laittaa deodoranttia?
Deodorantti
46
4525
Vastaukset
- Loistava.polku
Kunhan haava on kunnolla parasntunut.
- jossa oli sopivat..
kemialliset yhdisteet?
- kevätmielinen
jossa oli sopivat.. kirjoitti:
kemialliset yhdisteet?
Neuvoi sairaanhoitaja terveyskeskuksessa laittamaan ja jossain puhuttiin jostain jauhosta, en nyt muista mistä ja missä..
Itse en ole uskaltanut laittaa vielä mitään, koitan vain suihkutella pahimmat hajut pois.
Karvat sain sentään eilen ainakin osaksi ajeltua, mutta vielä on kainalo sen verran hellä, eikä käsi edes nouse kunnolla ylös, että saisi kunnolla ajeltua.
- laita
kainaloon mitään deodorantteja. Kysyin itse tätä asiaa lääkäriltä ja monelta hoitajalta, kaikilta on tullut kielto, ehdoton ei. Nyt kun olen sädehoito vaiheessa laitan perunajauhoa ,että kainalo pysyy kuivana, vauvan talkki on toinen jota voi käyttää.
- LPolku
ei tietenkään sädehoitovaiheessa, mutta kun haava on parantunut ja jäljellä on pelkkä arpi, se on ihan normaalia ihoa ja sietää deodorantit siinä kuin ennenkin. Kokemusta on 14 vuoden ja neljän leikkauksen ajalta.
- ei käynyt ilmi
LPolku kirjoitti:
ei tietenkään sädehoitovaiheessa, mutta kun haava on parantunut ja jäljellä on pelkkä arpi, se on ihan normaalia ihoa ja sietää deodorantit siinä kuin ennenkin. Kokemusta on 14 vuoden ja neljän leikkauksen ajalta.
mikä vaihe kysyjällä on menossa. Siis koska on leikattu ja onko menossa nyt hoito vaihe. Tarkennusta.
- syöpä 05
Itseltäni poistettu leikkauksen yhteydessä imusolmukkeet ja leikattu kainalo ei hikoile lainkaan, joten en laita ko. kainaloon lainkaan minkäänlaista deodoranttia.
- on myös minulla
lähes vuosi leikkauksesta,kainalo ei hikoa ja on täysin tunnoton.
- ei..
on myös minulla kirjoitti:
lähes vuosi leikkauksesta,kainalo ei hikoa ja on täysin tunnoton.
..kainalo hikoile, enkä käytä siihen deodoranttia. Kai leikkauksessa meni samalla hikirauhaset?!
- vaikka on tunnoton, leikkau...
lokakuussa.
- imusolmukkeet,niin vetääkö,
tai kiristääköteitä kainalosta ?
- jälkeen
imusolmukkeet,niin vetääkö, kirjoitti:
....ei enää vedä.
Ensimmäisen vuoden jumppasin kepillä aika säännöllisesti 2-3 kertaa päivässä. Varmasti se auttoi. - kevätmielinen
imusolmukkeet,niin vetääkö, kirjoitti:
Tosin leikkauksesta on vasta alle neljä viikkoa.
Kättä ylös nostaessa näkyykin ihan selvä lymfastrangi, eli katkaistu imusuoni. Ne kuulemma sulavat ajan kanssa? Eli pitää vaan sitkeästi venytellä ja jumpata. ääritapauksissa sellaiset voidaan kai katkaistakin.
Minulta siis tyhjättiin kainalo kokonaisuudessaan varotoimenpiteenä. - tyhjenettiin
kevätmielinen kirjoitti:
Kättä ylös nostaessa näkyykin ihan selvä lymfastrangi, eli katkaistu imusuoni. Ne kuulemma sulavat ajan kanssa? Eli pitää vaan sitkeästi venytellä ja jumpata. ääritapauksissa sellaiset voidaan kai katkaistakin.
Minulta siis tyhjättiin kainalo kokonaisuudessaan varotoimenpiteenä.mutta ei kiristä, kaikki toimii normaalisti, ei tarvinnut jumpata kättä.
- kiristi
tyhjenettiin kirjoitti:
mutta ei kiristä, kaikki toimii normaalisti, ei tarvinnut jumpata kättä.
aika kovin,sain siihen Mehiläisen työterveyshuollossa fysioterapeutilta jotain (oliko joku hermorata tms,en muista hoidon nimeä) fysikaalist hoitoa,ja jo ensimmäisen hoidon jälkeen kiristys helpotti.Tarvittiin vain kolme hoitokertaa,ja kiristys oli kokonaan pois.Siitä on muutama kuukausi,eikä kiristystä ole sen jälkeen ollut.
- on vaikea pukea puseroakaan...
kiristi kirjoitti:
aika kovin,sain siihen Mehiläisen työterveyshuollossa fysioterapeutilta jotain (oliko joku hermorata tms,en muista hoidon nimeä) fysikaalist hoitoa,ja jo ensimmäisen hoidon jälkeen kiristys helpotti.Tarvittiin vain kolme hoitokertaa,ja kiristys oli kokonaan pois.Siitä on muutama kuukausi,eikä kiristystä ole sen jälkeen ollut.
hyvä tietää,että se joskus paranee
- IhmeSopa
kevätmielinen kirjoitti:
Minulta siis tyhjättiin kainalo kokonaisuudessaan varotoimenpiteenä.jumpalla ja sitkeällä venytyksellä. periksi ei anneta....jumppaa humppaa veeeenyyytys!
- IhmeSopa
on vaikea pukea puseroakaan... kirjoitti:
hyvä tietää,että se joskus paranee
ihan varmasti...kato mullakin käsi heiluu ihan reippaasti..viuhf viuhf...
- IhmeSopa
tunnoton ja hikoilee, muttei nii paljon kuin ei leikattu kainalo. Inhottavan tunnoton se on.
- pysyy
IhmeSopa kirjoitti:
tunnoton ja hikoilee, muttei nii paljon kuin ei leikattu kainalo. Inhottavan tunnoton se on.
Mun kainalo ainakin, tyhjennetty v. 2004. Karvaa ei kasva eikä hikoile. Joten en siihen laita juuri saippuaakaan, vedellä pesen. Muutenkin sädehoidettu iho kuivuu edelleenkin. Enkä missään tapauksessa dödöjä. Eikä todellakaan hiki haise.
Luulin, että näin on kaikilla joille tehty kainalon tyhjennys. - olen luullut
pysyy kirjoitti:
Mun kainalo ainakin, tyhjennetty v. 2004. Karvaa ei kasva eikä hikoile. Joten en siihen laita juuri saippuaakaan, vedellä pesen. Muutenkin sädehoidettu iho kuivuu edelleenkin. Enkä missään tapauksessa dödöjä. Eikä todellakaan hiki haise.
Luulin, että näin on kaikilla joille tehty kainalon tyhjennys.minäkin. Mistäköhän se johtuu sitten että toisilla hikoaa,minulla ei hikoa yhtään ja on edelleen karvaton kainalo.
- kevätmielinen
olen luullut kirjoitti:
minäkin. Mistäköhän se johtuu sitten että toisilla hikoaa,minulla ei hikoa yhtään ja on edelleen karvaton kainalo.
Siis teillä, joilla ei karva kasva eikä kainalo hikoa?
Mulla ei kainaloa sädetetä, koska se oli "puhdas", ja ainakin toistaiseksi ennen liitännäishoitoja kainalokarvat kasvaa, ehkä se vähän hikoaakin, muttei niin kuin leikkaamaton kainalo. - LPolku
kevätmielinen kirjoitti:
Mulla ei kainaloa sädetetä, koska se oli "puhdas", ja ainakin toistaiseksi ennen liitännäishoitoja kainalokarvat kasvaa, ehkä se vähän hikoaakin, muttei niin kuin leikkaamaton kainalo.Minulla on imusolmukkeita ronkittu kainalosta kolmeen eri otteeseen, mutta ne ovat joka kerralla olleet puhtaat, joten sädehoito on rajoittunut pelkästään rinnan alueelle. Arpea lukuunottamatta kainalo on siis ihan normaali, hikoaa ja kasvaa karvaa niinkuin toinenkin.
- tyhjennettiin
LPolku kirjoitti:
Minulla on imusolmukkeita ronkittu kainalosta kolmeen eri otteeseen, mutta ne ovat joka kerralla olleet puhtaat, joten sädehoito on rajoittunut pelkästään rinnan alueelle. Arpea lukuunottamatta kainalo on siis ihan normaali, hikoaa ja kasvaa karvaa niinkuin toinenkin.
sain syto hoidot mutta en sädehoitoa,koska koko rinta poistettiin.Kainaloni ei hikoa ollenkaan,leikkauksesta vajaa vuosi.
- rinta on poistettu,ja kaina...
tyhjennettiin kirjoitti:
sain syto hoidot mutta en sädehoitoa,koska koko rinta poistettiin.Kainaloni ei hikoa ollenkaan,leikkauksesta vajaa vuosi.
inusolmukkeista,vai onko se yksilölohtaista?
- on yksilöllistä
rinta on poistettu,ja kaina... kirjoitti:
inusolmukkeista,vai onko se yksilölohtaista?
minun kainalossa oli 12/1 syöpääimus. rinta poistettiin, sanottiin,ettei sädetyksestä ole mitään hyötyä,sisarellani oli pari vuotta aikaisemmin sama kuin minulla,mutta hänelle annettiin sädehoito.Olen itsekin asiaa vähä miettinyt jälkeen päin.Mun viimenen syto oli elokuussa.Aion kontrolli käynnillä ensi viikolla vielä puhua syöpäklinikan lääkärille tästä ja vähän kysellä lisää.
- rinnaton
on yksilöllistä kirjoitti:
minun kainalossa oli 12/1 syöpääimus. rinta poistettiin, sanottiin,ettei sädetyksestä ole mitään hyötyä,sisarellani oli pari vuotta aikaisemmin sama kuin minulla,mutta hänelle annettiin sädehoito.Olen itsekin asiaa vähä miettinyt jälkeen päin.Mun viimenen syto oli elokuussa.Aion kontrolli käynnillä ensi viikolla vielä puhua syöpäklinikan lääkärille tästä ja vähän kysellä lisää.
Minultakin poistettiin rinta ja imusolmukkeet.Annettiin myös molemmat,sytot, sädetykset ja hormoonit.
- rinnaton
rinnaton kirjoitti:
Minultakin poistettiin rinta ja imusolmukkeet.Annettiin myös molemmat,sytot, sädetykset ja hormoonit.
Niin ja kysymykseen piti vielä sanoa, kohta tulee kaksi vuotta leikkausesta ja olen alkanut käyttään dödöä.Alkuun ei haissut ollenkaan,sitten tuli kamalat hajut ja nyt on normaalia. Karvat ovat kasvaneet samoin kuin enenkin.
- hoitoja,Pystyykö kulkemaan
rinnaton kirjoitti:
sairaala matkat bussilla,vai oksettaakp kovasti?
- HORMOONIT kyllä
rinnaton kirjoitti:
sain minäkin,en muistanut mainita.
- hoitoihin
hoitoja,Pystyykö kulkemaan kirjoitti:
yleensä pitkä matkalaisile annetaan taxilappu,ettei tarvitse junien ja bussin kanssa liikkua,myös minä sain,matkaan junalla bussilla olisi mennyt yhteen suuntaan odotuksineen noin 2,5-3 tunta,taxilla suoraan alle 1,5t. omaa autoa em omista.Ainakin hoidon jälkeen saa paluumatkalle taxin. Lyhyt matka ehkä tehdään bussilla.
- rinnaton
Riippuu tietysti 'kaikesta' pystyyko kulkemaan vai ei,onko sinulla pitkä matka ?
Omat sytohoitoni eivät nyt 'kovin' rankkoja olleet,ei oksettanut kuin ekalla kertaa. Minä sain heti taksiluvan kun sitä pyysin,itsellä ei ole korttia. Matka oli 120 km ja sinne oli huonot kulkuyhteydet.Myös sädetykseen sain mennä taksilla. - kuljen taksilla
HORMOONIT kyllä kirjoitti:
sain minäkin,en muistanut mainita.
sytoon ja sädehoitoon, vaikka matka vain 40 km
- ei vaan ole varaa taksiin,n...
kuljen taksilla kirjoitti:
sytoon ja sädehoitoon, vaikka matka vain 40 km
että pystyisin kulkemaan bussilla
- kuinka..
on yksilöllistä kirjoitti:
sisaresi jaksaa?
Ja tarkoitatko, että kysyt kontrollikäynnillä, että miksi et saanut sädehoitoja?? - ensi viikolla
kuinka.. kirjoitti:
sisaresi jaksaa?
Ja tarkoitatko, että kysyt kontrollikäynnillä, että miksi et saanut sädehoitoja??ensin verikoe ja ultra. sit on toinen käynti lääkärin vastaanotolla,saan kuulla verikokeen ja ultran tulokset.Samalla aion puhua vielä siitä sädehoidosta,ihan vain että onko yleistä että sitä ei anneta ja mitä tarkoitettiin sillä ettei siitä ole hyötyä. Sisareni voi tällä hetkellä muuten hyvin,paitsi että marraskuussa hänelle tuliaivoinfrakti,onneksi pieniin aivoihin,ettei jäänyt mitään pahempaa ja hän on selvinnyt siitä jo,mutta on edelleen sairauslomalla. Syöpäkontrollit hänenkin kohdallaan tietysti jatkuvat,kunnes 5v.on kulunut.
- korvaa
ei vaan ole varaa taksiin,n... kirjoitti:
että pystyisin kulkemaan bussilla
taximatkan,omavastuu osuus on noin 10e/matka. Voi ottaa ns. kelataxin,hänelle ei itse tarvitse maksaa kuin tuon omavastuun,hän hakee loput suoraan kelalta.
- kuinka..
ensi viikolla kirjoitti:
ensin verikoe ja ultra. sit on toinen käynti lääkärin vastaanotolla,saan kuulla verikokeen ja ultran tulokset.Samalla aion puhua vielä siitä sädehoidosta,ihan vain että onko yleistä että sitä ei anneta ja mitä tarkoitettiin sillä ettei siitä ole hyötyä. Sisareni voi tällä hetkellä muuten hyvin,paitsi että marraskuussa hänelle tuliaivoinfrakti,onneksi pieniin aivoihin,ettei jäänyt mitään pahempaa ja hän on selvinnyt siitä jo,mutta on edelleen sairauslomalla. Syöpäkontrollit hänenkin kohdallaan tietysti jatkuvat,kunnes 5v.on kulunut.
Kiitos, kun vastasit.
Toivon teille molemmille voimia!
Ehkä pystytte tukemaan toistanne, kun olette saman kokeneet.
Minulle sisareni on paras ystäväni ja tukijani. Hän on onneksi terve. Hänelle voin kertoa sellaistakin, mitä en kenellekään muille. - annettu
kuinka.. kirjoitti:
Kiitos, kun vastasit.
Toivon teille molemmille voimia!
Ehkä pystytte tukemaan toistanne, kun olette saman kokeneet.
Minulle sisareni on paras ystäväni ja tukijani. Hän on onneksi terve. Hänelle voin kertoa sellaistakin, mitä en kenellekään muille.Juu mun kainaloa siis sädetettiin, kaikki imusolmukkeet poistettiin (vartijassa oli löydös). Ja todella ei hikoile, ei haise...pitäsköhän siitäkin olla onnellinen, säästöä deodoranttikuluissa..=) Sori mun huumori voi olla outoa...mut eihän tätä muuten kestä!
Alkuun oli vaikea muistaa ettei suhauta dödöö hoidettuunkin kainaloon. No siitäkin liikkuu juttuja, että dödö olisi yksi rintasyövän aiheuttaja. Mutta en minä voi olla ilman, nyt ainakaan kun kuumia aaltoja tulee. - IhmeSopa
pysyy kirjoitti:
Luulin, että näin on kaikilla joille tehty kainalon tyhjennys.En laita toiseen kainaloon dödöö...hyvä tietää tuo sädejuttu. :D
- IhmeSopa
olen luullut kirjoitti:
minäkin. Mistäköhän se johtuu sitten että toisilla hikoaa,minulla ei hikoa yhtään ja on edelleen karvaton kainalo.
Ei tarvii ajella kainalokarvoi! ;D
- IhmeSopa
kevätmielinen kirjoitti:
Mulla ei kainaloa sädetetä, koska se oli "puhdas", ja ainakin toistaiseksi ennen liitännäishoitoja kainalokarvat kasvaa, ehkä se vähän hikoaakin, muttei niin kuin leikkaamaton kainalo.minullakin ja karvoi oli. Mulla varmaan sädetetään kainalokin sitten huhtikuussa.
- IhmeSopa
kuljen minä 25km yhteensuuntaa ja sit takas myös 25km ja saatan käydä kaupassa heti hoidon jälkeen. Vointi lopahtaa minulla muutaman tunnin päästä hoidosta.
- IhmeSopa
korvaa kirjoitti:
taximatkan,omavastuu osuus on noin 10e/matka. Voi ottaa ns. kelataxin,hänelle ei itse tarvitse maksaa kuin tuon omavastuun,hän hakee loput suoraan kelalta.
voi anoa matkakorvauksia myös omalle autolle...
- IhmeSopa
annettu kirjoitti:
Juu mun kainaloa siis sädetettiin, kaikki imusolmukkeet poistettiin (vartijassa oli löydös). Ja todella ei hikoile, ei haise...pitäsköhän siitäkin olla onnellinen, säästöä deodoranttikuluissa..=) Sori mun huumori voi olla outoa...mut eihän tätä muuten kestä!
Alkuun oli vaikea muistaa ettei suhauta dödöö hoidettuunkin kainaloon. No siitäkin liikkuu juttuja, että dödö olisi yksi rintasyövän aiheuttaja. Mutta en minä voi olla ilman, nyt ainakaan kun kuumia aaltoja tulee.huumorii sitä viljellään täälläkin. ;D
Hyvät asiat,myös pienet,on kaiveltava esiin. Hihiii...ei dödöö kulu liikaa. ;D - tulo punkteerauksessa oli p...
IhmeSopa kirjoitti:
En laita toiseen kainaloon dödöö...hyvä tietää tuo sädejuttu. :D
tuli enään 100 ml 3 vrk n aikana,Eli ei tarvii loppuelämää siellä juosta,tuo nyt oli minun omituista huumoria
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833278
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli342625- 612248
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.732229Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512171Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102143Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191917- 621894
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv191783- 861622