Pitkä juttu...

gemini_

Elikkäs ajattelin jos joku osaisi jotain vastata näihin asioihin mitkä mietityttävät kovasti.. Odotan siis itse kaksosia,nyt menossa rv 18. Seurustelin vuoden verran miehen kanssa joka on identtinen kaksonen,suhde kuitenkin päättyi lokakuun ensimmäisen viikon aikana (2006),jonka jälkeen olin sukupuoliyhteydessä kahden eri miehen kanssa. Sain tietää että olen raskaana joskus joulukuussa 2006,jonka jälkeen aloin miettiä asioita (tämä on ensimmäinen raskauteni).. Minulla oli aika nihkeät kuukautiset lokakuisen eromme jälkeen ja olen miettinyt olisiko mahdollista että kyseessä olisi ns. "valemenkat".. Siitä olen taas kuullut vaikka minkän näköistä teoriaa voiko kaksoisraskaus johtua isän tekijöistä,siihenkin voi vastata jos haluaa. Toivoisin kovasti että vauvat olisivat tämän pitkäaikaisen ex-miesystäväni tekeleitä,mutta en tiedä mitä pitäisi ajatella,onko se mahdotonta.. Nämä kaksi miestä kenen kanssa olin eromme jälkeen sukupuoliyhteydessä olivat "yhdenillan juttuja".. Raskaus oli vahinko ja suurempi järkytys oli että niitä on kaksi,mutta nyt en malta odottaa että viikot kuluisivat ja saisin vauvat syliini :).. Ensi kuussa olevaa ultraa odotan oikein kovasti kun sukupuolet selviävät ;). Mutta tämmösiä juttuja pohdiskelen,vaikka puolet niistä unohtuivat kun aloin kirjoittaa :).. Vastailkaa ja yleensäkin kaksosraskauteen liittyvää tietoa vastaanottaisin mielelläni :).

12

2430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun luin tuota

      että olisi jo aikamoinen sattuma jos kaksostesi isä olisi jompikumpi yhden illan jutuista kun ex:si on kuitenkin kaksonen. Ja kaksoset kun ovat kuitenkin aika harvinaisia!

      • kaksosten äiti

        Mutta ei isä vaikuta siihen, tuleeko kaksoset vai ei. Eli ihan samalla tavalla ne irtosuhteet ovat voineet saada aikaiseksi monikkoraskauden.

        Kummallista, mutta yhä edelleen ihmiset luulevat, että isäkin vaikuttaa siihen, miten monta munasolua naisella irtoaa. Ei vaikuta.

        Paitsi, jännä leikkiä ajatuksella, että mies voisi vaikuttaa siihen, jakaantuuko jo hedelmöitynyt munasolu kahtia/kolmeksi ja ratkaisi siis sen, tuleeko monikot vai ei. Ajatuksella on kiva leikkiä.

        Joka tapauksessa mies ei vaikuta millään tavalla erimunaisten kaksosten tuloon. Tai tietenkin mies vaikuttaa, muttei siihen, tuleeko monikot vai yksi lapsi.


      • KAKSOSTEN ÄITI ITSE MYÖS
        kaksosten äiti kirjoitti:

        Mutta ei isä vaikuta siihen, tuleeko kaksoset vai ei. Eli ihan samalla tavalla ne irtosuhteet ovat voineet saada aikaiseksi monikkoraskauden.

        Kummallista, mutta yhä edelleen ihmiset luulevat, että isäkin vaikuttaa siihen, miten monta munasolua naisella irtoaa. Ei vaikuta.

        Paitsi, jännä leikkiä ajatuksella, että mies voisi vaikuttaa siihen, jakaantuuko jo hedelmöitynyt munasolu kahtia/kolmeksi ja ratkaisi siis sen, tuleeko monikot vai ei. Ajatuksella on kiva leikkiä.

        Joka tapauksessa mies ei vaikuta millään tavalla erimunaisten kaksosten tuloon. Tai tietenkin mies vaikuttaa, muttei siihen, tuleeko monikot vai yksi lapsi.

        Niin.Tokko kirjoittaja ihan sitä tarkoittikaan ja aina on hyvä vastata asiallisesti asiallisesti kysyttyn kysymykseen.
        On ihan mahdollista, että tuplat ovat tulossa, johon tivottelen aloittajallePALJON PALJON ONNEA !!!!!!!!
        Aina saa ja on hyvä kysyä asiaa,kuin asiaa.
        Se ei maksa mitään!!!!


      • tuplaäiti 71
        kaksosten äiti kirjoitti:

        Mutta ei isä vaikuta siihen, tuleeko kaksoset vai ei. Eli ihan samalla tavalla ne irtosuhteet ovat voineet saada aikaiseksi monikkoraskauden.

        Kummallista, mutta yhä edelleen ihmiset luulevat, että isäkin vaikuttaa siihen, miten monta munasolua naisella irtoaa. Ei vaikuta.

        Paitsi, jännä leikkiä ajatuksella, että mies voisi vaikuttaa siihen, jakaantuuko jo hedelmöitynyt munasolu kahtia/kolmeksi ja ratkaisi siis sen, tuleeko monikot vai ei. Ajatuksella on kiva leikkiä.

        Joka tapauksessa mies ei vaikuta millään tavalla erimunaisten kaksosten tuloon. Tai tietenkin mies vaikuttaa, muttei siihen, tuleeko monikot vai yksi lapsi.

        Tämä alku nyt kommenttina edelliselle kirjoittajalle: Toki isä voi vaikuttaa siihen, tuleeko kaksoset vai ei, ja siis nimenomaan identtiset kaksoset (lähes kolmasosa kaikista kaksosista). Osa identtisistä kaksosista on selkeästi periytyneitä ja osa taas sattumalta kahtia jakautuneita. Itselläni on identtiset kaksoset, mieheni isällä on identtinen kaksoisveli, mieheni serkut ovat identtisiä kaksosia, ja yhdellä mieheni serkulla on identtiset kaksoset. Uskoisin, että sieltä tulevat meidänkin yhdennäköistuplat ;) eli siis miehen hedelmöittämään munasoluun se tekijä, joka sen saa jakautumaan kahdeksi.
        Sitten ihan alkuperäiselle kirjoittajalle, paljon paljon onnea ja voimia mittavaan "projektiin"! Toivotaan, että seuraava ultra vaikka korjaisi raskaudenkeston semmoiseksi, että voisit olettaa exäsi olevan pikkuisten isä. Minulla muuten ainakin oli alkuraskaudessa epämääräistä verenvuotoa, ei nyt kuukautisten veroista, mutta vuotelua kuitenkin...


    • peliin...

      elämme nyt siis vuoden 2007 6.tta viikkoa, ja olet rv 18. laskujeni mukaan siis laskettu aikasi on 9. - 15. 7.2007 välisenä aikana. jos oikein omilta raskausajoiltani muistan niin raskausviikot aletaan laskea viimeisten kuukautisten alkamispäivästä. jos olet nyt rv.18 ovat viimeiset kuukautisesi alkaneet ajalla 2. - 8.10.2006. onko näin? jos on, ja erosit ex:stäsi "lokakuun ensimmäisen viikon aikana 2006" =2.-8.10.2006,niin vauvasi eivät ole ex:si vaan kumppanin, jonka kanssa olet ollut sukupuoliyhteydessä arviolta ajalla 15.-22-10.2006., jos kuukautiskiertosi on n.28 päivää. saakohan tästä mitään tolkkua... hyvää kevään jatkoa!

      • otahan huomioon

        eräs pointti, harvalla kierto on sen 28pv!


      • kaksosten äiti myös
        otahan huomioon kirjoitti:

        eräs pointti, harvalla kierto on sen 28pv!

        ja silloinhan hedelmöitys on aina myöhemmin.. että ap:lla pitäs olla kierto joku 21 pv niin sitten vois olla exän.. Tällee nopeesti ku aattelee.


      • peliin
        otahan huomioon kirjoitti:

        eräs pointti, harvalla kierto on sen 28pv!

        eli, jos kierto pidempi kuin 28pv, niin entistä todennäköisemmin tuplat ovat jollekin muulle kuin ex:lle. menee jo "kauniit ja rohkeat"-spekuloinniksi...


    • TUPLIEN ÄITI HÄMEESTÄ

      Kiva, että kirjoitit.
      Älä suotta mieti ja murehdi asiaa.....kyllä seaikanaan selviää.
      Nyt toivon sun keskittyvän nautinnolliseen raskauteesi, oli isä kuka heistä tahansa.
      Tuplat ovat suuri lahja meille ja herkuttele ja todellakin NAUTI elämästäsi nyt, ennekuin sulla on kaksi "pakettia" sylissä.
      Itse odotin samaa ja nyt paketit ovat jo ekaluokkalaisia, reippaita tyttöjä.
      VOI HYVIN!!!!

    • PA76

      Aikamoinen tilanne sinulla! Toivottavasti ultra selventää tilannettasi.
      Toivon sinulle rutkasti voimia tulevaan vauva-arkeen. Itse 2,5 vuotiaiden kaksosten äitinä tiedän, ettei arki ole aina ruusuilla tanssimista. Monet apu-kädet ovat tarpeen. Meillä mies hoiti vallan toisen vauvan yö-syötöt ja siitä oli korvaamaton apu. Kaksi ei mene siinä kuin yksi. Mutta paljon on myös hyvää. Ne ihanat pusut ja halit, joita saa tuplaten. Kahdet kävelemään oppimiset yms. Arki on myös vallatonta hymyä, jaksamisia!

    • gemini_

      Kiitos että vastailitte viestiini :). Monen näköisiä kommentteja näytti tulevan ja asiallista tekstiä oli. Noh kohtahan se ultra on joten sitä odottelen,jos sen avulla saisin jotain selkoa tähän ongelmaan. Oli isä kuka tahansa saa lapset ainakin rakastavan äidin ja eiköhän se ole pääasia :). Kaikille hyvät kevään odotukset!

    • kaksosten äiti (sama isä ku...

      Kierron aikana voi tippua monta "munaa", joten lapsillasi voi kummallakin olla eri isä. Toisen on voinut hedelmöittää toinen yhdenillan kumppani ja toisen toinen yhdenillankumppani tai jommankumman on ovinut hedelmöittää exäsi ja toisen taas yhdenillankumppani. Tai sitten molemmilla on sama isä. Ulkomailla on syntynyt kaksosia niinkin, että toinen on musta ja toinen valkoinen, onpas se sitten hauskaa ;)Identtiset luonnollisesti omaavat saman isän, koska munasolu on jakautunut. Toivotaan, että lapsillasi on sama isä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe