Hei, onko kukaan kuullut tai onko itsellänne kenties kokemusta, että raskauden alussa voi tulla suuhun rakkuloita? Hassu kysymys, mutta olen ihan raskauden alussa ja nyt suuhun on ilmestynyt kipeitä rakkuloita. Liittyyköhän raskauteen vai onko jotain ihan muuta?
Rakkuloita suussa?
4
4729
Vastaukset
- ole siis huoleti
Kyllä liittyy. Itselläni niitä on tullut stressin vuoksi joskus vuosia sitten muutenkin, mutta heti alkuraskaudessa taisi sitten elimistöön tulla stressireaktio ja siitä rakkulat (nyt ei siis ollut kyse muusta stressistä, lomallakin olin). En tiennyt sitä silloin ... ostin apteekista samalla käynnillä sekä raskaustestin, että sellaista geeliä rakkulaan! Minulla niitä rakkuloita ei ihan sen alkuraskauden (viikot 5-7) jälkeen enää tullutkaan.
- Meri-Kaisla
Heippa, ihanaa jos pitää paikkansa, sillä mullekin ilmestyi yhtäkkiä pari kipeää aftaa suuhun ja odottelen juuri menkkojen alkua tai siis itse asiassa niiden poisjääntiä. Olen ollut hedelmöityshoidoissa ja saan tehdä raskaustestin vasta loppuviikosta....
- afta
Hei! Ne on aftoja. Luultavasti liittyy raskauteen, jos siis sulla ei oo ennen sellasia ollut. Ihan harmittomia, mut voivat olla hirmu kipeitä (riippuu missä kohtaa suussa ne/se on). Nyt vain apteekkiin ostamaan niihin tarkoitettua geeliä, mut itestään ne katoaa kyllä. Noi geelit yms. taitavat ennemminkin auttaa siihen kipuun..
- Tepsii
Minulla on ollut aftoja aivan pienestä pitäen. Mutta löysin niihin hyvän lääkeen kokeiltuani.
Olen syönyt "Neuromax" - nimistä b-vitamiini pillereitä, joita saa apteekeista. Ja toiseksi hammastahnana käytän "Elmex" - nimistä hammastahnaa. Ja AFTOJA ei tule. Vuosia ja vuosia en voinut syödä mitään citrushedelmiä -> niiden seurauksena tuli suu täyteen aftoja. Mutta miksi aftoja tulee ihmiselle - silloin voi olla kysymys myös siitä, että suolistossa on ongelmia. Itselläni todettiin keliakia eli en voi syödä mitään ruista - ohraa - vehnää sisältää ruokaa eikä juoda niitä sisältäviä juomia! Keliakia lisääntyy jatkuvasti - monilla on se eikä tiedä siitä mitään. Itselläni todettiin keliakia vuonna -99 ja silloin keliakiaa oli 1 prosentilla suomalaisista - nyt keliakiaa on jo 2 prosentilla suomalaisista. Ja muutenkin suomalainen leipä ei ole enää sitä kuin se oli joskus kymmeniä vuosia sitten. Joten B-vitamiinia poskeen ja voit syödä citrushedelmiä ja juoda citrusperäisiä juomia.
Ne apteekkien AFTA lääkkeet vain parantavat asiaa vain vähäksi aikaa. Kun B-vitamiinihoidolla saat pysyvät tulokset eli vaivasi poistuu lopullisesti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473235Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002837- 1362540
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572480- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172397Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212344Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100