassa eikä tuo tuppaa edes neuvomaan. Kippariksi kylläkin kun komennan ;)
Kerrothan miten meni ja
muiskutellaan :)
- Vanhempi suunnittelija
Taannoin on hirsi- ja lautapintojen tapetoinnissa tullut vastaan sama ongelma. Ratkaisu on ollut pinkopahvi kautta aikojen. Sen asentaminen vaatii kyllä kurssin käynnin tai jonkun kokeneen tekemään.
Tavaraa saa ainakin Tampereen Rakennustorilta. Minä kyllä tekisin pinkopahvilla. Jos aiot maalata on tuo sopiva alusta valmiiksi.
Unohda tasoitteet. - Kalle K
tuun sulle kaveriks:))
- proksyerror
...
- Kalle K
silleen, että katkaise seinä haluamaltasi korkeudelta, nätillä listalla, ja levytä, ylä, tai alapuoli, kumman nyt halusitkin tapetoida. Pohjamaalaa levyt kuitenkin, ettei näy läpi tapetista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275