Mahavaivat masennuksessa

Hei! Onko teillä pahemmin ollut vatsaoireita masennuksen kanssa? mm. oksetusta, närästystä, pahoinvointikohtauksien kanssa ahdistusta jne? Sen jälkeen kylmiä väreitä ja masennusta vielä voimakkaana sekä itkuisuutta? Itselläni on jo vuoden verran ollut tällaista ja nyt sitten olen lääkityksillä sitä yrittänyt parantaa mm. Opamox rauhoitukseen, primperan 10 mg ja nexium 40 mg närästykseen. Aloitan huomena Cipralex:in 5mg aluksi ja hieman sekin pelottaa että jatkuuko vatsavaivat silti(jos ei sivuoireita nyt oteta mukaan)
92206
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

mulla on kans vatsaoireita!! mä oon laihtunu paris viikos 5kiloa! kauheesti närästystä ja kuplimista ja kiertämistä.. onko sulla myös arkuutta pallean kohdalla?
ruokaa on myös vaikea syödä välillä... tuntuu et oksentaa sen ulos... mä kärsin siis ahdistuskohtauksista nyt kolmatta viikkoa.

Äänestä
  • Juu. pallean kohdalla on arkuutta ja ylävatsassa tuntuu välillä siltä että olis nielly kiven ja se pyörii mahassa.. mutta juu. Olen laihtunut noin 17 kiloa tän takia.

    Äänestä

  • Hyrder kirjoitti:

    Juu. pallean kohdalla on arkuutta ja ylävatsassa tuntuu välillä siltä että olis nielly kiven ja se pyörii mahassa.. mutta juu. Olen laihtunut noin 17 kiloa tän takia.

    oloasi,mutta jos olet laihtunut tuonverran,niin sinuna menisin lääkärille,ja pyytäisin päästä tutkimuksiin.

    Äänestä

  • Nexium,jonla pitäisi helpottaa kirjoitti:

    oloasi,mutta jos olet laihtunut tuonverran,niin sinuna menisin lääkärille,ja pyytäisin päästä tutkimuksiin.

    onhan sitä tässä jo tähystykset ja ultraäänet tehty. kunnossa ja terve ku pukki. mielialasta tää kai johtunee

    Äänestä

  • Hyrder kirjoitti:

    onhan sitä tässä jo tähystykset ja ultraäänet tehty. kunnossa ja terve ku pukki. mielialasta tää kai johtunee

    tilanne. Olen kärsinyt jostain paniikki kohtauksen tyylisestä kohta 8 kk. Kauhea olo iskee yhtäkkiä ja kestää välillä pitkäänkin. Onneksi sain rauhottavia tuohon kohtaukseen. Nyt ei ole kohtauksia tullut 1 kuukauteen. Sitä ennen tuli aina kerran pari viikossa. Minulla kanssa tuntui rintalastan alla tosi kova kipu. Välillä oksetti. Sain somacia. Somacia söin ensin 2kk mutta se keräsi ilmaa mahaan. Vaihdoin nexiumiin ja sitä söin kanssa 2 kuukautta. Kun söin somacia kipu oli aika lievä silloin kun se koski ja tosi harvoin edes koski kun söi lääkettä. Lopetin somacin 2 kuukauden jälkeen. Kipu tuli takaisin ja oksetti. Söin nexiumia 2 kk ja olo oli taas hyvä paitsi viikko ennen nexiumin lopetusta tuli taas kova kipu kohtaus ja melkein oksetti. Lääkäri sanoi että pitää olla viikko syömättä lääkkeitä kun olen niin kauan niitä jo syönyt menee maha muuten liian hapottomaksi. Söin viikon lääkettä vielä tuon kipukohtauksen jälkeen ja nyt olen ollut ilman nexiumia kolme viikkoa eikä ole koskenut kuin ihan pikkasen aina silloin tällöin. Outoa!!! Ensiksi happolääkkeet auttoi. Yhtäkkiä kipu tuli lääkkeen kanssa ja sitten kun lopetat lääkkeen niin ei koskekkaan enää. Siis täh!? Minulla oli maha kipeä noin 3-4 päivänä viikossa noin 1.5 vuoden ajan ennen kuin se paheni siihen pisteeseen että se hain somacia. Nyt ei ole ollut edes noita mahakipuja joita oli jatkuvasti jo ennen kuin paha olo kohtaukset iski. Kävin ultraäänessä tutkivat ylävatsan eikä mitään ollut.

    Äänestä

Tuntuu siltä, että tuo vatsan toiminta on minulla kovasti riippuvainen mielialasta. Silloin kun tuntuu todella pahalta henkisesti, tuntuu myös koko vatsa olevan ihan sekaisin ja olo on yksinkertaisesti kamala. Syön Sertralin Orionia 100 mg, ja se tuntuu entisestään pahentaneen vatsaongelmia. Jonkun verran ehkä ruokahalussakin on muutoksia, joskus vaan ei pysty syömään, kun oksettaa niin paljon. En silti ole erikoisesti laihtunut.

Äänestä

Kyllä se on varsin tavallista, että pahoinvointia ja muita vatsan alueen oireita on masennuksessa. Masennukseen liittyy useinmiten myös ahdistusta ja pelkoa. Ja pelkohan asuu vatsassa!!!

Minäkin laihduin reippaast pahassa depressiossa ja pahoinvointi oli jatkuvaa, ruokahalu olematon. Sitten depiksen lähdettyä hävisi myös pahoinvointi ja painoa tuli takaisin jopa hieman entisen yli.

Äänestä
  • mulla kans on sama viki pahoinvointi oli se suurin syy miks en pysty kunnolla jatkaa elämää!!syön ite mirtazapin nimistä lääkettä 30mg ja suurin pahoinvointi on lähteny pois mutta ei kokonaan!!tässä sitä miettii että loppuuko ikinä!!mites teillä loppuko vai jäikö se kuppaa päälle!!

    Äänestä

  • kuinka kauan sulla kesti että nuo oireet lähti?
    mul on kans pahoinvointi se oleellinen jonks tskii e jaksa enää!!
    millo tää kaikki loppuu??

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Hyrder kirjoitti:

Hei! Onko teillä pahemmin ollut vatsaoireita masennuksen kanssa? mm. oksetusta, närästystä, pahoinvointikohtauksien kanssa ahdistusta jne? Sen jälkeen kylmiä väreitä ja masennusta vielä voimakkaana sekä itkuisuutta? Itselläni on jo vuoden verran ollut tällaista ja nyt sitten olen lääkityksillä sitä yrittänyt parantaa mm. Opamox rauhoitukseen, primperan 10 mg ja nexium 40 mg närästykseen. Aloitan huomena Cipralex:in 5mg aluksi ja hieman sekin pelottaa että jatkuuko vatsavaivat silti(jos ei sivuoireita nyt oteta mukaan)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu