kova päänsärky

päivystykseen?

Päänsärky on jatkunut jo pari viikkoa. Niskat ja selkä ovat olleet kipeät jo jonkin aikaa. Päätin käydä hieroja-fysioterapeutilla, ja oikeastaan sen jälkeen alkoi päätä särkeä. Seuraavana yönä okseksin useaaman kerran. En silti usko, että päänsärky hieronnasta johtuu. Oksennellut en enää ole, mutta kylläkin voinut pahoin. Välillä huimaakin, mutta pahin oire on kova päänsärky, joka keskittyy koko päähän, mutta eniten se ehkä tuntuu otsan seuduilla. Iskua päähän en ole saanut. Lisäksi tuntuu valonarkuutta silmissä, ja säryn ohella paineen tunnetta päässä. Välillä tuntuu kuin olisi omissa maailmoissaan (hutera huimaava olo)

Minulla todettiin tammikuussa kilpirauhasen vajaatoiminta, mihin sain thyroxin lääkityksen. Tällä hetkellä annos on 50 μg. Eilen kävin lääkärissä (eri lääkäri, joka määräsi thyroxinin). Ensimmäisenä lääkäri epäili, että thyroxinannos on liian suuri. Mielestänmi liikatoiminnan oireita minulla ei muita ole. Vajaatoiminnan oireita kylläkin: jatkuva väsy, palelu, matala ruumiin lämpö (tänään tosin korkeampi). Vajaatoiminnan lisäksi muita yleissairauksia ei ole.

Tänään alkoi flunssainen ole. Kurkku tuntui kipeältä, ja kuumekin nousi. Liekö sitten flunssan tai influenssan (oletetun sellaisen) oire, mutta päänkipu sen kuin pahenee. Lääkäri käski tulla heti päivystykseen, jos oireet pahenevat, mutta en haluaisi yötä vasten lähteä.

Aamulla olin verikokeissa (kilpirauhashormonit ja verenkuva (pieni?). Huomenna on soittoaika lääkärille, ja mietin uskallanko odottaa siihen asti.

Millaiset oireet voisi olla migreenissä, aivokalvontulehduksessa tai aivoverenvuodossa tai muussa vakavemmassa?

Ajattelin, etten mene päivystykseen, vaan odottelen huomiseen. Onkohan se viisasta.

1

5273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuviM

Migreenin oireet:

Auraton migreeni

* Pään kipukohtaus alkaa ilman esioireita
      * Kova toispuoleinen päänsärky
      * Usein pahoinvointia tai oksentelua

Aurallinen migreeni

* Ennakoi tuloaan mm erilaisin näkö- ja tuntohäiriöin (esim. kasvojen puutuminen)
      * Kova toispuoleinen päänsärky
      * Usein pahoinvointia tai oksentelua

Aivokalvontulehdus

* Kuume, mahdollisesti kylmät kädet ja jalat
      * Oksentelu, mahdollisesti ripulia
      * Kova päänsärky
      * Kipeä/jäykkä niska, leuan taivuttaminen rintakehään sattuu/mahdotonta
      * Valoherkät silmät
      * Lihas/jänne/nivel kipu, mahdollisia vatsakramppeja
      * Väsymys
      * Sekavuus, "poissaoleva olo"
      * mahdollinen "rash (meningococcal septicaemia)" eli siis verenpurkaumia ihon alla

Aivoverenvuoto

* Päänsärky
      * Oksentelu
      * Toispuolihalvaus
      * Puhehäiriö
      * Tajunnantason häiriö

Lukinkalvonalainen verenvuoto

* äkillinen raju päänsärky
      * tajunnantason aleneminen
      * oksentelu
      * niskajäykkyys
      * harvemmin halvaukset

Aivokasvain

* aamuyöstä ilmenevä päänsärky/aamuyöllä paheneva
      * oksentelu
      * phv
      * monia monia muita mahdollisia oireita, riippuen mitä aivojen toiminta-aluetta kasvain painaa.

Hmm.. tee niinkun itse parhaaksi näet. Mene päivystykseen tai odota huomiseen. Hieman hankala ulkopuolisen on sanoa, jos pitäisi vastaus antaa niin sanoisin että mene päivystykseen, tai ainakin soita päivystykseen.

Pikaisia paranemisia, toivottavasti ei ole kyse mistään vakavasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2795
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe