Pienoiskivääri 22wmr

mie'

saako tuolle 22wmr:lle helpommin luvat ku 22lr:lle? en kuulu seuroihin eikä ole metsästyskorttia. Käyttötarkoitus ampumaradalla ampuminen.

9

6104

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie'

Kelpaako asekaapiksi mikä tahansa lukollinen kaappi? kun näyttää maksavan pienetkin asekaapit aikas paljon. tai no kertokaahan asekaappien vaatimukset.

• LaMag

Ensinnäkin "pienoiskivääri" on heikkotehoisempi kuin 22Wmr tosin luvan antaja varmaan käsittelee nämä aseet "saman tehoisina"
      Uskoisin etä jos omaat puhtaan rikosrekisterin saat luvan normaalille pulttilukkoiselle 22Lr aseelle ilman ongelmia vaikkapa "harraste ammunnan" perusteella.

Asekaapiksi kelpaa MIKÄ VAAN lukollinen kaappi jos et omista enempää kuin 5.kpl pistooleita tai itselataavia aseita. Kuitenkin LUKITTU HUONE ei ole asekaappi, ja mikäli ase voidaan jotenkin lukita niin ettei sillä pysty ampumaan se riittää (liipasinkaari lukko) tai vaikkapa ottamalla lukkopultin pois ja laittamalla jonnekin muualle jolloin ase on "ampumakelvoton" Eli vaihtoehtoja on useita.

• mie'

miten kauan siinä suunnilleen menee että saa päätöksen lupahakemukseen? ja soittavatko he vai laittavatko paperit postitse?

• LaMag
        mie' kirjoitti:

miten kauan siinä suunnilleen menee että saa päätöksen lupahakemukseen? ja soittavatko he vai laittavatko paperit postitse?

Eli aikaa menee varmaan viikosta kahteen, paperit voit hakea tai sitten sopia että lähettävät.

• katsoa

ja vertailla netistä ensin .22wmr ja .22lr ("pienoiskivääri") patruunoita ja miettiä, että kumpi on harrastajaystävällisempi... :)

• Kursiivi.

että tämä .22 Win.mag on eräänlainen väliinputoaja. Kallis latauskelvoton kaliperi. Radalle riittänee.22LR. Keskisytytteinen .222- / 223Remington ovat parempia varsinkin jos alat itse lataamaan.

• Baikalin testaaja

.22 WMR:ää on pidetty väliin putoajana ihan aiheellisesti, mutta sille saattaa antaa uutta arvoa ja uutta menestystä se, että Sakon uuteen pienosikiväärimalliin (P04 Quad) saa lisävarusteena .22 WMR -piipun. Siis P04 on harjoittelua ja rata-ammuntaa varten tavallinen edullisilla 22 LR paukuilla käyvä piekkari, josta piippua vaihtamalla tulee käden käänteessä kevyt metsästysluodikko (=22 WMR), jolla saa ampua myös sellaista poienriistaa (teertä, metsoa, hanhea, jänistä, kettua...), johon .22 LR ei ole laillinen.
        Toinen asia sitten on Sakon hinta, joka on kyllä aika suolainen.
        Yksi varteen otettava kevyen metsästysluodikon kaliiberi on .22 Hornet (5.6 x 36), joka on hieman .22 WMR:ää tehokkaampi ja keskisytytteisenä sen hylsy kelpaa myös itse ladattavissa.

• LaMag
        Baikalin testaaja kirjoitti:

.22 WMR:ää on pidetty väliin putoajana ihan aiheellisesti, mutta sille saattaa antaa uutta arvoa ja uutta menestystä se, että Sakon uuteen pienosikiväärimalliin (P04 Quad) saa lisävarusteena .22 WMR -piipun. Siis P04 on harjoittelua ja rata-ammuntaa varten tavallinen edullisilla 22 LR paukuilla käyvä piekkari, josta piippua vaihtamalla tulee käden käänteessä kevyt metsästysluodikko (=22 WMR), jolla saa ampua myös sellaista poienriistaa (teertä, metsoa, hanhea, jänistä, kettua...), johon .22 LR ei ole laillinen.
        Toinen asia sitten on Sakon hinta, joka on kyllä aika suolainen.
        Yksi varteen otettava kevyen metsästysluodikon kaliiberi on .22 Hornet (5.6 x 36), joka on hieman .22 WMR:ää tehokkaampi ja keskisytytteisenä sen hylsy kelpaa myös itse ladattavissa.

Niin tuo 22 Hornet on kaliberi jolloin voi unohtaa nämä reunasytytteiset ja vaikka vähän harvinainen niin vanha ja toimiva kaliberi. Muistaakseni kevyemmän pään luodilla saa jopa 800m/s lähdöt ja tahdaslataukset taitaa olla jotain 2,9g luodilla ja noin 650-700m/s

Toki paljon yleisempiä on sitten nämä 222, 223 ym kaliberit.....

• Vasurilaturi
        LaMag kirjoitti:

Niin tuo 22 Hornet on kaliberi jolloin voi unohtaa nämä reunasytytteiset ja vaikka vähän harvinainen niin vanha ja toimiva kaliberi. Muistaakseni kevyemmän pään luodilla saa jopa 800m/s lähdöt ja tahdaslataukset taitaa olla jotain 2,9g luodilla ja noin 650-700m/s

Toki paljon yleisempiä on sitten nämä 222, 223 ym kaliberit.....

Sattuupi meekäläesellä olmaa .22 Hornet pitool ja kivväär.Koskapa oon lattooja voen pistooli ruutiloella lattaella .22 Win. mag tasolle tae sitte N-110 ruutilla normaalia lattaaksia. Tua 2,9g kotimaene luoti hävyttömä kallis jos ee satu suamaa S&B:tä. Asseessa vakkaatuu kylläe halavemmat 3,2 rammaset. Hornetti on halpa lattaeltava. Varsinnii pel miehet tykkee siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe