Ylikellotusta

ei kokemusta

Voisko joku kertoa, miten voisin hieman nostaa prossuni kelloja..?
Prossu on amd64 4000 ja emo on msi k8n neo2 54g, ja näyttiksen väylähän siinä on agp.
Tuo prossu on vakio kellolla n. 2400 mhz.

4

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säädöt. Emolevystähän tuo riippuu eniten jos tarvittavat säädöt löytyy.Prosessori on jo 2,4GHz ettei vättämättä hirveästi ylikellotu.Itselläni oli ennen tätä MSI S744 2,4GHz prosessori ja tuollainen 10% sain kellotettua.
      S939 kyllä pitäisi paremmin kellottua.
      Muisti sinulla varmaan DDR400MHz olettaisin.
      Onko jokin ohjelma esim. MSI:n CORE Cell mistä Windowsissa pystyy kelloja muuttelemaan.Myös lämpöjä kannattaa tarkkailla.


      Löytyykö BIOS asetuksista Cell menu?
      Säädöt siellä:
      Dram configuration-166 ainakin aluksi, tarvittaessa 133

      High performance mode-manual

      Agressive timings-disabled

      Dynamic overclocking-disabled

      Sread spectrum-disabled
      HT freguency-3X

      Cool'n quiet -disabled
      adjust AGP freguency--66

      -sitten Volttiosasto,aluksi kannattaa jättää vakioksi ja katsella miten toimii niin,tarvittaessa nostaa hieman CPU Voltagea

      Cpu voltage- CPU default

      Memory Voltage-auto

      AGP Voltage -1.50


      Niin helpointahan se on sitten esim. tuolla Cell Menu tai jollakin muulla Windowsissa toimivalla ohjelmalla nostaa CPU fsb joka vakiona 200MHz.
      Näin ei aina tarvitse BIOS asetuksiin mennä.Muuttaa sen sitten BIOSasetuksiin kun on vakaa.

      • Ensimmäinen säätö:
        Dramm configuration-max memclock-166 jne.
        pitää mennä alivalikkoon max memclock ensin.

        Minun kone oli S754 ennenkuin joku vitsailija ehtii ensin.


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Ensimmäinen säätö:
        Dramm configuration-max memclock-166 jne.
        pitää mennä alivalikkoon max memclock ensin.

        Minun kone oli S754 ennenkuin joku vitsailija ehtii ensin.

        MSI:lla on tuo ohjelma missä on automaattinen ylikellotus mahdollisuus jos sitä haluaa käyttää.Tosin sitä käyttämällä ei opi miten se todellisuudessa tapahtuu.Myös säädöt BIOSissa pitää sitten muuttaa ainakin Dynamic Overclocking asentoon-enable


        Tuossa kätevä taulukko millä näkee miten kellotaajuuden nosto vaikuttaa esim. muisteihin
        http://math.gogar.com/athlon64.cgi?showtable=1


      • ei kokemusta
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        MSI:lla on tuo ohjelma missä on automaattinen ylikellotus mahdollisuus jos sitä haluaa käyttää.Tosin sitä käyttämällä ei opi miten se todellisuudessa tapahtuu.Myös säädöt BIOSissa pitää sitten muuttaa ainakin Dynamic Overclocking asentoon-enable


        Tuossa kätevä taulukko millä näkee miten kellotaajuuden nosto vaikuttaa esim. muisteihin
        http://math.gogar.com/athlon64.cgi?showtable=1

        Kiitosta vaan noista neuvoista. Prossussa on vakio siili ja keskusmuistit on tosiaan ddr 400.
        Ajattelin alunperinkin yrittää nostaa kellot tuohon n. 2600 mhz:iin; enkä yhtään ylitte.
        Biosissa on se dynamic overclocking juttu, mutta käsittääkseni se ei taida olla mitenkään vakio kellotus; jos sen asettaa johonkin niistä vaihtoehdoista niin prossun kellot nousee ainoastaan tosi rasituksessa ja tällainen vaihtelu ei ehkä ole prossulle hyväksi..
        Tietysti voi hakea tehon lisäystä näistä x2-prossuista, mutta se on sitte asia erikseen.
        Ei toisaalta huvita laittaa amd-kokoonpanoihin euroja, kun halvatkin intelin core kakkoset kellottuvat tosi hurjasti ja helposti..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe