Osteoporoosi ja epilepsia

Terveeks, kaikille:

Onkos kenelläkään havaittu luukatoa, epilepsialääkityksen seurauksena ?
- googlessa näyttää ainakin löytyvän paljon tutkimuksia tuota asiaa koskien.
- epi-lääkkeet on tiettävästi yksi riskitekijä.
Olen itse menossa luutiheysmittaukseen sisätautilääkärin lähetteellä, saas nähdä mitä kuuluu. (Minulla noita riskitekijöitä löytyy myös muita: saatu sädehoito, ylipaino, tupakointi, kilpirauhasen vajaatoiminta ja juuri aloitettu hydrokortisoni-korvaushoito).

T. Artsi

11

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sauvatar

      ja lisää tulee,
      kun riesana on vielä Psoriasis =(
      Tuo Psori on aina ollut onneksi
      hyvin lievä eli muutamalla läikällä
      olen selvinnyt =)

      • gloria

        Sauvatar,

        miten tuo psori sulla ilmeni? Oliko jo ennen epiä vai sen jälkeen?
        Kun mulla nyt ihossa, lähinnä vatsan alueella läikkiä, eivätkä lähde kortisonilla. Olen jo yleislääkärillä käynyt näyttämässä, eikä epäillyt psoria.


      • sauvatar
        gloria kirjoitti:

        Sauvatar,

        miten tuo psori sulla ilmeni? Oliko jo ennen epiä vai sen jälkeen?
        Kun mulla nyt ihossa, lähinnä vatsan alueella läikkiä, eivätkä lähde kortisonilla. Olen jo yleislääkärillä käynyt näyttämässä, eikä epäillyt psoria.

        puhkesi kuin Epi.
        Menin suoraan otattaa näytteen ja Psoria
        on kuten epäiltiin.
        Mulla alkoi myös vatsan alueelta muutama
        läikkä siellä täällä ja Psorivoiteet
        eivät tehonneet vaan lisäsivät sitä.
        Aloin käyttämään vahvoja kortisonivoiteita
        ja ne auttavat.

        Murkkuikäisenä niitä tuli käsiin ja
        jalkoihin, mutta onneksi sain pidettyä
        ne kurissa.
        Pyydä lähete näytteen ottoon ja
        ei ne kaikki yleislääkärit Psoria
        tunnista.


      • Marsu
        sauvatar kirjoitti:

        puhkesi kuin Epi.
        Menin suoraan otattaa näytteen ja Psoria
        on kuten epäiltiin.
        Mulla alkoi myös vatsan alueelta muutama
        läikkä siellä täällä ja Psorivoiteet
        eivät tehonneet vaan lisäsivät sitä.
        Aloin käyttämään vahvoja kortisonivoiteita
        ja ne auttavat.

        Murkkuikäisenä niitä tuli käsiin ja
        jalkoihin, mutta onneksi sain pidettyä
        ne kurissa.
        Pyydä lähete näytteen ottoon ja
        ei ne kaikki yleislääkärit Psoria
        tunnista.

        Mulla on psori päänahassa. Ei oikeastaan haittaa elämää, ärtyy joskus kun stressi pukkaa päälle. Niin ja mustissa vaatteissa olkapäät on valkoiset.


      • gloria
        Marsu kirjoitti:

        Mulla on psori päänahassa. Ei oikeastaan haittaa elämää, ärtyy joskus kun stressi pukkaa päälle. Niin ja mustissa vaatteissa olkapäät on valkoiset.

        Täytyypä sitten mennä uudelleen lääkäriin, jos ei tuosta noilla voiteilla parane (huonolta näyttää...). Päänahka mullakin nyt oudosti oireillut, kun aina muuten ollut normaali ja tosiaan vatsa laikkujen peitossa, sekä käsissä muutamat pienet punaiset ihottumat.


      • sauvatar
        Marsu kirjoitti:

        Mulla on psori päänahassa. Ei oikeastaan haittaa elämää, ärtyy joskus kun stressi pukkaa päälle. Niin ja mustissa vaatteissa olkapäät on valkoiset.

        vain kosteuttavia shamppoita ja
        mieluiten kampaamoista. Ne maksaa,
        mutta tehoaa ja ajaa asiansa =)


    • timanttimies

      paranee soijalla

      • Hugo.

        Oisko tuo... aika moneen ehdotat soijaa ja viinaa. Ei liene tieteellisesti tutkittu ja olet omakohtaisesti sen vaan testannut?


      • kiitos tästä
        Hugo. kirjoitti:

        Oisko tuo... aika moneen ehdotat soijaa ja viinaa. Ei liene tieteellisesti tutkittu ja olet omakohtaisesti sen vaan testannut?

        t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


    • Hugo.

      Käsittääkseni epilepsialääkkeet voivat aiheuttaa luukatoa ja liikkumattomuus tai liian vähäinen. Itselläni ainakin luut hauraustu, kun söin opiskellessa vain riisiä ja tonnikalaa ja kävin hirvittävästi lenkillä painaen vain 65 kg, nykyisin 93 kg.

      Hienoa, että käyt mittaamassa. Pitäisi itsekin mittauttaa ainakin päästä, kun tuntuu, että se on kivikovaa umpiluuta.

      • sauvatar

        sun kanssas =))
        Et sä mikään umpiluu ole =)))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe