Onkos kellään muilla 8 kk ikäistä vauvaa, joka ei osaa istua ilman tukea? meijän vauva istuu kyllä syöttötuolissa ja lattialla tuettuna, mutta pääasiassa lattialla punkee ylös seisomaan ja ei halua istua ollenkaan ( vaihtoehtoisesti heittää itsensä selälleen ). Milloinkohon tuo istuminen alkaisi onnistumaan?
istumaan oppiminen
6
1237
Vastaukset
- eritavalla ja eri aikaan
Onpa joku vauva lähetny ekaks käveleenkin 7 kk ikäisenä. Jos vauva osaa tuettuna istua tai kun hänet laittaa istumaan ilman tukea ja pysyy siinä lapsi istuu! Jos tarkoitat sitä että ei itse nouse istumaan, niin se ei ole keksinyt sitä vielä, mutta varmaa on että et huomaakaan kun se nousee istumaan itse, ja se voi käydä vaikkapa huomenna tai tänää...!
Puhe on sama, joku sanoo ekan sanan 8 kk iässä joku vasta vuoden. Älä ota paineita ainakaan niistä neuvolatädeistä, joille tärkeetä on käyrät, eikä itse lapsi.
Jokainen terve lapsi oppii sen mitä pitää ja ihan omassa tahdissa.- sama
Neuvolatäti ei ole saanut vauvaa istumaan laisinkaan, pistää vaan vastaan jaloillaan. Käski treenata kotona, mut vauveli vaan mielummin olis jossain muussa asennossa, syöttötuoli tietysti ok. Mutta kuten sanoit, vauva todennäköisesti juoksee ensin, opettelee istumisen sit myöhemmin.... ( hih )
- .................
sama kirjoitti:
Neuvolatäti ei ole saanut vauvaa istumaan laisinkaan, pistää vaan vastaan jaloillaan. Käski treenata kotona, mut vauveli vaan mielummin olis jossain muussa asennossa, syöttötuoli tietysti ok. Mutta kuten sanoit, vauva todennäköisesti juoksee ensin, opettelee istumisen sit myöhemmin.... ( hih )
Meillä neiti jo 9 kk, ja vieläkään ei nouse itse istuun. Tuettuna istuu kyllä, mutta ilman tukea ei oikein tasapaino pidä. Meillä ei ole edes neuvolassa asiaa tiedusteltu. Tosin tyttö kyllä huutaa pää punaisena koko neuvolareissunajan eli ei siinä paljoa keskustella.
Vai että on käsketty treenata...pitäisiköhän itsekin? Olen sitä mieltä, että kaikki aikanaan omassa tahdissa.
- elikä
sitä ennen istui, kun pani istumaan, mutta ei itse tajunnut käyttää käsiä apuna, kun yritti pystyyn. 9,5-kuisena nousi seisoon ja samana päivänä alkoi konttaan ja se oli kuin taikaisku, että alkoi tuo istuminen ihan samalla sit luontua itsestään. Eli kontaltaan ja seisaltaan meni istulleen.
- neiti 8kk
meillä likka istuu kun laitetaan siihen asentoon ja tukee käsillään jonkin verran,eli hakusessa vielä.Syöttötuolissa en ole viel istuttanut,pitäs varmaan alkaa jo :-) Jotenkin vaan pelkään sen selän kestävyyttä.Ryömimistäkään ei vielä hoksannut,menee vauhdilla pitkin kämppää pyörähdellen.Konttaus on aivan tulollaan..muutama päivä vielä niin eiköhän se ala onnistua.Taitaa jättää ryömimisen väliin... Eli meillä edetään kaikessa tosi rauhallisesti :) kaipa se kaiken tarvittavan oppii ennen teini-ikää ;)
p.s. likka passitettiin fys terapeutille jo 2kk sitten kun ei ryömiminen kiinostanut,ja edelleen käydään näytillä... - violent-violet
meillä oppi istumaan vasta sitte ku oppi kävelemään eli noin 10kk:den ikäsenä... se on vaan kiire liikkumaan, mitä sitä turhaan istumaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4622848Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152675Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2721618Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841204Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411145Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156980
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41938- 56909
- 79895