"yölliset sekoilut"

Osaako kukaan sanoa liittyykö nää jotenkin epiin tai epilääkkeisiin. Epi ollut jo vuosikausia ja sama lääkityskin jo jonkin aikaa. Nyt olen kuitenkin alkanut öisin puhun paljon enemmän unissani kuin ennen. Ennenkin puhuin kyllä silloin tällöin mutta nykyään se on viikoittaista. Stressistä sen ei ainakaan pitäisi johtua kun olen työttömänä. Usein myös herään puhelimen ääneen, jota alan etsiä sängystä. Lopulta puhelin löytyy yöpöydältä eikä se ole soinut tms. Pitäisikö "huolestua" vai onko normaalia sekoilua?
4794
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

luulisin ?
Eikö ole niin, että alitajunta toimii
nukkuessa, joten tuskin on Epin kanssa
mitään tekemistä.
Näet varmaan unta puhelimen soitosta.
Välttämättä itse ei huomaa stressaavansa
vaikka niin tekeekin.
Onko iltasi liian kiireinen ?
Paremmin nukut, kun ehdit rentoutua hyvin
ennen nukkumaan menoa etkä meni heti
nukkumaan esim. liikunnan jälkeen.

Makoisia unia jatkossa.

Äänestä
  • samantyyppistä sekoilua,eli saatoin kuulla kilahduksen niikuin kaksi metalliputkea kolahtais yhteen ,joka jäi kun lääkitystä lisättiin ,samoin on iltayöstä tuplasekoilua ,yhtäkkiä menen hämärätilaan ja siinä kuulen tai näen jonkin lauseen tai asian ja jonka sitten sanon ääneen, ihan kuin deja-vu,lisäksi kädet saattaa vähän nykiä ja sitten olenkin ihan hereillä,mutta minulla onkin partiaalinen hämärätiloja aiheuttava epilepsia joka voi yleistyä,joten voin kirjoittaa vain omasta puolestani

    Äänestä

olen joskus kohtauksen jälkeen löytänyt itseni olohuoneesta ihmettelemässä et mitä helvettiä mä täällä teen mies tulee perässä ja selittää et oon saannu kohtausen ja lähteny heti sen jälkeen käveleen sängystä vaikka se on yrittäny kuinka kysellä mihin mä oon menossa
kysyin sitä myös neorologilta ja sesano et se on jonkinlainen kohtauksen jälkitila eli nuppi ei vielä toimi ihan niin kuin pitää
mä olen näissä tilanteissa vielä niin hemmetin vihanenkin mun mies aina nauraa vasta aamulla kylläkin et hyvä kun ei tullu taas viime yönä turpiin

Äänestä

Kysyin neurolta noista "yöllisistä sekoiluista". Se sanoi, että unissaan puhuminen saattaa olla lääkkeen sivuvaikutus, mutta hyvin harvinainen. Mikäli siis on aiemmin puhunut joskus unissaan, niin unissaan puhuminen saattaa lisääntyä, koska jotkut lääkkeet saattavat vaikuttaa unen laatuun ja nähtäviin uniin (sitä en ole kyllä huomannut). Kuulemma harvinaista. Ja voi olla, ettei välttämättä edes liity lääkkeisiin, vaan unissaan puhuminen on vaan mulla nyt jostain syystä lisääntynyt. Oli nyt niin tai näin niin joku yö avomies vielä passittaa mut olkkariin nukkumaan ;)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


minä vaan kirjoitti:

Osaako kukaan sanoa liittyykö nää jotenkin epiin tai epilääkkeisiin. Epi ollut jo vuosikausia ja sama lääkityskin jo jonkin aikaa. Nyt olen kuitenkin alkanut öisin puhun paljon enemmän unissani kuin ennen. Ennenkin puhuin kyllä silloin tällöin mutta nykyään se on viikoittaista. Stressistä sen ei ainakaan pitäisi johtua kun olen työttömänä. Usein myös herään puhelimen ääneen, jota alan etsiä sängystä. Lopulta puhelin löytyy yöpöydältä eikä se ole soinut tms. Pitäisikö "huolestua" vai onko normaalia sekoilua?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu