.44 vs .357

Magnum

Valistakaahan tyhmää - miten selitetään .44 magnumien halvempi hinta .357 magnumeihin verrattuna. Tarkoitan lähinnä käytettyjä aseita.

62

11919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että...

      .357 on huomattavasti halutumpi ja halvempi käyttää mitä toi "tehoton" .44...siksipä.
      Ja onhan .357 mag miehisempi ase, .357 voit ampua tarkasti ja tehokkaasti kun .44 menee minne sattuu ja kuti maksaa 5 ekua kipale...et revi siitä.

      • juuso

        Jos et meinaa miestä ampua hississä niin taitaa tuo 357 olla hieman MONIKÄYTTÖISEMPI kaliperi, ja halvempi AMPUA. Ja osuu silläkin hississä... lue yllä ihan hyvä selvitys hinnoista.


      • magnumi

        kiitokset valistamisesta. Nuita asioita itsekki tuumailin. Muute, pystyyko sillä .44 aseella ampumaa muita ku juuri sille tarkoitettuja patruunoita - .357 :han voi ampuilla noita .38 patteja.


      • ei voi
        magnumi kirjoitti:

        kiitokset valistamisesta. Nuita asioita itsekki tuumailin. Muute, pystyyko sillä .44 aseella ampumaa muita ku juuri sille tarkoitettuja patruunoita - .357 :han voi ampuilla noita .38 patteja.

        ei voi


      • reloader
        ei voi kirjoitti:

        ei voi

        44 Magilla voi ampua 44 Russiania ja 44 Specialia


      • ja ilmakiväärillä
        reloader kirjoitti:

        44 Magilla voi ampua 44 Russiania ja 44 Specialia

        myös pyöreitä kuulia kuin myös ns. oikeita kuppipateja...heh heh


      • sitä asiantuntevaa

        keskustelua piisaa.
        Tasan ensimmäinen kerta kun luen että .44 mag olisi itsessään jotenkin epätarkempi kuin .357 mag.
        Jonkinverran ampunut kummallakin ja voin kyllä tunnustaa että aseilla osuisi paremmin jos olisi parempi ampuja, mutta en sinänsä tarkkuudessa ole mitään eroa niiden kesken huomannut.


      • Vaurilaturi
        sitä asiantuntevaa kirjoitti:

        keskustelua piisaa.
        Tasan ensimmäinen kerta kun luen että .44 mag olisi itsessään jotenkin epätarkempi kuin .357 mag.
        Jonkinverran ampunut kummallakin ja voin kyllä tunnustaa että aseilla osuisi paremmin jos olisi parempi ampuja, mutta en sinänsä tarkkuudessa ole mitään eroa niiden kesken huomannut.

        Kyllähä asia on nii, että keskinkertna ukko ampuu kolomeviisseiskalla tarkemmi ku neljänelosella. No kattokees ne fyssiikan lakloet ku jyllöö.


      • Isoooo44

        Höpö höpö ammun 40m 44 mag joka paukun tulitikkuaskiin ja paremmin ei tarvi osua jos jokun osuu tarkemmin 357 mag niin kannattaa kyllä mennä viivana kisoihin ja kumpkohan on miehekäämpi 44mag vai jokapojan 375 mag ostakaa 22 jos halpoja harjoitus laskia haluaa sillä minäkin harjoittelen pää asiassa järjetöntä treenata pää asiassa isoilla kalibereilla


    • ammuttiin

      muuten jääkarhu huippuvuorilla -05 !!!
      uroskarhu tippui yhdellä laakilla....revi lisää tuosta.

      • juuso

        tuo on uskoa. Ja olen kuullut sillä metsästettävänkin tuolla Afrikan mantereella.


    • mie.

      Kun ostetaan ase ainoastaan munanjatke tarkoituksessa niin kyllä se useasti taitaa olla se kaikkein suurin tykki mikä tiedetään,eli ennen se oli tuo 44 magnum.Useasti nuo 44 .mag kaliperiset aseet palaavat kauppaan takaisin vuoden parin reissun tehtyään,osalla ei ole ammuttu oikeastaan ollenkaan.Nykyään asetehtaat ovat oikein huomioineet tämän munanjatke kuluttajaryhmän kehittelemällä uudet munanjatke kaliperit niin kuin nämä 500s&w ja olikos se nyt 50 ae.

      • vasurilaturi.

        Esim karhumetsällä on levollinen olo "500" S&W tai "50" AE mukana ns. back gun-aseena. Esim 50 AE-kal Desert Eagle on kohtalaisen miellyttävä ampua, koska siinä on itselataavan kiväärin tapaan toimiva pyörähtävä lukko. Rykyyli on pitkähkö tuuppaus. Yleensä puheet kalunjatkoaseisata kateellisten ininää koska tietävät etteivät tule koskaan sellaista saamaan. Asia tökkää jo lupavaiheessa.(mie= karjalaine miä siä hiä, mulkul on piä-osatolaene).


      • lpe
        vasurilaturi. kirjoitti:

        Esim karhumetsällä on levollinen olo "500" S&W tai "50" AE mukana ns. back gun-aseena. Esim 50 AE-kal Desert Eagle on kohtalaisen miellyttävä ampua, koska siinä on itselataavan kiväärin tapaan toimiva pyörähtävä lukko. Rykyyli on pitkähkö tuuppaus. Yleensä puheet kalunjatkoaseisata kateellisten ininää koska tietävät etteivät tule koskaan sellaista saamaan. Asia tökkää jo lupavaiheessa.(mie= karjalaine miä siä hiä, mulkul on piä-osatolaene).

        ..tuo 50ae:n mukavuus ammuttaessa. vastikään sain muutaman kymmentä koepatruunaa ladattua. no, seuraavalla ratakerralla sitten.


      • Vasurilaturi
        lpe kirjoitti:

        ..tuo 50ae:n mukavuus ammuttaessa. vastikään sain muutaman kymmentä koepatruunaa ladattua. no, seuraavalla ratakerralla sitten.

        Teetkö ies tääslattaaksia vae lälärilöetä. Hee perkules sentää. Ukko ha valehtellooki. Perkules, meenasi uskoo, kiäh, kiäh,krähhähähäää.


      • mie.
        vasurilaturi. kirjoitti:

        Esim karhumetsällä on levollinen olo "500" S&W tai "50" AE mukana ns. back gun-aseena. Esim 50 AE-kal Desert Eagle on kohtalaisen miellyttävä ampua, koska siinä on itselataavan kiväärin tapaan toimiva pyörähtävä lukko. Rykyyli on pitkähkö tuuppaus. Yleensä puheet kalunjatkoaseisata kateellisten ininää koska tietävät etteivät tule koskaan sellaista saamaan. Asia tökkää jo lupavaiheessa.(mie= karjalaine miä siä hiä, mulkul on piä-osatolaene).

        otsikosi oli että,kyllä järeille aseille on käyttöä,on varmasti tosi mutta mietipä kuinka moni tarvitsee TODELLA järeää pistoolia tai reukkua metsällä suoja aseena,niin ja kuinkahan on asian laillisuus kun kuljetaan mestsässä ladattu käsiase mukana,täällä etelässä ei ainakaan suvaita koska metsästyslaki yksiseliteisesti kieltää niillä metsästyksen ja aseenkanto lupaa nykyään anottaessa joutuu tietääkseni runoilemaa että missä meinaa harrastaa tuota tarkkuusammuntaa,tuskin kukaan on kirjoitanut lupahakemukseen että naapurin metsässä:) ,ettei vaan olisi osunut kohalle tuo kullinjatke teoria viärleuka vasuri,voin kyllä myöntää että tuollaista Deserttiä on aina tehnyt mieli kalberissä 357 mag.


      • lpe
        mie. kirjoitti:

        otsikosi oli että,kyllä järeille aseille on käyttöä,on varmasti tosi mutta mietipä kuinka moni tarvitsee TODELLA järeää pistoolia tai reukkua metsällä suoja aseena,niin ja kuinkahan on asian laillisuus kun kuljetaan mestsässä ladattu käsiase mukana,täällä etelässä ei ainakaan suvaita koska metsästyslaki yksiseliteisesti kieltää niillä metsästyksen ja aseenkanto lupaa nykyään anottaessa joutuu tietääkseni runoilemaa että missä meinaa harrastaa tuota tarkkuusammuntaa,tuskin kukaan on kirjoitanut lupahakemukseen että naapurin metsässä:) ,ettei vaan olisi osunut kohalle tuo kullinjatke teoria viärleuka vasuri,voin kyllä myöntää että tuollaista Deserttiä on aina tehnyt mieli kalberissä 357 mag.

        Kaliiperissa 357mag löytyy hyllyssä ainakin Asetalolta.


      • Vasurilaturi
        lpe kirjoitti:

        Kaliiperissa 357mag löytyy hyllyssä ainakin Asetalolta.

        Tää pippelivammaene etelän vetelä ee nyt ookee tajjuu. Pittää viäntee omakohtane esmerkki. Olin 5,7 kanssa lintuloeta kytteemässä. Silloha katteellaa enimmäksee puihi. No, karhu ollii kohta siinä etuvasemmalla. Mulla ol tietennii Dan Wessoni Supermag mukana. Siinä on 8-9mm pitempi hylysy ku magnumissa. Se pötköttää mikko-enon kaenalokotelossa hyvi siinä suatavilla. Karjuin siinäe karhulle, että lähe lätkimää tae kohta toene meestä kuoloo. Ee ollu emo poekinee, jote tälläkertoo usko puhetta. Teellä sielä etelässä taetaa olla vua verokarhuloeta.


      • Vasurilaturi
        Vasurilaturi kirjoitti:

        Tää pippelivammaene etelän vetelä ee nyt ookee tajjuu. Pittää viäntee omakohtane esmerkki. Olin 5,7 kanssa lintuloeta kytteemässä. Silloha katteellaa enimmäksee puihi. No, karhu ollii kohta siinä etuvasemmalla. Mulla ol tietennii Dan Wessoni Supermag mukana. Siinä on 8-9mm pitempi hylysy ku magnumissa. Se pötköttää mikko-enon kaenalokotelossa hyvi siinä suatavilla. Karjuin siinäe karhulle, että lähe lätkimää tae kohta toene meestä kuoloo. Ee ollu emo poekinee, jote tälläkertoo usko puhetta. Teellä sielä etelässä taetaa olla vua verokarhuloeta.

        runkkaamaan ja karhun olen nähnyt Ähtärin eläinpuistossa ihan elävän.

        Olen tämän asepalstan kovin jätkä.

        Karhutkin pelkää minua.

        Kukaan muu ei ole edes jyvällä.

        Mulkkuni on 8-9mm pitempi kuin kenenkään muun tällä palstalla.

        Akkoja ei lasketa koska olen homo.


      • vasaralaturi
        Vasurilaturi kirjoitti:

        runkkaamaan ja karhun olen nähnyt Ähtärin eläinpuistossa ihan elävän.

        Olen tämän asepalstan kovin jätkä.

        Karhutkin pelkää minua.

        Kukaan muu ei ole edes jyvällä.

        Mulkkuni on 8-9mm pitempi kuin kenenkään muun tällä palstalla.

        Akkoja ei lasketa koska olen homo.

        Siinähä tua kurahoosu itteesä ilmas. Siälin seekkasta hilpeettä herättääpi. Ee oo koskaa metällä käänykkää eekä piäse. Lienee aseetten kuvia jossae nähhykkii. Tuovottasti joku joskus suattaa antoo ätläkkee pittee käessää ees pinospistoolia.


      • vasaralaturi
        vasaralaturi kirjoitti:

        Siinähä tua kurahoosu itteesä ilmas. Siälin seekkasta hilpeettä herättääpi. Ee oo koskaa metällä käänykkää eekä piäse. Lienee aseetten kuvia jossae nähhykkii. Tuovottasti joku joskus suattaa antoo ätläkkee pittee käessää ees pinospistoolia.

        Tuo aekalaella yksikertanen tyyppi sieltä etelän kaapunnista tuski koskaa on verokirjaasa merkintöjä suanukkaa. Aeka ikävästi polosela asiat sikäli. No kahteleha poeka kirjastossa kuvvii. Muista kitennii tännää männöö minulla hyvin ja tuas huomennakkii samoen.


      • mie.
        Vasurilaturi kirjoitti:

        Tää pippelivammaene etelän vetelä ee nyt ookee tajjuu. Pittää viäntee omakohtane esmerkki. Olin 5,7 kanssa lintuloeta kytteemässä. Silloha katteellaa enimmäksee puihi. No, karhu ollii kohta siinä etuvasemmalla. Mulla ol tietennii Dan Wessoni Supermag mukana. Siinä on 8-9mm pitempi hylysy ku magnumissa. Se pötköttää mikko-enon kaenalokotelossa hyvi siinä suatavilla. Karjuin siinäe karhulle, että lähe lätkimää tae kohta toene meestä kuoloo. Ee ollu emo poekinee, jote tälläkertoo usko puhetta. Teellä sielä etelässä taetaa olla vua verokarhuloeta.

        jos sinulla olisi oikeasti dan wesson kaliberissä 357 max mag. niin tuskin puhuisit mistään supermagnumista.Niin ja viellä tuosta kyseisestä aseesta tuossa yllä,älkäät ihmiset ostako tuollaista paskaa ikinä.

        Ja minulla kun on ollut tapana perustella sanoimani niin aikoinaan niitä repeili piipun ja rungon yhtymäkohdasta sen verran monta kappaletta että 80-luvulle tultaessa oli dan wessonin maine nollassa,ainakin täällä etelässä jossa on kirjastoja ja sähköt.


      • Vasaralaturi
        mie. kirjoitti:

        jos sinulla olisi oikeasti dan wesson kaliberissä 357 max mag. niin tuskin puhuisit mistään supermagnumista.Niin ja viellä tuosta kyseisestä aseesta tuossa yllä,älkäät ihmiset ostako tuollaista paskaa ikinä.

        Ja minulla kun on ollut tapana perustella sanoimani niin aikoinaan niitä repeili piipun ja rungon yhtymäkohdasta sen verran monta kappaletta että 80-luvulle tultaessa oli dan wessonin maine nollassa,ainakin täällä etelässä jossa on kirjastoja ja sähköt.

        Sattuupi muute olemaa tää .357 Maximumia ampuva jenkkicustomoitu laete. Tullu suoraa Illinoisista niin että ee siinä teekälääse huuhaa uko tiijot paljoo paena. Minkäänlaesta ohutta sähköö sinne pullamuusipojillen mahtookaa tulla. On niitä asseita ja ASSEITA. Mitteehä kirjoo siellä ookee lujetaa ku ée tiijejä koko tottuutta.


      • DE .357
        vasurilaturi. kirjoitti:

        Esim karhumetsällä on levollinen olo "500" S&W tai "50" AE mukana ns. back gun-aseena. Esim 50 AE-kal Desert Eagle on kohtalaisen miellyttävä ampua, koska siinä on itselataavan kiväärin tapaan toimiva pyörähtävä lukko. Rykyyli on pitkähkö tuuppaus. Yleensä puheet kalunjatkoaseisata kateellisten ininää koska tietävät etteivät tule koskaan sellaista saamaan. Asia tökkää jo lupavaiheessa.(mie= karjalaine miä siä hiä, mulkul on piä-osatolaene).

        Suomessa aselaki kieltää käsiasemetsästyksen, että taitaapa poika rikkoo pahasti lakia kun pistoolilla tai reukulla metästää. Ite omistan .357 Desert eaglen ja voin sanoa että on tarkka ase. Rekyyli pehmoisempi, kuin 9mm clockissa (17) jota olen myös kokeillut. Pysyy kohde paremmin tähtäimessä. Aseen huonoja puolia on se, että se painaa jumalattomasti pistooliksi ja on suuri kokoinen. Polygonaalirihlattu 6 tuuman piippu on kyllä tarkkuustyökalu. Mikä kaikkein parasta kyseisellä aseella ampuminen on mukavaa ja ei tule ranteet kipeeks rekyylistä, mutta silti tuntee ampuvansa tykillä.


      • rekyyli reijo
        DE .357 kirjoitti:

        Suomessa aselaki kieltää käsiasemetsästyksen, että taitaapa poika rikkoo pahasti lakia kun pistoolilla tai reukulla metästää. Ite omistan .357 Desert eaglen ja voin sanoa että on tarkka ase. Rekyyli pehmoisempi, kuin 9mm clockissa (17) jota olen myös kokeillut. Pysyy kohde paremmin tähtäimessä. Aseen huonoja puolia on se, että se painaa jumalattomasti pistooliksi ja on suuri kokoinen. Polygonaalirihlattu 6 tuuman piippu on kyllä tarkkuustyökalu. Mikä kaikkein parasta kyseisellä aseella ampuminen on mukavaa ja ei tule ranteet kipeeks rekyylistä, mutta silti tuntee ampuvansa tykillä.

        pehmeä rekyyli, saatana aseen pitää potkasta niin että on sonnat housussa.


      • suomi234
        Vasurilaturi kirjoitti:

        Tää pippelivammaene etelän vetelä ee nyt ookee tajjuu. Pittää viäntee omakohtane esmerkki. Olin 5,7 kanssa lintuloeta kytteemässä. Silloha katteellaa enimmäksee puihi. No, karhu ollii kohta siinä etuvasemmalla. Mulla ol tietennii Dan Wessoni Supermag mukana. Siinä on 8-9mm pitempi hylysy ku magnumissa. Se pötköttää mikko-enon kaenalokotelossa hyvi siinä suatavilla. Karjuin siinäe karhulle, että lähe lätkimää tae kohta toene meestä kuoloo. Ee ollu emo poekinee, jote tälläkertoo usko puhetta. Teellä sielä etelässä taetaa olla vua verokarhuloeta.

        opettele kirjoittamaan suomen kirjoitusta


      • eiääliö
        suomi234 kirjoitti:

        opettele kirjoittamaan suomen kirjoitusta

        Sinäkin voisit opetella numerot, jolloin tajuaisit kommentoineesi kymmenen vuotta vanhaa ketjua. Miten ihmeessä jaksat kaivaa ja lukea näitä vanhoja juttuja?


    • Magnum

      Kumma kun jotain kysyy niin jo on kaiken maailman ihme idiootit ja looserit kinaamassa pippelinsä pituudesta ja sen toimivuudesta aidan raossa. En toivonut muuta kuin muutaman "puolueettoman" mielipiteen/faktatiedon asiasta.

      • mie.

        pyydän anteeksi viestiketjun aloinaneelta.Koitan antaa jotakin hekilökohtaista mielipidettä.

        Minä epäilen että 44:sia on ainakin etelässä ostettu hetken mielijohteesta ajattelematta mitä ampuminen sen kanssa maksaa.

        kun taas 357 on kiva peli siitä että voi harjoitella 38-speciaalin paukuilla eikä tule rannekaan niin kipeäksi:)siksi se oli minunkin valintani aikanaan.


      • mievaan kerran vielä
        mie. kirjoitti:

        pyydän anteeksi viestiketjun aloinaneelta.Koitan antaa jotakin hekilökohtaista mielipidettä.

        Minä epäilen että 44:sia on ainakin etelässä ostettu hetken mielijohteesta ajattelematta mitä ampuminen sen kanssa maksaa.

        kun taas 357 on kiva peli siitä että voi harjoitella 38-speciaalin paukuilla eikä tule rannekaan niin kipeäksi:)siksi se oli minunkin valintani aikanaan.

        Pyydän myös anteeksi suppeaa tietomäärääni. Olen vailla käytännön tietoa. Kaikki kirjoittamani perustuu ainoastaan lukemiini juttuihin suomalaisissa aselehdissä. Kielitaitoni on niin surkea, asia on siksi näin.


      • mie.
        mievaan kerran vielä kirjoitti:

        Pyydän myös anteeksi suppeaa tietomäärääni. Olen vailla käytännön tietoa. Kaikki kirjoittamani perustuu ainoastaan lukemiini juttuihin suomalaisissa aselehdissä. Kielitaitoni on niin surkea, asia on siksi näin.

        Kannattiko vaihtaa nimimerkkiä ja kirjoitus tyyliä näin pienen asian takia vasarapiä?


    • piipulla ja oikealla patruu...

      ja ruuti yhdistelmällä.teho:44 magnum 13 gramman luoti,ruuti n110 vihtaviori,maksimi lataus =nopeus 530m/s fps 1740(teho).357 magnum 13 gr luoti,ruuti n110 vihtavuori maksimi lataus,nopeus389m/s teho1277fps.Tarkkuus on aseen rakenteesta kinni,ja piipun pituudesta kiinni.On olemassa 357 maksimum,joka on tehokkaampi magnumia ,jnka hylsynpituus on 8mm pitempi,kuin magnum 357:n. 44magnum täys latauksella ja 16gramman luodilla ei ole niitä mukavimpia ammuttavi kovan rekyylin johdosta .

      • varten ,koska pässi

        kaatuu 44 magnumilla paremmin 200metristä,jo raskaamman luodinkin johdosta.Monilla sisäradoilla voit ampua 357 :kalla mutta 44magnumilla on jo vaikeampaa.jos ei lataile itse niin kannattaa ostaa 357mg.


      • Vasaralaturi

        Meekäläene lattoo T/C Contenderilla .357 Maximumilla 158gr luotiloeta 700m/s. Revolverillä piisoo 600m/s ku niipit ee taho pittee. Kyllä siinä 44 magnumin joolet inisöö iha turhoo.


    • hyvät ja huonot puolet

      Kun ostin 9 1/2 44 rugerin silhuettia varten,olin kuullut että rekyylissä löytyy mutta siihen aikaan ei patruuna valikoima ollut kovin suuri ja tietysti kaikista kovimmat metsästys patruunat tuli ostettua,ja rekyyli alkoi näkyä sormissa laatikollisen jälkeen kun iho rupes kesimään pahasti ja verta valumaan,kun liipasinkaaren takareuna hakkasi sormeen.hommasin sitten hanskat ja rupes helpottamaan.44magnum on rekyyliltään sitä luokkaa että se on rikkonut jo kaksi kiikaria ja yhden punapiste tähtäimen(tasco propoint).tämä meni takuuhuoltoon, jasen jälkeen ammuin laatikollisen ,kunnes se jälleen hajosi.Kyllästyin tappelemaan takuu asioista ja odottelen nykyään vahvan,rekyyliä kestävän punapisteen tai kiikarin löytymistä 44magnumiin,joka olis hyvä 200metriin asti.

    • döövolver

      .357 Smitti n-28 isorunkoinen piippu 4" menee hyvin takin alle kainalokoteloon. kestävä käyttöase. "Highway patrolman" jenkkipoliisin virka-ase 60- ja 70-luvulla.

      • Vasaralaturi

        Höpö, höpö döövolver. Ee oo poekasella minkäänlaestä asetta


      • döövolver
        Vasaralaturi kirjoitti:

        Höpö, höpö döövolver. Ee oo poekasella minkäänlaestä asetta

        Ei minulla ole minkäänlaista asetta. Ei ole rahaakaan. Ilmakosta haaveilen. Siinä minulle olisi ase mistä pitäisin ja mihin ehkä joskus pystyn rahat saamaan


      • Se entinen
        döövolver kirjoitti:

        Ei minulla ole minkäänlaista asetta. Ei ole rahaakaan. Ilmakosta haaveilen. Siinä minulle olisi ase mistä pitäisin ja mihin ehkä joskus pystyn rahat saamaan

        Jatkuvasti vaan .357Rem Maximum T/C G2 pistoolilla ja .357 Super Magnum revolverilla ammuskellaan niin siluettia kun "koulua" ja big borea.
        Nyt myös CAS-latauksilla pleittejä kaadellan.
        Maistukohan sinullekin?


      • MA
        Se entinen kirjoitti:

        Jatkuvasti vaan .357Rem Maximum T/C G2 pistoolilla ja .357 Super Magnum revolverilla ammuskellaan niin siluettia kun "koulua" ja big borea.
        Nyt myös CAS-latauksilla pleittejä kaadellan.
        Maistukohan sinullekin?

        Kuinkahan tarkkoja aseita näillä herroilla oiken onkaan tai toisin päin kuinka tarkkoja ampujija he onkaan. 200m ja lasertähtäin, täytyy olla maalina iso kerrostalo.
        Olen harrastanut ampumista 20v erilaisilla aseilla, myös 357:lla ja minun on myönnettävä , että kun yli 50m mennään muuttuu ko. ase ainakin minun kädessä epätarkaksi. Kun harrastaa ampumista tietää varmasti mitkä seikat vaikuttaa tarkkaan laukaukseen, käsiaseella ammuttaessa jo pienikin jännityksestä tuleva piipun liikahdus laukauksen aikana merkitsee 200m päässä jopa metrien ohi laukauksen siinä ei laserista ole mitään hyötyä, paitsi jos ruuvaa aseen kiinni ruuvipenkkiin.


      • joku osuu joskus
        MA kirjoitti:

        Kuinkahan tarkkoja aseita näillä herroilla oiken onkaan tai toisin päin kuinka tarkkoja ampujija he onkaan. 200m ja lasertähtäin, täytyy olla maalina iso kerrostalo.
        Olen harrastanut ampumista 20v erilaisilla aseilla, myös 357:lla ja minun on myönnettävä , että kun yli 50m mennään muuttuu ko. ase ainakin minun kädessä epätarkaksi. Kun harrastaa ampumista tietää varmasti mitkä seikat vaikuttaa tarkkaan laukaukseen, käsiaseella ammuttaessa jo pienikin jännityksestä tuleva piipun liikahdus laukauksen aikana merkitsee 200m päässä jopa metrien ohi laukauksen siinä ei laserista ole mitään hyötyä, paitsi jos ruuvaa aseen kiinni ruuvipenkkiin.

        Tietänet että silhuettia ammuttaessa voidaan ase tukea esim. pohkeeseen, jolloin pitemmällekin ammuttaessa pitkäpiippuinen revolveri (tai pistooli) on tarkempi kuin taitamattoman käsissä armeijan rynkky...


      • ¢
        joku osuu joskus kirjoitti:

        Tietänet että silhuettia ammuttaessa voidaan ase tukea esim. pohkeeseen, jolloin pitemmällekin ammuttaessa pitkäpiippuinen revolveri (tai pistooli) on tarkempi kuin taitamattoman käsissä armeijan rynkky...

        ja höpö höpö.

        Miltähän mahtaa pohkeessa tuntua se revolverista sivuille lähtevä polttoleikkaussuihku.


      • joku osuu joskus
        ¢ kirjoitti:

        ja höpö höpö.

        Miltähän mahtaa pohkeessa tuntua se revolverista sivuille lähtevä polttoleikkaussuihku.

        Harvemmin silhuettia ammutaan shortsit jalassa :) (muutenkin ne on enempi semmoiset pikkupoikien ja homosexuaalisesti suuntautuneiden miesten pöksyt..)


    • Pienempi parempi

      Omasta vaatimattomasta kokemuksesta sanon, että 44. mag on vaikeampi hallita kuin 357 ja epämiellyttävämpi ampua. Kyllä sillä oppii osumaan, mutta se vaatii runsaasti harjoittelua ja laukauksia. Se ei taas ole halpaa.
      Karhujahdin vara-asepuheet on machomiesten höpinää. Jos sellaista asetta oikeasti tarvitsee, parempi ottaa kevyt pumppuhaulikko täyteispatruunoilla. On paljon enemmän tehoa ja osuu helpommin.

    • Molempi Parempi

      Sekä .357 magnumia että .44 magnumia ampuvana ihmettelen hieman tuota puhetta siitä että .357 mag. olisi jotenkin "huomattavasti" halvempi ampua kuin .44 mag. Suurin ero per patruuna ko. kaliberien välillä on luoti eikä siinäkään kuin n. 6 senttiä/kpl, vaippaluodin kyseessä ollen, ruudista ( VV N110) tulee eroa n. 2,5 senttiä ja hylsyn hintaero on vaikeampi laskea koska hylsyn elinikää ei ennakolta voi tietää. Omalla latauskokemuksella pääsin hylsyn osalta jonnekin 1-2 sentin hintaeroon per laukaus. Matalammilla paineilla ja hyvällä hylsyhuollolla hylsyn elinikä pitenee kummasti, riippumatta kaliiberista.

      Ylempänä tässä keskutelussa joku oli ladannut 158 grainin luodin .357 maximumiin 700 m/s nopeuteen joten hänen hylsynsä kaiketi hyvin lyhytikäisiä, mahdollisesti ampuja itsekin!

      Joka tapauksessa edellä mainittujen komponenttien hintaerot voivat tosin olla hyvinkin suuria, ostopaikasta riippuen, ja sitä kautta erot laukauksen hintaan hyvin merkittävä. Mainitsemani hintaerot ovat laskettu hankkimieni/ampumieni komponenttien hinnoista.
      Laukauksen hintaeroksi muodostuu n. 10 senttiä eikä ole mielestäni paljon koska .44 magnum on .357 magnumiin verrattuna todella messevä ammuttava, vaikkakin hankalampi hallita (osua) kuten tuossa edempänä on jo sanottukin.

      Jos oikein haluaa säästää niin ei kannata hankkia kumpaakaan!

    • dfgd

      Webley kaliiberissa .455

    • qaz.

      Mulla on .44 magnumissa .22 sisäpiippu. Halpaa harjoitella.

      • DHA

        Paitsi että .22:sta ampumalla jää .44 mag. rekyylin hallinta oppimatta. Mutta halvaksi toki tulee.


    • kulmahousu

      Mulla on harraste aseena ollut muutama reukku 44 conda ja nyt colt python 357magnum ctg 6" torvella model1964. Tiedättekö mistä saannut nimen Python? Mä tiedän, kun ammun sillä niin hemmolla tulee pythonit pöksyyn.

    • housut pahvia

      Joo mutta eihän se teillä kulmahousuilla niin väliä, lahkeesta python sujahtaa maailmaan näppärästi ja kivuttomasti, jos ei vaan ole lahkeet taiteltu siististi tennissukkien varren sisään??

    • ruutitappi

      Colt king cobra 357 onko hyvä ase?

      • Koltti

        Vastaukset tuollaisiin kysymyksiin kannattaa hakea ihan jostain muualta kuin Suomi24-palstalta. Eli Google käteen ja englanninkielisiä arvosteluja/vertailuja/kommentteja kaivamaan aseisiin liittyviltä sivustoilta.


    • kaleviitäpuu

      Otappa nyt aluksi selvää saatko edes hankintalupaa tuon kaliiberisiin aseisiin. Edellyttää parivuotista todistettavaa harrastusta esim. 22 aseella.

      Olen ampunut useita vuosia neljänelkulla sekä kolmeviisseiskalla ja niinkuin yllä jo sanottiin niin ei neljänelkulla ampumaan opi millään pikku kaliiberin sisäpiipulla. Sataan- ja kahteensataan metriin ammuttaessa neljänelosella on ainoa tapa harjoitella ampumalla neljänelosella! Juuri, kuten aiemmin jo mainittiin, on ko. aseella opittava ampumaan. Aseen laukaisua ei pidä pelätä eikä jännittää, että kohta se potkaisee. Sillä niin se tekee. Ase tulee hallita niin, että tähtäyksessä tapahtuvaa laukaisua ei tee nykäisemällä, että nyt, vaan laukaisu tulee tahahtua hitaasti puristamalla niin, että ase ei liikahda laukaisun hetkellä.
      Muutaman millin liike / tärinä kasvaa isoksi heitoksi noilla matkoilla.

      On se vaan niin, että kyllä kälähäni on kunnon kapine käsissä!

      • eiääliöille

        Kenen kanssa oikein keskustelet?


    • Anonyymi

      Taas yksi yrittää täällä selittää jotain urpoa juttua. 44mag on huomattavasti isompi ja tehokkaampi kaliiperi ja paljon kovempi juttu kuin ysimillinen 357mag.
      Eikä ole halpoja aseita eikä naapurin pisamanaamainen poika voi uneksia saavansa ostolupaa sellaiseen. Ysimillisten omistajat yrittää vakuutella itselleen ja muille kuinka 44mag on rekyylistä johtuen huono ammuttava. 44mag ampuu miehet kellä on ruista ranteessa ja vakaa käsi. Ei pojanruipeloille , heille ilmaase on riittävä pyssy.

      • Anonyymi

        Joko kullisi kasvoi ainakin tuuman ?


      • Anonyymi

        Hankkimisluvan harkintaan ei vaikuta pisamat eikä hakijan mahdollinen nörttiys. Nörtit myös tienaavat hyvin tänä päivänä ja heillä on muitakin magnumien hallintaan vaadittavia välttämättömiä ominaisuuksia.


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä kaivoit vuosia vanhan keskustelun taas esille ja toistelit täällä moneen kertaan sanottuja asioita?

      • Anonyymi

        Mitä se sulle kuuluu pistä molo punttiin takas ja suu suppuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sulle kuuluu pistä molo punttiin takas ja suu suppuun

        Jos sinulla olisi edes jotain älykästä kerrottavaa, mutta kun ei. Miksi edes vaivauduit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla olisi edes jotain älykästä kerrottavaa, mutta kun ei. Miksi edes vaivauduit?

        Minusta Mangnum hyvä jäätelö.🤔🤔😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta Mangnum hyvä jäätelö.🤔🤔😁

        Samaa mieltä suosikkini on se Classic. Tämä johtuu siitä, että aikoinaan sitä mainostettiin naisen suulla siten, että siitä pystyi saamaan mielikuvan suihinotosta.

        Palatakseni asiaan niin suosittelen ensin .357 magnumia. Ehkä .44 olisi kiva olla myös molempi parempi vai mitä. Ja tietysti se Harry Callahanin versio S&W model 29. Siitä sitten ylöspäin olisi ehkä joku Ruger Redawk Alaskan 454 Casull tai mahdollisesti Freedom Armsin tykki.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe