Tunteeko kukaan? FÅA:n 1960-luvun paatti. Mustat kyljet, korsteenissa pari valkoista rantua.
Enoni toimi ahtausfirman työnjohtajana. Tutustuin hänen työhönsä 1962 (onko se pian 45 vuotta sitten?) pikkupoikana M/S Inhassa Helsingin satamassa. Muistan, että ainakin ranskalaisia autoja (Peugeot) tuosta paatista lossattiin.
Meidät vieraat kutsuttiin jopa Inhan messiin. Tarjottiin samaa ruokaa kuin laivan omallekin väelle: nakkeja ja perunoita. Jopahan maistui 11-vuotiaalle kunnon merimieseväs!
Olisipa mukava saada kiitokset tuon paatin byssaenkelille näin vuosikymmenien takaa!
M/S Inha
15
2355
Vastaukset
- skönö 62v
Terveiset kiva,kun maistui,oli varmasti hyvä kokemus,kun muistat näin pitkältä ajalta.Olin puolimatruusina Inhassa.Söit varmaan tämän herkku ateriaan ennen kun minä olin laivan päällä.Mutta samat pyssä enkelit oli minunkin aikana.
- Junkki12
Joo Skönö 62v. Taidettiin olla suhtkoht samaan aikaan suomen hienoimalla midskipillä ja puosuna muistakseni aina varma Varma.
Jatkoja. - Åland OGCA
Hyvä kuva. Tackar och bockar.
- Stedyasshegoes
Tämä kuluu näille palstoille. Vihdoinkin.
- wilkkeessä ollu
Inha ja Wilke hellssas välimerel -76
- OGCA
Joo, ja sitten villille eikä kotisatamaa enää nähnyt. Tai oikeastaan viimeinen töijaus Suomessa taisi olla 1974.
- Jorkke
M/S INHA Tunnuskirjaimet OGCA Isäni, Jorma"Jorkke tai Jore" Heikkinen,syntynyt helsingissä ja palveli ainakin laivapoikana 17.7.1970-28.8.1970 .Sitten M/T Lancing:lla 5.9.1970-14.6.1971 välisenä aikana ilmeisesti Moppilas,eli moottorioppilaana,moottorimies,konehuoneella. Tämän jälkeen laivassa Tingö:ssä konemiehenä 5.7.1971-28.08.1971. Tämän jälkeen M/T Charlie 5.1.1973-9.2.1973,konemiehnä. Seilaili välimerellä ym.paikoissa. Mikäli joku muistaa tai tunnistaa isäni niin voisitko ottaa yhteyttä hänen poikaansa Janneen [email protected] . Isäni nukkui pois 23.03.2013,tapaturmassa.
Syksyllä -95 Inha aikarahdattiin tanskalaiselle Supermarinelle, eli Sumalinelle ,sisarlaiva Iniön tapaan, Länsi-Afrikan liikenteeseen, Hampuri pohjoisin satama , ja yleensä käännyttiin Freetownissa pohjoiseen päin. Conakry oli pääsatama . En muista kuinka kauan rahtausta ritti, mutta useamman vuoden. Sen jälkeen sisarukset tuli Suomeen ylösmakaamaa, muistaakseeni Hallaan. Sieltä ne myytiin, toisessa syttyi tulipalo luovutusmatkalla Irlantiin.
- OGCA.Mäntyluoto.
Kiitos.
Hyvä vastaus. Onko tietoa mitä Hallan jälkeen?
Kunhan selailin vanhoja valokuvia.
- OGCA
Taitaa jo olla romutettuna? Ikää 50v.
- vanha repari
Olin töissä Valmetin Pansiontelakalla 1960. Silloin oli rakenteilla Inha ja Iniö.
Yritin päästä iniöön oppilaaksi se ei onnistunut. 1961 alussa sain jopin
m/t pansioon joka oli vähän eri akakaudelta. Inha ja Iniö ovat poistuneet fåa n
omistuksesta kumpikin 1979.
- Jore konemies
M/S INHA Tunnuskirjaimet OGCA Isäni, Jorma"Jorkke tai Jore" Heikkinen,syntynyt helsingissä ja palveli ainakin laivapoikana 17.7.1970-28.8.1970 .Sitten M/T Lancing:lla 5.9.1970-14.6.1971 välisenä aikana ilmeisesti Moppilas,eli moottorioppilaana,moottorimies,konehuoneella. Tämän jälkeen laivassa Tingö:ssä konemiehenä 5.7.1971-28.08.1971. Tämän jälkeen M/T Charlie 5.1.1973-9.2.1973,konemiehnä. Seilaili välimerellä ym.paikoissa. Mikäli joku muistaa tai tunnistaa isäni niin voisitko ottaa yhteyttä hänen poikaansa Janneen [email protected] . Isäni nukkui pois 23.03.2013 tapaturmassa.
- Bo-Helge_Wikgren
Isäni Helge Wikgren tuli Inhan kippariksi kun Alli myytiin arabeille. Itse olin mukana aina kesällä. Sain kerran Saksan edustalla majakkalaivalle morsettaa valolla OGCA.
- Anonyymi
Hyvä keskustelu! Inha tuli tutuksi 70-luvulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949