Terveeks, kaikille:
Onkos kenelläkään havaittu luukatoa, epilepsialääkityksen seurauksena ?
- googlessa näyttää ainakin löytyvän paljon tutkimuksia tuota asiaa koskien.
- epi-lääkkeet on tiettävästi yksi riskitekijä.
Olen itse menossa luutiheysmittaukseen sisätautilääkärin lähetteellä, saas nähdä mitä kuuluu. (Minulla noita riskitekijöitä löytyy myös muita: saatu sädehoito, ylipaino, tupakointi, kilpirauhasen vajaatoiminta ja juuri aloitettu hydrokortisoni-korvaushoito).
T. Artsi
Osteoporoosi ja epilepsia
11
773
Vastaukset
- sauvatar
ja lisää tulee,
kun riesana on vielä Psoriasis =(
Tuo Psori on aina ollut onneksi
hyvin lievä eli muutamalla läikällä
olen selvinnyt =)- gloria
Sauvatar,
miten tuo psori sulla ilmeni? Oliko jo ennen epiä vai sen jälkeen?
Kun mulla nyt ihossa, lähinnä vatsan alueella läikkiä, eivätkä lähde kortisonilla. Olen jo yleislääkärillä käynyt näyttämässä, eikä epäillyt psoria. - sauvatar
gloria kirjoitti:
Sauvatar,
miten tuo psori sulla ilmeni? Oliko jo ennen epiä vai sen jälkeen?
Kun mulla nyt ihossa, lähinnä vatsan alueella läikkiä, eivätkä lähde kortisonilla. Olen jo yleislääkärillä käynyt näyttämässä, eikä epäillyt psoria.puhkesi kuin Epi.
Menin suoraan otattaa näytteen ja Psoria
on kuten epäiltiin.
Mulla alkoi myös vatsan alueelta muutama
läikkä siellä täällä ja Psorivoiteet
eivät tehonneet vaan lisäsivät sitä.
Aloin käyttämään vahvoja kortisonivoiteita
ja ne auttavat.
Murkkuikäisenä niitä tuli käsiin ja
jalkoihin, mutta onneksi sain pidettyä
ne kurissa.
Pyydä lähete näytteen ottoon ja
ei ne kaikki yleislääkärit Psoria
tunnista. - Marsu
sauvatar kirjoitti:
puhkesi kuin Epi.
Menin suoraan otattaa näytteen ja Psoria
on kuten epäiltiin.
Mulla alkoi myös vatsan alueelta muutama
läikkä siellä täällä ja Psorivoiteet
eivät tehonneet vaan lisäsivät sitä.
Aloin käyttämään vahvoja kortisonivoiteita
ja ne auttavat.
Murkkuikäisenä niitä tuli käsiin ja
jalkoihin, mutta onneksi sain pidettyä
ne kurissa.
Pyydä lähete näytteen ottoon ja
ei ne kaikki yleislääkärit Psoria
tunnista.Mulla on psori päänahassa. Ei oikeastaan haittaa elämää, ärtyy joskus kun stressi pukkaa päälle. Niin ja mustissa vaatteissa olkapäät on valkoiset.
- gloria
Marsu kirjoitti:
Mulla on psori päänahassa. Ei oikeastaan haittaa elämää, ärtyy joskus kun stressi pukkaa päälle. Niin ja mustissa vaatteissa olkapäät on valkoiset.
Täytyypä sitten mennä uudelleen lääkäriin, jos ei tuosta noilla voiteilla parane (huonolta näyttää...). Päänahka mullakin nyt oudosti oireillut, kun aina muuten ollut normaali ja tosiaan vatsa laikkujen peitossa, sekä käsissä muutamat pienet punaiset ihottumat.
- sauvatar
Marsu kirjoitti:
Mulla on psori päänahassa. Ei oikeastaan haittaa elämää, ärtyy joskus kun stressi pukkaa päälle. Niin ja mustissa vaatteissa olkapäät on valkoiset.
vain kosteuttavia shamppoita ja
mieluiten kampaamoista. Ne maksaa,
mutta tehoaa ja ajaa asiansa =)
- timanttimies
paranee soijalla
- Hugo.
Oisko tuo... aika moneen ehdotat soijaa ja viinaa. Ei liene tieteellisesti tutkittu ja olet omakohtaisesti sen vaan testannut?
- kiitos tästä
Hugo. kirjoitti:
Oisko tuo... aika moneen ehdotat soijaa ja viinaa. Ei liene tieteellisesti tutkittu ja olet omakohtaisesti sen vaan testannut?
t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
- Hugo.
Käsittääkseni epilepsialääkkeet voivat aiheuttaa luukatoa ja liikkumattomuus tai liian vähäinen. Itselläni ainakin luut hauraustu, kun söin opiskellessa vain riisiä ja tonnikalaa ja kävin hirvittävästi lenkillä painaen vain 65 kg, nykyisin 93 kg.
Hienoa, että käyt mittaamassa. Pitäisi itsekin mittauttaa ainakin päästä, kun tuntuu, että se on kivikovaa umpiluuta.- sauvatar
sun kanssas =))
Et sä mikään umpiluu ole =)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3942812Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata762229Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1121775Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1891481- 771472
- 1091445
- 271437
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva191323- 801287
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois401246