Parin vuoden päästä täytän tasakymmeniä ja jo nyt aloitan matkan suunnittelun sillä, että alan kyselemään tietoja karibian saarista. Ensinkin kiinnostaa se, mihin saarivaltioihin vaaditaan viisumi. Tarkoitus kun olisi lentää omatoimisesti jollekin saarelle (Haitiin?) ja suorittaa "saarihyppelyä" veneitse tai lentäen. Nuo viisumit saattavat vain sotkea matkaa koska ei voi olla aivan varma milloin olisi milläkin saarella. Matkan alustavaa suunnittelua, reitin katsomista ja matkojen varaamista auttaisi kummasti jos tietäisi kunkin pikkuivaltion suhtautumisen EU-kansalaisiin. Jos maa vaatii viisumin, mutta sen saa rajalla pikaviisumina, kertokaa myös se, sillä sehän ei ole silloin suurikaan murheen aihe :)
Kiitos jo etukäteen kaikille jotka viitsivät auttaa minua kysymykseni kanssa. Tiedän toki, että googlettamalla tieto varmaan löytyisi, mutta noita pikkuvaltioita on karibian alueella niiiin monta ettei niitä yksinkertaisesti jaksa alkaa kaikkia omatoimisesti googlettamaan.
Muutkin tiedot, vinkit ja kohdesuositukset otetaan ilolla vastaan. Unohtakaa kuitenkin kaikki "turistirysät" = ne ei oikein meitä jaksa innostaa.
Viisumia?
2
832
Vastaukset
- Hispaniola
Dominikaanisessa asuneena tiedä että Haiti on ns,
Off Limit eli ei mitään asiaa. Turvallisuus riski on erittäin suuri korkean köyhyyden vuoksi. Valitse joko toinen puoli Hispaniolan saaresta = Dominikaaninen tai jokin muu saari esim Cuba. Huom molemmista saarista löytyy myös ei turisti rysiä. Nuo pienemmät saaret ovat suurimmaksi osaksi Amerikkalaisten turistí rysiä esim St Vincent&Grenadiinit. - perhonen
Itse haaveilen/suunnittelen välivuotta lukion jälkeen, jonka viettäisin puolet töitä tehden ja puolet matkustellen. Kaikki nuoret lähtevät aina aasiaan reppumatkalle, mutta itseäni kiinnostaisi karibialla kiertely 5kk ajan. Viisumijuttuja olen itsekin miettinyt sekä kulkuyhteyksiä saarien välillä, lentoja/laivoja, hintatasoa ja luotettavuutta.
Oletteko lähdössä kahden vuoden päästä? Minne tarkalleen ottaen? Itsekin ajatellut kahden vuoden päästä, kun itsekin 20 täytän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892