Kääk! Oon raskaana 18:sta vkolla ja kolmatta viikkoa flunssaa, tänään sain amorinin poskiontelontulehdukseen.. kuinkahan nopeasti alkaa vaikuttaa??
Ongelma: kun meikäläisen nokka on tukossa niin siihen ei auta kun nasolin (ei niin hyvin) tai otrivin (hyvin), molemmat aukasee muutamaksi tunniksi nenän..no, otrivinia ei sais ees käyttää raskauden aikana. Kuitenki lääkäri sitä määräs....... yöksi ajattelin sitä laittaa, et sais ees vähän nukuttua..
On yritetty kaikkea, sarvikuonoa, höyryhengitystä, suolatippoja.. niillä ei oo minkäänmaailman vaikutusta! Eli ei aukase nenää! Sarvikuonoa aion kyllä käyttää, tänään ostin. Ei aukase nenää mut varmaan tekee muuten hyvää.
On vaan niin pirun tukala olo kun nokka on tukossa, ja mä kun en oo niitä ihmisiä jotka suun kautta hengittelee.. Onko jotain vinkkejä jolla sais auki?? Kun toi kuuri alkaa vaikuttaa, niin aukeeko se nenäki sit??
Tässä oli välissä jo muutama hyvä päivä, nenä auki, räkä vaan valu ja yskää, luulin jo parantuvani..mutta mutta, posket sikakipeet..poskiontelot sit oli tulehtunu. RAIVOSTUTTAVAA!!!!!
Millä nenä auki???
7
7804
Vastaukset
- sitten kait
Mulla poskiontelotulehdus kaheksatta viikko, on vain turvotusta enää toisella puolella limakalvoissa, ei se aukee ku parantumalla ja antibiootit ei mulle tepsinnyt, nehän tappaa vaan tietyt bakteerit, mikä bakteeri sulle on? Mulla on viirus peränen poskiontelotulehdus. mites noi antibiootit ja raskaus?
- alkuperäinen...
Ei se lääkäri ees oikei tutkinu kunnolla ku lääkkeet määräs.. katto sen verran et niuluun valuu oikein kunnon vana limaa.. ja posket oli kipeet ylähampaat.
Se antibiootti sopii raskauden ja imetyksen aikana. Amorion. Ainaki sen verran on kolmen päivän käytön jälkeen auttanu noi antibiootit, ettei posket oo enää kipeät. Ja räkää ei tuu läheskää yhtä paljoa ku ennen kuuria. Eikö se tarkota et ne auttaa?? Ainut vaan, et nenä on sit tukossa...
- voi käyttää
Käytin lähes 2 vko Otrivinia flunssaan alkuraskaudesta kun en tiennyt olevani raskaana. Testi olisi kyllä näyttänyt plussaa jo jos olisin tehnyt heti. Kävin varhaisutrassa ja kysyin lääkäriltä, haittaako otrivinin käyttö, sanoi ettei haittaa mitenkään. Kysyin, että jos vielä tulee flunssa, voinko siis käyttää sitä, sanoi että huoletta voin. Että vain harvat lääkkeet ovat oikeasti vaarallisia sikiölle.
Sanoin että apteekissa kielsivät Otrivinin käytön, lääkäri siihen että farmaseutit nyt kieltävät kaiken. Ja niin tulin sitten vähän ajan päästä uudelleen kipeäksi ja käytin Otrivinia. Olisimpa tiennyt sen jo ekan raskauden aikana. Itse en ainakaan pysty nukkumaan jos nenä ihan tukossa.- alkuperäinen....
Juu kaipa sitä otrivinia pitää vaan käyttää, et pystyy olemaan. Nytki pistin ja yöksi oon pistäny. Oman mielenterveyden takia on kai pakko käyttää, sit vaan stressaantunu ja pahalla päällä kun ei pysty kunnolla hengittää..
Siinä ohjeessa vaan lukee ettei sais käyttää raskauden aikana. - sara
alkuperäinen.... kirjoitti:
Juu kaipa sitä otrivinia pitää vaan käyttää, et pystyy olemaan. Nytki pistin ja yöksi oon pistäny. Oman mielenterveyden takia on kai pakko käyttää, sit vaan stressaantunu ja pahalla päällä kun ei pysty kunnolla hengittää..
Siinä ohjeessa vaan lukee ettei sais käyttää raskauden aikana.Mielestäni raskaana olevan kannattaa olla syömättä monesti turhiakin antibioottikuureja ja mennä erikoislääkärin suorittamaan poskionteloiden huuhteluun jos kärsii niiden tulehduksesta. Ihmettelen kun terveyskeskuslääkärit eivät edes anna sitä vaihtoehtona vaikka siten välttyy usein antibiooteilta. Ja sen toimenpiteen kyllä kestää, voisi verrata hampaan puudutukseen, kokemusta siis on, olen raskaana viikolla 12.
- Piirre.
Älä käytä Nasolinia tms. ne vain kuivattavat limakalvot ja pahentavat asiaa. Ainoa tepsivä keino on suolaliuoshuuhtelu joka ei ole niin kamalaa kuin miltä kuulostaa. Saa tukkoisuus ja nuha kyytiä.
Tietoa:
http://www.poliklinikka.fi/terveysuutiset/&id=8613466- Kokeiltu on...
Joo, ostin sen sarvikuonon (nenänhuuhtelukannun) eikä auta. Ei se aukase nenää jos se on tukossa...itseasiassa jos oon huuhdellu, kun nenä on ees sen verran auki et se vesi menee läpi, niin sen jälkeen takuulla tukossa... Tuntuu kuivattavan nenän limakalvoja mulla ainaki.
Tosin sen verran on auttanu, et jos on nenä auki otrivinilla ja oon huuhdellu sarvikuonolla, niin tulee räkää pois. Ainut vaan se, et huuhtelun jälkeen menee nenä tukkoon...
En tiä onko sit niin ahtaat käytävät nenässä, et ei tarvi ku pienen turvotuksen ni on sit kokonaan tukossa. Ja oon kokeillu sillä sarvikuonolla liottaa suolaliuosta nenässä jonku aikaa, et aukeis, mut ku ei nii ei.. sieltä ei tuu tippaakaa läpi.
Kai se on vaan kärsittävä. Oon pistäny ny otrivinia ja aion pistää kunnes alkaa helpottaa..luulis ny et piakoin ku antibioottejaki oon syöny 4 päivää....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473245Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002857- 1362550
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572490- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172407Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212354Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100