Miksi poliisi on paskapää?

Eeva Markkula

Miksi poliisia voi sanoa paskapääksi?

Onko Poliisi tehnyt jotakin, mikä johtaa siihen että poliisi olisi paskalakki?

Minun mielestäni poliisi on vain virkmieshallinnon jäsen tehtävässään.

Jos nyt joku sanoo poliisia paskalakiksi, niin asia täytyisi perustella.

Tuleeko poliisi sinun luoksesi yöllä ja vie sinut putkaan piksettäväksi?

Kuuleppas, poliissi hoitaa järjestyksen siviili alueilla. Ymmm.

Sotilas alueille ei poliisille anneta sen suurempaa oikeutta kuin tavallisille ihmisille.

Poliisi on sitä varten, että te ette riitelisi väkivalloin. Mietintä myssy päähän. Ymm.

Minä olen mitä olen, minä teen mitä teen... pelottaako poliisii että minä olee täällä?

Minä tiedän

Poliisi tutkii vanhojakin rikoksia. Miksi Mannerheimin tekemiä joukkomurhia ei tutkita?

Suomen lain mukaan murha ei vanhene koskaan. Miksi sitten Mannerheimin johtamia rikoksia ei tutkita?

Minun mielestäni laki on jokaiselle sama, jos hän syyllistyy lain rikkomukseen.

Mikä estää tutkinnan Mannerheimin suojeluskuntien tekemiin joukkomurhiin? Niitähän oli jo noin 30000. Jos tänään joku tappaa toisen, niin se tutkitaan, muttei jokkomurhaajii tutkita.

Haluaako poliisi kertos sen, että upseereita eituomita ollenkaan. Rivimiehet tuomittaisiin, että suomalaiset näkisivät miehistön kuuluneen ainoastaan rikkoksiin.

Noudattaako poliisi lakia jos minä teen rukosilmoituksen Mannerheimin joukkomurhista?

17

1351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virkamiesmies

"Sotilas alueille ei poliisille anneta sen suurempaa oikeutta kuin tavallisille ihmisille."

Kyllähän se poliisi on kuules poliisi ihan "sotilas alueellakin", mitä nyt sitten mokomalla tahdot tarkoittaakaan.

• polliisipiällikkö

Taitaa aloittaja olla katsonut hieman liikaa amerikkalaisia elokuvia. Niissähän military police tylysti ilmoittaa sheriffille, että tänne et tule.

Suomessa poliisi on täysin toimivaltainen myös sotilasalueilla.

Ainoastaan vieraiden valtioiden suurlähetystöissä ja konsulaateissa on syytä pitää mietintä tauko ennen sisään ryntäämistä.

• ..............
        polliisipiällikkö kirjoitti:

Taitaa aloittaja olla katsonut hieman liikaa amerikkalaisia elokuvia. Niissähän military police tylysti ilmoittaa sheriffille, että tänne et tule.

Suomessa poliisi on täysin toimivaltainen myös sotilasalueilla.

Ainoastaan vieraiden valtioiden suurlähetystöissä ja konsulaateissa on syytä pitää mietintä tauko ennen sisään ryntäämistä.

On totta, että poliisilla on oikeus tulla sotilasalueelle suomessa, mutta ainoastaan silloin kun on tapahtunut rikos tai on syytä epäillä, että rikos on käynissä. Ei ne poliisitkaan voi tulla ja mennä miten huvittaa. Ensisijaisesti sotilasalueen turvallisuusasiosta on vastuussa vuorossa oleva Vartiopäällikkö varuskunta-alueella. Esimerkiksi kun olin vartiopäällikön sijaisena päävartiossa tuli eräs poliisiksi esittäytynyt mies päävartion ovelle (esitti virkamerkinsä) niin ei minulla ollut lupaa päästää tätä kyseistä virkamiestä rakennukseen, koska mitään ei ollut tapahtunut vaan poliisi odotti ulkopuolella kunnes olin saanut vartiopäälikön langanpäähän ja hän oli saapunut paikalle.

• Aino-Kalevi
        .............. kirjoitti:

On totta, että poliisilla on oikeus tulla sotilasalueelle suomessa, mutta ainoastaan silloin kun on tapahtunut rikos tai on syytä epäillä, että rikos on käynissä. Ei ne poliisitkaan voi tulla ja mennä miten huvittaa. Ensisijaisesti sotilasalueen turvallisuusasiosta on vastuussa vuorossa oleva Vartiopäällikkö varuskunta-alueella. Esimerkiksi kun olin vartiopäällikön sijaisena päävartiossa tuli eräs poliisiksi esittäytynyt mies päävartion ovelle (esitti virkamerkinsä) niin ei minulla ollut lupaa päästää tätä kyseistä virkamiestä rakennukseen, koska mitään ei ollut tapahtunut vaan poliisi odotti ulkopuolella kunnes olin saanut vartiopäälikön langanpäähän ja hän oli saapunut paikalle.

"On totta, että poliisilla on oikeus tulla sotilasalueelle suomessa, mutta ainoastaan silloin kun on tapahtunut rikos tai on syytä epäillä, että rikos on käynissä. Ei ne poliisitkaan voi tulla ja mennä miten huvittaa."

No niinhän tuo toimii missä tahansa muuallakin, ei sotilasalue eroa tuosta mitenkään. Eipä se poliisi saa ilman pätevää syytä kenenkään muunkaan pihoille tulla pyörimään.

"Esimerkiksi kun olin vartiopäällikön sijaisena päävartiossa tuli eräs poliisiksi esittäytynyt mies päävartion ovelle (esitti virkamerkinsä) niin ei minulla ollut lupaa päästää tätä kyseistä virkamiestä rakennukseen, koska mitään ei ollut tapahtunut vaan poliisi odotti ulkopuolella kunnes olin saanut vartiopäälikön langanpäähän ja hän oli saapunut paikalle."

Eli ihan samalla tavalla toimitaan muuallakin. Jos vaikkapa tehtaan portilta haluaa poliisi tulla sisälle, ei se secun kaveri tätä sisään päästä, ennenkuin tehtaan turvallisuuspäälliköltä/vastaavalta/mikä milloinkin, on siihen saatu lupa.

• "vahingossa"
        .............. kirjoitti:

lipasta vartiopäällikön sijaisena ollessasi ;o)

• polliisipiällikkö
        Aino-Kalevi kirjoitti:

"On totta, että poliisilla on oikeus tulla sotilasalueelle suomessa, mutta ainoastaan silloin kun on tapahtunut rikos tai on syytä epäillä, että rikos on käynissä. Ei ne poliisitkaan voi tulla ja mennä miten huvittaa."

No niinhän tuo toimii missä tahansa muuallakin, ei sotilasalue eroa tuosta mitenkään. Eipä se poliisi saa ilman pätevää syytä kenenkään muunkaan pihoille tulla pyörimään.

"Esimerkiksi kun olin vartiopäällikön sijaisena päävartiossa tuli eräs poliisiksi esittäytynyt mies päävartion ovelle (esitti virkamerkinsä) niin ei minulla ollut lupaa päästää tätä kyseistä virkamiestä rakennukseen, koska mitään ei ollut tapahtunut vaan poliisi odotti ulkopuolella kunnes olin saanut vartiopäälikön langanpäähän ja hän oli saapunut paikalle."

Eli ihan samalla tavalla toimitaan muuallakin. Jos vaikkapa tehtaan portilta haluaa poliisi tulla sisälle, ei se secun kaveri tätä sisään päästä, ennenkuin tehtaan turvallisuuspäälliköltä/vastaavalta/mikä milloinkin, on siihen saatu lupa.

Totta puhut!

Selvähän se on, että kiireettömissä asioissa ilmoittaudutaan ja esitetään asia tjsp. Aivan samahan se on kenen tahansa kotiinkin mentäessä. Ei sinne poliisilla tapana ole huvin vuoksi mennä, vaan tarvittaessa soitetaan ovikelloa ja esitetään asia.

Mutta jos tilanne vaatii, asuntoon mennään niin, että heilahtaa, kuten myöskin sotilasalueelle.

• Anonyymi
        Aino-Kalevi kirjoitti:

Paskalakit ovat vähentyneet maanteillä , on alkanut Liikenne sujua.

• pera

ime munaa poliisin vasikka

• SepK

Mene vittuun änkyttämään murteellasi.. ja by the way... se on LESBO b:llä

• Anonyymi

moni kovan luokan rosvoaki esitävä on itse vasikka kun jengit tappelee yleensä mc miehet kansain välisillä tunuksilla niin häviäjä soittaa itse kytille kyllä vanhan liiton hörhöt on nauranu pitkään ja hartaasti

• örkky

poliisi on paskapää. Omina kokemuksina voin sanoa esim. kahdesta rikosylikomissaariosta, toinen Lahdesta, toinen Vantaalta, että siksi. Todennäköisesti ja toivottavasti nämä pellet ovat jo eläkkeellä. Ekakyttä suoritti siviiliasuisena täysin mielivaltaisen, kansalaiseen kohdistuvan vapaudenriiston. Erilaisten keinojen avulla kansalaista syytettiin lopulta virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta, koska em. komissarion virkarikos täytyi peittää. Poliisiasemalla henkilö pahoinpideltiin, kuulustelupöytäkirjoja väärennettiin ja lopulta oikeudessa kaksi poliisia ja puolihullu putkavahti tekivät väärän valan.
      Toisessa tapauksessa Mäntsälässä, kolmion takaa tullut auto ajoi toisen auton kylkeen. Em. autossa kuljettaja oli rikosylikomissaario ja kyydissä rikosylietsivä. Molemmat humalassa. Tapauksen tutkintaa viivyteltiin lähes vuosi, toisten paskalakkien myötävaikutuksella. Tässäkin tapauksessa kuulustelupöytäkirjoja muuteltiin, esim. poliisien humalatila poistettiin. Lopulta syytön siviili sai vak. korvauksen ja komissaario 600 mk sakon.
      Alunperin kansalaissodan jälkeen esivallan edustajan täytyi olla vähintään 175 cm pituinen. Tällä haluttiin estää alamittaisten metsäläis-hämäläisten pääsy ko. virkoihin. Sodan jälkeen kommarit saivat solutetuksi porukkaan näitä ruumiillisesti ja henkisesti alamittaisikin. Ja lopulta Haloska poisti tämän pituuteen perustuvan pykälän.

• Anonyymi

Tagsavaintodiste, avaintodiste lääkärintodistus, lahden putkapahoinpitely, paskalakit jäivät kiinni valheesta, paskalakit yrittivät uhriutua, paskalakit yrittivät uhriutua mutta epäonnistuivat, puolustuskyvyttömän jo raudoitetun uhrin pahoinpitely, puolustuskyvyttömän jo raudoitetun uhrin pahoinpitely puolustuskyvyttömän jo raudoitetun uhrin raivokas pahoinpitely ylivoimalla, puolustuskyvyttömyys vastaan ylivoima, raudoitetun henkilön pahoinpitely, videotallenne henkivakuutus

• Anonyymi

kyttähuora hakee hyväksyntää jakelemalla persettä kaikille halukkaille ilmaiseksi.

• Anonyymi

en minä vanhana rosvona poliisia vihaa ne vain käytti minuunkin samoja kikkoja kun minäkin niihin aikoinani t läänin kovin kaappimies mikä ei palanu jakytät tietää

• Anonyymi00018

Kyllä poliisi käyttää mielivaltaa ja useinmiten on asia niin että kun poliisia vastustetaan poliisi on omalla käyttäytymisellään aiheuttanu sen en toki syyllistä koko ammattikuntaa mutta yksittäisiä poliiseja on jotka käyttää virkaasemaansa väärin itte en oo kokenu poliisien kohdalla tälläistä mutta tiedän ihimisiä jotka on

• Anonyymi00019

Lissuiksi hakeutuu jo valmiiksi häiriintyneet henkilöt
      Lissuilla on kova himo käyttää heikossa asemassa olevaa ihmistä kohtaan kovia otteita!

Pääsykokeissa tulisi painottaa aivan eri asioita kuin nyt tehdään.
      Valittujen tulisi olla hyvin empaattisia.

• Anonyymi00020
        UUSI

Empaattisia rikollisille, sairasta. Rikolliset on oikeasti alinta paskasakkia, jotka yrittää kaikin keinoin murentaa toimivaa yhteiskuntaa toimimaan rikollisten haluamalla tavalla, jossa yhteiskunnassa ei tavallisella ihmisellä olisi minkäänlaisia oikeuksia. Poliisi on kaikkien tervepäisten ihmisten ystävä. Suomessa rikollisia hyysätään liikaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      8
      2022
    2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      110
      1383
    3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      120
      1165
    4. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1054
    5. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      1005
    6. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      190
      902
    7. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      67
      775
    8. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      76
      740
    9. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      622
    10. Iivarilla johtopäätösten aika

Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös
      Kemijärvi
      36
      612
    Aihe