Mikä vittu on rysty??

Is it even a word....?

Valaiskaa vähän tyhmempää, että mikä on rysty? Ei kuulu nimittäin minun sanavarastooni tuo sana. Tuskin olen koskaan kuullutkaan.

11

9321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikken pelaa tennistä

no ainakin se on vitusta kaukana. Yleensä. Se on se kun paat käden nyrkkiin ja katot onko ne luuharjanteet näkyvissä. Siinä seisot rystyset valkosina.

Jos kiinnostut tenniksenpeluusta niin hyvin pian opit että kämmenlyönnin vastakohta on rystylyönti. Tai ainakin melkeen.

• ..........

Miellä päin sanotaan rystynen.

• Nainen vailla historiaa

Rysty on biisissä kuvakielinen ilmaisu. Laulun poika/mies on valmis puolustamaan ja auttamaan tyttöään/naistaan kaikelta pahalta joko sanoin tai tarvittaessa jopa nyrkein.

• ........

Kiitos sinulle.
        Hassua kun en ole ikinä kuullut sanaa "rysty" muualla kuin yhteydessä "rystylyönti".
        Meillä päin todellakin sanotaan rystynen, eivätkä minun aivoni osanneet jotenkin yhdistää näitä kahta.

• Professional1
        ........ kirjoitti:

Kiitos sinulle.
        Hassua kun en ole ikinä kuullut sanaa "rysty" muualla kuin yhteydessä "rystylyönti".
        Meillä päin todellakin sanotaan rystynen, eivätkä minun aivoni osanneet jotenkin yhdistää näitä kahta.

Eiks biisissä lauleta "pimeän rysty",eli pimeän kääntöpuoli,eli valoisa.Korjatkaa jos olen oikeassa?!Samuli Putron meidän ajattelutason yläpuolella kulkevaa tajunnanvirtaa.

• Haipakka
        Professional1 kirjoitti:

Eiks biisissä lauleta "pimeän rysty",eli pimeän kääntöpuoli,eli valoisa.Korjatkaa jos olen oikeassa?!Samuli Putron meidän ajattelutason yläpuolella kulkevaa tajunnanvirtaa.

Pimeän kaunis rysty:
        Pimellä kujalla tyttöä väijyy vaara, mutta uljas ritari täräyttää kauniilla rystylöynnillään pahan tekijän ketoon. Ja tämä pätee myös henkiseen väkivältaan yms. Rystylönti on hyvä ja kaunis teko ja pimeys = yllätyksellisyys. Joks tajuut, untamo?

• Juha82

tuossa laulussa.
        Ja kuulostaa hyvältä laululta.
        Zen Cafellahan on paljon hyviä lauluja, luulisin.
        Idiootti, Minun kaupunkini, Eipä tiennyt tyttö, Vuokralainen, Kissa kuumalla katolla(eksoottisen oloinenm, rock!), Mies eikä poika enää, Taxi...

• Astraaliromanssi

En ole koskaan osannut ajatella tähän biisiin poikaa. Se on kuvaus kahdesta tytöstä, lujasta ystävyydestä, rakkaudesta.

Suosikkejani Zen Cafelta (:

• emppu'

Rysty on käden osa sormien "tyvessä" tavallaan tai kysy vaikka äitiltäs kyllä se tietää >:D

• tanpuriini

Googlettaen etsin Rystylle selitystä ja löysin tämän keskustelun ja Professional1 on fiksu. voi että, oikein riemastuin kun tajusin

• selkokieltä

Rysty on käden ulkopuoli, kämmen on se mihin puristat *tavarat".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      142
      4263
    2. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      22
      2395
    3. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      97
      1989
    4. Trump syyttää sodasta Ukrainaa.

Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/
      Maailman menoa
      391
      1615
    5. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1475
    6. Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta

Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263
      Alavus
      30
      1456
    7. Pride saapuu Iisalmeen

Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k
      Iisalmi
      177
      1442
    8. 250
      1295
    9. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      78
      1174
    10. Trump syyttää Ukrainaa sodan aloittamisesta

Hah hah, niin ne asiat menee
      NATO
      278
      1162
    Aihe