Onko vinkkejä miten voisin varautua pennun tuloon?
Tarkoitus on opettaa se nukkumaan ensin pahvilaatikossa, myöhemmin kuljetuskorissa tai- boxissa. Millaisen alustat niihin?
Pitäisikö olla joku erillinen makuupaikka, esim. tyyny, matto tms?
Kertokaa kokeneemmat, voisin ommella tai muuten valmistaa sellaisen pentua odotellessa.
Ei malttais millään odottaa.
Oma peti, paikka
5
1443
Vastaukset
mulla koira nukku missä millonkin, mutta oli sillä sellanen makuu alusta, siis matto moninkerroin.
Koira kyllä tykkää nukkua ylempänä, noin sängynkorkunen oma peti sille ois hyvä.
Nukkupase mun sängyssäki, vaikka joskus oli haittana siinä, mut en raskinu poiskaan hätistellä ;)
Paljon matollaki oli, ku se sen tietyn paikan oppii ni se on sit sen.mutta viesti ehti mennä.
Sellanen koroke pehmeä tyynyn tapanen siinä lisänä, ois kans hyvä olla ni se vois tuntee turvalliseksi olon.
Sitä vasten se nukkuis, sitten niiku se ois emon tai toisen pennun korvikkeena.- pamitzin
Hei! Pentu ei voi nukkua korkealla, sillä pennun jalat voivat katketa, jos se hyppää sängystä tai sohvalta alas. Pentu saa alussa hypätä alas vain siltä korkeudelta, johon se pystyy itse yhdellä loikalla hyppäämään. Koirat toki viihtyvät kuljetusboxeissaan, mutta kyllä se tarvitsee sänkysi viereen oman nukkumapaikankin. Alussa pahvilaatikko käy ja sinne vaikka vanha peitto pohjalle. Peitto saisi sisältää oman perheen tuoksut, niin pennulla olisi turvallisempi olo. Ensimmäisiksi öiksi on hyvä nostaa ihmisen patja lattialle ja nukkua siellä pennun kanssa. Omistajan käsi korvaa nyt puuttuvat siskot ja veljet, joten paijaamista ja valvomista voi olla luvassa pari yötä. Pentua ei saa eristää, vaikka sitä ensin itkettäisikin parina yönä, vaan rapsuttelua ja hellyyttä, niin siitä se teidän suhde alkaa luottamusta herättävissä merkeissä. Pahvilaatikon koira pistää yleensä murusiksi jossain vaiheessa ja minusta on pitkäikäisin ja kestävin ratkaisu ollut muovinen soikea koiran peti, joka ei pureskeluista hajoa. Se lattialle sängyn viereen ja pehmukkeet pohjalle, niin uni maittaa.
pamitzin kirjoitti:
Hei! Pentu ei voi nukkua korkealla, sillä pennun jalat voivat katketa, jos se hyppää sängystä tai sohvalta alas. Pentu saa alussa hypätä alas vain siltä korkeudelta, johon se pystyy itse yhdellä loikalla hyppäämään. Koirat toki viihtyvät kuljetusboxeissaan, mutta kyllä se tarvitsee sänkysi viereen oman nukkumapaikankin. Alussa pahvilaatikko käy ja sinne vaikka vanha peitto pohjalle. Peitto saisi sisältää oman perheen tuoksut, niin pennulla olisi turvallisempi olo. Ensimmäisiksi öiksi on hyvä nostaa ihmisen patja lattialle ja nukkua siellä pennun kanssa. Omistajan käsi korvaa nyt puuttuvat siskot ja veljet, joten paijaamista ja valvomista voi olla luvassa pari yötä. Pentua ei saa eristää, vaikka sitä ensin itkettäisikin parina yönä, vaan rapsuttelua ja hellyyttä, niin siitä se teidän suhde alkaa luottamusta herättävissä merkeissä. Pahvilaatikon koira pistää yleensä murusiksi jossain vaiheessa ja minusta on pitkäikäisin ja kestävin ratkaisu ollut muovinen soikea koiran peti, joka ei pureskeluista hajoa. Se lattialle sängyn viereen ja pehmukkeet pohjalle, niin uni maittaa.
olet oikeessa, pentu kannattaa pitää jonkin aikaa pahvilaatikossa.
Ajattelinki Täyskasvusta koiraa, se mun kokemuksen mukaan viihtyy ylempänä kuin maan tasalla.
- seurakoira
Meidän pentu nukkui ekat viikot kuljetusboksissaan lattialla isännän vieressä. Kun pentu kotiutui ja kasvoi nukkui ja nukkuu vieläkin lasten vanhan täkin päällä (täkki on kaksinkerroin) lattialla. Nyt pentu on 8kk ja nukkuu millon missäkin. Yleensä nukkuu alkuyöstä meidän sängyn alla, mutta aamulla heräilee oman täkin päältä. Päivisin torkkuu kassissa, eteisen kaapissa olevassa lehtikorissa, sohvan alla jne.
Pentuhan muuttaa yöllä nukkumapaikkaa useaan kertaan eikä välttämättä se sänky, jonka olet ostanut tai tehnyt kelpaa vaan koira valitsee itse mieluisen paikan.
Mitään rottinkikoria ei kannata hommata, koska pentu järsii sen takuuvarmasti kappaleiksi samoin käy myös pahvilaatikon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263784- 822607
- 392131
- 331922
- 451888
- 1071785
- 211666
- 271512
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488