poskiontelotulehdus ja silmäoireet

???

No, olen tässä kärsinyt jo jonkin aikaa poskiontelotulehduksesta ja siinä minua häiritsekin, että vasen silmäni tuntuu óudolta (se puoli, missä poskiontelo oireetkin ovat. poskissa, kulmakarvan kohdalla, ohimossa ja muualla päässä). Silmäni tuntuu jotenkin "kipeältä" tai jotain. Tai no, ei itseasiassa juuri tuosta silmän kohdalta, mutta juuri tuosta silmäluomen kohdalta ja silmä tuntuu jotenkin raskaalta tai väsyneeltä. Tai muuten vain kummalliselta. Samoin sen puolen pää on kipeä, kuin myös kulmakarvan kohdalta. Voiko tämä siis johtua poskiontelotulehduksesta? Kun tämä nyt on jo jonkun aikaa tuntunut, eikä ketek kuuri ole ainakaan vielä auttanut...

8

31763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä
    • mullakin

mulla veti ja kiristi silmakulmasta ihan hirveesti ja luomesta kun oli poskiontelo pahimillaan, sitä vetoa kesti kolme viikkoa ja sit alko helpottaa,

• tuo kuva...

Nyt sain jo stressin aiheeksi, että onko minullakin silmäkuoppaan levinnyt tulehdus! Ei silmäni nyt lähellekkään tuollaiselta näytä. Ei kukaan ole ulkoista eroa huomannut, mutta kun silmä tuntuu juuri kummalliselta... Tai silmälihas, mikä lie. Oireet ei minulla ole silmäkulmassa, vaan tuossa ylä luomessa ja ehkäpä myös alaluomessa. Oireet on ehkä helpottaneet, ei kumminkaan mitään radikaalia pahenemista ole.

• ystävä hyvä
        tuo kuva... kirjoitti:

Nyt sain jo stressin aiheeksi, että onko minullakin silmäkuoppaan levinnyt tulehdus! Ei silmäni nyt lähellekkään tuollaiselta näytä. Ei kukaan ole ulkoista eroa huomannut, mutta kun silmä tuntuu juuri kummalliselta... Tai silmälihas, mikä lie. Oireet ei minulla ole silmäkulmassa, vaan tuossa ylä luomessa ja ehkäpä myös alaluomessa. Oireet on ehkä helpottaneet, ei kumminkaan mitään radikaalia pahenemista ole.

poskiontelontulehduksesta se johtuu, kyllä kun limakalvon turvotus alkaa laskee onteloissa niin silmä oireet helpottaa, nimi merkki kokemusta on, sarvikuonoo peliin vaikka limaa ei olisikaan

• kyllä
        tuo kuva... kirjoitti:

oli vaan toteamus että kyllä poskiontelotulehdus voi aiheuttaa silmä oireita.Älä pelkää.Tossa kuvassa oli päässy tosi pahaksi.Näin ton kuvan kun itselläni oli pansinuiitti.Arvaa vaan napsautinko kuvan äkkiä pois! No ei mulle kuitenkaan tuollasta tullut.

• oli monta
        tuo kuva... kirjoitti:

poskiontelo tulehdusta aikaisemmin putkeen. Viimoinen kun oli niin oli ärtynyt jo otsaontelokin ja tuntui ett koko otsa valui silmille. Huomasin silloin ite ett helpottava ensiapu oli kylmällä vedellä kasvojen huuhtelu, kylmä hieman hillitsi tulehdusta, tai jotain..
        Lääkärissä pää kuvattiin ja syy olikin siinä ett mulla oli kaikki ontelot turvoksissa, tulehdusta ei varsinaisesti enää ollut. Sain nasacort- sumutetta, joka auttoi, sekä onteloita ehkäisevän "lääkityksen", jota otan kun flunssa iskee, eikä sen jälkeen ole ollut yhtään ontelotulehdusta, eli n. 3:een vuoteen

• korjausta
        oli monta kirjoitti:

poskiontelo tulehdusta aikaisemmin putkeen. Viimoinen kun oli niin oli ärtynyt jo otsaontelokin ja tuntui ett koko otsa valui silmille. Huomasin silloin ite ett helpottava ensiapu oli kylmällä vedellä kasvojen huuhtelu, kylmä hieman hillitsi tulehdusta, tai jotain..
        Lääkärissä pää kuvattiin ja syy olikin siinä ett mulla oli kaikki ontelot turvoksissa, tulehdusta ei varsinaisesti enää ollut. Sain nasacort- sumutetta, joka auttoi, sekä onteloita ehkäisevän "lääkityksen", jota otan kun flunssa iskee, eikä sen jälkeen ole ollut yhtään ontelotulehdusta, eli n. 3:een vuoteen

se lääktiys mitään onteloita ehkäise vaan onteloihin muodostuvaa tulehdusta, tai itse asiassa sinne ei pääse lima kertymään, vaan tulee ulos.. Olinpa taas ajatuksissani kirjoitusta nopeampi... =)

• Anonyymi

Joo, poskiontelotulehdus voi hyvin aiheuttaa just tollasia tuntemuksia silmän seudulle – paineen ja kivun tunne voi säteillä poskiontelosta silmäluomen ja ohimon alueelle. Ei oo harvinaista että silmä tuntuu raskaalta tai väsyneeltä, vaikka itse silmässä ei oliskaan varsinaista tulehdusta.

Toisaalta noihin oireisiin pitää suhtautua vakavasti, koska jos tulehdus leviää silmäkuopan alueelle, se voi olla jo hankalampi juttu. Tossa on lisätietoa aiheesta ja milloin kannattaa hakeutua lääkäriin: oireet ja hoito - poskiontelotulehdus https://medilux.fi/poskiontelotulehdus/

Eli jos antibioottikuuri ei tunnu auttavan ja oireet pitkittyy tai pahenee, suosittelen kyllä vahvasti käymään lääkärissä uudestaan. Näin varmistetaan, ettei tule mitään vakavampaa komplikaatiota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      237
      45139
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      120
      25951
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      321
      15629
    4. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      161
      10772
    5. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9697
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9121
    7. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      82
      8451
    8. 238
      6808
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      219
      6463
    10. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      6463
    Aihe