Osaako joku heittää arvion, mitä maksaisi 2-krs n. 150 huoneistoneliöisen okt:n putkiremontti? Olemme aikeissa tehdä tarjouksen tästä 80-luvun alussa rakennetusta talosta, mutta ilmeisesti putkiremppa olisi tulossa kuitenkin eteen n. 5 vuoden kuluttua (talo silloin 30 v, samoin putket), joten voisimme tehdä sen jo ennen taloon muuttoa.
Varmaankin riittäisi käyttövesiputkien uusinta, ehkä myös lämpöpatterien putkien (lämmityksenä vesikiertoinen patterilämmitys öljyllä/puilla), viemäriputket kai ovat muovia. Hintaan ei tarvitse laskea kuin putkien hinta asennus, kalusteet ym. laskemme erikseen.
Talossa on kaksi vessaa ja yksi kylpyhuone sekä kodinhoitohuone. Ja tietysti keittiössä on vesipiste. Putket eivät ole näkyvissä.
Tähän mennessä olen netistä löytänyt erilaisia hinta-arvioita muutamasta tuhannesta eurosta 30 000 euroon, olisi kiva tietää kumpi pää on lähempänä totuutta.
Okt:n putkiremontin hinta
11
7351
Vastaukset
- kestää yli
50 vuotta eli kupariset menee vain vaihtoon ja pitavetona ne maksaa 500 euroa nippoineen ja työ toiset 500 euroa.
Hana-asennukset yms erikseen ja niiden työmäärä ajokerroista riippuen 500 euron luokkaa.- masa364
jos asennustyön hinta on 40 eur/h niin viidelläsadalla eurolla ei kovin pitkästi kupariputkea laiteta
- vaikka sata
masa364 kirjoitti:
jos asennustyön hinta on 40 eur/h niin viidelläsadalla eurolla ei kovin pitkästi kupariputkea laiteta
mertriä jos timpuri tekee reitit ja jälkityöt. Ja kytkennät erikseen. Kuten hanat ja muut laitteet.
- Korjattu
1980 luvun taloon ei tarvitse tehdä putkiremppaa ainakaan 20 v.Lämmitysverkon putket eivät lopu koskaan.Siinä mielessä et putkiremontteihin ainakaan seuraavan 15v aikana joutuisi,
voi talon ostaa isoja putkihommia pelkäämättä.Meillä tehtiin 50v vanhaan taloon käyttövesiremppa entiset putket rautaa,maksoi 5000e kaikki suht helppo työ n 5pv purkaminen ja uudet putket.Siistiminen päälle olin kaverina putkimiehellä hommissa.- tuon ikäiseen taloon
Meille tehtiin putkiremppa vuoden -76 yksitasoiseen omakotitaloon. Vanhat lämmitysputket olivat lattiavalun sisässä ja keittiön lattiassa putki puhkesi, jonka takia remontti oli edessä. Onneksi huomasimme tämän heti ja vältyimme suurelta kuivatukselta/nyt vain kaksivikkoa).
Uudet putket ovat nyt tätä unipipe-putkea eli muovi/alumiiniseosta. Jouduimme hommaamaan myös olikohan se kolmitieventtiili(joku Ouman tai jotain) ja tavaroille hintaa koitui hieman alle 2000euroa. Tuttu putkimies teki homman yhdessä viikonlopussa pintavetona ja itse koteloin putket mielestäni kohtalaisen siistillä muovikotelolla. Itse putketki oli toki valkoisia eli eivät välttämättä olisi tarvinnut kotelointia. - Korjattu
tuon ikäiseen taloon kirjoitti:
Meille tehtiin putkiremppa vuoden -76 yksitasoiseen omakotitaloon. Vanhat lämmitysputket olivat lattiavalun sisässä ja keittiön lattiassa putki puhkesi, jonka takia remontti oli edessä. Onneksi huomasimme tämän heti ja vältyimme suurelta kuivatukselta/nyt vain kaksivikkoa).
Uudet putket ovat nyt tätä unipipe-putkea eli muovi/alumiiniseosta. Jouduimme hommaamaan myös olikohan se kolmitieventtiili(joku Ouman tai jotain) ja tavaroille hintaa koitui hieman alle 2000euroa. Tuttu putkimies teki homman yhdessä viikonlopussa pintavetona ja itse koteloin putket mielestäni kohtalaisen siistillä muovikotelolla. Itse putketki oli toki valkoisia eli eivät välttämättä olisi tarvinnut kotelointia.Talolonne on ollut tilastollinen poikkeus.
- olla mikään ihme
Korjattu kirjoitti:
Talolonne on ollut tilastollinen poikkeus.
Putkimies tuttavani mukaan, joka tekee saneerauksia Lahdessa sanoi, että tämä ei todellakaan ole mikään tilasto ihme. Hän pikemminkin ihmetteli niiden kestävyyttä jo tuohonkin ikään
- v.70 taloon
Tein v. 70 taloon pintaremonttia ja samalla oli hyvä tilaisuus käyttövesiputkien uusintaan. Vanhat kupariputket olivat valujen sisässä muttei vielä ilmennyt ongelmia, mutta ikää sen verran että katsoin parhaaksi tehdä tuon putkirempan samalla.
Putkimiehen kanssa suunniteltiin putkien kulkureitit ja tein itse valmiiksi sopivat reiät tarvittaviin seiniin. Kaksi putkimiestä teki päivän töitä ja asensivat uudet putket pannuhuoneesta lähtien kylppäriin, vessaan ja keittiöön. Perinteinen kupariputki. Koko revohkan hinta vähän yli kaksi tonnia.
Lämmitys vesikiertoinen patteriverkosto, enkä aio sen putkia uusia vielä moneen vuoteen - niiden kestoikä pitäisi olla pidempi. Jos kylppärissä on vesikiertoinen lattialämmitys kupariputkella, niin se voi olla riskitekijä - sitä minulla ei ole. Toinen patteriverkoston riskitekijä on kylppärin lattiasta ylös nousevat patteriputket - läpivienneistä pääsee vettä putkien ulkopinnalle ja se ruostuttaa putken kylppärin lattiassa. Em. vauriot ovat kaikkein yleismmät lämmitysputkien rikkojat. Verkossahan kiertää sisällä suht. hapeton vesi ja siksi putket eivät hevillä ruosto sisältä käsin - ulkopuolinen kosteus on pahempi. - rintsikka
vuonna-60 rakennettu rintsikka-talo, ja nyt
vaihdettiin putket. kellarin laitettiin lattialämmitys, ja vaihdettiin viemäri ja käyttö
vesiputket, kymmenen uutta patteria, oumannin
haistelija ja uus kiertopumppu. koko hela hoito
5000€. - Karjula
Hei. Minun työ on halvempi. Soitaisi 0442058202, yritys,takuu.
- ulko l
Hieno mainos tuolla yrityksellä! Lienee ulkolainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417044
- 323958
- 463384
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402078