Siedätyshoito

Tommari

Onko kenelläkään tietoa, milloin siedätyshoitoon tarkoitettu (kielen alle laitettava) tabletti saadaan Suomeen?

Keski-Euroopassa kuulemma jo käytössä ja ehkä Ruotsissakin. Suomessakin sitä on testattu tai testataan parhaillaan. Aluksi tabletin saisi kai heinäallergiaan ja myöhemmin ehkä muihinkin allergioihin...

6

1226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurkkukipuinen

      Lääkärini kertoi minulle samasta hoidosta. olen talven ajan saanut koivun siedätyshoitoa pistoksena. Heinäallergiaani hän ehdotti tuota tablettihoitoa. Mutta katsotaan ensin tämä vuosi että miten tämä hoito vaikuttaa. Kertoi että usein koivuallergikot ovat saaneet koivusiedätyksestä apua niin paljon ettei heinästä tule enää yhtä kovia oireita. Saa nähdä. Kertoi tablettihoidon olevan myös aikas kallista. Mutta ilmeisesti (syksyllä tai) ensi vuoden syksyllä pitäisi minun tuo hoito aloittaa jos sitä tarvitsen. Vielä ei tabletti ollut Suomeen rantautunut, käsitykseni mukaan.

    • todella allerginen

      Oletteko saaneet siedätyshoitoa, vaikka allergisoivia tekijöitä on useampi?

      Minulle tehtiin uudet tutkimukset 15v jälkeen ja todettiin, että ei vaikuta siedättää edes vahvinta pois ku on niin monta muutakin tekijää.

      Mutta koivu aiheuttaa selkeästi vaikeimmat oireet(joudun pysyttelemään sisällä allergia-aikana mahdollisimman paljon, enkä voi hengittää kunnolla) joten en oikein ymmärrä, miksi sitä ei voida siedättää. Muista ei ole niin paljon haittaa.

      • itse en ole

        päässyt vielä allergiatesteihin. lääkäri suosittelee siedätyshoidon takia vain Aeriusta tabl.


      • kurkkukipuinen

        Minulla tehtiin myös uudet allergiatestit 10v jälkeen ja edelleen taisin olla yhtä monelle allerginen mutta koivu kaikista pahin. Ja siedätyshoitoon pääsin.

        Minulla oli myös aiemmin suoraan sanottuna vaikeaa elää koivun siitepöly aikaan. Toivottavasti tuosta siedätyshoidosta on apua, jää nähtäväksi, ja pianhan se nähdään.


      • nuhanenä, punasilmä
        kurkkukipuinen kirjoitti:

        Minulla tehtiin myös uudet allergiatestit 10v jälkeen ja edelleen taisin olla yhtä monelle allerginen mutta koivu kaikista pahin. Ja siedätyshoitoon pääsin.

        Minulla oli myös aiemmin suoraan sanottuna vaikeaa elää koivun siitepöly aikaan. Toivottavasti tuosta siedätyshoidosta on apua, jää nähtäväksi, ja pianhan se nähdään.

        Miten pääsit hoitoon? Mulla itsellä aika lääkärille ensi viikolla, ja aion tiedustella mahdollisuutta.
        Kärsin myös vaikeista oireista koivun kukinnan aikaan, pakko pysyä sisällä keskellä kauneinta kevättä:(
        Tiedätkö, voiko hoitoa aloittaa vielä tälle keväälle?


      • kurkkukipuinen
        nuhanenä, punasilmä kirjoitti:

        Miten pääsit hoitoon? Mulla itsellä aika lääkärille ensi viikolla, ja aion tiedustella mahdollisuutta.
        Kärsin myös vaikeista oireista koivun kukinnan aikaan, pakko pysyä sisällä keskellä kauneinta kevättä:(
        Tiedätkö, voiko hoitoa aloittaa vielä tälle keväälle?

        Tk:sta laittoivat syksyllä lähetteen sairaalaan kun itse ehdotin siedätyshoitoa. Minulla ollut 10 vuotta varsinkin koivusta vaikeita allergia-oireita. Kaikki kauniit kevät ja alkukesän päivät joutuu olemaan sisällä eikä sekään auta. Myös muista tulee oireita kuten heinät ja leppä ja vähän koirista sekä huonepölystä. Monia hedelmiä en voinut enää syödä kuten omena, päärynä, luumu, hunajameloni, mandariini ja moni muu. Toivon että tämä koivun siedätyshoito toisi apua myös tuohon. Valmiita tuoresalaattejakaan ei voi kaupasta ostaa kun niissä voi olla omenaa ja pienestäkin palasta alkaa suu, korvat ja nielu kutista ja huulet turvota. Ja lapsena omena oli herkkuani!

        Sairaalassa aluksi oli lääkärintarkastus joka maksoi sen 22e. Sitten kävin vain hoitajilla ensin kerran viikossa, sitten joka toinen viikko pistoksella, kertamaksu 6e. Kun oltiin päästy täyteen kerta-annosmäärään oli taas lääkärintarkastus. Sitten oli siirto sairaalasta tk:n piiriin (jossa siis annetaan pistoksia enää 6:n viikon välein). Ei tuo ainakaan minun kukkaroani ole sen enempää köyhdyttänyt kuin ne jokavuotiset lääkekulut. Sitä en vielä tiedä mitä terveyskeskuksessa pistoskäynti maksaa, olen jo maksanut koko vuoden lääkärimaksun (22e sekin) että en tiedä että onko se sitten sillä kuitattu vai maksaako nuokin käynnit vielä sen 6e/kerta. En tiedä mitä yksityisellä maksaa, paljon enemmän ihan varmasti. Minä olen kyllä ollut todella tyytyväinen tähänastiseen hoitoon ja aikatauluun eli ei ole tarvinnut odotella turhia ja hoitajat ovat olleet mukavia ym ym. Tänä keväänä näen miten hoito alkaa vaikuttaa.

        Muistelisin että nyt juuri allergia-aikana ei voisi aloittaa hoitoa vaan vasta sen loputtua eli syksyllä mutta täysin varmaa tietoa ei ole. Itsekin aloitin marraskuussa.
        Jostakin olen jo vähän tänä keväänä oireillut mutta en pahasti, vain räkä valunut nielussa ja nielu kokoajan pienessä tulehdustilassa. Nenäsuihketta lääkäri siihen määräsi. Mutta se suihkekaan ei tunnu siellä nielussa mukavalta, mutta pääasia jos auttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3023
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2878
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      93
      2164
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1848
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      338
      1794
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1672
    Aihe