SINGER ompelukoneista

kokemuksia???

Eli olen ihan tumpelo koneiden suhteen eikä rahaakaan ole kuin kroisoksella. Katsoin että Singerin ompelukoneita saisi uusinakin ihan järkihintaan, mutta kysymys kuuluukin ovatko leluja. Alkaa olla lediä yms. tietokoneohjausta niin pelittääkö, vai meneekö viimeisetkin hermon rippeet??

Kokemuksia Singerin koneista kaivataan, saa kommentoida myös vanhempia malleja koska voin ostaa myös käytetyn.

6

3424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Singerillä, varsinkin halvimmissa(uusissa) malleissa on muoviset hammasrattaat, jotka antavat periksi ommellessa paksuja kohtia/kankaita->menee ajoitukset sekaisin->huoltoon. Tulee kalliiksi korjauttaa joka kerta ja ajan myötä hammasrattaiden hampaat särkyvät, tai rattaat halkeavat kokonaan. Tiedän tämän, koska olen toiminut ompelukonehuoltajana.

Elektroniikan puolesta en olisi huolissani, itselläni on kirjova ompelukone, jossa paljon elektroniikkaa, ja hyvin pelittää.

• singeristä huonoja kokemuks...

Mikäli sinulla pieni budjetti,ompelukoneen hankintaan ja haluat kestävän ompelukoneen.
      Osta vanhempi metallirunkoinen käytetty ompelukone (eva) ,ainakin minulla toiminut hyvin ja kestävä myös. Itse olen perinyt sellaisen mammaltani aikoinaan nuorempana ja menin kuuntelemaan ompelukone myyjää että osta uusi kone...pyh arvaa harmittiko kun uskoin ,mitään muuta ei ole uudesta "ns. muoviosaisista ompelukoneesta...olen kokeillut monta erimerkkiä.Eivät kestä paksujen materiaalien ompelemista.
      No joku vuosi sitten törmäsin kirpparilla Eva merkkiseen metallirunkoiseen koneeseen ja maksoi vain n.30e ,(oli samanlainen kuin mammani kone )...joten en miettinyt hetkeäkään ostin ja olen todella tyytyväinen ollu! :)
      T: Ompelija

• evan malli??

Käyn tuolla huutonetin puolella vilkuilemassa koneita ja siellä olisi tällä hetkellä "antiikin aikuinen" Eva myynnissä. Malli nro on 2502, sanooko Sinulle mitään. On kuulemma lähes 10 eri tikkivaihtoehtoa, mutta ongelmana on se että tekee välillä sekasotkua. Ilmeisesti alalangan puolassa tms. vikaa. Oletko törmännyt tallaiseen vaivaan evan kanssa, kun siellä on toinenkin kone myynnnissä ja sama "vaiva". Itsekin arvostan vanhoja kunnon metallikoneita kun niillä yleensä voi ommella vähän paksumpaakin, mutta sitten pelottaa se jos ovat loppuunajettuja ja joutuu koko ajan käyttämään huollossa :-( maksaahan sekin..

• mies......

Vaimolla joku "hienompi" ompelukone, mutta ostin itselleni kirpparilta käytetyn singerin saumurin sekä singerin ompelukoneen. Molemmat toimii ihan hyvin vaikken mikään ammattilainen niiden käytössä olekkaan. Lasten naamiaisasuja ommellut (kissa-, orava-, ja nalle-pukuja teddykankaasta sekä jotain muuta vähäistä. taitaa ne Minun vanhat singerit vaan toimia hieman paremmin kuin vaimon hienompi kone.

• evasta hyviä kokemuksia...
        evan malli?? kirjoitti:

Käyn tuolla huutonetin puolella vilkuilemassa koneita ja siellä olisi tällä hetkellä "antiikin aikuinen" Eva myynnissä. Malli nro on 2502, sanooko Sinulle mitään. On kuulemma lähes 10 eri tikkivaihtoehtoa, mutta ongelmana on se että tekee välillä sekasotkua. Ilmeisesti alalangan puolassa tms. vikaa. Oletko törmännyt tallaiseen vaivaan evan kanssa, kun siellä on toinenkin kone myynnnissä ja sama "vaiva". Itsekin arvostan vanhoja kunnon metallikoneita kun niillä yleensä voi ommella vähän paksumpaakin, mutta sitten pelottaa se jos ovat loppuunajettuja ja joutuu koko ajan käyttämään huollossa :-( maksaahan sekin..

uskoisin että mainitsemasi vika ei mikään perusvika eva-koneissa.
        Tiedän monia muitakin joilla vastaavanlaisia eva-koneita koneita, eikä kukaan ole moiteen sanaa kertonut.
        Kerran ole omankoneeni huollossa käyttänyt ja sen jälkeen itse olen koneeni huoltanut,putsannut öljynnyt,aina on toiminut moitteettomasti.

Arvelisin että jos sinäkin käytät koneen heti alkajaisiksi huollossa jossa putsataan ja öljytään kone perusteellisesti,niin saat siitä hyvällä pidolla ikuisen ystävän.:)

• singeristä...
        evan malli?? kirjoitti:

Onpa hyvinkin kokemusta sillä juuri tuollainen eva-kone minulla on!
        Hyvin on palvellut ja ikuna en anna pois.
        Mutta ota kuitenkin selvää siellä paikkakunnalla missä olet onko merkkiliikkeessä ,vielä saatavilla varaosia,ja paljonko huoltomaksaa...ettei tule ikäviä "ylläreitä".
        Merkkihuollosta varmaan osaavat kertoa oireiden perusteella jo mikä mahdollisesti vialla)En itse kyllä usko että kovin paha vika on,mutta vaikea mennä varmaksi sanomaan, kun ei ole konetta kokeillut itse/nähnyt.
        Toivottavasti löydät mieleisen koneen ja pääset pian ompelusten pariin.=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6755
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2313
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1065
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      90
      963
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      850
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      152
      783
    Aihe