Voisiko joku kertoa miksi kaupasta ostetut yrttiruukut kuolee heti parissa päivässä kotona ennenkuin ehdin kaikki käyttää. Mitä teen oikein väärin? Laitan yleensä johonkin esim. mukiin ja pidän huolta että pysyy yhtä kosteana kuin kaupasta tuotunakin, eikä mitään vaikutusta. Loisteputken alla ovat olleet. Uuten multaankin joskus koitin istuttaa, mutta ihan vain vähäksi aikaa sai lisäaikaa. Ihan surkea tilanne, koska muuten hoidan kyllä kukkani hyvin, mutta ne yrtit...
No se kuoleminen...
5
924
Vastaukset
- tässä juttu
- lexander
innokkaan kulinaristina pidän tuoreista yrteistä joko makua antamaan tai koristeeksi. Minä kasvatan ne aina siemenistä lähtien ja sitä varten minulla on leveä kukkaruukku, johon jatkuvasti istutan yrttien sieminiä ja siten on koko ajan tulossa uutta ja tuoretta, kun jo täysikasvuisia leikataan saksilla käyttöön.
Olen myös todennut, että kaupan yrtit eivät kestä kotona. - ei ruukussa
En ole ostamissani ruukkuyrteissä eläviä juuria nähnyt kuin alta 10:ssä.
Jälkikasvatus siis ei onnistu. Jäälaapissa säilyvät muutaman päivän, mutta esim. leikkupersilja säilyy jääkaapissa paljon pitempään kuin ruukku. - Otsikossa?
Miksi aloitat otsikkosi noin kummallisesti, sanoilla no ja se???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1395174
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253426Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1142700- 472388
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611807Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471739- 321587
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201556- 281520
- 201386