pitkän kierron myöhäinen ovulaatio

hämärääkö

Hei, olen yrittänyt etsiä netistä tietoa myöhäisestä ovulaation ajankohdasta... Olen tikuttanut pari paketillista fertestejä ja yrittänyt löytää ovista. Mulla on epäsäännöllinnen ja pitkä kierto n. 32-38 pv. Pahimmillaan yli 40pv ja kerran yli puoli vuotta.
Nyt kuvittelin ovuloivani kp. 16 (testeissä likipitäen yhtä tummat viivat)Mutta kp.27 testasin vielä ( oli ollut pari päivää mahakipuja ja ovislimoja) ja yllätyin totaalisesti: kertaakaan ei testiviiva ole ollut noin selvä ja jopa tuhdisti tummempi kontrolliviivaa. Onko tässä mitään itua? Olen kuullut huhuja että pitkässä kierrossa saattaisi olla parikin ovista, oisko tämä sitä?
Yhden luomulapsen olen saanut neljä vuotta sitten vaikka lapsettomuuslääkäri totesi ivf.n olevan ainoa järkevä vaihtoehto yrittää lasta.... Nyt haaveilemme vielä vauvasta. 9kk yritystä takana, ei tulosta..... Josko joku voisi jeesiä? Kiitos!
T. ihmettelijä

4

5706

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaja

mitäs jos olet raskaana? ovistestihän näyttää silloin plussaa. toivotaan niin!!

itekkin olen pohtinut tota myöhäistä ovista pitissä kierroissa. Lääkäri on ainakin epäillyt että "luomuna" mulla oli kyse siitä.

• hämärääkö

Just tikutin tosi haalean ovisviivan testiin. Ei siis kylläkään aamupissaa, vaikka tursake päiväunet tulikin vedettyä. Muuten kyllä ovisoireisiin sopii se, että eilen illalla rinnat tulivat helliksi vähän turvonnut olo. Naama vaikuttaa pikku finninalkuineen kyllä enemmän siltä, että menkkarit olisi tulossa.

Miten se raskaushormooni voisi ovistestissä näkyä, ja kuinka kauan?
        Viime kierrosta kuvittelin aivan selkeitä raskausoireita ja tunsin muka kiinnittymiskipujakin n. 6-7 vrk ennen kuin kuukautiset alkoivat( mielestäni liian aikaisin).

Eksyin jostain linkistä Kutri.net sivuille josta luin että kuukautiset tulevat aina kaksi viikkoa ovulaation jälkeen, eli kierto pitenee jos ovulaatio myöhästyy. Ja stressi voisi myöhästyttää tuota ovulaatiota ja sitä myötä kuukautisia.

Tuosta mun luomuraskaudesta sen verran, että silloinkin la siirtyi ultratutkimusten perusteeella yli pari viikkoa. Eli kierto oli pitkä ja ovulaatio myöhäinen. Silloin en kyllä millän tajunnut raskauttani (testasin vasta n vk6)... olihan tuomio tullut lääkäriltä. Mulla on pco- tyyppiset munasarjat, liikakarvoitusta tai ylipainoa ei kyllä pahemmin ole. Mutta, mutta kiitos supportista kuitenkin.

• murmeli-
        hämärääkö kirjoitti:

Just tikutin tosi haalean ovisviivan testiin. Ei siis kylläkään aamupissaa, vaikka tursake päiväunet tulikin vedettyä. Muuten kyllä ovisoireisiin sopii se, että eilen illalla rinnat tulivat helliksi vähän turvonnut olo. Naama vaikuttaa pikku finninalkuineen kyllä enemmän siltä, että menkkarit olisi tulossa.

Miten se raskaushormooni voisi ovistestissä näkyä, ja kuinka kauan?
        Viime kierrosta kuvittelin aivan selkeitä raskausoireita ja tunsin muka kiinnittymiskipujakin n. 6-7 vrk ennen kuin kuukautiset alkoivat( mielestäni liian aikaisin).

Eksyin jostain linkistä Kutri.net sivuille josta luin että kuukautiset tulevat aina kaksi viikkoa ovulaation jälkeen, eli kierto pitenee jos ovulaatio myöhästyy. Ja stressi voisi myöhästyttää tuota ovulaatiota ja sitä myötä kuukautisia.

Tuosta mun luomuraskaudesta sen verran, että silloinkin la siirtyi ultratutkimusten perusteeella yli pari viikkoa. Eli kierto oli pitkä ja ovulaatio myöhäinen. Silloin en kyllä millän tajunnut raskauttani (testasin vasta n vk6)... olihan tuomio tullut lääkäriltä. Mulla on pco- tyyppiset munasarjat, liikakarvoitusta tai ylipainoa ei kyllä pahemmin ole. Mutta, mutta kiitos supportista kuitenkin.

Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri näki gyne ultrassa kypsyneen munasolun ja sanoi sen irtoavan kahden päivän sisällä. Kuukautisten sanoi alkavan n.14pv siitä kun munasolun oli määrä irrota. Noh, tuo povattu munasolun irtoaminen piti tapahtua kiertopv 56 tai 57(aiemmat kierrot ei noin pitkiä). Kuukautiset eivät tulleet 14pv:n päästä vaan viiden päivän päästä.... Pettymys oli melkkoinen, kun olin niin toivonut hedelmöittymistä ja että "koneisto" toimisi normaalisti!

• alice

Mulla ainakin ovulaatio tapahtui jostain syystä kierro 25. päivä. Ihmisen keho on niin ihmeellinen. kannattaa testata ovulaatiota koko kierron, meinaan ollaan itse yritetty lasta pari vuotta ja nyt selvisi, että ovulaatio tapahtuu jostai syystä niin myöhään. olen nyt siis raskaana. ja kaikki mennyt hyvin. joten ei kun yrittämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2618
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1658
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1590
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1212
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      75
      995
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45