Vaihtoehtohuolto Turussa

Morooni

Osaiskos joku kertoa jotakin muuta fiat huoltoa (tai pajaa joka osaisi sorkkia fiiatteja) kuin DA? Pari kuukautta sitten syttyi airbag valo palamaan ja vein auton (stilo) vikamuistin lukuun DA:toon, siellä huoltomies suihkaisi kontaktispreitä takaluukussa olevaan liittimeen ja nollasi vikamuistin. Aikaa työhön kului max 5min. Meinasin lentää pers*****ni kun kuulin olevani velkaa 78e!!! Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun vien autoni DA:toon.
Nyt lamppua vaihtaessani ajotietokone rupesi taas herjaamaan, eli vikamuisti pitäisi taas mennä nollaamaan. Samassa huomasin ettei kuskinpuolen sumaria saa sammutettua??? Napista kun painaa niin hanttimeihen puoleinen sumari syttyy ja sammuu normaalisti mutta kuskinpuoleinen palaa koko ajan. Tuommoisia sähkövikoja kun ei kovin moni nyrkkipaja halua ruveta selvittelemään niin kysymykseni oli löytyykö Turusta tosiaan mitään fiattiin erikoistunutta huoltopajaa?
Olen erittäin kiitollinen avustanne.

12

3424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsään?

Mitä kämmäsit, että sait joulukuusen mittaristoon?

Akun napa liian aikaisin irti? Joku liitin hajalle?

• -KN-

Rieskalähteentiellä, eli samalla kadulla kuin Delta, sijaitsee Bosch Car Service (Turun Autosähkö Oy). Käytin siellä Stiloani 40tkm:n huollossa, joka kustansi vähän yli 200€. Deltassa vastaava huolto vähän yli 400€! Palvelu oli hyvää ja työ suoritettiin mallikkaasti. Heiltä löytyy pelit ja vehkeet vikakoodien lukuun ja vaikuttaisi siltä että heillä on nuo sähköhommat muutenkin aika hyvin hallussa. Voin suositella!

Turun Autosähkö Oy
      Rieskalähteentie 72
      20300 Turku

Puhelin: (02) 276 5900
      Faxi: (02) 276 5901
      Sähköposti: [email protected]

http://www.boschcarservice.fi

• Folkloristi

Enpä voi itse ainakaan suositella Turun Autosähkö Oy:n palveluita. Sain juuri autoni huollossa, missä pitivät sitä kolme päivää vaikka luvattiin että muutamassa tunnissa huolto onnistuu. Lisäksi pyysin, että kysyisivät minulta luvan toimenpiteisiin etukäteen, mutta ei - autoa hakiessani tuli 700e lasku. Tietysti vielä laskuttivat sekä osista ylihintaa että tuplatunnit tehtyyn työmäärään nähden, mutta tämä lienee aika normaalia.

• No more lies.
        Folkloristi kirjoitti:

Enpä voi itse ainakaan suositella Turun Autosähkö Oy:n palveluita. Sain juuri autoni huollossa, missä pitivät sitä kolme päivää vaikka luvattiin että muutamassa tunnissa huolto onnistuu. Lisäksi pyysin, että kysyisivät minulta luvan toimenpiteisiin etukäteen, mutta ei - autoa hakiessani tuli 700e lasku. Tietysti vielä laskuttivat sekä osista ylihintaa että tuplatunnit tehtyyn työmäärään nähden, mutta tämä lienee aika normaalia.

Niin on deltallakin. Viet autoa takuuhuoltoon ja lasku pamahtaa eteesi kuin revennyt italialainen kuminmuru.

• Morooni

Pitääpi mennä kysymään, josko heillä olisi aikaa/mielenkiintoa katsoa kärryä. Mielestäni en kämmännyt mitään lappua vaihtaessani mutta olen stilosta huomannut sen että sen ajo"tieto"kone on hivenen dorka. Siihen kun on tehty tuo rahastus toiminto. Eli se houmaa kaikki pienimmätkin vieat, mikä sinäänsä on hyvä mutta korjattuasi huomautuksen pitää vikamuisti mennä nollaamaan ja kas taas meni 80e. Olin myös jokin aika takaperin lukevinani lehdestä jonkun autokorjaamon ilmoituksen, jossa mainostivat nimen omaan fiatin huoltoa. Sen verran vit**taa DA:n touhu, että jos sinne joudun automurheitteni kanssa vaihtuu autonmerkki ennen.
      Mutta kiitän tuosta bosch-service vinkistä vielä ja kertokaa toki lisää hyvistä fiiu-huolto paikoista Turun seudulla, koska luulen etten ole ainoa ketä ottaa päähän myös täälläpäin suomea.

• Päävaivanen

DA ottaa päähän päähän jokapuolella Suomea.
        Pitäis Fiatin jo valmistajana puuttua asiaan!

• Punto -01

J. Niemi ja Paraisilla AD-korjaamo Helleberg. Mollemmilla on fiiun sertifikaatit ja softat.

• Autofilaro

http://www.autofilaro.fi/

Muutama ex deltalainen laittoivat juuri oman korjaamon Runosmäkeen.

Itse en tiedä, mutta kuulemma hinnat on paljon järkevämmät kuin DA:lla.

PS. Itselläkin on testeri fiattia varten ja turussa ollaan:)

• pettynyt3

Olipas tuttua tarinaa Turun autosähköstä Folkloristi, luvattiin vilkaista joka kesti 3 pvää, hakiessa 650eskon laskunen odotti täysin tietämätöntä hakiaansa.. Osat kai itse tekevät kullasta kun ovat niin kalliita normi varaosiin verrattuna.. 15min työ tarkoittanee 1,5h laskussa..

• ifowe

Osta Elm327 ja nollaa nuo turhat valot vikakoodit/valot ite, ei maksa 20€:a.

• vanhoja fiat mekaani

Ei moittimista Turun Deltasta, parantanut n.5 vuodessa
        paljon palvelua ja auto tulee kuntoon.
        Ei ole täydellistä huoltokorjaamoa.
        Deltaa suosittelen, tietävät ainakin Fiatin ongelmat.

• Fiatin tuntemus
        vanhoja fiat mekaani kirjoitti:

Ei moittimista Turun Deltasta, parantanut n.5 vuodessa
        paljon palvelua ja auto tulee kuntoon.
        Ei ole täydellistä huoltokorjaamoa.
        Deltaa suosittelen, tietävät ainakin Fiatin ongelmat.

Paras pysyä Deltassa, ei ne kukaan tappiokseen huoltoja
        tee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe