14viikkoisella Pennulla on vasemmassa kuljessä pieni "patti". Ei ole kylkiluissa kiinni vaan hieman muljahtelee ihonalla. Ei arista kohtaa ja muutenkin aivan norm. pentu. Eli onko kellään mitään tietoa mikä mahtaisi olla?
Joku mietti että voisiko olla rasvapatti, mutta ei kyllä ollut itsekään kuullut niitä pennulla olevan.
Kahden vko:n päästä olisi rokotus että pitäisikö (uskaltaako) odottaa siihen asti (tietysti tarkkaillen tilannetta) vai käydä aikaisemmin?
"Patti" kyljessä...
7
6463
Vastaukset
- ehkä....
Siis ihan kyljessä vai enemmän niskassa? Ettei ole mikrosiru?
Voit varmasti aivan hyvin odottaa sinne rokotukseen edellyttäen että patti ei kasva tai liiku yhtään mihinkään ja pentu on pirteä, iloinen ja syö hyvin.- juddha
Se on melko keskellä kylkeä ja olisokahn jonkun cmxcm kokoinen, ei kuitenkaan aivan pyöreä.
(aina kuitnekin viakea sanoa kun en ole mikään lääkäri :D)
Nyt pitäisi vain jaksaa odottaa ne kaksi viikkoa. Olen vielä niin helposti paniikkiin menevä ihminen ja meinaan ajatella aina paihinta XD Onnekssi pentu on pysynyt vilkkaana, muuten jos se olisi vähänkin väsyneempi olisin varmaan erittäin paniikissa :)
- PoliceGirl82
4-kuiselle pennulleni ilmestyi patti kaulan ja rinnan yhtymakohdan tienoille, juuri tuollainen hieman irtonaiselta tuntuva, kirsikkatomaatin kokoinen pallukka. Samalla koira kehitti CMO-tyyppisia oireita leukaansa. Nyt koirasta on otettu koepalat molemmista ja patti poistettiin kokonaan. Kannattaa ehdottomasti tutkituttaa kaikki patit ja muhkurat, pennulla ei pitaisi olla niita.
Jos patti kasvaa nopeasti, muuttaa muotoaan tai kipeytyy, niin heti lekurille. Muuten voit varmasti odotella rokotuksiin saakka.- juddha
Itseäni erityisesti harmittaa etten tiedä varmasti milloin ilmestynyt, kun eilen vasta ensimmäistä kertaa totuttelin pidempää ja perusteellisemmin pentua käsittelyyn.
Pitää kyllä nyt yrittää tarkemmin miettiä miten iso se on niin voin jatkossa edes verrata johonkin ja huomaan jos muutoksia tapahtuu...
Oliko oman koirasi diagnoosi sitten mikä?
- ----
Jos se sinua itseäsi huolettaa niin sitten eläinlääkäriin. Saat mielenrauhan ja onhan pennullasi vakuutus? Saat sieltä rahat takaisin.
- juddha
No seuraavalla viikolla ajattelin kysäistä tutulta eläinlääkäriltä ohimennen kun otan hänen koiransa mukaan näyttelyihin.
Vakuutusta ei vielä ole kun reksiteritodistustakaan ei vielä ole, islannin reksiteri todistus on nyt vasta tulossa postin kautta (kun jäi ruotsin tulliin) ja suomen reksiteriin se tulee vasta 4kk päästä.
Onneksi tutut ovat nyt rauhoitelleet minua ja hekin hieman epäilevät sitä kulkeutuneeksi mikrosiruksi (kun kuulemma tuntuu koteloituneelta sirulta) tai sitten "finniksi". Mutta pianhan se selviää. Onneksi tässä on ollut hieman puuhaa ettei kerkiä murehtia (paitsi iltaisin) - jermuste
juddha kirjoitti:
No seuraavalla viikolla ajattelin kysäistä tutulta eläinlääkäriltä ohimennen kun otan hänen koiransa mukaan näyttelyihin.
Vakuutusta ei vielä ole kun reksiteritodistustakaan ei vielä ole, islannin reksiteri todistus on nyt vasta tulossa postin kautta (kun jäi ruotsin tulliin) ja suomen reksiteriin se tulee vasta 4kk päästä.
Onneksi tutut ovat nyt rauhoitelleet minua ja hekin hieman epäilevät sitä kulkeutuneeksi mikrosiruksi (kun kuulemma tuntuu koteloituneelta sirulta) tai sitten "finniksi". Mutta pianhan se selviää. Onneksi tässä on ollut hieman puuhaa ettei kerkiä murehtia (paitsi iltaisin)että on joko rasvapatti tai jos alkaa kasvaa niin ehkä nestekysta.Kumpikaan ei ole vaarallinen,mutta kysta ainakin pitää leikata pois koska se voi kasvaa tolkuttoman isoksi.Pikkuoperaatioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819