Luin kerran jostain ,että Tapsa osallistui joskus johonkin kansainväliseen laulukilpailuun jonka sitten voitti . Voisiko joku paremmin asiasta perillä oleva kertoa, että minkänimisestä laulukilpailusta oli kysymys ja minkä biisin Tapsa siellä lauloi ?
Haluaisin tietää
20
984
Vastaukset
- "Lumiperhonen"
Niin ja se kisa käytiin muistakseni Venäjällä ( tai silloinhan se oli Neuvostoliittoa)
- pinsio
Ainakin Puolan Sopotissa käydyn kisan voitti joskus -80 luvulla muistaakseni. Olisko kappale silloin ollut mahdollisesti jotai sinne päin että: Se on tosi, että Suomi on urheilumaa. Hämärästi muistelen, että kisa olis ollut urheiluaiheinen, en toki ole varma. Saatan sekoittaakin kaksi kilpailua.
- "Lumiperhonen"
Joo, tuo oli varmaan just se laulukilpailu mitä tarkoitin. Tuo Sopotin nimi kuulostaa nimittäin hyvin tutulta. Kiitoksia vastauksesta !
- manne
Sopotin festivaaliin on osallistunut 1980. kappaleen nimi on YOU LOST YOUR SOUL. JA 1984 KAPPALEELLA HIGWAY OF HEARTS, suomeksi TÄSSÄ JA NYT JA VOITTI PARHAAN ESIINTYJÄN PALKINNON.
manne kirjoitti:
Sopotin festivaaliin on osallistunut 1980. kappaleen nimi on YOU LOST YOUR SOUL. JA 1984 KAPPALEELLA HIGWAY OF HEARTS, suomeksi TÄSSÄ JA NYT JA VOITTI PARHAAN ESIINTYJÄN PALKINNON.
Täällähän on tosia kovia Tapsa-tietäjiä. Mä en ole tiennyt mitään noista Sopotin laulukilpailuista, enkä siitä ,että Tapsa on osallistunut Los Angelesin olymppialaisissa pidettäviin laulukilpailuihin ja hyvällä menestyksellä ! :)
Aina oppii näemmä uutta :)
- manne
Tapani voitti LOS ANGELISIN OLYMPIALAISISSA, järjestetyn laulukilpailun , laulu oli Tulkaa tytöt takaisin,englannin kielinen versio.
- pinsio
Kiitokset hyvistä tarkennuksista ja tiedoista. Kuten epäilinkin, sekoitin pari kilpailua keskenään, mutta tossa laulussa olin näköjään ihan metsässä. Tuollainen urheiluaiheinen laulu Tapsalla joka tapauksessa on, en tiedä onko edes levytetty.
- manne
pinsio kirjoitti:
Kiitokset hyvistä tarkennuksista ja tiedoista. Kuten epäilinkin, sekoitin pari kilpailua keskenään, mutta tossa laulussa olin näköjään ihan metsässä. Tuollainen urheiluaiheinen laulu Tapsalla joka tapauksessa on, en tiedä onko edes levytetty.
Kyllä Tapanilla on mainitsemasi laulu, mutta se on muistaakseni tehty johonkin urheilun ja liikunnan edistämis kamppanjaan.Tämän voittaneen kappaleen nimi oli Moskova JA Los Agneles vastaus on allways yes, ainakin nämä sanat ovat jäänet mieleeni.
- Potos
manne kirjoitti:
Kyllä Tapanilla on mainitsemasi laulu, mutta se on muistaakseni tehty johonkin urheilun ja liikunnan edistämis kamppanjaan.Tämän voittaneen kappaleen nimi oli Moskova JA Los Agneles vastaus on allways yes, ainakin nämä sanat ovat jäänet mieleeni.
Eipä tainnut olla kovinkaan merkittävä kilpailu kun noin huonosti muistetaan. Kansahan ei ole pärjännyt Euroviisuissa, Syksyn sävel kilpailuissa. Lappeenrannan yksinlaulukilpailussa Tapani Kansan laulu oli herättänyt hilpeyttä ja naurua yleisön hämmästelleessä hänen outoja naamanilmeitä. Ei taida Tapsa olla kilpailuissa parhaimmillaan.
- pinsio
manne kirjoitti:
Moscow or Los Angeles, the answer must be allways yes... näinhän se tosiaan meni.
- pinsio
Potos kirjoitti:
Eipä tainnut olla kovinkaan merkittävä kilpailu kun noin huonosti muistetaan. Kansahan ei ole pärjännyt Euroviisuissa, Syksyn sävel kilpailuissa. Lappeenrannan yksinlaulukilpailussa Tapani Kansan laulu oli herättänyt hilpeyttä ja naurua yleisön hämmästelleessä hänen outoja naamanilmeitä. Ei taida Tapsa olla kilpailuissa parhaimmillaan.
Niinpä, ei ole menestynyt. Eipä noita suomalaisia euroviisumenestyjiä nyt muutenkaan montaa ole. Nuorempana se vähän harmittikin, kun Syksyn Sävel- kilpailuissa tai Euroviisukarsinnoissa voittoa ei tullut, mutta tämänkin asian kanssa täytyy vaan elää, eikä se tuota tuskaa lainkaan.
90-luvun alussa tuli kuitenkin mielestäni merkittävä voitto, kun Tapsa valittiin kaikkien aikojen parhaaksi suomalaiseksi laulajaksi, kansan äänillä. Se on mielestäni paljon enemmän kuin Syksyn Sävel-voitto. Laulajallekin. - joku vaan
pinsio kirjoitti:
Niinpä, ei ole menestynyt. Eipä noita suomalaisia euroviisumenestyjiä nyt muutenkaan montaa ole. Nuorempana se vähän harmittikin, kun Syksyn Sävel- kilpailuissa tai Euroviisukarsinnoissa voittoa ei tullut, mutta tämänkin asian kanssa täytyy vaan elää, eikä se tuota tuskaa lainkaan.
90-luvun alussa tuli kuitenkin mielestäni merkittävä voitto, kun Tapsa valittiin kaikkien aikojen parhaaksi suomalaiseksi laulajaksi, kansan äänillä. Se on mielestäni paljon enemmän kuin Syksyn Sävel-voitto. Laulajallekin.Niimpä. Ja tulihan esim. siitä R.A.K.A.S biisistäkin sitten kuitenkin iso hitti, vaikkei se selvinnyt karsinnoista siihen varsinaiseen Syksynsävelfinaaliin.
Minä en oikein tykkää mistään laulukilpailuista (Tangomarkkinoista, Syksynsävelestä, Lappeenrannan laulukilpailuista, yms.) koska minun mielestäni ei laulamisessa voi kilpailla.
- sen voitti Marion
Vaan Tapsukka voitti Englannin Brightonissa 16 huhtikuuta vuonna 1966 järjestetyn "The Most Hyped socalled Singer in the World" -skaban. Osallistujia oli sadottain ja meidän edustajamme sai ylivoimaisen äänivyöryn! Mukana oli mm. Cliff Richards, josta tuli hyvä ystävä meidän edustajamme kanssa. Hienoa!
- muuten
melkosen onneton. Huumoristakaan ei oikein käy nämä ns. letkautuksesi tältä päivältä. Itse en muuten viihtyisi keskustelupalstoilla, jotka eivät kiinnosta. Mutta loppujen lopuksi suakin vaan taitaa Tapsa ja hänen musiikkinsa kiinnostaa.
- siltä, että
muuten kirjoitti:
melkosen onneton. Huumoristakaan ei oikein käy nämä ns. letkautuksesi tältä päivältä. Itse en muuten viihtyisi keskustelupalstoilla, jotka eivät kiinnosta. Mutta loppujen lopuksi suakin vaan taitaa Tapsa ja hänen musiikkinsa kiinnostaa.
ketään ei kiinnosta itse Tapsukka vaan ne uskomattoman röyhkeät ja fanaattiset fänit, joista vosi varmaan tehdä akateemisen eli tieteellisen tutkimuksen aiheella: "ihmismielen pimeä puoli"...
- sitä
siltä, että kirjoitti:
ketään ei kiinnosta itse Tapsukka vaan ne uskomattoman röyhkeät ja fanaattiset fänit, joista vosi varmaan tehdä akateemisen eli tieteellisen tutkimuksen aiheella: "ihmismielen pimeä puoli"...
mieltä, etten viitsisi kiusata itseäni asioilla, jotka eivät kiinnosta. Sinua Tapsa vaan tuntuu kiinnostavan. Eihän tätä voi muuten tulkita.
- kiinnosta vaan
sitä kirjoitti:
mieltä, etten viitsisi kiusata itseäni asioilla, jotka eivät kiinnosta. Sinua Tapsa vaan tuntuu kiinnostavan. Eihän tätä voi muuten tulkita.
te äärifundamentaaliset fänit. Onkohan teidän elämässä mitään sisältöä, Tupsukan ohella?
- voi jos tietäisit...
kiinnosta vaan kirjoitti:
te äärifundamentaaliset fänit. Onkohan teidän elämässä mitään sisältöä, Tupsukan ohella?
No eipä sulla itselläsikään kovin kummoinen elämä ole, jos sun mielenkiinnon kohteena on jonkun artistin fanit. :D
- siis vielä kerran
voi jos tietäisit... kirjoitti:
No eipä sulla itselläsikään kovin kummoinen elämä ole, jos sun mielenkiinnon kohteena on jonkun artistin fanit. :D
Ei minua todellakaan Tupsukka kiinnosta vaan nämä äärifundamentaaliset fänit. Tutkijana minua kiinnostaa suunnattomasti kaikki ääri-ilmiöt, ei niinkään sen alullepanijat, eli tässä tapauksessa Tupsukka. Tätä ja muutamaa muuta palstaa on todella mielenkiintoista seurata. Saa meinaan aika ronskin näkemyksen meistä ihmisistä.... :-))))
- voi jos tietäisit...
siis vielä kerran kirjoitti:
Ei minua todellakaan Tupsukka kiinnosta vaan nämä äärifundamentaaliset fänit. Tutkijana minua kiinnostaa suunnattomasti kaikki ääri-ilmiöt, ei niinkään sen alullepanijat, eli tässä tapauksessa Tupsukka. Tätä ja muutamaa muuta palstaa on todella mielenkiintoista seurata. Saa meinaan aika ronskin näkemyksen meistä ihmisistä.... :-))))
Vai että oikein tutkija. Ei herra paratkoon. :D :D
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu832052Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3951831- 591818
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691475Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681364Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101360Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä751327- 671253
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141123KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1011107