Epilepsiakohtaukset ja virtsankarkailu...

Joanetta_28_Salo

Onko muilla tällaisia oireita...Kun otan viinaa ja mulle epilepsia voin saada kohtauksen ja virtsa pääsee alle...Jos en ole ottanut alkoholia ja tulee muuten kohtaus niin virtsat ei pääse alle.Mulle kohtaukset tulee ko salama,en tunne niitä entuudestaan...2 kertaa tullut kesken puhelunki ja kun kohtaus tulee en muista jälkikäteen mitään.Onko muilla samoja oireita?Syön Lamictal nimistä lääkettä 300mg/vrk.

10

3584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hugo.

Ei tuo ole harvinaista ja alkoholisteilla tulee virtsat monesti krapulassa alle... viina vaan tekee sen, että lamauttaa hermoston. Kyllähän siinä voi tulla housuun isommatkin jätteet. Sen tiedän, että kovilla juopoilla on monesti tuo kuseminen alle ongelma.

Se, että epilepsiakohtauksen yhteydessä karkaa virtsa ei ole varmasti myöskään mahdotonta, koska tajuhan siinä yleensä on mennyt.

• Joanetta_28_Salo

Siis mulla ei oo alkoholi ongelmaa..Mut jos otan viinaa niin voi tulla kohtaus.

• Hugo.
        Joanetta_28_Salo kirjoitti:

Siis mulla ei oo alkoholi ongelmaa..Mut jos otan viinaa niin voi tulla kohtaus.

Ehkä hieman huonosti muotoilin, mutta tiedän kavereita, jotka aina kusevat alleen juodessaan ns. perseet olalle ja he ovat muuten epilepsian suhteen terveitä. Tosin alkoholismi voi johtaa epilepsiaan.

• sauvatar

ilman ennakkotuntemusta ja kohtauksen
      jälkeen en muista mitään.
      Välillä tulee pieni tunne,
      että nyt tulee ja kohtaus on tullut
      ja sitten muistaakin jotain.
      Milloin mitenkin.
      Kannattaa vähentää vinaksia jos kerran
      virtsan pidätys heikentyy silloin
      ja aina housut kastuu.
      Se on hankala hoitaa pois ja en tiedä
      hoituuko se, kun johtuu viinasta ?
      Ota varahousut mukaan, kun joskus
      nautiskelet.

• leijonamieli

...voi lirahtaa, vaikkei edes kohtausta ole. Mun täytyy päästä aina melko pikaisesti hotelli helpotukseen kun alkaa niitä tarpeita tuntua. Tuskin mulla viinakset on osasyyllisinä kun ei oo koskaan tullut käytettyä niitä sisäisesti.

En tiedä, johtuuko mulla tämä sitten lääkkeistä vai mistä?

Yleensä yritän rajoittaa omaa tankkausta, jos on etukäteen tiedossa vaikka parin tunnin bussireissu autolla, jossa ei ole vessaa :)

• sauvatar
        leijonamieli kirjoitti:

...voi lirahtaa, vaikkei edes kohtausta ole. Mun täytyy päästä aina melko pikaisesti hotelli helpotukseen kun alkaa niitä tarpeita tuntua. Tuskin mulla viinakset on osasyyllisinä kun ei oo koskaan tullut käytettyä niitä sisäisesti.

En tiedä, johtuuko mulla tämä sitten lääkkeistä vai mistä?

Yleensä yritän rajoittaa omaa tankkausta, jos on etukäteen tiedossa vaikka parin tunnin bussireissu autolla, jossa ei ole vessaa :)

ja pisulle =))

• leijonamieli
        sauvatar kirjoitti:

ja pisulle =))

mun tarttee muistaa ensin sammuttaa janoni ja vasta toisessa vaiheessa lirauttaa. Jää parempi maku suuhun :))

• inkutinku

kyllä tulee epikohtauksessa (GM) melkein joka kerta pissit housuun, vaikka en ole ottanut viinaakaan.
      En ole koskaan saanut kohtausta humalassa tai krapulassa, vaan aina ne on tulleet ihan selvin päin.

• Olen lukenut jostain että, kun riittävästi juo ja päiviä kestää ryyppyputki tulee
      epilepsian kaltainen kohtaus täysin oireettomallekin joskus. Ehkä sinun olis
      parasta vähentää alkoholin käyttöäsi. Olet kaunis nuori nainen ja elämä edessäsi.
      Nykyään lääkärit osaa hoitaa lääkkeillä epilepsian lähes oireettomaksi.
      Käy siis säännöllisesti lääkärin konrollissa ja kerro vaivasi rehellisesti hänelle.
      Tsemmpiä ja tervettä täyttä elämään Sinulle!
      Hyvää ja vähäalkoholista juhannusta Sinulle!
      Itse käytän alkoholia lähinnä lääkkeeksi alle desin illassa. ehkä joskus menee enempi.. Alle 2 kuitenkin suurin määrä. Tarkoitus ei ole olla humalassa.
      Rento ja hyvällä tuulella on hyvä olla.

• ...........

ei aloittaja välttämättä ole alkoholisti.. Tottakai humalassa/krapulassa voi saada epilepsiakohtauksen, nehän altistaa kohtauksille, mutta eihän kukaan täällä voi tietää mitään aloittajan juomisen määrästä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6484
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2251
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1837
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1214
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1012
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      960
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      74
      886
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      823
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      814
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      145
      747
    Aihe