Onko millaisia kokemuksia tuollaisesta Peugeot Partnerista 1.9D moottorilla?
Sukulaisella autokuumetta ja tuollaista ostamassa.
Itsellä ei ole tietoa, mitä tuosta olis tarkasteltava ostoa ennen.
Partner 1.9D
9
5202
Vastaukset
- Tiri2
- milloin/onko säädetty moottorin imuventtiilien välykset
- jos on ajettu yli 180.000, ois hyvä, jos hehkutulpat olisi jo vaihdettu uusiin.
- onko takapyörät suorassa ts. yläreunasta ei ole kallistumaa sisäänpäin (voi olla vanhan yksilön taka-akselin laakerointi kulunut tai kynkkä on voinut vääntyä, kun takatumpua on irroteltu väkisin jarruhihnan kitkapinan irrottua). Kallis vika.
- tarvikepakoputken väliosa katalysaattorin ja takapöntön välissä on herkkä ruostumaan. Alkuperäisessä katalysaattorissa voi olla hitsillä myyntikorjattu rasitusmurtuma heti katin jälkeen
- sivuovellisen mallin sivuoven kohdalta kynnyskoteloa kannattaa katella ruosteen varalta
- laturi kestänee 170-220 tkm
- etujarrulevyt tuppaa urautumaan
- laturin hihnan alin ohjainrulla voipi ulista ja kalkatella (halpa korjata, ääni karkottaa ostajat)
- mittaristossa voi olla kontaktihäiriöitä, esim. varvikello
- penkinlämmitin kuskinpuolella on rikki
- uudemmissa (n. 2001-2003 jälkeen) vois selvittää, milloin vilkkukytkin =monitoimikatkaisin) on viimeksi vaihdettu, on näköjään kulutusosa
- lämmityslaitteen moottori voi vikistä, tarvii voiteluhuoltoa
- vararengas voi olla raakasti ruosteessa (=kielii omistajan välinpitämättömyydestä)
- takaluukussa voi olla maalivikoja (peräkärryä vedettäessä kivet paukkuvat takaluukkuun, lisäjarruvalon lähellä maalipinta halkeilee jostain syystä itsestään)
- ruostetta voi katsella mm. takakontin pohjasta ja kynnyskoteloiden alasauman pienistä mutkista, joihin hiekkasuihku osuu
- etupään alustassa voi ola kolinoita: lähteenä on joko kallistuksenvakaajan niveltangot tai vakaajan tukikumien väsähtäminen
Mutta sokerina pohjalla: suht tyytyväinen oon Pösöön ollut, yhteisiä kilometrejä on takana n. 190.000. Moottorin laiskuus ei häiritse kiireetöntä luonnetta.- mieluinen
Itsellä oli, ja hyvä ja mieluinen oli.
-etujarrulaikat oli ostaessa pahan näköiset urilla ja palaneetkin ruman näköisiksi. Voitelin vaseliinillä tiukat satulatapit, ja vähän ruikkasin mannän suojakumin sisäänkin jotain sopivaa "puolivaseliinia" jossa oli suusri lämmönkesto. Oli aikansa ja laikat alkoi muuttumaan kirkkaiksi kuin peilit. Kulmahiomakoneella pyhkaisin sivurantit pois, silloinhan pala istu hyvin, ei kanna reunoistaan ja pidä sitten lämpimänä systeemiä, joka jumittaa paikkoja.
-vararenkaan puhdistin ja laitoin muovipusiin, ja teipillä kiinni, oli pussissan paritvuodet, oli samanlainen kuin laittaessakin. Ja vaseliiniä telineen lasku jengaan, sitten pelaa.
-penkinlämmitin oli kuskinlta rikki, näkyi istuinosassa tummakohta termostaain kohdalta. Laitoin irtolämmittimen samaan johtoon istuimen alle kympin/toista taisi maksaa.
-takajarruille ei tarvinnut tehdä mitään
-kori erittin hyvin galvanoitu (-99 malli) ei missään alkuakaan ruosteesta
-venttilin södöt, hehkujen vaihdot nyt pikkujuttuja, ym vastaavat.
Hyvä ja lämmin peli oli
-laitoin heti taaksekkin roiskesuojat, ei lennä sitten peräkärriin kivet.
-etupäässä ei oikeastaan muuta kuin kallistuksen vakaajan pystytikut, joissa nivelet päissä, helppo todeta jos kolisee ja vaihtaakkin. - poiketen
mieluinen kirjoitti:
Itsellä oli, ja hyvä ja mieluinen oli.
-etujarrulaikat oli ostaessa pahan näköiset urilla ja palaneetkin ruman näköisiksi. Voitelin vaseliinillä tiukat satulatapit, ja vähän ruikkasin mannän suojakumin sisäänkin jotain sopivaa "puolivaseliinia" jossa oli suusri lämmönkesto. Oli aikansa ja laikat alkoi muuttumaan kirkkaiksi kuin peilit. Kulmahiomakoneella pyhkaisin sivurantit pois, silloinhan pala istu hyvin, ei kanna reunoistaan ja pidä sitten lämpimänä systeemiä, joka jumittaa paikkoja.
-vararenkaan puhdistin ja laitoin muovipusiin, ja teipillä kiinni, oli pussissan paritvuodet, oli samanlainen kuin laittaessakin. Ja vaseliiniä telineen lasku jengaan, sitten pelaa.
-penkinlämmitin oli kuskinlta rikki, näkyi istuinosassa tummakohta termostaain kohdalta. Laitoin irtolämmittimen samaan johtoon istuimen alle kympin/toista taisi maksaa.
-takajarruille ei tarvinnut tehdä mitään
-kori erittin hyvin galvanoitu (-99 malli) ei missään alkuakaan ruosteesta
-venttilin södöt, hehkujen vaihdot nyt pikkujuttuja, ym vastaavat.
Hyvä ja lämmin peli oli
-laitoin heti taaksekkin roiskesuojat, ei lennä sitten peräkärriin kivet.
-etupäässä ei oikeastaan muuta kuin kallistuksen vakaajan pystytikut, joissa nivelet päissä, helppo todeta jos kolisee ja vaihtaakkin.Oma 187000 km ajettu Partner oli kyllä kylmin auto mitä olen omistanut.Autossa ei ollut kylmyyden lisäksi suurtakaan vikaa.
Tässä lista.Penkinlämmitin,äänimerkki,raidetangonpää,vetonivelen kumit,hehkutulpat,takajarrut jumitti ja vuotivat sylintereistä,ruostetta etulokasuojien sisäpuolella ja lisäjarruvalojen luota maalit lähti noin 4 sentin alueelta,etupyörän laakeri,kaasuvaijeri melkein katkesi(huomasivat huollossa),huonoilla renkailla hengenvaarallisen huonot talviominaisuudet,verhoilu penkeissä aika heppoista.Todella laiska kone.
Hyviä ominaisuuksia:Edulliset huollot,hyvä ajaa hyvillä renkailla,suht pieni kulutus ja tilava. - Tiri2
mieluinen kirjoitti:
Itsellä oli, ja hyvä ja mieluinen oli.
-etujarrulaikat oli ostaessa pahan näköiset urilla ja palaneetkin ruman näköisiksi. Voitelin vaseliinillä tiukat satulatapit, ja vähän ruikkasin mannän suojakumin sisäänkin jotain sopivaa "puolivaseliinia" jossa oli suusri lämmönkesto. Oli aikansa ja laikat alkoi muuttumaan kirkkaiksi kuin peilit. Kulmahiomakoneella pyhkaisin sivurantit pois, silloinhan pala istu hyvin, ei kanna reunoistaan ja pidä sitten lämpimänä systeemiä, joka jumittaa paikkoja.
-vararenkaan puhdistin ja laitoin muovipusiin, ja teipillä kiinni, oli pussissan paritvuodet, oli samanlainen kuin laittaessakin. Ja vaseliiniä telineen lasku jengaan, sitten pelaa.
-penkinlämmitin oli kuskinlta rikki, näkyi istuinosassa tummakohta termostaain kohdalta. Laitoin irtolämmittimen samaan johtoon istuimen alle kympin/toista taisi maksaa.
-takajarruille ei tarvinnut tehdä mitään
-kori erittin hyvin galvanoitu (-99 malli) ei missään alkuakaan ruosteesta
-venttilin södöt, hehkujen vaihdot nyt pikkujuttuja, ym vastaavat.
Hyvä ja lämmin peli oli
-laitoin heti taaksekkin roiskesuojat, ei lennä sitten peräkärriin kivet.
-etupäässä ei oikeastaan muuta kuin kallistuksen vakaajan pystytikut, joissa nivelet päissä, helppo todeta jos kolisee ja vaihtaakkin.Venojen säädön ohjeellinen työaika on 4,5 tuntia, edellyttää nokkakepin irroitusta ja säätöpalasarjan, elikkä ei onnistu aivan joka korjaamolla. Kannattaa ajoittaa nokkahihnan vaihdon yhteyteen ja vaihtaa samalla myös vesipumppu. Yhteishintaa tälle kaikelle sitten tuleekin reilusti.
Nollaantuneet välykset oireilee kylmäkäynnistyksessä: ei lähde kaikilla pytyillä tasaisesti käyntiin ja puskee harmaata savua pakoputkesta. Lämpinä ei oireile mitenkään. - ollut.
Tiri2 kirjoitti:
Venojen säädön ohjeellinen työaika on 4,5 tuntia, edellyttää nokkakepin irroitusta ja säätöpalasarjan, elikkä ei onnistu aivan joka korjaamolla. Kannattaa ajoittaa nokkahihnan vaihdon yhteyteen ja vaihtaa samalla myös vesipumppu. Yhteishintaa tälle kaikelle sitten tuleekin reilusti.
Nollaantuneet välykset oireilee kylmäkäynnistyksessä: ei lähde kaikilla pytyillä tasaisesti käyntiin ja puskee harmaata savua pakoputkesta. Lämpinä ei oireile mitenkään.Juu..katsoin aikanaan nuo välykset, oli kunnossa. Piti ensin ottaa pienempi oljykoppa pois, sen alla sitten isomman kopan pultit.
ja ei ihmeelinen ottaa poiskaan, ensin mitataan välykset, papperille ylös, ja sopivat lätyskät, ei sen kummempi
Hihnahan helppo ottaa pois ja vaikka vaihtaa samalla uuteen. Pyöränkotelosta hyvät tilat, moottorikorvakekkin helppo poistaa, hihnan vaihdon takia
helppo tehdä omanakin työnä, joka vähänkään asiasta perillä
- tai vaikka HDI
Kun se D on järkyttävän laiska. Ajeleehan sillä yksin työmatkaa, mutta jos on porukkaa kyydissä niin on sen verran tehoton, että tulee äöitiä ikävä. Ja Scudo/Expert/Jumpy potee samaa tautia.
Karkkikauppias naapurinikin totesi: Älä helvetissä osta ilman turboa !.- Pösöö
että tuo 1.9d saattaa tulla sukulaiselle. Löytyi niin vähän ajettu yksilö. Ei ainakaan toistaiseksi ole löytänyt vikoja tuosta, mutta käyn vielä katsomassa itsekkin tilanteen. Helposti kun autokuume sokaisee.
- Oli erinomainen
Pösöö kirjoitti:
että tuo 1.9d saattaa tulla sukulaiselle. Löytyi niin vähän ajettu yksilö. Ei ainakaan toistaiseksi ole löytänyt vikoja tuosta, mutta käyn vielä katsomassa itsekkin tilanteen. Helposti kun autokuume sokaisee.
Kaupat siis ilmeisesti tulleet.
Kaikki laitteet toimi kuin uudessa, vaikka auto on jo reilu 5 vuotta vanha. Vähäiset kilometrit ja yksi tarkka omistaja. Ajokilometrejä siis vain reilu 10000km/vuosi. Määräaikais huolto oli tarkoitus tinkiä kauppaan mukaan, kun huoltomuistutin siitä jo muistutteli. Jakohihna ja vesipumppu kiristimineen oli myös jo vaihdettu, kun tuo aika tullut täyteen ennen kilometrejä. - meikäläisen entiseltä
Oli erinomainen kirjoitti:
Kaupat siis ilmeisesti tulleet.
Kaikki laitteet toimi kuin uudessa, vaikka auto on jo reilu 5 vuotta vanha. Vähäiset kilometrit ja yksi tarkka omistaja. Ajokilometrejä siis vain reilu 10000km/vuosi. Määräaikais huolto oli tarkoitus tinkiä kauppaan mukaan, kun huoltomuistutin siitä jo muistutteli. Jakohihna ja vesipumppu kiristimineen oli myös jo vaihdettu, kun tuo aika tullut täyteen ennen kilometrejä.RylliPösöPartnerilta! Kuulin tässä viikolla, että se oli myyty.
Onnea vain uudelle omistajalle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315376- 363711
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112525
- 292112
- 122047
- 1631876
- 1051352
- 141338
- 1371154