Älkää herran jumala menkö!

................

26

14525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhasta...

      Haloo!!??
      Luitko koko jutun mistä siinä oli kyse? Ei voi yleistää jotain yksittäistä suhdedraamaa koko saaren turismia koskevaksi jutuksi.

    • kehiin

      Kyllä se porukka aika impulsiivista on.
      Joka kerta, kyläälä käydessämme, näimme vähintään yhden, paikallisten keskinäisen rettelön.
      Hanska heilahtaa herkästi.
      Jos siinä sattuu olemaan kivi niin lentäähän se.

      Me olimme täysin sivullisia kun kaksi paikallista nuorukaista selvitteli välejään keskellä päivää.
      Toinen laukaisi nykinkokoisella kivellä toista.
      Oli huti mutta hipaisi meidän muijan reittä ja pamahti pysäköidyn auton kylkeen.
      Olimme sentään noin 15m:n päässä aiotusta kohteesta.

      Poikkeaa paikkana ja mentaliteetiltaan esimerkiksi kanariasta.

      • hoijaa

        Siinä maailman matkaajan analyysi, että poikkeaa Kanariasta! Oikein havaittu, mutta turvallisesti hengissä, minä ja koko seurueemme matkastamme selvittiin.


      • mahtaa
        hoijaa kirjoitti:

        Siinä maailman matkaajan analyysi, että poikkeaa Kanariasta! Oikein havaittu, mutta turvallisesti hengissä, minä ja koko seurueemme matkastamme selvittiin.

        olla kommenttisi sisältö ja tarkoitus??


      • vaan
        mahtaa kirjoitti:

        olla kommenttisi sisältö ja tarkoitus??

        ...että paljoakaan yhteistä ei kai kukaan oleta espanjalaiseen kulttuuriin perustuvilla Kanarian saarilla ja kreolikulttuuriin perustuvilla Kap Verden saarilla olevan.

        Inhimillinen pahuus on toki meille kaikille yhteistä. Ei ne mustasukkaisuusmurhat vieraita suomalaisillekaan ole.


      • oletuksia
        vaan kirjoitti:

        ...että paljoakaan yhteistä ei kai kukaan oleta espanjalaiseen kulttuuriin perustuvilla Kanarian saarilla ja kreolikulttuuriin perustuvilla Kap Verden saarilla olevan.

        Inhimillinen pahuus on toki meille kaikille yhteistä. Ei ne mustasukkaisuusmurhat vieraita suomalaisillekaan ole.

        Millaiset uimarannat Istanbulissa tai Berliinissä on?
        Tai vastaavaa!
        Kyllä niitä olettajia on.

        Olisin olettanut että portugalilainen tausta olisi jättänyt hieman enemmän jälkiä.
        Vastaavasti Azorit ovat melkein kuin Madeira hiljennetyssä muodossa.
        Ponte Del Gada kuin Funchal minikoossa.
        Tai jollain Pienten Antillien saarella on tanskalainen menneisyys havaittavissa.

        Manner-Espanjassa tapaamani kanaarit pitävät itseään ennen kaikkea kanaareina, ei niinkään espanjalaisina.
        Brittein saarista puhumattakaan.

        Yleensä ihmiset peilaavat asioita omaa kokemusmaailmaansa vastaan.
        Samoin kuvittelevat että kaikilla ihmisillä on samat elämänarvot.

        Tuosta artikkelista. Emme itse kokeneet oloamme hetkeäkään uhatuksi.
        Ympärilleen kannattaa aina katsella kun liikkuu uudessa ympäristössä ilman lauman ja oppaan suojaa.


    • karmee matka

      Cap Verden orjien verellä ja kyynelillä kyllästetyt saaret ja rannat eivät enää houkuttele. Orjien ja orjakauppiaiden jälkeläiset pitävät yllä tosi alhaista ja väkivältaherkkää rosvokulttuuria. Aina, joka hetki kytätään kusetus, jopa ryöstö mahdollisuutta. Ollaan tosi ylimielisiä, rahaa ja tippiä pitäisi antaa joka paikassa missä on vähänkin "palvelua". Aina ollaan käsi ojossa. Jos et anna niin hyvä ettei silmille syljetä. Kaikista epämiellyttävin matkakokemus mitä on ollut, voittaa Thaimaan, Marokon ja Egyptin mennen tullen. Tulihan sivistymättömyyttäkin kokeiltua kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen.

      • ei sinne enää

        eikä siellä ole mitään kaunista katsottavaa, ruma saariryhmä,
        ja ihmisiä saa varoa, kyttäävät nurkkien takaa, odottavat että turistiparka
        pahaa aavistamatta astuu huoneestaan ulos


      • ihan muualla
        ei sinne enää kirjoitti:

        eikä siellä ole mitään kaunista katsottavaa, ruma saariryhmä,
        ja ihmisiä saa varoa, kyttäävät nurkkien takaa, odottavat että turistiparka
        pahaa aavistamatta astuu huoneestaan ulos

        Ei ole mitään paratiisisaaria nämä Capo Verden saaret.
        Ei voi verrata samana päivänä esm. Karibia, Thaimaa, Mauritius, jopa
        Kanarian saaret on kauniimpi ja hauskempi paikka.
        Kap Verdesse ei ole mitään "luxusta" mitä lomalla joskus haluaa.


      • ei toista kertaa
        ihan muualla kirjoitti:

        Ei ole mitään paratiisisaaria nämä Capo Verden saaret.
        Ei voi verrata samana päivänä esm. Karibia, Thaimaa, Mauritius, jopa
        Kanarian saaret on kauniimpi ja hauskempi paikka.
        Kap Verdesse ei ole mitään "luxusta" mitä lomalla joskus haluaa.

        minäkin lähden mielummin Kanarialle kun Kap Verdelle.
        Siellä ei ole mitään katseltavaa


      • sirkka s
        ei toista kertaa kirjoitti:

        minäkin lähden mielummin Kanarialle kun Kap Verdelle.
        Siellä ei ole mitään katseltavaa

        Kusetusta, Ylimielisyyttä, Ryöväystä!
        En suosittele Kap Verdelle matkustamista, kurja lomakohde. Boa Vista on surkea likainen pikkukylä jossa ei ole muuta kuin aurinkoa ja rannat.

        Palvelua ei voi palveluksi kutsua tuossa lomakohteessa, uhkaavia tilanteita koimme rosvokulttuurissa.
        Jopa hotelliauleen sisällä varastetaan laukkuja!


      • Kap Verden puolesta
        sirkka s kirjoitti:

        Kusetusta, Ylimielisyyttä, Ryöväystä!
        En suosittele Kap Verdelle matkustamista, kurja lomakohde. Boa Vista on surkea likainen pikkukylä jossa ei ole muuta kuin aurinkoa ja rannat.

        Palvelua ei voi palveluksi kutsua tuossa lomakohteessa, uhkaavia tilanteita koimme rosvokulttuurissa.
        Jopa hotelliauleen sisällä varastetaan laukkuja!

        Miten mahtaa ihan oikeasti olla? Minulla on pelkkiä hyviä kokemuksia Kap Verden saarista. Mitenköhän olette itse käyttäytyneet? haloo ! Ollaan taas keväällä menossa uudellen.


      • emme mekään lähde
        Kap Verden puolesta kirjoitti:

        Miten mahtaa ihan oikeasti olla? Minulla on pelkkiä hyviä kokemuksia Kap Verden saarista. Mitenköhän olette itse käyttäytyneet? haloo ! Ollaan taas keväällä menossa uudellen.

        "Mitenköhän olette itse käyttäytyneet? haloo !"
        Eiköhän me osata käyttäytyä vaikka paikka ei miellytä, törkeä kommentti!!!
        Kai tänne saa mielipiteitään laittaa.


      • Kappe24
        emme mekään lähde kirjoitti:

        "Mitenköhän olette itse käyttäytyneet? haloo !"
        Eiköhän me osata käyttäytyä vaikka paikka ei miellytä, törkeä kommentti!!!
        Kai tänne saa mielipiteitään laittaa.

        Mielipiteitä saa toki laittaa, mutta en anna minkäänlaista arvoa kommenteille, jossa ei ole mitään perusteluja. Kait sitä nyt hyvänen aika pystyy muistamaan jotain yksityiskohtia, eikä vaan heittää yleisesti "on perseestä, kusettamista jne paskaa" Ja noi "Kanarialle mieluummin" - kommentit on ihan huuhaata. Kusetatte itseänne ja muita, kun vertaatte mainstream matkakohteita Kap Verdeen, jossa turismi on kuitenkin aika uus juttu. Afrikka Afrikkana siis.


      • älä kommentoi aina
        Kappe24 kirjoitti:

        Mielipiteitä saa toki laittaa, mutta en anna minkäänlaista arvoa kommenteille, jossa ei ole mitään perusteluja. Kait sitä nyt hyvänen aika pystyy muistamaan jotain yksityiskohtia, eikä vaan heittää yleisesti "on perseestä, kusettamista jne paskaa" Ja noi "Kanarialle mieluummin" - kommentit on ihan huuhaata. Kusetatte itseänne ja muita, kun vertaatte mainstream matkakohteita Kap Verdeen, jossa turismi on kuitenkin aika uus juttu. Afrikka Afrikkana siis.

        Näin sanoo asiantuntija Kappe24 joka ilmeisesti työkseen myy Kap Verdeä.


      • Outi L
        älä kommentoi aina kirjoitti:

        Näin sanoo asiantuntija Kappe24 joka ilmeisesti työkseen myy Kap Verdeä.

        Olimme tammikuuussa Santa Mariassa ja pidimme siitä todella. Mukava pieni hotellimme oli kylän reunalla ja muutaman sadan metrin päässä oli ranta, jossa uimme innolla paikallisten kanssa ja katselimme kalastajien laiturille tuomia saaliita. Sää oli mukavan lämmin, mutta tuule takia ei tukahduttava. Miellyttävämpi kuin Suomessa viime kesänä. Retki- ja sukellusmahdollisuudet olivat hyvät. Ravintoloiden tarjonta oli meille aivan riittävän monipuolinen. Mitään meiltä ei varastettu eikä kimppuumme käyty päivällä eikä yöllä. Toki kauppamiehet olivat melko tyrkyttäviä, mutta he eivät ilmeisesti ole paikallisia vaan köyhästä Senegalista. Ensi vuonna lähdemme Santa Mariaan uudestaan!


      • Tsiisuuuus
        Outi L kirjoitti:

        Olimme tammikuuussa Santa Mariassa ja pidimme siitä todella. Mukava pieni hotellimme oli kylän reunalla ja muutaman sadan metrin päässä oli ranta, jossa uimme innolla paikallisten kanssa ja katselimme kalastajien laiturille tuomia saaliita. Sää oli mukavan lämmin, mutta tuule takia ei tukahduttava. Miellyttävämpi kuin Suomessa viime kesänä. Retki- ja sukellusmahdollisuudet olivat hyvät. Ravintoloiden tarjonta oli meille aivan riittävän monipuolinen. Mitään meiltä ei varastettu eikä kimppuumme käyty päivällä eikä yöllä. Toki kauppamiehet olivat melko tyrkyttäviä, mutta he eivät ilmeisesti ole paikallisia vaan köyhästä Senegalista. Ensi vuonna lähdemme Santa Mariaan uudestaan!

        kun matkustele sellaisen paikkaan.


    • Cão de fila

      Aloittajan linkkaama juttu on jo vuosia vanha. Olivat menneet huumebisnekseen omaan lukuunsa huomioimatta paikallista mafiaa. Että eipä tuo normituristia kosketa.

      • mutta,

        Paikka yhtä kamala kun neljä vuotta sitten


      • rauhaa rakastava
        mutta, kirjoitti:

        Paikka yhtä kamala kun neljä vuotta sitten

        Kap Verde on surkea paikka


    • Kap verden puolella

      Ja ei ole! Tuskin olette koskaan olleet koko paikassa!!

    • surkee kamala

      Ikävä kyllä olen ollut. Ja en suosittele paikkaa.

    • Merirapu

      Olisin samaa mieltä Cap Verden vaarallisuudesta. Saari on kaunis, mutta ihmisten likaama. Ihmisissä on ystävällisiä sekä monenlaisia. Rannat ovat upeita, mutta vaarallisia. Tulimme , vaimoni ja minä, juuri Sal Rein kylästä Goalta. Ikävät kokemukset. Ryöstäjät syöksyivät veitsien kanssa kimppuumme ja ryöstivät kaiken mitä sattui mukana olemaan. Juuri ja juuri selvittiin hengissä, Tapaus keskellä päivää Santa Marian rannalla muutaman kilsan päästä Ral Rein kylästä. En suosittele saarelle menemistä. Aina täytyisi olla turvamiehet mukana. Illalla sähköt ovat usein poikki ja kadut pimeinä, kulkea voi turvallisesti vain jos löytää luotettavan taksin. Ravintolat muutamaa poikeusta lukuunottamatta heikkotasoisia ja hinnat sekä taso vaihtelevat illasta toiseen. Poliisit puhuvat vain portugalia ja rikosraportin kirjoittamiseen meni 3 päivää. Joka päivä piti käydä asiaa hoitamassa ja jonottamassa.

      • copo on yes

        Mekin tultiin juuri Boa Vistan saarelta.
        Olimme tosi tyytyväisiä reissuun. Ilmasto tosi ihana, samoin ihmiset mukavia.
        Sal Rein kylässä vain afrikkalaiskauppiaat hieman yli-innokkaita, mutta pellä -no- riitti ne karistamaan kannoilta.
        Loma oli ihana ja menemme varmasti vielä uudestaakin siellä käymään.


    • Marge the M.

      Oliko Merirapu nyt Salin saarella vai Boavistassa Sal Reissä vai salin saarella Santa Mariassa? Intiassa Goassa tuskin olitte... vai Ral Rein kylässä omalla kotisohvalla? Jäi varsin epäselväksi, missä teidät ryöstettiin vai ryöstettiinkö useammassa paikassa:)

    • CV 4ever

      Minua vain naurattaa tämä Meriravun postaus.. :D Itse KAP VERDEn matkailijana,juuri BOA VISTAN SAL REIssä olleena, Pienissä Kylissä majoittuneena Paikallisten parissa, voin vain todeta että ikinä en ole törmännyt vaarallisuuteen. Yksin hiljaisella Santa Monican rannalla löhönnyt, Praia de Chavesilla ja monilla muilla saaren rannoilla. Koskaan ohi kulkenut paikallinen tai Senegalilainen / Gambialainen kauppias,joita saaren rannoilla toisinaan riittää, ole yrittänyt minua ryöstää. Toki,normaali varovaisuutta jokaisen on missä vain matkustaessaan hyvä pitää mielessä. ja kuka koko omaisuuttaan mukanaan kuljettaa rannalla ollessaan? Suomessakin saat pitää mielessä tuon saman varovaisuuden ihan arkielämässäsi.. Ja toki---humalainen on aina helpompi ryöstää.
      Elikä,minä jatkan siellä matkustamista, jo 7s vuosi menossa, 12 kertaa takana. Rakastan Kap Verden omaa maailmaa ja nautin niistä ihanista elämää arvostavista ihmisistä joita juuri kyseiseltä saariryhmältä löytyy.

      Varovaisuutta, koskaan ei tiedä kuka sinut ryöstää seuraavaksi tutulla siwan kassallasi. :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe