Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Teldanex

tietoa

Miksi tätä lääkettä ei enää saa? Oli todella tehokas aikoinaan. Söin päivittäin , kun en raaskinut hamsteria hävittää.

9

5265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skäribo

      Teldanex oli niitä lääkkeitä, joita on tutkittu ja tutkittu, mutta jotka osoittautuvat käytännössä vaarallisiksi.

      Teldanexilla oli hyvin vaarallisia sivuvaikutuksia esim. tulehduskipulääkkeiden kanssa käytettynä. Myös niinkin viaton aine kuin greippimehu/greippihedelemä saattoi yhdessä Teldanxin kanssa käytettynä aiheuttaa sydänkohtauksen.

      Löydät varmasti googlaamalla lisää tietoa Teldanexin lyhyestä ja surullisesta historiasta.

      Joskus mietityttää uuden lääkkeen tullessa markkinoille, että voikohan tähänkään oikeasti luottaa...

      • Tämä greippi

        Ei ole koskaan kuulunut suosikkeihin! Olen kuitenkin vielä elossa, vaikka vuosia söin Teldanexia siskon seeprapeippojen ja hamsterin takia. Ja Todella tehosi!!!


      • skäribo
        Tämä greippi kirjoitti:

        Ei ole koskaan kuulunut suosikkeihin! Olen kuitenkin vielä elossa, vaikka vuosia söin Teldanexia siskon seeprapeippojen ja hamsterin takia. Ja Todella tehosi!!!

        Teldanexia, ja hyvin toimi.

        Ymmärrät kuitenkin varmasti, että se oli pakko vetää pois markkinoilta.


    • tetebepe

      Teldanexin jälkeen tuli Telfast ja ainakaan lääketehtaan mukaan ei greippiä ole kielletty, greippi ja lääkkeet -haulla löysin tietoa ja jotkut kieltävät greipin kaikkien lääkkeiden kanssa. Mutta vielä Telfastista, on hyvin samantapainen kuin Teldanex, tabletin voi jakaa ja siten annostella helposti tarpeen mukaan, suurin pakkauskoko on vain 30 kpl ja Suomessa ainoastaan yhtä vahvuutta 120 mg, maailmalla 180 mg myös.

      • Raivopää?

        Minäkin olen ollut heinä- ja siitepölyallerginen varhaislapsuudesta asti. Nämä allergiat ovat aiheuttaneet jonkin verran ristiallergioita esim. ruoka-aineiden kanssa, samoin uusia allergioita mm. huonepöly on syntynyt. Lisäksi on enemmän tai vähemmän iho-oireita.

        Eli koko lääkekirjo antihistamiineineen ja kortisonipitoisine suihkeineen on tuttu ja koettu. Teldanexista sanoi minulle kerran reseptiä uusittaessa lääkäri: sehän on tunnettu tosiasia että Teldanex aiheuttaa raivareita!

        Olin ensin vähän hölmistynyt, mutta sitten hyvinkin helpottunut, sillä olin teldanex-kuurien aikaan aina niin kireänä ja äkseerasin tutuille ja tuntemattomille. Sitä en tiedä, milloin teldanex on markkinoilta poistunut. Itse söin sitä viimeksi kai 80-luvun lopulla.

        Nykyään käyn siedätyshoidossa ja ennätyslämmin ja kuiva kesä 2006 oli myös minulle fantastinen. En kärsi enää siitepölyallergiasta.


    • Allergikko jo 15 vuo

      Noh, minä söin eilen Telfastia yhden tabletin ja tuli etova ja huono olo, sydämen syke meni ihan kummalliseksi ja tuli sellainen hikinen ja ihmeellinen olo. Tämän keskustelun löysin, kun aloin googletella. Eli siis Telfast aiheuttaa ainakin minulle sykkeen epäsäännöllistymisen ja voimistumisen. Ei puhettakaan että olisi voinut saada unta. Ostin tuota, kun olin menossa paikkaan, jossa on kissoja ja arvelin, että pelkkä Loratadin ei riitä kissankarvoihin. Ikää on 42 ja kunto ok, eli tässä vain yksi kokemus. Minä tunnun olevan herkkä saamaan juuri tuon sykereaktion, koska sain Ventoline-suihkeestakin puoleksi tunniksi sykkeen nousun.

    • yöh

      Sama juttu, tänään testasin ekka kerran Telfastia ja tuli huono olo ja pääkipu. Ja sydämentykytystä ja jotenki tuskanen olo. Tuo greippijuttu oliski aika paha koska tykkään syödä niitä..

      • yöh

        Nyt muuten hoksasinkin että tämä oireilu tais alkaa aika lailla sen jälkeen kun söin mandariinin välipalaksi. Eli ehkä sitrushedelmillä on jotain vaikutusta, tai sitten tämä oli vaan sattuma.


      • koivunoksa1
        yöh kirjoitti:

        Nyt muuten hoksasinkin että tämä oireilu tais alkaa aika lailla sen jälkeen kun söin mandariinin välipalaksi. Eli ehkä sitrushedelmillä on jotain vaikutusta, tai sitten tämä oli vaan sattuma.

        Söin aikoinani Teldanexiä ja sain pahoja sydänoireita ja silloin ei lääkärikään tiennyt tästä yhteydestä, hyvä kun olen hengissä. Nykyään en tarvitse keväisin allergialääkettä, kun olen hoitanut vaivan homeopatialla, toimi ainakin minun kohdallani, eikä ole sivuoireita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe