Kuinka moni hyväksyy...

löppönen

viinan korotuksen! Kansanedustajat nostaisi palkkoja, jos viinan hintaa nostettaisi ensivaali kaudella. Minä henkilökohtaisesti olen vastaan viinankorotusta.

198

28333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollisimman paljon.niin

      paljon kurjuutta viinasta seuraa

      • turiset

        se olisi tosi kurjaa, ellei olisi sitten varaa ostaa viinaa. Tosi kurjaa.


      • mieti

        ei hinta kurjuutta määrää kyllä ne juopot sen pullonsa saa näin se vaan on viinan laatu ja valtion verot siitä vaan kärsis muista viro.


      • Sammoo Mielt.

        EI VAAN KOKONAAN POIS SUOMESTA SAMOIN SÄTKÄ, OLEN NÄHNYT MITÄ NÄMÄ HELVETIN SAIRAAT "AINEET" TEKEVÄT IHMISILLE JA YHÄ UUSIA "HUOKUTELLEEN" KÄYTTÄMÄÄN. ELI KIELLETTYJEN AINEIDEN LISTALLE KUTEN HUUMEET. YKSI SAIRAS "HUUMEDORKA" KUOLI SUVUSTANI VÄHÄN AIKAA SITTEN EN ANTANUT "PENNIN HYRRÄÄ" (RAHAA) HAUTAJAISIIN VAIKKA HÄNEN ISÄ JA ÄITI PYYSIVÄT SITÄ JA LAITOIN VÄLIT POIKKI LOPULLLISESTI JA ENKÄ MENNYT KOKO HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI. KAKSI KUUKAUTTA SITTEN KUOLI SUSVUSTANI OLI SÄTKÄN AIHEUTTAMAAN KURKUNPÄÄNSYÖPÄÄN YKSI "DORKA" EN MYÖSKÄÄN MENNYT HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI JA SANOIN ETTÄ NIIN SIINÄ KÄY KUN PITÄÄ SAADA MUKA RIIPPUVUUTTA AIHEUTTAVAA NIKOTIINIA ITSELLEEN. OLEN TESTANNUT MYÖS, ETTÄ KAHVIN JOUNTI EI AIHEUTA MYÖSKÄÄN MITÄÄN RIIPPUVUUTTA, ELI OLIN JUOMATTA YLI VIIKON JA PITEMPÄÄNKIN JOS YKSI TUTTUNI EI OLISI EHDOTTANUT, ETTÄ ALOITA UUDELLEEN. NO ALOITIN UUDELLEEN JA JOIN SEURAAVAT KAKSI VIIKKOA. KUN LOPETIN OLI VÄHÄN PIÄ KIPEÄNÄ MUTTEI KAUAN. EI IHMINEN JÄÄ MIHINKÄÄN KOUKKUUN KUN EI KUVITTELE OLEVANSA "HUUMEEN ORJA" EN OLE IKINÄ USKONUT ETTÄ IHMINEN JÄISI KOUKKUUN MIHINKÄÄN. SE VILEÄ, ETTÄ INHOTTAA KUN "ME KUNNOLLISET" JOUDUMME ALTISTUMAAN SAIRAIDEN SÄTKÄ-JA VIINA "DORKIEN" TAKIA JA SAAMME ITSE "TAUDIN", KAIKKI TUOLAISET SAIRAAT PITÄISI HYLÄTÄ YHTEISKUNNASTA JA "HIRTTÄÄ" POIS. SE VIELÄ, ETTÄ MINUNKIN SAIRAAT VANHEMPANI KÄYTTIVÄT AIKOINAAN LAPSILISÄNI SÄTKÄÄN JA VIINAAN, MUTTA EI ENÄÄ, EN MENNYT EDES HAUTAJAISIIN. NYT MINULLA ON ELÄTETTÄVÄNÄ KAKSOISSISONI KANSSA VIISI ALAIKÄISTÄ SISARUSTANI. MINÄ ITSE JA KAKSOISSISARENI SISARUKSET OLEMME "KUNNON KANSALAISIA" ELI EMME OLE MITÄÄN SÄTKÄÄ- JA VIINAA VETÄVIÄ H...TOIVOTAAN ETTÄ JONAIN PÄIVÄNÄ JOKU/ JOTKUT TEKEVÄT SÄTKÄ- JA VIINA TEHTAISIIN "KUNNON POMMI-ISKUN" JA NE JOTKA "TEKEVÄT NÄITÄ" NIIN HENKI POIS KYLMÄSTI.


      • dorkkis
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        EI VAAN KOKONAAN POIS SUOMESTA SAMOIN SÄTKÄ, OLEN NÄHNYT MITÄ NÄMÄ HELVETIN SAIRAAT "AINEET" TEKEVÄT IHMISILLE JA YHÄ UUSIA "HUOKUTELLEEN" KÄYTTÄMÄÄN. ELI KIELLETTYJEN AINEIDEN LISTALLE KUTEN HUUMEET. YKSI SAIRAS "HUUMEDORKA" KUOLI SUVUSTANI VÄHÄN AIKAA SITTEN EN ANTANUT "PENNIN HYRRÄÄ" (RAHAA) HAUTAJAISIIN VAIKKA HÄNEN ISÄ JA ÄITI PYYSIVÄT SITÄ JA LAITOIN VÄLIT POIKKI LOPULLLISESTI JA ENKÄ MENNYT KOKO HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI. KAKSI KUUKAUTTA SITTEN KUOLI SUSVUSTANI OLI SÄTKÄN AIHEUTTAMAAN KURKUNPÄÄNSYÖPÄÄN YKSI "DORKA" EN MYÖSKÄÄN MENNYT HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI JA SANOIN ETTÄ NIIN SIINÄ KÄY KUN PITÄÄ SAADA MUKA RIIPPUVUUTTA AIHEUTTAVAA NIKOTIINIA ITSELLEEN. OLEN TESTANNUT MYÖS, ETTÄ KAHVIN JOUNTI EI AIHEUTA MYÖSKÄÄN MITÄÄN RIIPPUVUUTTA, ELI OLIN JUOMATTA YLI VIIKON JA PITEMPÄÄNKIN JOS YKSI TUTTUNI EI OLISI EHDOTTANUT, ETTÄ ALOITA UUDELLEEN. NO ALOITIN UUDELLEEN JA JOIN SEURAAVAT KAKSI VIIKKOA. KUN LOPETIN OLI VÄHÄN PIÄ KIPEÄNÄ MUTTEI KAUAN. EI IHMINEN JÄÄ MIHINKÄÄN KOUKKUUN KUN EI KUVITTELE OLEVANSA "HUUMEEN ORJA" EN OLE IKINÄ USKONUT ETTÄ IHMINEN JÄISI KOUKKUUN MIHINKÄÄN. SE VILEÄ, ETTÄ INHOTTAA KUN "ME KUNNOLLISET" JOUDUMME ALTISTUMAAN SAIRAIDEN SÄTKÄ-JA VIINA "DORKIEN" TAKIA JA SAAMME ITSE "TAUDIN", KAIKKI TUOLAISET SAIRAAT PITÄISI HYLÄTÄ YHTEISKUNNASTA JA "HIRTTÄÄ" POIS. SE VIELÄ, ETTÄ MINUNKIN SAIRAAT VANHEMPANI KÄYTTIVÄT AIKOINAAN LAPSILISÄNI SÄTKÄÄN JA VIINAAN, MUTTA EI ENÄÄ, EN MENNYT EDES HAUTAJAISIIN. NYT MINULLA ON ELÄTETTÄVÄNÄ KAKSOISSISONI KANSSA VIISI ALAIKÄISTÄ SISARUSTANI. MINÄ ITSE JA KAKSOISSISARENI SISARUKSET OLEMME "KUNNON KANSALAISIA" ELI EMME OLE MITÄÄN SÄTKÄÄ- JA VIINAA VETÄVIÄ H...TOIVOTAAN ETTÄ JONAIN PÄIVÄNÄ JOKU/ JOTKUT TEKEVÄT SÄTKÄ- JA VIINA TEHTAISIIN "KUNNON POMMI-ISKUN" JA NE JOTKA "TEKEVÄT NÄITÄ" NIIN HENKI POIS KYLMÄSTI.

        ei varmaan mene edes omiin hautajaisiinsa, tosin kutsuakaan ei ilmeisesti tule??????? on niin riippuvaiseksi tullut toisten elämän hylkimisestä että ei varmaan tule ketään muitakaan.....


      • sprg_
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        EI VAAN KOKONAAN POIS SUOMESTA SAMOIN SÄTKÄ, OLEN NÄHNYT MITÄ NÄMÄ HELVETIN SAIRAAT "AINEET" TEKEVÄT IHMISILLE JA YHÄ UUSIA "HUOKUTELLEEN" KÄYTTÄMÄÄN. ELI KIELLETTYJEN AINEIDEN LISTALLE KUTEN HUUMEET. YKSI SAIRAS "HUUMEDORKA" KUOLI SUVUSTANI VÄHÄN AIKAA SITTEN EN ANTANUT "PENNIN HYRRÄÄ" (RAHAA) HAUTAJAISIIN VAIKKA HÄNEN ISÄ JA ÄITI PYYSIVÄT SITÄ JA LAITOIN VÄLIT POIKKI LOPULLLISESTI JA ENKÄ MENNYT KOKO HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI. KAKSI KUUKAUTTA SITTEN KUOLI SUSVUSTANI OLI SÄTKÄN AIHEUTTAMAAN KURKUNPÄÄNSYÖPÄÄN YKSI "DORKA" EN MYÖSKÄÄN MENNYT HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI JA SANOIN ETTÄ NIIN SIINÄ KÄY KUN PITÄÄ SAADA MUKA RIIPPUVUUTTA AIHEUTTAVAA NIKOTIINIA ITSELLEEN. OLEN TESTANNUT MYÖS, ETTÄ KAHVIN JOUNTI EI AIHEUTA MYÖSKÄÄN MITÄÄN RIIPPUVUUTTA, ELI OLIN JUOMATTA YLI VIIKON JA PITEMPÄÄNKIN JOS YKSI TUTTUNI EI OLISI EHDOTTANUT, ETTÄ ALOITA UUDELLEEN. NO ALOITIN UUDELLEEN JA JOIN SEURAAVAT KAKSI VIIKKOA. KUN LOPETIN OLI VÄHÄN PIÄ KIPEÄNÄ MUTTEI KAUAN. EI IHMINEN JÄÄ MIHINKÄÄN KOUKKUUN KUN EI KUVITTELE OLEVANSA "HUUMEEN ORJA" EN OLE IKINÄ USKONUT ETTÄ IHMINEN JÄISI KOUKKUUN MIHINKÄÄN. SE VILEÄ, ETTÄ INHOTTAA KUN "ME KUNNOLLISET" JOUDUMME ALTISTUMAAN SAIRAIDEN SÄTKÄ-JA VIINA "DORKIEN" TAKIA JA SAAMME ITSE "TAUDIN", KAIKKI TUOLAISET SAIRAAT PITÄISI HYLÄTÄ YHTEISKUNNASTA JA "HIRTTÄÄ" POIS. SE VIELÄ, ETTÄ MINUNKIN SAIRAAT VANHEMPANI KÄYTTIVÄT AIKOINAAN LAPSILISÄNI SÄTKÄÄN JA VIINAAN, MUTTA EI ENÄÄ, EN MENNYT EDES HAUTAJAISIIN. NYT MINULLA ON ELÄTETTÄVÄNÄ KAKSOISSISONI KANSSA VIISI ALAIKÄISTÄ SISARUSTANI. MINÄ ITSE JA KAKSOISSISARENI SISARUKSET OLEMME "KUNNON KANSALAISIA" ELI EMME OLE MITÄÄN SÄTKÄÄ- JA VIINAA VETÄVIÄ H...TOIVOTAAN ETTÄ JONAIN PÄIVÄNÄ JOKU/ JOTKUT TEKEVÄT SÄTKÄ- JA VIINA TEHTAISIIN "KUNNON POMMI-ISKUN" JA NE JOTKA "TEKEVÄT NÄITÄ" NIIN HENKI POIS KYLMÄSTI.

        tapetaan myös kaikki autoilijat jotka pilaavat kaupunki-ilman suhailullaan, mulkut jotka käyttävät sähköä ja lämmittävät ilmastoa sekä suurkuluttajat, jotka yleensä järjestää jotain hautajaisia. ketä ne kiinnostaa? ei sitä raatoa ainakaan.


      • hinta alas

        Antaisi ihmisten rauhassa ryypätä.Loppuisi tyttömät ja eläkerahat säästyisi kun kuolisivat pois


      • varsinaisen dorkan
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        EI VAAN KOKONAAN POIS SUOMESTA SAMOIN SÄTKÄ, OLEN NÄHNYT MITÄ NÄMÄ HELVETIN SAIRAAT "AINEET" TEKEVÄT IHMISILLE JA YHÄ UUSIA "HUOKUTELLEEN" KÄYTTÄMÄÄN. ELI KIELLETTYJEN AINEIDEN LISTALLE KUTEN HUUMEET. YKSI SAIRAS "HUUMEDORKA" KUOLI SUVUSTANI VÄHÄN AIKAA SITTEN EN ANTANUT "PENNIN HYRRÄÄ" (RAHAA) HAUTAJAISIIN VAIKKA HÄNEN ISÄ JA ÄITI PYYSIVÄT SITÄ JA LAITOIN VÄLIT POIKKI LOPULLLISESTI JA ENKÄ MENNYT KOKO HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI. KAKSI KUUKAUTTA SITTEN KUOLI SUSVUSTANI OLI SÄTKÄN AIHEUTTAMAAN KURKUNPÄÄNSYÖPÄÄN YKSI "DORKA" EN MYÖSKÄÄN MENNYT HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI JA SANOIN ETTÄ NIIN SIINÄ KÄY KUN PITÄÄ SAADA MUKA RIIPPUVUUTTA AIHEUTTAVAA NIKOTIINIA ITSELLEEN. OLEN TESTANNUT MYÖS, ETTÄ KAHVIN JOUNTI EI AIHEUTA MYÖSKÄÄN MITÄÄN RIIPPUVUUTTA, ELI OLIN JUOMATTA YLI VIIKON JA PITEMPÄÄNKIN JOS YKSI TUTTUNI EI OLISI EHDOTTANUT, ETTÄ ALOITA UUDELLEEN. NO ALOITIN UUDELLEEN JA JOIN SEURAAVAT KAKSI VIIKKOA. KUN LOPETIN OLI VÄHÄN PIÄ KIPEÄNÄ MUTTEI KAUAN. EI IHMINEN JÄÄ MIHINKÄÄN KOUKKUUN KUN EI KUVITTELE OLEVANSA "HUUMEEN ORJA" EN OLE IKINÄ USKONUT ETTÄ IHMINEN JÄISI KOUKKUUN MIHINKÄÄN. SE VILEÄ, ETTÄ INHOTTAA KUN "ME KUNNOLLISET" JOUDUMME ALTISTUMAAN SAIRAIDEN SÄTKÄ-JA VIINA "DORKIEN" TAKIA JA SAAMME ITSE "TAUDIN", KAIKKI TUOLAISET SAIRAAT PITÄISI HYLÄTÄ YHTEISKUNNASTA JA "HIRTTÄÄ" POIS. SE VIELÄ, ETTÄ MINUNKIN SAIRAAT VANHEMPANI KÄYTTIVÄT AIKOINAAN LAPSILISÄNI SÄTKÄÄN JA VIINAAN, MUTTA EI ENÄÄ, EN MENNYT EDES HAUTAJAISIIN. NYT MINULLA ON ELÄTETTÄVÄNÄ KAKSOISSISONI KANSSA VIISI ALAIKÄISTÄ SISARUSTANI. MINÄ ITSE JA KAKSOISSISARENI SISARUKSET OLEMME "KUNNON KANSALAISIA" ELI EMME OLE MITÄÄN SÄTKÄÄ- JA VIINAA VETÄVIÄ H...TOIVOTAAN ETTÄ JONAIN PÄIVÄNÄ JOKU/ JOTKUT TEKEVÄT SÄTKÄ- JA VIINA TEHTAISIIN "KUNNON POMMI-ISKUN" JA NE JOTKA "TEKEVÄT NÄITÄ" NIIN HENKI POIS KYLMÄSTI.

        näet varmasti jokaisella kerralla kun katsot peiliin.


      • joopsis
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        EI VAAN KOKONAAN POIS SUOMESTA SAMOIN SÄTKÄ, OLEN NÄHNYT MITÄ NÄMÄ HELVETIN SAIRAAT "AINEET" TEKEVÄT IHMISILLE JA YHÄ UUSIA "HUOKUTELLEEN" KÄYTTÄMÄÄN. ELI KIELLETTYJEN AINEIDEN LISTALLE KUTEN HUUMEET. YKSI SAIRAS "HUUMEDORKA" KUOLI SUVUSTANI VÄHÄN AIKAA SITTEN EN ANTANUT "PENNIN HYRRÄÄ" (RAHAA) HAUTAJAISIIN VAIKKA HÄNEN ISÄ JA ÄITI PYYSIVÄT SITÄ JA LAITOIN VÄLIT POIKKI LOPULLLISESTI JA ENKÄ MENNYT KOKO HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI. KAKSI KUUKAUTTA SITTEN KUOLI SUSVUSTANI OLI SÄTKÄN AIHEUTTAMAAN KURKUNPÄÄNSYÖPÄÄN YKSI "DORKA" EN MYÖSKÄÄN MENNYT HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI JA SANOIN ETTÄ NIIN SIINÄ KÄY KUN PITÄÄ SAADA MUKA RIIPPUVUUTTA AIHEUTTAVAA NIKOTIINIA ITSELLEEN. OLEN TESTANNUT MYÖS, ETTÄ KAHVIN JOUNTI EI AIHEUTA MYÖSKÄÄN MITÄÄN RIIPPUVUUTTA, ELI OLIN JUOMATTA YLI VIIKON JA PITEMPÄÄNKIN JOS YKSI TUTTUNI EI OLISI EHDOTTANUT, ETTÄ ALOITA UUDELLEEN. NO ALOITIN UUDELLEEN JA JOIN SEURAAVAT KAKSI VIIKKOA. KUN LOPETIN OLI VÄHÄN PIÄ KIPEÄNÄ MUTTEI KAUAN. EI IHMINEN JÄÄ MIHINKÄÄN KOUKKUUN KUN EI KUVITTELE OLEVANSA "HUUMEEN ORJA" EN OLE IKINÄ USKONUT ETTÄ IHMINEN JÄISI KOUKKUUN MIHINKÄÄN. SE VILEÄ, ETTÄ INHOTTAA KUN "ME KUNNOLLISET" JOUDUMME ALTISTUMAAN SAIRAIDEN SÄTKÄ-JA VIINA "DORKIEN" TAKIA JA SAAMME ITSE "TAUDIN", KAIKKI TUOLAISET SAIRAAT PITÄISI HYLÄTÄ YHTEISKUNNASTA JA "HIRTTÄÄ" POIS. SE VIELÄ, ETTÄ MINUNKIN SAIRAAT VANHEMPANI KÄYTTIVÄT AIKOINAAN LAPSILISÄNI SÄTKÄÄN JA VIINAAN, MUTTA EI ENÄÄ, EN MENNYT EDES HAUTAJAISIIN. NYT MINULLA ON ELÄTETTÄVÄNÄ KAKSOISSISONI KANSSA VIISI ALAIKÄISTÄ SISARUSTANI. MINÄ ITSE JA KAKSOISSISARENI SISARUKSET OLEMME "KUNNON KANSALAISIA" ELI EMME OLE MITÄÄN SÄTKÄÄ- JA VIINAA VETÄVIÄ H...TOIVOTAAN ETTÄ JONAIN PÄIVÄNÄ JOKU/ JOTKUT TEKEVÄT SÄTKÄ- JA VIINA TEHTAISIIN "KUNNON POMMI-ISKUN" JA NE JOTKA "TEKEVÄT NÄITÄ" NIIN HENKI POIS KYLMÄSTI.

        Ensimmäiseksi yksi pieni asia. ÄLÄ KIRJOITA ISOILLA KIRJAIMILLAM KOSKA SE ON H------- ÄRSYTTÄVÄÄ. Ja toiseksi. Jos jotkut haluavat juhlia viinan kanssa niin se on niitten oma asia. Viinan hinnan nosto ei mitenkää vaikuta suomalaisten juomiseen. Kyllä "tosijuopot" jostain aina rahaa saa ja ne ketkä haluavat juoda vain viikonloppuisin, niin heillä aivan varmasti on rahaa siihen. Ja väität että tupakkaan ei jää koukkuun.. miksi sitten joillekki sanotaan lääkärissä, että kuolet vieroitusoireisiin. Koukkuun jääminen on ihan tosiasia.


      • petenen
        mieti kirjoitti:

        ei hinta kurjuutta määrää kyllä ne juopot sen pullonsa saa näin se vaan on viinan laatu ja valtion verot siitä vaan kärsis muista viro.

        Jos hintaa nostetaan niin monessa perheessä sekin raha on poissa ruoasta ja vaatteista.
        Lapset kärsivät puutetta.
        Pitäs poistaa ongelma miksi viinaa juodaan.

        Toki pieni korotus esim 1€ kossupulloon ei tunnu muualla kuin valtion kassassa pikku plussana.


      • tanja81
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        EI VAAN KOKONAAN POIS SUOMESTA SAMOIN SÄTKÄ, OLEN NÄHNYT MITÄ NÄMÄ HELVETIN SAIRAAT "AINEET" TEKEVÄT IHMISILLE JA YHÄ UUSIA "HUOKUTELLEEN" KÄYTTÄMÄÄN. ELI KIELLETTYJEN AINEIDEN LISTALLE KUTEN HUUMEET. YKSI SAIRAS "HUUMEDORKA" KUOLI SUVUSTANI VÄHÄN AIKAA SITTEN EN ANTANUT "PENNIN HYRRÄÄ" (RAHAA) HAUTAJAISIIN VAIKKA HÄNEN ISÄ JA ÄITI PYYSIVÄT SITÄ JA LAITOIN VÄLIT POIKKI LOPULLLISESTI JA ENKÄ MENNYT KOKO HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI. KAKSI KUUKAUTTA SITTEN KUOLI SUSVUSTANI OLI SÄTKÄN AIHEUTTAMAAN KURKUNPÄÄNSYÖPÄÄN YKSI "DORKA" EN MYÖSKÄÄN MENNYT HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI JA SANOIN ETTÄ NIIN SIINÄ KÄY KUN PITÄÄ SAADA MUKA RIIPPUVUUTTA AIHEUTTAVAA NIKOTIINIA ITSELLEEN. OLEN TESTANNUT MYÖS, ETTÄ KAHVIN JOUNTI EI AIHEUTA MYÖSKÄÄN MITÄÄN RIIPPUVUUTTA, ELI OLIN JUOMATTA YLI VIIKON JA PITEMPÄÄNKIN JOS YKSI TUTTUNI EI OLISI EHDOTTANUT, ETTÄ ALOITA UUDELLEEN. NO ALOITIN UUDELLEEN JA JOIN SEURAAVAT KAKSI VIIKKOA. KUN LOPETIN OLI VÄHÄN PIÄ KIPEÄNÄ MUTTEI KAUAN. EI IHMINEN JÄÄ MIHINKÄÄN KOUKKUUN KUN EI KUVITTELE OLEVANSA "HUUMEEN ORJA" EN OLE IKINÄ USKONUT ETTÄ IHMINEN JÄISI KOUKKUUN MIHINKÄÄN. SE VILEÄ, ETTÄ INHOTTAA KUN "ME KUNNOLLISET" JOUDUMME ALTISTUMAAN SAIRAIDEN SÄTKÄ-JA VIINA "DORKIEN" TAKIA JA SAAMME ITSE "TAUDIN", KAIKKI TUOLAISET SAIRAAT PITÄISI HYLÄTÄ YHTEISKUNNASTA JA "HIRTTÄÄ" POIS. SE VIELÄ, ETTÄ MINUNKIN SAIRAAT VANHEMPANI KÄYTTIVÄT AIKOINAAN LAPSILISÄNI SÄTKÄÄN JA VIINAAN, MUTTA EI ENÄÄ, EN MENNYT EDES HAUTAJAISIIN. NYT MINULLA ON ELÄTETTÄVÄNÄ KAKSOISSISONI KANSSA VIISI ALAIKÄISTÄ SISARUSTANI. MINÄ ITSE JA KAKSOISSISARENI SISARUKSET OLEMME "KUNNON KANSALAISIA" ELI EMME OLE MITÄÄN SÄTKÄÄ- JA VIINAA VETÄVIÄ H...TOIVOTAAN ETTÄ JONAIN PÄIVÄNÄ JOKU/ JOTKUT TEKEVÄT SÄTKÄ- JA VIINA TEHTAISIIN "KUNNON POMMI-ISKUN" JA NE JOTKA "TEKEVÄT NÄITÄ" NIIN HENKI POIS KYLMÄSTI.

        no huhu...
        taidat olla melko yksinäinen,erakko...
        "kunnon kansalainen"..hmmm..määrittele se...
        jokainen me olemme yksilöitä,kunnon kansalaisia. Jokaisella meillä on heikkoutemme..jopa sullakin. Ja kuollakin voi monin tavoin...kaikella kunnioituksella,mutta sinulla taitaa olla jokin kuollut,itsessäsi.
        Vihamielisyys ja hyljeksyntä tuskin itsellesi tuo muilta kuin samaa kohtelua...
        "-Rakasta lähimmäistä kuin itseäsi". hmm..siinä miettimistä...

        Hyvää hyljeksittyä erakonpäivää sinulle... me muut vietämme ystävänpäivää.
        :)


      • pikkasen

        Jos kossun hinta nousee reilusti yli 10 e, niin alkaa sellanen viinaralli virosta notta oksat pois.Ja samointein sieltä tulee oluet viinit ym alkoholijuomat.Eikä siinä auta mikään luuseriksi haukkuminen money talks bullshit walks.


      • ijkjölköäkl
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        EI VAAN KOKONAAN POIS SUOMESTA SAMOIN SÄTKÄ, OLEN NÄHNYT MITÄ NÄMÄ HELVETIN SAIRAAT "AINEET" TEKEVÄT IHMISILLE JA YHÄ UUSIA "HUOKUTELLEEN" KÄYTTÄMÄÄN. ELI KIELLETTYJEN AINEIDEN LISTALLE KUTEN HUUMEET. YKSI SAIRAS "HUUMEDORKA" KUOLI SUVUSTANI VÄHÄN AIKAA SITTEN EN ANTANUT "PENNIN HYRRÄÄ" (RAHAA) HAUTAJAISIIN VAIKKA HÄNEN ISÄ JA ÄITI PYYSIVÄT SITÄ JA LAITOIN VÄLIT POIKKI LOPULLLISESTI JA ENKÄ MENNYT KOKO HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI. KAKSI KUUKAUTTA SITTEN KUOLI SUSVUSTANI OLI SÄTKÄN AIHEUTTAMAAN KURKUNPÄÄNSYÖPÄÄN YKSI "DORKA" EN MYÖSKÄÄN MENNYT HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI JA SANOIN ETTÄ NIIN SIINÄ KÄY KUN PITÄÄ SAADA MUKA RIIPPUVUUTTA AIHEUTTAVAA NIKOTIINIA ITSELLEEN. OLEN TESTANNUT MYÖS, ETTÄ KAHVIN JOUNTI EI AIHEUTA MYÖSKÄÄN MITÄÄN RIIPPUVUUTTA, ELI OLIN JUOMATTA YLI VIIKON JA PITEMPÄÄNKIN JOS YKSI TUTTUNI EI OLISI EHDOTTANUT, ETTÄ ALOITA UUDELLEEN. NO ALOITIN UUDELLEEN JA JOIN SEURAAVAT KAKSI VIIKKOA. KUN LOPETIN OLI VÄHÄN PIÄ KIPEÄNÄ MUTTEI KAUAN. EI IHMINEN JÄÄ MIHINKÄÄN KOUKKUUN KUN EI KUVITTELE OLEVANSA "HUUMEEN ORJA" EN OLE IKINÄ USKONUT ETTÄ IHMINEN JÄISI KOUKKUUN MIHINKÄÄN. SE VILEÄ, ETTÄ INHOTTAA KUN "ME KUNNOLLISET" JOUDUMME ALTISTUMAAN SAIRAIDEN SÄTKÄ-JA VIINA "DORKIEN" TAKIA JA SAAMME ITSE "TAUDIN", KAIKKI TUOLAISET SAIRAAT PITÄISI HYLÄTÄ YHTEISKUNNASTA JA "HIRTTÄÄ" POIS. SE VIELÄ, ETTÄ MINUNKIN SAIRAAT VANHEMPANI KÄYTTIVÄT AIKOINAAN LAPSILISÄNI SÄTKÄÄN JA VIINAAN, MUTTA EI ENÄÄ, EN MENNYT EDES HAUTAJAISIIN. NYT MINULLA ON ELÄTETTÄVÄNÄ KAKSOISSISONI KANSSA VIISI ALAIKÄISTÄ SISARUSTANI. MINÄ ITSE JA KAKSOISSISARENI SISARUKSET OLEMME "KUNNON KANSALAISIA" ELI EMME OLE MITÄÄN SÄTKÄÄ- JA VIINAA VETÄVIÄ H...TOIVOTAAN ETTÄ JONAIN PÄIVÄNÄ JOKU/ JOTKUT TEKEVÄT SÄTKÄ- JA VIINA TEHTAISIIN "KUNNON POMMI-ISKUN" JA NE JOTKA "TEKEVÄT NÄITÄ" NIIN HENKI POIS KYLMÄSTI.

        Ota nyt helvetissä lääkkees niin menee paljon paremmin.........


      • kortonkeja
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        EI VAAN KOKONAAN POIS SUOMESTA SAMOIN SÄTKÄ, OLEN NÄHNYT MITÄ NÄMÄ HELVETIN SAIRAAT "AINEET" TEKEVÄT IHMISILLE JA YHÄ UUSIA "HUOKUTELLEEN" KÄYTTÄMÄÄN. ELI KIELLETTYJEN AINEIDEN LISTALLE KUTEN HUUMEET. YKSI SAIRAS "HUUMEDORKA" KUOLI SUVUSTANI VÄHÄN AIKAA SITTEN EN ANTANUT "PENNIN HYRRÄÄ" (RAHAA) HAUTAJAISIIN VAIKKA HÄNEN ISÄ JA ÄITI PYYSIVÄT SITÄ JA LAITOIN VÄLIT POIKKI LOPULLLISESTI JA ENKÄ MENNYT KOKO HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI. KAKSI KUUKAUTTA SITTEN KUOLI SUSVUSTANI OLI SÄTKÄN AIHEUTTAMAAN KURKUNPÄÄNSYÖPÄÄN YKSI "DORKA" EN MYÖSKÄÄN MENNYT HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI JA SANOIN ETTÄ NIIN SIINÄ KÄY KUN PITÄÄ SAADA MUKA RIIPPUVUUTTA AIHEUTTAVAA NIKOTIINIA ITSELLEEN. OLEN TESTANNUT MYÖS, ETTÄ KAHVIN JOUNTI EI AIHEUTA MYÖSKÄÄN MITÄÄN RIIPPUVUUTTA, ELI OLIN JUOMATTA YLI VIIKON JA PITEMPÄÄNKIN JOS YKSI TUTTUNI EI OLISI EHDOTTANUT, ETTÄ ALOITA UUDELLEEN. NO ALOITIN UUDELLEEN JA JOIN SEURAAVAT KAKSI VIIKKOA. KUN LOPETIN OLI VÄHÄN PIÄ KIPEÄNÄ MUTTEI KAUAN. EI IHMINEN JÄÄ MIHINKÄÄN KOUKKUUN KUN EI KUVITTELE OLEVANSA "HUUMEEN ORJA" EN OLE IKINÄ USKONUT ETTÄ IHMINEN JÄISI KOUKKUUN MIHINKÄÄN. SE VILEÄ, ETTÄ INHOTTAA KUN "ME KUNNOLLISET" JOUDUMME ALTISTUMAAN SAIRAIDEN SÄTKÄ-JA VIINA "DORKIEN" TAKIA JA SAAMME ITSE "TAUDIN", KAIKKI TUOLAISET SAIRAAT PITÄISI HYLÄTÄ YHTEISKUNNASTA JA "HIRTTÄÄ" POIS. SE VIELÄ, ETTÄ MINUNKIN SAIRAAT VANHEMPANI KÄYTTIVÄT AIKOINAAN LAPSILISÄNI SÄTKÄÄN JA VIINAAN, MUTTA EI ENÄÄ, EN MENNYT EDES HAUTAJAISIIN. NYT MINULLA ON ELÄTETTÄVÄNÄ KAKSOISSISONI KANSSA VIISI ALAIKÄISTÄ SISARUSTANI. MINÄ ITSE JA KAKSOISSISARENI SISARUKSET OLEMME "KUNNON KANSALAISIA" ELI EMME OLE MITÄÄN SÄTKÄÄ- JA VIINAA VETÄVIÄ H...TOIVOTAAN ETTÄ JONAIN PÄIVÄNÄ JOKU/ JOTKUT TEKEVÄT SÄTKÄ- JA VIINA TEHTAISIIN "KUNNON POMMI-ISKUN" JA NE JOTKA "TEKEVÄT NÄITÄ" NIIN HENKI POIS KYLMÄSTI.

        kossupullon hinnalla ja röökiaskin hinnalla.jos joku itseensä kyllästynyt nainen sulle joskus antaa ,niin käytä niitä.ihan vaan sen takia ettei tuollaisia idiootteja syntyisi lisää tähän ihanaan maailmaan.


      • Rofl
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        EI VAAN KOKONAAN POIS SUOMESTA SAMOIN SÄTKÄ, OLEN NÄHNYT MITÄ NÄMÄ HELVETIN SAIRAAT "AINEET" TEKEVÄT IHMISILLE JA YHÄ UUSIA "HUOKUTELLEEN" KÄYTTÄMÄÄN. ELI KIELLETTYJEN AINEIDEN LISTALLE KUTEN HUUMEET. YKSI SAIRAS "HUUMEDORKA" KUOLI SUVUSTANI VÄHÄN AIKAA SITTEN EN ANTANUT "PENNIN HYRRÄÄ" (RAHAA) HAUTAJAISIIN VAIKKA HÄNEN ISÄ JA ÄITI PYYSIVÄT SITÄ JA LAITOIN VÄLIT POIKKI LOPULLLISESTI JA ENKÄ MENNYT KOKO HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI. KAKSI KUUKAUTTA SITTEN KUOLI SUSVUSTANI OLI SÄTKÄN AIHEUTTAMAAN KURKUNPÄÄNSYÖPÄÄN YKSI "DORKA" EN MYÖSKÄÄN MENNYT HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI JA SANOIN ETTÄ NIIN SIINÄ KÄY KUN PITÄÄ SAADA MUKA RIIPPUVUUTTA AIHEUTTAVAA NIKOTIINIA ITSELLEEN. OLEN TESTANNUT MYÖS, ETTÄ KAHVIN JOUNTI EI AIHEUTA MYÖSKÄÄN MITÄÄN RIIPPUVUUTTA, ELI OLIN JUOMATTA YLI VIIKON JA PITEMPÄÄNKIN JOS YKSI TUTTUNI EI OLISI EHDOTTANUT, ETTÄ ALOITA UUDELLEEN. NO ALOITIN UUDELLEEN JA JOIN SEURAAVAT KAKSI VIIKKOA. KUN LOPETIN OLI VÄHÄN PIÄ KIPEÄNÄ MUTTEI KAUAN. EI IHMINEN JÄÄ MIHINKÄÄN KOUKKUUN KUN EI KUVITTELE OLEVANSA "HUUMEEN ORJA" EN OLE IKINÄ USKONUT ETTÄ IHMINEN JÄISI KOUKKUUN MIHINKÄÄN. SE VILEÄ, ETTÄ INHOTTAA KUN "ME KUNNOLLISET" JOUDUMME ALTISTUMAAN SAIRAIDEN SÄTKÄ-JA VIINA "DORKIEN" TAKIA JA SAAMME ITSE "TAUDIN", KAIKKI TUOLAISET SAIRAAT PITÄISI HYLÄTÄ YHTEISKUNNASTA JA "HIRTTÄÄ" POIS. SE VIELÄ, ETTÄ MINUNKIN SAIRAAT VANHEMPANI KÄYTTIVÄT AIKOINAAN LAPSILISÄNI SÄTKÄÄN JA VIINAAN, MUTTA EI ENÄÄ, EN MENNYT EDES HAUTAJAISIIN. NYT MINULLA ON ELÄTETTÄVÄNÄ KAKSOISSISONI KANSSA VIISI ALAIKÄISTÄ SISARUSTANI. MINÄ ITSE JA KAKSOISSISARENI SISARUKSET OLEMME "KUNNON KANSALAISIA" ELI EMME OLE MITÄÄN SÄTKÄÄ- JA VIINAA VETÄVIÄ H...TOIVOTAAN ETTÄ JONAIN PÄIVÄNÄ JOKU/ JOTKUT TEKEVÄT SÄTKÄ- JA VIINA TEHTAISIIN "KUNNON POMMI-ISKUN" JA NE JOTKA "TEKEVÄT NÄITÄ" NIIN HENKI POIS KYLMÄSTI.

        LOL.AIKA,SÄÄLITTTTTÄVÄÄÄ,SYÖ.KANAAAAA.LOL,-PISTÄNSUT.PIILOON,OMGLOL.MENESINÄKOKNAAN.POIS,SUOMESTA.


      • kerppis
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        EI VAAN KOKONAAN POIS SUOMESTA SAMOIN SÄTKÄ, OLEN NÄHNYT MITÄ NÄMÄ HELVETIN SAIRAAT "AINEET" TEKEVÄT IHMISILLE JA YHÄ UUSIA "HUOKUTELLEEN" KÄYTTÄMÄÄN. ELI KIELLETTYJEN AINEIDEN LISTALLE KUTEN HUUMEET. YKSI SAIRAS "HUUMEDORKA" KUOLI SUVUSTANI VÄHÄN AIKAA SITTEN EN ANTANUT "PENNIN HYRRÄÄ" (RAHAA) HAUTAJAISIIN VAIKKA HÄNEN ISÄ JA ÄITI PYYSIVÄT SITÄ JA LAITOIN VÄLIT POIKKI LOPULLLISESTI JA ENKÄ MENNYT KOKO HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI. KAKSI KUUKAUTTA SITTEN KUOLI SUSVUSTANI OLI SÄTKÄN AIHEUTTAMAAN KURKUNPÄÄNSYÖPÄÄN YKSI "DORKA" EN MYÖSKÄÄN MENNYT HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI JA SANOIN ETTÄ NIIN SIINÄ KÄY KUN PITÄÄ SAADA MUKA RIIPPUVUUTTA AIHEUTTAVAA NIKOTIINIA ITSELLEEN. OLEN TESTANNUT MYÖS, ETTÄ KAHVIN JOUNTI EI AIHEUTA MYÖSKÄÄN MITÄÄN RIIPPUVUUTTA, ELI OLIN JUOMATTA YLI VIIKON JA PITEMPÄÄNKIN JOS YKSI TUTTUNI EI OLISI EHDOTTANUT, ETTÄ ALOITA UUDELLEEN. NO ALOITIN UUDELLEEN JA JOIN SEURAAVAT KAKSI VIIKKOA. KUN LOPETIN OLI VÄHÄN PIÄ KIPEÄNÄ MUTTEI KAUAN. EI IHMINEN JÄÄ MIHINKÄÄN KOUKKUUN KUN EI KUVITTELE OLEVANSA "HUUMEEN ORJA" EN OLE IKINÄ USKONUT ETTÄ IHMINEN JÄISI KOUKKUUN MIHINKÄÄN. SE VILEÄ, ETTÄ INHOTTAA KUN "ME KUNNOLLISET" JOUDUMME ALTISTUMAAN SAIRAIDEN SÄTKÄ-JA VIINA "DORKIEN" TAKIA JA SAAMME ITSE "TAUDIN", KAIKKI TUOLAISET SAIRAAT PITÄISI HYLÄTÄ YHTEISKUNNASTA JA "HIRTTÄÄ" POIS. SE VIELÄ, ETTÄ MINUNKIN SAIRAAT VANHEMPANI KÄYTTIVÄT AIKOINAAN LAPSILISÄNI SÄTKÄÄN JA VIINAAN, MUTTA EI ENÄÄ, EN MENNYT EDES HAUTAJAISIIN. NYT MINULLA ON ELÄTETTÄVÄNÄ KAKSOISSISONI KANSSA VIISI ALAIKÄISTÄ SISARUSTANI. MINÄ ITSE JA KAKSOISSISARENI SISARUKSET OLEMME "KUNNON KANSALAISIA" ELI EMME OLE MITÄÄN SÄTKÄÄ- JA VIINAA VETÄVIÄ H...TOIVOTAAN ETTÄ JONAIN PÄIVÄNÄ JOKU/ JOTKUT TEKEVÄT SÄTKÄ- JA VIINA TEHTAISIIN "KUNNON POMMI-ISKUN" JA NE JOTKA "TEKEVÄT NÄITÄ" NIIN HENKI POIS KYLMÄSTI.

        mä yuun sun hautajaisiin ja kaadan tratilla viinaa sun sairaan kehon täyteen....ja rööki vielä suuhun=)


      • HekaOnParas
        varsinaisen dorkan kirjoitti:

        näet varmasti jokaisella kerralla kun katsot peiliin.

        Ihan täysmulkku olet


      • selkärankaiset ry:n jäsen
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        EI VAAN KOKONAAN POIS SUOMESTA SAMOIN SÄTKÄ, OLEN NÄHNYT MITÄ NÄMÄ HELVETIN SAIRAAT "AINEET" TEKEVÄT IHMISILLE JA YHÄ UUSIA "HUOKUTELLEEN" KÄYTTÄMÄÄN. ELI KIELLETTYJEN AINEIDEN LISTALLE KUTEN HUUMEET. YKSI SAIRAS "HUUMEDORKA" KUOLI SUVUSTANI VÄHÄN AIKAA SITTEN EN ANTANUT "PENNIN HYRRÄÄ" (RAHAA) HAUTAJAISIIN VAIKKA HÄNEN ISÄ JA ÄITI PYYSIVÄT SITÄ JA LAITOIN VÄLIT POIKKI LOPULLLISESTI JA ENKÄ MENNYT KOKO HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI. KAKSI KUUKAUTTA SITTEN KUOLI SUSVUSTANI OLI SÄTKÄN AIHEUTTAMAAN KURKUNPÄÄNSYÖPÄÄN YKSI "DORKA" EN MYÖSKÄÄN MENNYT HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI JA SANOIN ETTÄ NIIN SIINÄ KÄY KUN PITÄÄ SAADA MUKA RIIPPUVUUTTA AIHEUTTAVAA NIKOTIINIA ITSELLEEN. OLEN TESTANNUT MYÖS, ETTÄ KAHVIN JOUNTI EI AIHEUTA MYÖSKÄÄN MITÄÄN RIIPPUVUUTTA, ELI OLIN JUOMATTA YLI VIIKON JA PITEMPÄÄNKIN JOS YKSI TUTTUNI EI OLISI EHDOTTANUT, ETTÄ ALOITA UUDELLEEN. NO ALOITIN UUDELLEEN JA JOIN SEURAAVAT KAKSI VIIKKOA. KUN LOPETIN OLI VÄHÄN PIÄ KIPEÄNÄ MUTTEI KAUAN. EI IHMINEN JÄÄ MIHINKÄÄN KOUKKUUN KUN EI KUVITTELE OLEVANSA "HUUMEEN ORJA" EN OLE IKINÄ USKONUT ETTÄ IHMINEN JÄISI KOUKKUUN MIHINKÄÄN. SE VILEÄ, ETTÄ INHOTTAA KUN "ME KUNNOLLISET" JOUDUMME ALTISTUMAAN SAIRAIDEN SÄTKÄ-JA VIINA "DORKIEN" TAKIA JA SAAMME ITSE "TAUDIN", KAIKKI TUOLAISET SAIRAAT PITÄISI HYLÄTÄ YHTEISKUNNASTA JA "HIRTTÄÄ" POIS. SE VIELÄ, ETTÄ MINUNKIN SAIRAAT VANHEMPANI KÄYTTIVÄT AIKOINAAN LAPSILISÄNI SÄTKÄÄN JA VIINAAN, MUTTA EI ENÄÄ, EN MENNYT EDES HAUTAJAISIIN. NYT MINULLA ON ELÄTETTÄVÄNÄ KAKSOISSISONI KANSSA VIISI ALAIKÄISTÄ SISARUSTANI. MINÄ ITSE JA KAKSOISSISARENI SISARUKSET OLEMME "KUNNON KANSALAISIA" ELI EMME OLE MITÄÄN SÄTKÄÄ- JA VIINAA VETÄVIÄ H...TOIVOTAAN ETTÄ JONAIN PÄIVÄNÄ JOKU/ JOTKUT TEKEVÄT SÄTKÄ- JA VIINA TEHTAISIIN "KUNNON POMMI-ISKUN" JA NE JOTKA "TEKEVÄT NÄITÄ" NIIN HENKI POIS KYLMÄSTI.

        Aivan järkevää asiaa kuin Karpolla ikään.TÄMÄ ON KANSAN OIKEA MIELIPIDE!!!


      • äänestä

        ketää t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


      • niihän se on varmaan on
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        EI VAAN KOKONAAN POIS SUOMESTA SAMOIN SÄTKÄ, OLEN NÄHNYT MITÄ NÄMÄ HELVETIN SAIRAAT "AINEET" TEKEVÄT IHMISILLE JA YHÄ UUSIA "HUOKUTELLEEN" KÄYTTÄMÄÄN. ELI KIELLETTYJEN AINEIDEN LISTALLE KUTEN HUUMEET. YKSI SAIRAS "HUUMEDORKA" KUOLI SUVUSTANI VÄHÄN AIKAA SITTEN EN ANTANUT "PENNIN HYRRÄÄ" (RAHAA) HAUTAJAISIIN VAIKKA HÄNEN ISÄ JA ÄITI PYYSIVÄT SITÄ JA LAITOIN VÄLIT POIKKI LOPULLLISESTI JA ENKÄ MENNYT KOKO HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI. KAKSI KUUKAUTTA SITTEN KUOLI SUSVUSTANI OLI SÄTKÄN AIHEUTTAMAAN KURKUNPÄÄNSYÖPÄÄN YKSI "DORKA" EN MYÖSKÄÄN MENNYT HAUTAJAISIIN VAIKKA KUTSU KÄVI JA SANOIN ETTÄ NIIN SIINÄ KÄY KUN PITÄÄ SAADA MUKA RIIPPUVUUTTA AIHEUTTAVAA NIKOTIINIA ITSELLEEN. OLEN TESTANNUT MYÖS, ETTÄ KAHVIN JOUNTI EI AIHEUTA MYÖSKÄÄN MITÄÄN RIIPPUVUUTTA, ELI OLIN JUOMATTA YLI VIIKON JA PITEMPÄÄNKIN JOS YKSI TUTTUNI EI OLISI EHDOTTANUT, ETTÄ ALOITA UUDELLEEN. NO ALOITIN UUDELLEEN JA JOIN SEURAAVAT KAKSI VIIKKOA. KUN LOPETIN OLI VÄHÄN PIÄ KIPEÄNÄ MUTTEI KAUAN. EI IHMINEN JÄÄ MIHINKÄÄN KOUKKUUN KUN EI KUVITTELE OLEVANSA "HUUMEEN ORJA" EN OLE IKINÄ USKONUT ETTÄ IHMINEN JÄISI KOUKKUUN MIHINKÄÄN. SE VILEÄ, ETTÄ INHOTTAA KUN "ME KUNNOLLISET" JOUDUMME ALTISTUMAAN SAIRAIDEN SÄTKÄ-JA VIINA "DORKIEN" TAKIA JA SAAMME ITSE "TAUDIN", KAIKKI TUOLAISET SAIRAAT PITÄISI HYLÄTÄ YHTEISKUNNASTA JA "HIRTTÄÄ" POIS. SE VIELÄ, ETTÄ MINUNKIN SAIRAAT VANHEMPANI KÄYTTIVÄT AIKOINAAN LAPSILISÄNI SÄTKÄÄN JA VIINAAN, MUTTA EI ENÄÄ, EN MENNYT EDES HAUTAJAISIIN. NYT MINULLA ON ELÄTETTÄVÄNÄ KAKSOISSISONI KANSSA VIISI ALAIKÄISTÄ SISARUSTANI. MINÄ ITSE JA KAKSOISSISARENI SISARUKSET OLEMME "KUNNON KANSALAISIA" ELI EMME OLE MITÄÄN SÄTKÄÄ- JA VIINAA VETÄVIÄ H...TOIVOTAAN ETTÄ JONAIN PÄIVÄNÄ JOKU/ JOTKUT TEKEVÄT SÄTKÄ- JA VIINA TEHTAISIIN "KUNNON POMMI-ISKUN" JA NE JOTKA "TEKEVÄT NÄITÄ" NIIN HENKI POIS KYLMÄSTI.

        keran oot kunn on kansalainen koleileppa myös elämistä ilman leipää..käy niin kuin mustalaisen hevoselle kun oppii niin kuolee pois,,


      • Sammoo Mielt.
        selkärankaiset ry:n jäsen kirjoitti:

        Aivan järkevää asiaa kuin Karpolla ikään.TÄMÄ ON KANSAN OIKEA MIELIPIDE!!!

        Kiitos Sinulle nimimerkillä kirjoittanut: "Yhtyn sinuun", on täällä sentään joitakin fiksuja ihmisiä, joilla on "aivot päässä." Kiitos vielä kerran!


      • mennä1
        petenen kirjoitti:

        Jos hintaa nostetaan niin monessa perheessä sekin raha on poissa ruoasta ja vaatteista.
        Lapset kärsivät puutetta.
        Pitäs poistaa ongelma miksi viinaa juodaan.

        Toki pieni korotus esim 1€ kossupulloon ei tunnu muualla kuin valtion kassassa pikku plussana.

        entiseen viinakaupat kiinni klo 17 lauantaina klo 14 pärjätään me trokaritkin paremmin


    • pommi78

      kansanedustajat nostavat palkkaansa joka vuosi niin myös tänävuonna jossain vaiheessa ja se otetaan kaikki verotuloista eli kansa maksaa niin kuin aina

    • alkaa

      Bisnesmiehet ja votkaturistit liikkeelle..

      • jarei

        ei muuta kun pontikkaa keittämää autotalliin ei siin muu auta!!!


      • Pannu kuumaksi
        jarei kirjoitti:

        ei muuta kun pontikkaa keittämää autotalliin ei siin muu auta!!!

        Pontikankeitto on ollutkin katoavaa kansanperinnettä. Ihmiset on laiskistuneet halvan viinan myötä. Joka toisella on laitteet kaapissa. Otetaan ne taas käyttöön. Ponussa on tunnelmaa.


      • kotiin

        kyllä veron korotus kansanterveyttä edistää ??


      • mullakin
        Pannu kuumaksi kirjoitti:

        Pontikankeitto on ollutkin katoavaa kansanperinnettä. Ihmiset on laiskistuneet halvan viinan myötä. Joka toisella on laitteet kaapissa. Otetaan ne taas käyttöön. Ponussa on tunnelmaa.

        on muutaman vuoden ollu nyt 350l pannu käyttämättä ja olen joutunu oikeita töitä tekemään verot ylös vaan niin alkaa taas vanha kunnon pontikka menemään kaupaks ja pussi senkun turpoo.


      • Turbiiniruoho
        Pannu kuumaksi kirjoitti:

        Pontikankeitto on ollutkin katoavaa kansanperinnettä. Ihmiset on laiskistuneet halvan viinan myötä. Joka toisella on laitteet kaapissa. Otetaan ne taas käyttöön. Ponussa on tunnelmaa.

        Jos kerran huumausaineet ovat kalliita, niin alkoholikin saa olla kallista...


      • ainoastaan
        kotiin kirjoitti:

        kyllä veron korotus kansanterveyttä edistää ??

        Viron pottuja käyttöönsä,jos ne ehkäisisi vähän niitä tauteja.


      • kortsuja viitsi
        kotiin kirjoitti:

        kyllä veron korotus kansanterveyttä edistää ??

        käyttää. En minä ainakaan silloin jaksa välittää. sitten kauhuissaan testiin taas.

        Viddu että on viisasten juoma tuo viina.
        Taidan siirtyä kevyempiin päihteisiin kuten hamppu. Silloin ei tule mitään seksuaalisia töpeksintöjä.

        Kännissä saattaa vaikka sekaantua koviin huumeisiin, kuten meinasi kerran käydä kun tuli uhoteltua ja yllyttivät. No onneksi pysyin järissäni tuolloin.


    • Osmo Käki

      Millähän tavalla juopon perheen kurjuus vähenisi, jos viina olisi entistäkin kalliinpaa?

    • Räkä

      Päihdepolitiikka lähtee väärinkäytön näkökulmasta. Jokainen viinapullo nähdään piruna ja tienä helvettiin. Siltä pohjalta ei synny oikeaa alkoholipolitiikkaa. Jos viinan verotus kovenee, alennetaanko oluen/viinien veroa tasapuolisuuden nimissä ja kulutuksen oikealla ohjauksella!

    • ei kepulle

      No eihän suomalaisen viinan hintaa voi nostaa, koska minne maajussit sais myytyä ylijäämä viljat plus muut tarpeet sen jälkeen. Eihän kepu voi niitä pettää ja suosia eurooppalaisia viljelijöitä. Siitä siinä vaan on kyse. Stadi!!

    • Köyhät kyykkyyn

      Vaikka maksaisi 50e pullo...
      Ei paljon paina...

      • varakas

        osta sä kallis pullo ihan sama mua ei kiinnosta maksaa krapulasta ylimääräisiä se on kuitenki vaa viinaa aika säälittävää netissä kerkailla et "maksais vaik 50e" hurja mies. hahahaa.


      • Viru poik Raul Ko?
        varakas kirjoitti:

        osta sä kallis pullo ihan sama mua ei kiinnosta maksaa krapulasta ylimääräisiä se on kuitenki vaa viinaa aika säälittävää netissä kerkailla et "maksais vaik 50e" hurja mies. hahahaa.

        Kerkailla?
        Hoono soomi...?!
        Huimerind?

        Mene Sinne viroon pelle...


      • Kerralla Enemmän...
        varakas kirjoitti:

        osta sä kallis pullo ihan sama mua ei kiinnosta maksaa krapulasta ylimääräisiä se on kuitenki vaa viinaa aika säälittävää netissä kerkailla et "maksais vaik 50e" hurja mies. hahahaa.

        Ihan sama paljo kosanderi maksaa...
        Virosta haen niinkuin ennenkin...
        Siellä on kumminki paljon halvempaa...


      • raivo mä
        Viru poik Raul Ko? kirjoitti:

        Kerkailla?
        Hoono soomi...?!
        Huimerind?

        Mene Sinne viroon pelle...

        sä peräsä näyttä pakkat minä sulle


      • killii
        Kerralla Enemmän... kirjoitti:

        Ihan sama paljo kosanderi maksaa...
        Virosta haen niinkuin ennenkin...
        Siellä on kumminki paljon halvempaa...

        mä kanssa haen virosta 5.60e litran votka puteli.


    • eurotettu

      Pelkkää vaalisumutusta, kun ei ole muka mitään muita 'vakuuttavia' vaaliteemoja tarjolla! Ja kansakin tuntuu olevan harvinaisen yksimielistä, vaikka kyseessä on veronkorotus ja vieläpä vaalien alla! Alkoholituotteiden hinnat on alennettava muiden EU-maiden tasolle ja kaikkien tuotteiden myynti normaalien kauppojen puolelle. On todella turhauttavaa hommaa lähteä jostain periferiasta erikseen keskustaan viinipullon, tai väkevämmän takia. Alkoholin käyttö lähtee korvien välistä, ei poliitikkojen ja holhousjärjestelmien päätöksistä.

      • kisko

        ..juu..kyllähän se on paljolti jokaisen oman henkilöhistorijan tulosta ..suhde mihin vaan..
        ..ja kuinka selviytyy sen kanssa arjestaan..
        ..millainen se sit on kelläkin..
        esim.ns.kansan viinan juonti on paljolti seuraus...

        eikä syy...

        valitettavaa ettei yhteiskuntamuotomme suosi
        pitkäjänteistä,kauas ulottuvaa katsontaa..

        ..lähellä vaaleja päästään yllättävän lähelle tilannetta jossa politiikka ja IHMINEN kohtaa..

        siinäkin ihminen on parhaimmillaan vain ÄÄNESTÄJÄ...

        ett..tällästä jorinaa...


        ..RAUHALLISIA KORKKAUKSIA...


        -Korkki-


    • Tenuvilho

      nostaa. Sitten joudun taas ostamaan pimeitä pulloja pirtua ja muuta ties mitä myrkkyä. Oma kiljupönttö on jo niin homeessa, että sitä en uskalla enää käyttää. Ainakin tällasille juopoille viinan hinta voisi pysyä alhaisena:):):) Hyvää juoppoystävienpäivää:);)

      • mieltä

        viinan hintaa sais tiputtaa 10%sais eläkeläinenki .


    • viinan juoja

      Ompahan hieman parempi syy hakea vironpuolelta kerralla kunnon lasti viinaa kun on niin halpaa...

      • tuunari

        Tuleepahan sitä vodua sitten itärajan tankkaajiltakin taas kaakkois-suomen pimeille kujille.
        Vastahan ne trokarit sen venäjältä tuomisen lopettivat, kun ei enää kannattanut. Kohta taas kannattaa.

        Nämä yksityistuonti-viinat eivät näy sitten kansallisissa tilastoissakaan, niin saadaan naapurimaille esitettäväksi paremman näköisiä tietoja suomalaisten alkoholin kulutuksesta...


    • Absolutisti

      Minun puolesta viinavero saa korottua vaikka 75%:illa, ei haittaa yhtään kun en tuota hevonkusta juo.

      • you tätä

        you..pahus kun en ole hevonkusta maistanu..
        en pysty vertailemaan..

        you..ymmärrän vertauskuvan...



        nou worrys...


      • kusta

        osaat kyllä vertailla samaa en kykenis senko takia absolutisti eikö hevonkusi maistunu.


      • sen näkee

        kun on nenä tiukasti omassa anuksessa, että on ressukka joutunut hevonkusta juomaan. olisi edes maistanut alkoholia niin tietäisi mistä puhuu ennen kuin aukaisee suunsa. perustettakoon tällaisille "apsolutisille" ja muille putkiaivoille, jotka eivät näe maailmaa muuten kuin omien tapojen lävitse oma vatio antarktiselle. saavat siellä tehdä omasta valtiostaan mieleisen. olkoon siellä kaikki kiellettyä mikä ei ole pakollista, niin on hyvä kaikilla.


      • saa korottaa

        vähintään 100 prosenttia kun et sitä lisäaine paskaa syö !
        Eikö vaan?
        Kerrothan meille tyhmille siitä ?


      • verolle

        vaginat,koska minulla ei enään oikeen seiso siihen sopiva vehje!
        Meitä on paljon,paljon siitä kärsiviä.


      • juon-----

        mielestäni absolutistit voisi olla hiljaa tässä asiassa, koska se ei edes koske heitä. Antaa niitten alkoholin antamista iloista ketkä haluavat. Mutta ainahan on viro.


      • Siitä he
        verolle kirjoitti:

        vaginat,koska minulla ei enään oikeen seiso siihen sopiva vehje!
        Meitä on paljon,paljon siitä kärsiviä.

        saisivat verotonta ansiotuloa lisää,kummatkin sukupuolet..heh.. =)
        He ovat jo tottuneet siihen.
        Voitaisiin muuttaa "kulukorvauksen" nimeä,muutamalla kirjaimella, ja nostaa sitä..;)


      • juoppo1

        Älä nyt noin paljon nosta veroprosenttia, ajattele jos pudotettaisi 75% verran alkoholi verotusta. Olisi kaikilla kansalaisilla mitä joisi!


    • "LOMAUTETTU"

      PUOLET LISÄÄ VIINAN HINTAAN,,JA TYÖTTÖMILLE
      PÄIVÄRAHAA VASTAAVASTI LISÄÄ...

      • pomo

        vittu kaikki avustukset pois.niin kyllä työmies on pullonsa ansainnut.mee vaikka siivoamaan äläkä loisi meidän muitten verorahoilla.


      • minä.
        pomo kirjoitti:

        vittu kaikki avustukset pois.niin kyllä työmies on pullonsa ansainnut.mee vaikka siivoamaan äläkä loisi meidän muitten verorahoilla.

        että minä olen soskun asiakas?


    • ndkdnfknk

      Minä juon mieluiten olutta. Se on parempaa. Viina on muutenkin paskaa Suomessa. Ainakin saamme suomalaiset enemmän matkustelemaan ulkomaille. Muutenkin viina on se joka aiheuttaa Suomessa PALJON väkivaltaa. Minä ainakin keskityn juomiseen kun juon alkoholia.

    • mies 22v

      valtion pitäisi laittaa jokaiselle kansalaiselle viina kortti. yksi pullo väkeviä/1kk. miedommissa esim viineissä/oluet. saisi ostettua kk useampia,riippuen tilaisuudesta jos tarvitaa useammalle ihmiselle!. ja selvästi rappiolla oleville täydellinen myynti kielto. ja viinalle/miedoille juomille kunnon hinta!!! sillon moni ei raskisi ostaa viinaa nii useasti!! mutta tosiaa siinä tulee se että ihmiset alkaa kuskaamaa vinnaa ulkomailta? mielestäni koko suomi tuskin alkaa lähtemää viinan trokaus reissulle ulkomaille. siinä on vaa se että valtio haluaa rahastaa ihmisiä heidän paheellaa!!! jos viina laitetaa kalliiksi moni tyytyy tuoremehuun ja valtio menettää taas vero rahoja!! itse olen ottanut ja kaverit/tuttavat ottanut.siitä olen huomannut että mihi se ajaa ihmisen. viina/muut huumaus aineet ei sovi ihmisille. en ymmärrä sitä miksi huumeet on laittomia mutta viina ei. onha se toki huume paljon kovempaa kamaa,mutta ajaaha tuo viinan perkelekki ihmisen semmosii tekoihin mitä se selvänä tuskin aiheuttas!!! mutta raha ratkaisee aina ja iän kaikkisesti!!

    • jannuuu

      OLEN TODELLAKIN SITÄ VASTAAN, ETTÄ VIINAN HINTAA NOSTETAAN !!! SE ON JUURI NYT SOPIVAN HINTAISTA !!
      EI NE JUOPOT SILLÄ VÄHENE, ETTÄ HINTOJA NOSTETAAN !!
      PERKELE SENTÄÄN, PISTÄÄ KIUKUNPUOLELLE TUOLLAINEN PELLEILY !!!

      • Juupas!

        Kyllähän ne juopot tavallaan vähenee kun ne ostaa pimeetä pirtuu ja muuta myrkkyä ja kuolee siihen. Se on valtion tavoite!


    • Sipuli animetyyliin

      On todella naurettavaa nostaa viinan hintoja! se on jo muutenkin niin kallista, ja kai sitä ihminen saa juoda jos itse haluaa, kerran me täällä eletään niin eiköhän jokaisella (jopa vähävaraisilla) ole itsellään päätösvaltaa että mitä sillä haluaa tehdä. Toiset juo toiset ei. Viinan hinta on minusta ja varmasti monen muunkin mielestä ihan sopiva ja toki sitä voisi alaspäinkin laittaa. Sitä paitsi monessa muussa euroopan maassa sekä muissakin on viina vielä halvempaa ja sitä saa jopa 16 vuotiaana, ja päivällisenä juodaan viiniä, ja silti siellä juodaan vähemmän alkoholia kuin suomessa. Olisiko se kenties syynä että suomessa alkoholin saanti ja sen hinta on niin vaikeaa ja kallista että sen takia sitä tekee mieli enemmän. Koska Maissa jossa sitä saa halvemmalla ja nuorempana juodaan vähemmän alkoholia kuin suomessa. Se siitä ja viinan hintoja ei nosteta !!

      • jannuuuu

        oivoi, olet kyllä todellakin oikeassa !! pitäisiköhän sinun ja minun keksiä yhdessä puolue niin saataisiin tähänkiin maahan jotain järkeä !! ;)))


      • Ekke1994

        Jokaisen oma asiahan se on, juoko vai ei...
        Mutta se juominen aiheuttaa TODELLA PAHASTI haittaa myös muulle ympäristölle. Mahd. perheelle ei tämä mitään etua ole...


    • jennaaaaaa

      voi jukupätkät !! viina muutenkin liian kallista!! täysin vastaan.

    • Lintta

      Ei se viinan käyttö mihinkään vähene jos hintaa nostetaan. Se voi vain vaihtua jopa huumeisiin kun nekin alkavat jo pian olla halvempia kuin viina tai muihin lääkkeisiin jotta pää saadaan helpommalla ja halvemmalla sekaisin. Kukaan ei taida oikein miettiä näitä haitta vaikutuksia esim nuorien kohdalla kuin myös aikuisetn jos viinan hintaa nostetaan ! Mielummin sitten lasketaan, mutta parashan se on nyt tämän hetkinen hinta. OLEN SIIS TODELLAKIN VASTAAN SEN NOSTAMISTA !! ja niin varmasti MONET muutkin.

      • jannuuu

        siis daa? oot sä vähän pässi dorka? tuskin kukaan nyt rupee mitää lääkkeit vetelee sen takia, että ei saa viinaa, taidat olla joku 17 vuotias kakara tuolta uudestakaupungista. hankkiudu hoitoon pelle !

        HIHAHA


    • Rämääää

      Ei kai tässä pian enää muu auta kuin laittaa pontikka pannu pystyyn ja kivat "kukkaset" kasvamaan ikkunalaudalle !! Hyvästi tuulenpesät !!

      • JoNNa-EmiLia

        kyl se nii o et meikkis rupee keittelee pontikkaa iha omas autotallis. eipähä ainaka mee rahaa hukkaa.


      • Jukka poika

        Kyllä tarvii taas pistää kukat kukkii...:) kyllä se pontikka pannu on jo kasattu...:)


    • Walking stick

      No siinähän krottavat niin saadaan taas kunnon viina ralli pystyyn, Virohan ei viinojaan nosta jo pelkästään heidän elintasonsakaa vuoksi.

      Ei laisinkaan kyllähän ne yrittää mukamas nostaa, mutta toisin käy.
      Eduskunta ei päätä loppupeleissä mitään mitä Suomessa tapahtuu. EU puuttuu asiaan tai oikeat päättäjät (valtiosihteeri ja virkamiehet) niinkuin jokaisessa laissa mistä Suomessa päätetään. Virkamiehet palauttaa tämänkin takaisin käsittelyyn kaikessa hiljaisuudessa!

      Kuinka moni viitsii äänestää ihmisistä joilla ei todellakaan ole päätäntä valtaa, en ainakaan minä. Se on loppu nyt. Siellä on 200 törppöä joille maksetaan ihan turhaa palkkaa!!

    • Emilia Raussi

      Kyllä se on että pontikkaa, kotiviinejä, hasista ja nappeja naamaan. Ei tässä enää muu auta jos kerran pää pitää ilman miedompia (viinat) kanssa saada sekaisin. Vaikka sitäkin teen harvemmin kerran kuukaudes tai jotai, mut ei sitä siltikään ala mitään kallista viinaa ostamaan kun sen saa kerta halvemmallakin sekaisin eikä noistakaan mikään oikeastaan sen vaarallisempaa ole. ETTÄ TÄLLÄISTÄ!!

      • Jenna Päivärinta

        kyl täs nyt pitää ruvet tosi toimenpiteisii !! ei muutaku pontikkapannut esiin !!


    • Viroon

      Matkailu viroon saa taas uuden sysäyksen kun viina juova kansa sinne matkustaa. Ei se viinan juonti tähän lopu. Suomalaiset ajattelevat niin, että heillä on oikeus olla joskus humalassa.

      Itse olen sitä mieltä, että ihmisellä tulee olla oikeus juoda humalahakuisesti ja olla "pois" täältä silloin tällöin. Ei täysin päihteetöntä yhteiskuntaa koskaan tule olemaan. Kysymys on siitä miten päihteet saadaan sulautettua yhteiskuntaan.

      Itseäni tämä asia ei haittaa mitenkään kun Viron viinoja on vielä kaapissa ja "luonnonläheisempi" ajattelutapanikin on muuttanut minua enemmän pois viinasta... ;=)

    • Jonna LAUREN

      Ei saa viinan hintoja nostaa. Todella tyhmä ideakin vielä. MINUN MIEHELLÄNI JAN-MIKAEL LAURENILLA eli MINUN miehelläni on aivan ihana PUHELIN ja ihanin AUTO rakastan sua JANNU!!

    • ärsyyntynyt roudari

      Olen ehdottomasti vastaan viinakorotusta. ei siinä muuta tehdä kuin viedään ihmisiltä rahat ja poliitikot pistää ne omiin pusseihinsa. ja samanlailla ne poliitikot sitä viinaa juo neuvotteluissaan ja valtiovierailuillaan. jos ne ahdas mieliset eläisivät edes yhden viikon täläisen normaalin ihmisen palkalla niin veikkaan että ne kuolisi nälkään sen viikon aikana kun ei niiden rahat riittäis, eikä ne osaa töitä tehdä. paperin siirtely, puhuminen ja kaikki muu potaska kyllä sujuu, mutta veikkaan että yksikään ei ole tehnyt rehellistä fyysistä työtä edes yhtä viikkoa elämänsä aikana!

    • Benttu

      Vittu ottais sen veronsa sit mielummin roskaruoka verolla. Sehän on kansantaloudellisesti huomattavasti vakavampi onkelma kuin alko! Niin ja saatana suomen kansa on kuin yks helevetin jeesus lammas lauma hyi helvetti. jos muutama spurgu ei osaa hallita viinan juontia niin ei tartte koko kansaa syyllistää noiden kusihousujen takia. Niin veroja nostetaan ja palkat putoaa tai junnaa paikoillaan! Litran pullo pullo 38 prossasta viinaa espanjassa 3,9 euroa, mutta liksat esim duunareilla suhteessa vähintääkin samaa tasoa jos ei paremmat tätä nykyä!! Haistakaa paska koko valtio valta...

    • tätä mieltä

      nostaisivat vaan kunnolla ja myöskin tupakin!
      loppuis vähemmälle alaikäisten ja alkoholisoi-
      tuneiden juonnit.........

      • eiei

        hinnan nosto mitään ratkase tajutkaa nyt ihmiset et kyllä ne jotka haluu juoda juo vaikka hinnat nousis


      • Stafroty
        eiei kirjoitti:

        hinnan nosto mitään ratkase tajutkaa nyt ihmiset et kyllä ne jotka haluu juoda juo vaikka hinnat nousis

        että viina pitäisi kieltää kokonaan, tai sitten hamppu laillistaa.. viina on ilmastolle paljon haitallisempi kuin hamppu, hamppu kasvaa vissiin n. neliömetsin kokoisella alueella, ja sen tuotoksista nauttii vissiin monen monta viikonloppua. ja sitä ei tarvitse sen kummemmin edes prosessoida.

        kun taas viina, se vaatii monia neliöitä ja siltikin siitä ei nauti kuin hetken, monine ongelmineen. Sen prosessointi vaatii paljon energiaa ennnenkuin tuote on valmis. myös se painaa enemmän kuin hamppu, samaten vie enemmän tilaa, ja tämä tuntuu rahtikustannuksissa, samaten, hamppua ei tarvitse sulkea mihinkään lasi/muovi pulloihinkaan..

        Ja oletteko huomanneet vielä sellaisenkin asian, hampun käyttäjät ovat rauhallisempaa väkeä kuin ne jotka hirmuisissa tunnereaktioissaan heitä tuomitsevat ja syyttelevät, vain koska pelkäävät jotain mistä eivät tiedä kuin sen mitä ovat kuulleet.


      • saapas nähdä

        typerää tempoilua, nostetaan-lasketaan-nostetaan...

        Kun venäläinen myrkkyviina ja ulkomailta jopattu halpa juoma alkaa virrata, aletaan taas itkeä hinnanalennuksia... näin se menee, kattokaas vaan.


    • Nimetön

      Jos on joku aine mikä tappaa eniten ihmisiä meillä täällä Suomessa, niin miksi me mainostamme sitä? Tällä kuningas alkoholilla on aivan liian paljon valtaa, joten meidän kuuluisi karsia sitä pois, mutta se ei mainostamalla onnistu. Jos kokeiltiin alkoholin vero-alea, niin miksi ei kokeiltaisi alkoholin mainoskieltoa. Tämä voisi tehdä tilastoista, tilastoja joita voisisimme ylpeenä esitää mediassa.

      Tupakoinni mainontaa meillä ei enää ole. Me ennemmin varoitamme sen vaaroista, tässä on suunta, mikä meidän kuuluisi löytää alkoholipolitiikkaan. Suunta mikä on todistanut mainonnan suuren vaikutuksen. Ei ole realistista hakea savutonta ja alkoholitonta Suomea, mutta meidän jokaisen henkilökohtaiseen moraaliin pitäisi kuulua, että tekisimme tulevaisuudesta paremman.

      Mitä tapahtuisi jos me varoittaisimme alkoholin liikakäytön vaaroista sekä lopettaisimme alkoholin mainonnan? Verotulot varmasti laskisivat, mutta ehkä meidän terveydenhuolto sektorilla tajuaisimme, että jonotus ajat lyhenee. Ketkä sieltä lähti pois? Alkoholin liikakäyttäjät. Kuka nämä liikakäytön uhriksi joutuneiden sairaudet kustantivat? Valtio. Vähentäkäämme kuningas alkoholin valtaa keinoilla millä hyvänsä!

      • niimpä tietenki

        mee mummo juomaan terveyslitkujas

        VIINAN HINTA VEROVAPAAKSI


      • asasassasaas

        MIKÄ VITUN ME?!?!?!?!?


    • ylösvaan..!

      Olisiko ollut mahdollista perustella vaikka tuo oma mielipiteesi...
      Itse olen sitä mieltä että viinavero vaan takaisin ainakin siihen samaan mikä oli ennen alea. Kaikki "viinatilastot" nousi järjestäen heti alen jälkeen, alkoholimyrkytykset, talvella kuolemat kun sammuu hankeen, kaikki vain muutaman euron tähden...
      Saataisiin taas viinan takia tapahtuvat "vahingot" edes samaan tasoon..

      • kossu-pula

        koittaisivat nyt vihdoinkin päättää ! helvetin aivottomat tuuliviirit. ja ne muka >TIETÄÄ?!?!?!
        rahasta se on kiinni, eikä moraalista.


    • sepe,poika

      ehdottomasti ei saa nostaa viinaveroa on ihmisten oma asia juoko vai ei eikä siitä pidä rangaastusta saada...vähentäkööt sen osuuden presidentin palkasta minkä meinaa kiskoa viinasta...jos alkoholin hinta nousee niin kaikki rupee tekemään pontikkaa,kiljua ja muuta sellasta niin sitten valtiota vituttaa ku kukaan ei osta viinaa

    • Ekke1994

      Juu, hinnat saa laittaa mun puolestani aikas korkealle tai sitten ottaa kokonaan pois myynnistä.
      Kyseisistä aineista ei ole mitään muuta kuin haittaa. Lukuunottamatta niitä järkeviä, jotka todellakin osaavat käyttää näitä 'aineita'

    • Nimetön

      Niin minäkin olen vastaan viivnaveron korotusta.

      • viddu!!!

        On tämä yksi hiton puuhamaa, ihan sama hulabaloo kuin silloin kun keskiolut vapautui alkosta baareihin...hinnat on kohdillaan, joka juo itsensä hengiltä, siittä vaan


    • saavat

      viinansa ja ruokansa useinmiten ilmaiseksi!
      Hyvä siinä on nostaa molempien hintoja taviksille.
      Muistakaa kun äänestätte,että äänestätte aivan uusia kasvoja eduskuntaan,sillä ne entiset menee sinne osa kuitenkin.

    • tuhma erkki

      sitten virtaa jalo pontikka jälleen suupieliin.... trokarit naaattii...

      • se vasta

        ponu kunniaan siitä saa hyvän humalan!


      • timanttimies

        t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


    • kikkeliskokkelisss
      • http://www.kilju.net/

      • ...

        iltasanomien otsikko: viinan hinta nousi ja hiivan myynti nelinkertaistui...:D


    • ponuva

      tietää piemeän viinan kauppaa ja juoppous ei vähene yhtään sillä viina mies juo maksoi mitä maksoi,no valtio saa juppiloille lisää liksaa ja köyhät köyhtyy lisää kiitos

    • järkikäteen

      Se mitä viinan hinnan korotuksella voitetaan, niin se raha valuu Viroon. Halpa viina haetaan Virosta. Viron matkailu lisääntyy ja salakuljetus myös. Hinnan nousu taatusti vähentää viinan myyntiä Suomessa ja samaan aikaan tuonti lisääntyy. Hyssälä saa sulan hattuun, kun on onnistunut vähentämään viinan myyntiä, mutta ei kulutusta.

      • näinhän tuo on

        Sinne vaan rajantoisellepuolelle viimeisetkin siemenperunat. Ei ne ikinä opi ei...


    • wlina

      Tuo korotus ei ainakaan minun viinan käyttööni vaikuta, koska jos haluan viinapullon menen sen ostamaan vaikka olisikin muutamaa euroa kalliimpi.

    • uygd

      Jassoo, siinä alkaa taas pirtua virtaamaan.. Tuskinpa alkoholin kulutus suomessa laskee paljookaan. Viinaa juodaan yhtä paljon. Se hankitaan vaan jostain muualta.

    • keittäjä

      sehän tietää meikäläiselle lisä ansioita.Tuossa sitä tippuu koko ajan. ;)

      • laajentaa tehdasta

        että silleen


    • Juopporetku

      On noi suomen sosiaali tantat v..un tyhmiä, viinaralli jatkuu viroon päin entistä enemmän järki käteen tässä hommassa ja kossun hinta kolmeen euroon pullo niin pysyy noi rahatkin suomen puolella eikä viro saa penniäkään. Laskisi noi kansan edustajat palkkaansa vaikka 1000 euroo kuussa.....

    • absolutistiko?

      En tiedä eikä ole sillä mitään merkitystä.

      Uskonpa vain että hinta ei vaikuta mitenkään alkoholi käyttäytymiseen. Ostetaanhan sitä kuitenkin vaikak kuinka kalliiksi hinnat laittaisivat..

    • Baltiaan halajan

      Jos Suomessa viinan hinta nousee merkittävästi, niin sitten suoritan taas viinanhakumatkan kahdesti vuodessa Viroon. Teen sen vaikka kiusallani, niin eipä saa alko sitten yhtään tuloa minulta. Nyt vielä toistaiseksi viina on niin halpaa täällä, että en viitsi vaivautua.

    • Sikajuobbo

      Voi fuckin eye, toi on tosi perseestä. Toimeentulotuella pitäis koittaa saada jokapäiväinen viina, uittu tollaset korotuksaet vois tunkea pekjnn

    • Minä vaan

      Ei se viinan hinnan nostaminen juomista lopeta. Kyllä juopot ja muut sen viinan jostain hankkii vaikka sitte pirtua tai jotain muuta joka ei pakosti ole edes puhdasta! Parempi olisi pitää viinan hinta nykyisellään. Muistelkaa sitä mitä vähän aikaa sitten tapahtui sen huonon viinan kanssa mistä oli isot uutiset! Sitä tulee vaan lisää!

    • hinta nousisi

      Niin palkat eivät nouse kansalaisilla. Kansanedustajilla sen sijaan palkat nousevat joka vuosi.

    • niin sillähän se hintaa nostamalla selviää, eikös jokainen suomalainen ollut kieltolain aikanakin juomatta? kyllä se varmasti paremmalta näyttää tilastoissa kun ei viinaa enää ostetakkaan kaupasta niin paljon. mutta kyllä janoinen suu aina jotakin keksii sehän on varma

    • aina hintansa väärtti

      Puolikkaan kossupullon hinta pitäis olla jotain 500.euron luokkaa ,ei olis paha.Ja tupakki askin hinta noin 200.euroo,kun on huumeista kyse nämäkin hinnat vaikuttaa aivan alelta.

    • yks

      puhuvat mitä puhuvat.Vaalien jälkeisenä päivänä kukaan ei muista mitä on puhunut.V:n hinnan nosto lisäisi vain köyhyyttä ja yleistä kurjuutta täällä pojolan perukoilla ,jäämeren kainalossa.Jos ne perkeleet vielä sen munauksen menevät tekemään, että hintaa nostavat, niin se on oiva esimerkki Arkadianmäen kyvyttömyydestä' tehdä kaukonäköisiä päätöksiä Ja myös siitä, että muutamien sitkeiden vouhottajien annetaan vaikutta edustuslaitoksemme päätöksiin.
      Sahataan saatana sinne tänne kuin päätömät kanat. On siellä ennenkin sen puoleen samaa ilmiötä ollut.Mutta noston myötä kyllä menisi viimeinenkin arvovallan ripe.

      • löppönen

        Olen sitä mieltä, että viinan hintaa pitäisi laskea eikä korottaa. Enemmän tulee haittaa siitä kun ihmiset turroo omia aineita.


    • Trokari

      Nostaisivat viinaveroa, sais noi pirtvarastot markkinoille ja pontikankeittäjät töihin.

    • Sabasa

      Voivat ne sitä mun puolestani korottaa mutte eipä siitä mitään hyötyä ole... siitä seuraa vain se, että kotitekoisten alkoholijuomien keitto kasvaa ja luultavasti ne alkoholiriippuvaiset reppanat tyytyvät johonkin etanoliin ja kuolla kupsahtavat pois. Lisäisivät ennemmin valistusta ja kuntoutustoimintaa ja apua riippuvaisille.

    • Sasasasa

      Voivat ne sitä mun puolestani korottaa mutte eipä siitä mitään hyötyä ole... siitä seuraa vain se, että kotitekoisten alkoholijuomien keitto kasvaa ja luultavasti ne alkoholiriippuvaiset reppanat tyytyvät johonkin etanoliin ja kuolla kupsahtavat pois. Lisäisivät ennemmin valistusta ja kuntoutustoimintaa ja apua riippuvaisille.

    • Pien yrittäjä

      Olis se hyvä jos nostais niin tämmöinen pien yrittäjä rokari pääsis isompiin rahoihin kiinni xD aivan sama mitä tekee kyllä sitä aina saa halvalla, nut olen pari kertaa jaksanut/joutunut mennä alkoon mut kaipa sitä tarvii lähtee rekal saksaan HUORIIN :D

      Wittu mitä kiihko Bygmei koko palsta täyn :D :D

      • samboe

        Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä ja vielä kerran minä! Ei kannatakkaan ajatella kuin itseään. Vähäosaiset tulee jättää huomioimatta....


    • mitäpä sanoo

      Mitä sanoo EY-tuomioistuin tähän vai pysyykö toleranssien sisäpuolella? Entäpä viinaralli joka onneksemme jatkuisi ihan kypällä tuostakin hyvästä.

      Taas ei ajatella nokkaapidemmälle!

    • muissakin eu maissa on edel...

      Muissakin eu maissa on edellinen viina,niin myös suomessa saisi olla,niin viina kuin ruokakin halvempaa.Tämä on vain minun mielipiteeni.

    • -Jurppi-

      Mitä hyötyä on veron nostosta?Se ei ongelmaa poista!Suomalaisten viinakulttuuri ei muutu holhoamalla,on sitä yritetty ennenkin.Antaisivat vaan juoppojen juoda,kyllä ne siitä sitten vähenevät ja jopa kokonaan loppuvat kun kuolevat pois,jäljelle jäävät ne jotka hallitsevat viinankäyttönsä.Valtiollekkin tulee halvemmaksi kun antaa niiden juoda itsensä hengiltä jotka sille tielle ovat lähteneet.

    • Makke76

      ...ONKIN MONELLA JO VARMASTI IKÄVÄ, SAAVAT PYYHKIÄ PÖLYT PANNUISTA, KUN TAAS MARKKINAT AUKEAVAT.

    • kylvain

      Itse juon tooooooosi harvoin alkoholia, joten itselle ei ole henkilökohtaisesti mitään ongelmaa vaikka nostavatkin. Mielestäni vaan hyvä että nostavat hintoja, kun aika pahasti alkoholista tullut ongelma alaikäisillekkin ihmisille.

      • neropatti.

        luuletko kaikessa viisaudessasi että nuoriso lopettaa juopottelun hinnan noston takia ?
        taidat olla melko yksinkertainen.


    • Auli Koskenkorva
    • tallinnaan

      nostakaa vaan reilusti hintoja, suomen valtio kusee taas kerran omille jaloilleen.
      me ainakin haemme viinat virosta.

    • hinnan nostoa!

      Typerää kun kaikki joutuisivat kärsimään, kun jotkut ovat viinan vietävissä! Ja kyllä juopoillekkin on "turvallisempaa" juoda alkon tuotteita kuin ties mitä litkuja. Alkaa vaan hillitön viina roudaus ja omien litkujen keittely. Aikansa vie, ennenkuin viinasta lähtee se kielletyn hedelmän leima. Ruotsia ja Norjaa halvempi hinta on ohjannut heikäläisiä tänne, ja nyt halutaan koko sakki ohjata venäjälle/viroon.

      • samaa mieltä

        kylläpä on taas ruutipipot viisaita.verojakorottamallako jeppe lopettaa juomisen.ei kyllä lopeta ,valistusta peliin. opetetaan nuoriso paremille tavoille,etteivät lähtisi teit isäin kulkemaan.pimeetä paska juomaa ei juurikaan ole saatavilla,kuka pöljä ostaisi rekkakuskeilta pirtua.


    • ..........

      Ihan paska juttu.

    • papu puurtaja

      Salkkareisa Annikka vetäisi perskännit ja joutui sairalaan. Tälläistä liika juominen tekee..!

      • ggtt

        Nii ja raamatun hintaa korottaa 75% saatana.


    • JA MIELEEN TULEE....

      Kyllä ne demarit keksii siihenkin jonkun tukiryhmän perustettavaksi ja sitä myötä tutkija lautakunta kehittää 45% alkoholin hintaa nostettavan, hyvä kepu! hyvä demarit!!

    • tieto lisää tuskaa

      Todellisuudessa ongelma johtúu halvasta oluesta. Kirkkaan viinan kulutus ei ole kasvanut moneen vuoteen. 75% alkoholikulutuksesta tulee OLUESTA! Joten kaljan hinta ylös ei viinan.

      • pullo, pullo

        Eihän olut ole halpaa! Virosta saa halvemmalla olutta ja viinaa, että suomen olisi otettava virosta esimerkkiä.


    • meitä alko

      vedättää. Ensinnäkin Laitetaan jotain typeriä varoitustarroja alkoholijuomapullojen kylkeen.
      siis tarroissa varoitetaan "vain" mahdollisista alkoholin aiheuttamista sikiövaurioista.
      Just joo ihan niinkuin naiset olisivat joskus raskaina ollessaan Suomessa juoneet. Kyllä jokainen nainen ne haitat tietää eikä raskaana olessaan käytä alkoholia.

      Mutta kun ei valtio halua menettää verotuloja, niin todellisista alkoholin haitoista´, ei varoiteta. Kuten sydän ja verisuonitaudit, maksasairaudet, monet syöpäsairaudetkin katsotaan alkoholin aiheuttamiksi. Aivoinfarktit, masennus yms muut alkoholin aiheuttamat mielisairaudet. alkoholi on suurin mielisairauksien aiheuttaja.
      Sitten nostetaan hintaa kun kulutus on huipussa jotta saadaan verotuloja taas enemmän.

      Samalla sorvataan joku kukkaruukkulaki, kannabiksen kotikasvatusta vastaan, jotta kukaan ei käyttäisi omatekoisia päihteitä ja valtio menetäisi näin verotuloja, kun alkoholin kulutus laskisi. Hollanissa näin on käynyt kun kannabis on laillistettu.

      Kannabis ei ole myrkyllinen aine ihmiselle.
      sitä on viime aikoina tutkittu, eikä se aiheuta ihmiselle fyysiä vaurioita, minkäänlaisia.
      Henkisetkin haitat ovat vain 4 osa alkoholin aiheuttamista. Joten melkoista kaksinaismoralismia valtiolta.

      • kontrolli

        vai että kannabis lailliseksi.idiootti,hörhöjä on mielisairaalat täynnä kyseisiä sankareita,pöljä.


      • minulle.
        kontrolli kirjoitti:

        vai että kannabis lailliseksi.idiootti,hörhöjä on mielisairaalat täynnä kyseisiä sankareita,pöljä.

        kuinka paljon on kannabiksesta päänsä sekoittaneita mielisairaaloissa ?


      • ei yhtään
        kontrolli kirjoitti:

        vai että kannabis lailliseksi.idiootti,hörhöjä on mielisairaalat täynnä kyseisiä sankareita,pöljä.

        Kyllä ne on viinalla tai jollain lääkkeillä ihan ittensä sekoittaneet.
        Ei pelkästä kannabiksesta niin sekaisin kukaan mene.
        Menet sä kahvista tai teestä sekaisin pöljä. Kyseessä on liki ihan yhtä vahva aine.


      • pöljälle
        minulle. kirjoitti:

        kuinka paljon on kannabiksesta päänsä sekoittaneita mielisairaaloissa ?

        paljon.viina päissään kukaan varasta autoja,neon ne hörhöt.onhan se nähty.kun ei voi tietää mitä fuulaa tulee tötsäiltyä.narkkareita ei tarvis hoitaa lainkaan.jos kamaa löytyy ,lykätään käyttäjän perseeseen.


      • miten tietämätön
        pöljälle kirjoitti:

        paljon.viina päissään kukaan varasta autoja,neon ne hörhöt.onhan se nähty.kun ei voi tietää mitä fuulaa tulee tötsäiltyä.narkkareita ei tarvis hoitaa lainkaan.jos kamaa löytyy ,lykätään käyttäjän perseeseen.

        immeinen olet. Tiesitkö, että huumeilla on eroa kuin yöllä ja päivällä.
        Tiesitkö sitäkään, että alkoholi on huume, siinä missä kokaiinikin.
        alkoholilla saa samalla tavalla päänsä sekaisin kuin monilla huumeilla.
        Alkoholin erottaa huumeista ainoastaan sen laillinen asema. Muuta eroa sillä ei ole.
        Alkoholi onkin luokiteltu keskivahvaksi huumeeksi, yhtä pahaksi kuin kokaiini ja amfetamiini. Kovemmiksi huumeiksi on luokiteltu heroiini ja metamfetamiini suonensisäisesti käytettynä.
        Alkoholi on tappava huume joka tappaa tänäkin vuonna 4000 suomalaista.
        Kannabiksesta ei ole raportoitu yhtään kuolemantapausta koskaan, koko maailmassa, vaikka on toiseksi käytetyin päihde alkoholin jälkeen.. Oletettavasti se ei tapa ketään tänäkään vuonna.

        Katsopas asiallista tietoa päihdelinkin virallisilta sivuilta jotka ovat Suomen hallituksenkin hyväksymät.

        http://www.paihdelinkki.fi/Pikatieto

        Suomen johtavat päihdealan lääkärit sanovat, että mikäli alkoholi keksittäisiin tänään, niin sitä ei koskaan laillistettaisi, vaan se laitettaisiin erittäin vaarallisten huumeiden listalle välittömästi.
        Samlla he puhuvat, että kannabis laillistetaan todennäköisesti seuraavan 10 vuoden sisällä. Kunhan kansasta suurin osa sen hyväksyy ja poliitikotkin tajuavat kieltolain haitat.
        Syykin on selvä. Hollaniin malliin Suomessakin alkoholin ja muiden kovien huumeiden kulutus laskisi, mikäli kannabis laillistettaisiin.
        Eli se vähentäisi päihteiden aiheuttamia haittoja.


    • liian kallista viinaa

      Jeps mehän ollaan euroopan paskasakkia jotka ei osaa pitää huolta itsestään. Laitetaan kaikki vaan holhoukseen ja voihinkin pakkausmerkintä että se tappaa hitaasti. On se saatana sitten lähettävä vuokraamaan pakettiauto ja lähteä hakemaan virosta jätkien kanssa kunnon satsi halpaa viinaa.

      • jano..

        lähden hakee viinaa ja olutta rekalla, jos viinan hintaa nostetaan.


    • KEISARIkas

      Halpa viina tuhosi meikäläisen hyvän yrityksen. Ei kukaan enää maksa ponusta niin paljon että hankkeeks käy saatikka rikastuu. Verot vaan niin ylös että kaikilla ei ole varaa ostaa kossua.

    • fuks

      lähettäkää vastustava kannanotto kansanedustajille ja ehdokkaille !!!

      [email protected]

    • Sossuluukku

      Eiks se ole silleen poiijaat.

    • tuota

      vois iha hyvi nostaa...juon enimmäkseen olutta ja sitäkin menee jo huolestuttavan paljon. Täytin 18 juuri kun tuota alkoholiveroa laskettiin joten en ole joutunut kokemaan korkeaa hintaa, mutta ihan terveyden takia sitä sais nostaa, tai ainakin muuttaa siten, että väkevämpien veroa nostetaan ja oluen ja viinien veroa laskettaisiin enemmän.

      • vähemmän

        hyvä ihminen tai ota antabus.


    • On mediassa jo käynyt ilmi , että eräs puolue pitää kansaa tietämättömänä.
      Se puolue ei kyllä kansalta saa enää ääniä.
      Toiseksi. On mediassa tullut julkisuuteen että palkkoja pitäisi alentaa,( Eräs ohtava henkilö sen on medialle julkaissut)
      Puhuisi ko henkilö ensin siitä että on itse valmis alentamaan omaa palkkaa.
      Samoin kansanedustajat olisi ihan hiljaa palkan korotuksista. Ei mene läpi kansan tietoon että palkansaajat voisi alentaa omaa palkkaa , jos ei edustajat tee samoin???

      • dffds

        ei korotusta perkele vittu halventaa pitäs


    • Mainio

      Viinit olisi saatava kauppoihin kuten muuallakin Eu:ssa, verotus alennettava ja aikuisten holhoaminen lopetettava Suomessa.

    • Saundis

      Niimpä niin.... pitihän se arvata et vero takas, vaikka eihan se viinan juontia vävennä. kotipoltto lisääntyy ja juodaan sitten kaikenlaista rapaa jos ei kerran kaupasta viinaa saada halvalla.
      mihin käytetään verovarat jotka saadaan korotuksella jos niistä nyt saadaan sen enempää kuin nytkään sillä kauppa hiljenee korotuksenmyöta ja tilastit kaunistuu.... no asiaa..
      tuskin väroja käytetään päihderiippuvuudestä kärsivien hoitoon, en ainakaan itse usko.

      ps: mulle on aivan sama maksaako pullo 10€ vai 15e sillä nykyään ostan sen 10€ pullon ja jos se maksaa kuukauden päästä 15€ niin otan kaapista ponupannun ja teen pullon viinaa joka makssaa 5€. joten kyllä valtio on menossa aivan vika suuntaan verotuksessa.

    • timanttimies

      paskoja on poliitikot,hintaa alas

      • Tyytyväinen juoppo

        Sama kai tuo on paljonko se viina maksaa, ostettuahan sitä tulee kuitenkin. Köyhät juokoon kiljua...


      • timanttimies
        Tyytyväinen juoppo kirjoitti:

        Sama kai tuo on paljonko se viina maksaa, ostettuahan sitä tulee kuitenkin. Köyhät juokoon kiljua...

        jos se maksaa paljo,keitän ite


    • En käytä viinaa

      Siis ihan älytöntä nostaa viinan verotusta. Se on jo meillä Suomessa muutenkin liian kallista edelleen. Ei kukaan alkoholisoidu, vaikka viina olis halpaakin.

      Päättäjät haluavat kai suoda vain ja ainoastaan itselleen halvat tai todellisuudessa ILMAISET viinat. Noin se menee.

      Päättäjät eivät maksa viinoistaan ja liikelounaistaan mitään, ainakaan tulotasoon verrattuna, joten helppoa päättää tuollaisia älyttömyyksiä.

      Rikokset ja salakuljetus ainakin lisääntyvät korotusten myötä 100%:sti !!!!

      Hei päättäjät.... Haloo, herätkää jo todellisuuteen !!!!

      Onkohan meillä Suomessa ainuttakaan ns. "terveellä maalaisjärjellä" ajattelevaa päättäjää ????

      Ennen vaaleja on mielipiteet aina köyhän kansan puolella..*mukamas*.., kun rahaa alkaa tilille virrata ja etuuksia on enemmän, kuin on aikasemmin hyväpalkkaisessa työssä tienannut, niin johan alkaa takit kääntyä yhdellä sun toisella.

      Hävetkää päättäjät !

      Ehkä minäkin joskus joukossanne olen... Silloin saa kansa tietää todellisuuden..

    • miksipäei

      Niin että mitäpä tuon väliä mitä sille hinnalle tehdään, kansa on jo koukutettu hyshys politiikalla viinalle niin persoksi että huh huh, ja viinan tuonti on niin helppoa ja halpaa että sillä melkeimpä voisi tienata kun hakee tallinnasta vinettoo.... ja nopeetakin on

      Eli AIVAN SAMA MITÄ TEKEVÄT HINNALLANSA.

      Antakaa juoda niin paljon kun menee, älkää piilotelko pulloja -alkoholikulttuuri ei muuten koskaan laannu jos siitä joutuu taistelemaan.

      Vapautukaa morkkisista ja piiloittelusta!!!

    • miksipäei

      Niin että mitäpä tuon väliä mitä sille hinnalle tehdään, kansa on jo koukutettu hyshys politiikalla viinalle niin persoksi että huh huh, ja viinan tuonti on niin helppoa ja halpaa että sillä melkeimpä voisi tienata kun hakee tallinnasta vinettoo.... ja nopeetakin on

      Eli AIVAN SAMA MITÄ TEKEVÄT HINNALLANSA.

      Antakaa juoda niin paljon kun menee, älkää piilotelko pulloja -alkoholikulttuuri ei muuten koskaan laannu jos siitä joutuu taistelemaan.

      Vapautukaa morkkisista ja piiloittelusta!!!

    • Kimpuri

      Meikäläistä ei ainakaan haittaisi. Meikäläisen ryyppäystahdilla on sama maksaako koskis 10 vai 14 euroa.

    • TiedonHalu

      EI JUMALAUTSI !!!!


      Siis ihan älytöntä nostaa viinan verotusta. Se on jo meillä Suomessa muutenkin liian kallista edelleen. Ei kukaan alkoholisoidu, vaikka viina olis halpaakin.

      Päättäjät haluavat kai suoda vain ja ainoastaan itselleen halvat tai todellisuudessa ILMAISET viinat. Noin se menee.

      Päättäjät eivät maksa viinoistaan ja liikelounaistaan mitään, ainakaan tulotasoon verrattuna, joten helppoa päättää tuollaisia älyttömyyksiä.

      Rikokset ja salakuljetus ainakin lisääntyvät korotusten myötä 100%:sti !!!!

      Hei päättäjät.... Haloo, herätkää jo todellisuuteen !!!!

      Onkohan meillä Suomessa ainuttakaan ns. "terveellä maalaisjärjellä" ajattelevaa päättäjää ????

      Ennen vaaleja on mielipiteet aina köyhän kansan puolella..*mukamas*.., kun rahaa alkaa tilille virrata ja etuuksia on enemmän, kuin on aikasemmin hyväpalkkaisessa työssä tienannut, niin johan alkaa takit kääntyä yhdellä sun toisella.

      Sitäpaitsi Suomen Valtio siinä menettäisi rahaa ja PALJON !!!!

      Kuka ostaa kallista viinaa Suomesta, jos sitä saa salakuljetettuna paljon halvemmalla ?
      Eivät ainakaan työmarkkinatuen varassa elävät ihmiset..
      Viinaa voi itsekin tehdä, joten.., halvemmaksi tulee..

      Hävetkää päättäjät !

      Ehkä minäkin joskus joukossanne olen... Silloin saa kansa tietää todellisuuden..

      Huomasin kirjoittaneeni ei rekisteröityneenä, joten lisäsin tekstiä ja rekkauduin.

      TiedonHalu

    • kädli

      pitää määrätä,kansanetustajat ekana verolle.

    • jami:::::

      No jos viinan hintaa nostetaan niin lisääntyy taas tuo lahden yli tuominen ....

    • lisäys on höpöpuhetta

      On se vaan kumma, että tilastot puhuvat ihan joitain muuta; kun alkoholin hintaa lasketaan, erilaiset sosiaaliset ongelmat lisääntyvät juuri samassa suhteessa ja tästä sitä onkin kokemusta/tilastoja jo usean vuosikymmenen ajalta. Poliisikin puhui "Raatteen tiestä", ensimmäisen halvan alkoholin -politiikkaa seuranneen vapun jälkeen.

      Viinan hintaa laskettiin aikoinaan, koska päättäjät ajattelivat, että kansa osaa ottaa aikuisen lailla sitä viisasten juomaa, mutta paskan marjat. Luottamus meni ja nyt saatte sitten maksaa seurauksista. Parempi vaan, että korottavat niitä hintoja; saadaan valtion kassaan vähän tuloja sitä silmällä pitäen, että on varaa hoitaa erinnäisiä alkoholinkäytöstä seuraavia haittoja, vai maksaako alkuperäinen kirjoittaja ihan omasta pussistaan naapurin Reiskan hajonneen maksan? Reiska kun ei osannut hillitä alkoholinkäyttöään nähtyään halvat hinnat...

    • tonitus

      Juu, jos valita pitäis, nousisko minkä tahansa muun verotus vaiko viinan, niin, ehdottomasti viinan verotus saa nousta.
      Aivan turha keksintö, vain aiheuttaa lisää kuluja niin yksilöille kuin yhteiskunnallekin.
      50€ per kossupullu, niin eiköhän ala joku miettiin jo selvempää vaihtoehtoelämää.

      • Sammoo Mielt.

        Hyvä nimimerkillä kirjoittanut: "HINNAT YLÖS!". Olen täysin samaa mieltä kanssasi! Samoin sätkäaskeille vai mitä? ja tulee todella kalliiiksi yhteiskunnalle. Hinta ehdotuksesi on mahtava! Mutta paras vaihtoehto on varmaan KOKONAAN POIS MYYNNISTÄ ja SAMOIN SÄTKÄASKIT ja MUUT VAARALLISET AINEET, kuten VIINIT. HYVÄ!...HYVÄ! JA HYVÄ!


    • venkoilija

      Kieltolaki vaan niin alkaa meikäläinenkin rikastua sen verran on merenkulullisia taitoja että lientä saadaan.

    • pim.

      ostettua pimeestä! Venäläiset tuopi sitä tänne, myyvät parkkipaikoilla ja toreilla.

    • KOROTUKSESTA

      huolimatta. Mikäli sinua rassaa se, että viina maksaa. Eikä ole rahaa juoda niin kannattaa vapottaa alkoholia. Eli hengittää alkoholihöytryjä.
      Kattilaan vettä ja lasiin kossua. Kossulasi kattilaan ja kattila liedelle lämpiämään.
      Sitten vain hengittelemään siitä lasista nousevia alkoholihöyryjä kun vesi alkaa olla lähellä 78 astetta.
      Varokaa yliannostusta, alkoholi on hermomyrkky joka tappaa ja vaurioittaa aivoja.
      Kannattaa hommata vaikka bongi jossa vapottaa alkoholia. Tulee halvaksi. Vaikka on vaarallista.
      Suosittelisin kannabiksen vapottamista, siihen ei voi kuolla eikä se aiheuta terveyshaittoja, mutta en suosittele, koska sehän on laitonta.

    • Anneli123486

      Saa nostaa viinanhintaa! Joudun henkilökohtasesti kärsimään sivusta joka viikonloppu niiten haitoista.

      • Sammoo Mielt.

        Joko uskotte "Te" sairaat sätkän ja viinan käyttäjät! Voi sinua poloista mitä joudut kärsimään, tulee "tippa linssiin." Kumpa voisin auttaa jotenkin, mutta en tiedä miten? Olen itsekkin samanlainen uhri kuten sinä nimimerkillä kirjoittanut: "Anneli123486". Ole rohkea ja käy puhumassa siitä ystävillesi tai ota yhteys Stakesiin sieltä löytyy apua varmasti sinulleja osoite on: http://www.stakes.fi/Etusivu.htm. Täältä löytyy varmasti sinulle ystävä hyvä apua. Tai jos ei heti muista osoitetta, voi mennä Google. fi:n ja laittaa hakusanaksi: "STAKES" silloin löytyy kyseinen osoite. TSEMPPIÄ SINULLE "Anneli123486"!!!


    • Spurgulähettiläs

      Mitäs muut ihmiset sanoisivat, jos työntekoa aina vain vaikeutettaisiin? Kohta ei ole enää varaa tehdä töitä kun kustannukset nousevat koko ajan.
      Sitäpaitsi kuka tuhoaisi kaikki rajamäen koskenkorvat jos meitä ei olisi? Jäisi moni viinatehtaan työläinen työttömäksi.

    • mies.vm49

      Kullä hintaa voi nostaa,, mutta ne ketkä juo,, ne ostaa kuitenkin olipa sit hinta mikä tahansa.Ei sillä kulutusta lopeteta, muu keino pittää olla. Muu perhe siitä kärsii joka tapauksessa

    • Mies pohjoisen

      Sais olla viinakaan halvempaa kun kaikkien muiden hinnat nousevat

    • kamikaze33

      koska kun juo kossua tulee torveiltua ja lähdettyä kapakkaan ja sitten hakkaa jonkun ja joutuu säilöön ja kun laskee paljonko maksoi juoda se halpa kossu sen hinnaksi tulee äkkiä jotain 800-1500 e.

    • Julle_

      Joutuuko sitä taas ensi talvena ostamaan Lasolia auton ikkunanpeua varten!

      Hitto taas uusi menoerä ensi vuodelle!

    • Majuri fin

      Taas lypsetään, köyhin kansan osa kärsii eniten, kun pullo on ostettava niin se ostetaan vaikka se maksaisi tuplaten, se on vain muusta poissa, jos haluatte päättäjät lapsen suusta viedä leivän niin tehkää tämä päätös.

    • että sillain

      niin teitä vituttas senki juåpåt :D

    • fdghfh

      Saisipahan nähdä juopot joskus useammin selvinäkin! ;)

      • Sammoo Mielt.

        KYLLÄ!!!!!


    • per litra

      kotipoltto ja salakuljetus vaan taas lisääntyy. turha meitä on yrittää holhota!!!!

    • ei eu maa

      kannattaa matkustaa kerran vuodessa tai parissa eu kuulumattomaan maahan.siltä matkalta voi tuoda tuliaisena halpaa viinaa esim. tax freestä vaihtolennon aikana. tarkista hinta non eu prise.toin itselle viimeksi wienistä tax freestä 15L väkeviä vaihtolennolla. omalla alkon kulutuksella tuo määrä kestää vuosia...

    • niin1

      on että tänä päivänä kossupullo pitäs maksaa ainakin 25e tai 30 olis sopiva hinta olut veroa laskea

    • käytän huumeita

      vain huumeita, koska ne ovat turvallisempia kuin viina. Viina on idioottien huume. Tappaa ja vaurioittaa elimistöä. Pelkkä liuotin kuten liimatkin.
      Huumeet ovat halvempiakin kun itse valmistaa.
      Kasvattaa hamppua siitä saa parista kasvista vuoden päihteet. Eikä tule krapulaa eikä masennusta tai riippuvuutta, eikä muitakaan viekkareita. Pysyy terveenä eikä elimistö mene pilalle.
      Alkoholi vanhentaa ja kuluttaa. Se on kova myrkky elimistölle.
      AQivan sama mitä se viina maksaa, en koske noin tylsään huumeeseen pitkällä tikullakaan.

    • hamppu päihteeksi

      Paljon terveellisempää kuin viina.

      alkoholi on liian kova huume. Se pitäisi laittaa kiellettyjen aineiden listalle, kuten päihdealan lääkärit sanovat. WEttä jos alkoholi keksittäisiin nyt niin se joutuisi välittömästi erittäin vaarallisten huumeiden listalle ja laittomaksi huumeeksi.

      Samalla he sanovat, että kannabis tullaan laillistamaan 10 vuoden siällä, koska se on niin mieto ja vähähaittainen päihde.
      Vähentää alkoholin kulutusta kaikissa maissa joissa se on sallittua.
      Näin valtio säästää terveysmenoissa.
      Katsokaa mallia Hollannista.

      • valitettavasti

        suomen selkärangattomat poliitikot eivät saa mitään järkevää aikaan kun edes mainitaan hamppu.

        korkeintaan huutavat kilpaa siitä kuka se eniten vastustaakaan "huumeita".eihän niistä edes kaikki ymmärrä sitä että viinakin on huume,se on vain laillinen huume.

        ehkä muun euroopan painostuksella kuten kävi myös viinan hinnan kohdalla,sitä olisi voitu laskea monen vuoden ajan hitaasti mutta se tehtiin vasta pakon edessä kerta rysäyksellä.


      • ..............................

        Hollannissa alkoholinkäyttö ei ole vähentynyt vaan trimbosin (Hollannin stakes) mukaan alkoholi on Hollannissa päihteistä ongelmallisin tällä hetkellä.

        Kannabis ei ole ratkaisu alkoholiongelmaan vaikka sen laillistamisella olisikin monta hyötyä. Alkoholiongelma on syy-seuraussuhteessa aikaisemmin kuin kannabis, asia on ennemminkin niin että huumeongelmaa voitaisiin ratkoa ratkaisemalla alkoholiongelmaa... :)

        Kaikki länsimaat painiskelevat alkoholiongelman kanssa. Se myrkky on vienyt maailmalta järjen,


    • suomalainen perusjuntti

      Voi jumalauta mitä touhua tää taas on. Siis jos viinaveroa nostetaan taas reilusti, niin miettikääpä miten siinä käy harmaalle taloudelle. Se lähtee nousuun kun jokainen joka haluaa tilipussiaan lihottaa, lähtee hakemaan virosta halpoja viinoja jostain kulmakujan jengeiltä ja myy niitä suomessa hyväuskoisille kansalaisille.
      No miten siinä sitten käy?
      No siinä käy sillä tavalla että, Se viina joka on ostettu kulmakunnan jengiltä virosta, onkin jotain vitun myrkkyviinaa ja taas lähtee henki tai näkö tai muuten vaan vammautuu jotenkin.

      No mitenkäs sitten kun ruvetaan tuomaan taas venäjältä pirtua. Se onkin kovin terveellistä ryypätä jotain Igoreiden myrkkyjä.
      Ja taas lähti henki tai näkö tai muuten vaan vammautuu.

      No sitten on vielä tämä suomalaisten kansanperinne, pontikan keitto. Itse kyllä kannatan sitä jos on ammattilaisen tekemää mutta, siinä käy sitten niin että kaikki asiasta tietämättömät ja kokemattomat rupee keitteleen pontikkaa ja myy huonosti tiputettua pontikkaa tuola kylillä ja taas lähti henki tai näkö tai muuten vaan vammautuu.

      Kysympähän tässä nyt sitten kaikilta kansalaisilta että kumpi tulee valtiolle (eli tosi asiassa kansalaisille) halvemmaksi, hoitaa muutama alkoholisoitunut juoppo halvan viinaveron takia raittiiksi, vai myrkkyviinojen juonnin takia henkensä menettäneiden juoppojen hautaus tai vammojen korjaus/hoito?

      Luulen että jälkimmäinen tulee kalliimmaksi kumminkin loppupelissä koska eihän juopoilla ole rahaa ja sossuhan ne lääkärilaskut maksaa kumminkin. Ei muutakun viinavero vielä alemmaksi.

      Eipä tässä sitten sen kummempia, ajattelin vaan ilmaista oman mielipiteeni.

      • Linnassa

        istuu 80% porukasta viinan takia. Ja kalliiksi tulee, mikä se vangin päivän hinta oli, ei siitä 100 eurolla selvitä.

        Tyypit pakkokatkolle siellä linnassa, jos ei avolla onnistu.


    • veroa lisää

      En ole penniäkään laittanut viinaan vuosikausiin. Työn puolesta saa vetää ihan tarpeekseen.

      • aapo..

        on vähentynyt! Ei taida suomen kansa sittenkään olla juoppoja. :)


    • Ei perkele sentään

      Alkoholiongelmista ei alkoholivero korvaa edes kolmannesta.

      Minä en ainoastaan hyväksy vaan VAADIN korotusta. Jokainen puolue jonka ehdokkaat eivät johdonmukaisesti kannata veron nostoa ovat automaattisesti menettäneet ääneni koska tukevat tätä "laillista ryöstämistä" ja yhteiskunnan rakenteiden ja varojen epäoikeudenmukaista jakautumista.

    • kananbis vapaaksi

      juon niin vähän että musta viini pitää saada maitokauppaan ja viina kanssa.

    • rääsy_

      Alkoholiverot Saksan tasolle

      Kankaapäässä vai oliko Kangasniemellä puistokemistit ottivat ja lähtivät,"Heikot sortuu elon tiellä"

      Ei enään veronkorotus auta vaikka nostaisivat kossupullon hinnan 100 euroon.Ongelmat vain pahenisi koska ihmiset kävisivät ostamassa alkoholin muista EU-maista esim Virosta.Kerralla sitten tuotaisiinkin "riittääpähän vähäksi aikaa" lasti,jota voisi olla vaikea pitää varastoituna vaan tulisi tunne"otanpahan vähän" kun tuolla komerossa sitä nyt on.Toinen ongelma muodostuu siitä että pimeä myynti kasvaisi huimasti,myös tavalliset kansalaiset lisätulon toivossa myisivät viinaa.Kolmanneksi kotipoltto varmaankin kasvaisi,niinhän Norjassa,missä on kait euroopan kallein alkoholi, on tiputettu aina omat viinakset.
      Joten ongelmat vaan Suomessa kasvaisivat ja verotulot vähenisivät...että silleen
      Suomalaiset tekivät itsensä naurunalaisiksi kun ensimmäisenä EU-puheenjohtajamaana olivat ajamassa alkoholin miniveronkorotusta,se esitys tyrmättiin EU:ssa lähes yksimielisesti.Kyseessä on kuitenkin kymmenet miljoonat työpaikat EU:n alueella.

      • rääsy_

        Onko suomen päättäjät tosiaankin niin tyhmiä että eivät ymmärrä tosiasioita?
        Veroa olisi pitänyt alentaa enemmän,toivottavasti EU vapauttaa myös alueellaan tapahtuvan nettimyynnin,mistä halvimmalla saa sieltä lasti kotiovelle ilman veroseuraamuksia.


    • ja viini kauppaan

      viini ruokakauppaan

      • herbalistic

        Laitetaan junttijuoppokansa maksamaan itse kustannukset, joita syntyy alkoholin aiheuttamista haitoista. Alkoholi on hyödyllinen aine vain desinfiointiin. Kannabiksen voisi sen sijaan laillistaa, hyödyt ovat huomattavasti suuremmat kuin haitat.


      • Sinappia sioille
        herbalistic kirjoitti:

        Laitetaan junttijuoppokansa maksamaan itse kustannukset, joita syntyy alkoholin aiheuttamista haitoista. Alkoholi on hyödyllinen aine vain desinfiointiin. Kannabiksen voisi sen sijaan laillistaa, hyödyt ovat huomattavasti suuremmat kuin haitat.

        Alkoholisti kärsii viinan ylihinnasta. Jää vähemmän rahaa ruokaan. Alkoholisti on monesti melko varaton ja yleensä siinä menee niin, että varat - alkoholi = ruokarahat ja perheen rahat.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2331
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      911
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe