Finntakalle uusi arina

mökille

Mistä löytäisi uuden arinan n. 20 vuotta vanhaan kiertoilmatakkaan. (Finntakka)

Mitat ovat n. 355x 180 mm

18

5521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linkuttaa
      • mökille

        Finntakka nimestä päätellen luulisi, että löytyisi Suomesta.

        Kuitenkin takan sisäosakin lienee Espanjassa tehty ? En nyt viitsisi ihan Espanjan saakka lähteä sitä valurauta arinaa etsimään...

        Kiitos kuitenkin avusta. Odotan josko joku muu tällaisen takan omistaja olisi ratkaissut pulman !


      • mökille

        Mainiota luettavaa jos kaipaa jotain hauskaa iltansa iloksi se Tulipiipun pellettijuttu.

        Paranee kun tutkailee sitä VTT:n tutkimusselostetta !

        Suosittelen !

        Kiitos toki avusta, ei tärppää vieläkään !


    • H.J.

      Jos rautakaupoista ei tosiaan edes kysymällä löydy, niin kai sulla joku kaverin kaveri on, joka tekee sen vaikka harjateräksestä.

      • mökille

        Mihinkähän se Finntakka firma oikein hävisi ?

        En minä ainakaan takkaa moiti. Itsehän sen arinankin olen tietty polttanut. Pikku juttuhan se on tehdäkkin, mutta luulis löytyvän !


    • Sauhu Petteri

      Löytyyks Finntakasta tietoa tai kotisivua?

      • 1 monista

        tuskin löytyy, ovat varmaan lopettaneet.
        On muuten mukava takka siinä mielessä, että tulipesä ei ole mikään kolikkopussin kokoinen. Siitä kun virittelisi vielä varaavan takkaversion.....


    • Shineblade

      Ytj.fi mukaan Finn-Takka Ab on lopetettu 24.08.2000

      • kejun aloittaja

        En viittyny väsätä sitä arinaa vaan ostin suunnilleen sopivan. Leikkasin siitä sitten sopivan ja yksi latakan pätkä eteen niin sehän on kuin uusi.
        Pelittää hyvin.

        Nyt tarttee vielä korjata yks halkeema joka on tullut tulipesän sivuun. Esabilta sopiva puikko ja silleen...


      • takallinen
        kejun aloittaja kirjoitti:

        En viittyny väsätä sitä arinaa vaan ostin suunnilleen sopivan. Leikkasin siitä sitten sopivan ja yksi latakan pätkä eteen niin sehän on kuin uusi.
        Pelittää hyvin.

        Nyt tarttee vielä korjata yks halkeema joka on tullut tulipesän sivuun. Esabilta sopiva puikko ja silleen...

        Hei, meilläkin on mennyt takan arina (250 x 420 mm) rikki, ja olen yrittänyt metsästää jostain uutta. Mistä löysit uuden arinan?


    • tietoa vailla

      löysitkö uuden arinan?
      minulla sama ongelma, finntakka lopettanut toimintansa!

      • tar51

        Hei. Löytysi kyseinen Finntakka tuhkaluukku, pohjan tulikivi laatat ja arina.
        Lähes käyttämätön koko setti 50€ p.0503692541


    • tar5

      Hei. Löytysi kyseinen Finntakka tuhkaluukku, pohjan tulikivi laatat ja arina.
      Lähes käyttämätön koko setti 50€

      • P.P.

        hei,
        Kiinnostaa. Vieläkö on myynnissä? Mikä on arinan koko? Ja mitä ovat tulikivilaatat? Terv. P.P. 0503619459


    • +19/ -8

      Onko markkinoilla samantapaisia takkoja kuin Finntakka ? Kiinnostaa kun olen kuullut siitä pelkkää hyvää.

    • Anonyymi

      on toi ihmeellistä kun kehitys on jäänyt tällä saralla nolliin. Tarvittaisiin kiertoilmatakka joka olisi myös mahdollista käyttää varaavana takkana ! Tämä Finntakka vanhus toimii erinomaisesti, mutta parempi lämmön varauskyky olisi tarpeen.
      Sama kehitysihmettely koskee myös savukaasujen lämmön hyödyntämistä: mm. joka laivassa taitaa olla pakokaasujen lämmön talteenotto. Kas kun siihen ei ole paneuduttu pätkääkään kotien lämmityksessä. Ihmettelen.

    • Anonyymi

      Osta uusi Ecodesign -direktiivin mukainen takka ja vähennät päästöjä. Tuli voimaan 1.1.2022.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe