Vauvan äänekäs uni

Apila81

Muutaman viikon ikäinen vauvelimme on alkanut unissaan röhisemään, ähkimään ja vinkumaan todella usein...välillä tuntuu, että pinniksessä olisi vähintään apinalauma:)

Nukkuessaan touhuaa muutenkin ja yöt ovat levottomia. Vieressä en voi pitää, kun potkiskelee niin kovin. Mistäköhän tällainen uni voi johtua...päivisinkin on väsynyt ja uninen, ihankuin ei yöllä saisi kunnon unia. Onko viisaampia?

11

9342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa

      että olisi ilmavaivoja!? ainakin niin oli meillä..nyt en halua pelotella,mutta tutuni vauva äänteli unissaan,ja lääkäri sanoi ettei saisi pitää mitään ääntä nukkuessaan.testitulokset sitten näyttivät että kyseisellä vauvalla oli aivan liian korkea verensokeri..kannattaa soittaa neuvolaan..nyt en tietenkään väitä että näi non teilä,kerron vaan mitä meidän tutulle kävi!
      kaikkea hyvää teille!

      • sama tapaus

        meidän naapurin siskolle kävi noi..vei lapsensa lääkäriin kun huolestutti "uni-äänet",ja heillä todettiin tuo korkea verensokeri..olisikohan sama tapaus?!


      • ------
        sama tapaus kirjoitti:

        meidän naapurin siskolle kävi noi..vei lapsensa lääkäriin kun huolestutti "uni-äänet",ja heillä todettiin tuo korkea verensokeri..olisikohan sama tapaus?!

        nämä asuvat espoossa..ja kyseinen lapsi on 6kk vanha poika..


      • varmaan
        ------ kirjoitti:

        nämä asuvat espoossa..ja kyseinen lapsi on 6kk vanha poika..

        sama tapaus taitaapi olla!


    • Äiti määkin

      Älä nyt säikähdä, että olisi jotain vialla. Minullakin on pieni röhisijä kotona, yöllä vieressä röhisee oikea villisika. ;) Lastenlääkäri sanoi, että voin hankkia korvatulpat... Eli ei todellakaan vauvan tarvitse ääneti nukkua!

      • Apila81

        tuota verensokerijuttua...no, huomenna menen neuvolaan, niin kyselen sieltä vielä. Ja kun tuota meuhkaamista on vain nukkuessa eikä valveilla ollessa, niin olen ajatellut sen liittyvän jotenkin unen vaiheisiin, ns. kevyempään uneen. Nytkin tyttö on päikkäreillä, ja peitto on pois potkittu ja mieletön ähinä päällä. Kaipa se kohta heräilee...


      • sammakkoprinsessa06
        Apila81 kirjoitti:

        tuota verensokerijuttua...no, huomenna menen neuvolaan, niin kyselen sieltä vielä. Ja kun tuota meuhkaamista on vain nukkuessa eikä valveilla ollessa, niin olen ajatellut sen liittyvän jotenkin unen vaiheisiin, ns. kevyempään uneen. Nytkin tyttö on päikkäreillä, ja peitto on pois potkittu ja mieletön ähinä päällä. Kaipa se kohta heräilee...

        joo, meidän vauva pitää kanssa välillä kauheeta meteliä nukkuessaan. On alusta asti pitänyt
        (nyt 2kk) eikä oo edes tullu mieleen huolestua. Tuo verensokeri läppä kuulosti aika mielenkiintoselta teorialta, vai on oikein lääkäri sanonu, että vauvojen pitäisi olla nukkuessaan ihan hiljaa. Jep jep.


      • minä sitä
        sammakkoprinsessa06 kirjoitti:

        joo, meidän vauva pitää kanssa välillä kauheeta meteliä nukkuessaan. On alusta asti pitänyt
        (nyt 2kk) eikä oo edes tullu mieleen huolestua. Tuo verensokeri läppä kuulosti aika mielenkiintoselta teorialta, vai on oikein lääkäri sanonu, että vauvojen pitäisi olla nukkuessaan ihan hiljaa. Jep jep.

        päästä keksiny!!!!
        näin sano lääkäri,enkä minä siitä mitään vitsiä väännä!!!
        kyllä minunkin mielestäni kaikki vauvat pitävät jonkin näköstä ääntä unissaan,mutta kyseinen lääkäri sanoi ettei niin kuulu tehdä!
        anteeks vaan ku kerroin!!


      • sammakkoprinsessa06
        minä sitä kirjoitti:

        päästä keksiny!!!!
        näin sano lääkäri,enkä minä siitä mitään vitsiä väännä!!!
        kyllä minunkin mielestäni kaikki vauvat pitävät jonkin näköstä ääntä unissaan,mutta kyseinen lääkäri sanoi ettei niin kuulu tehdä!
        anteeks vaan ku kerroin!!

        kuulostaa omituiselta väitteeltä. Ehkä tuttusi on vain käsittänyt väärin. turhaan tuohdut.


      • tuommoista
        sammakkoprinsessa06 kirjoitti:

        kuulostaa omituiselta väitteeltä. Ehkä tuttusi on vain käsittänyt väärin. turhaan tuohdut.

        voi väärin käsittää?!
        kyllähän se kuulostaa epätavalliselta.mutta näin oli niillä..en nyt rupea puolustelemaan sanojani,kun en mitään väärää olekaansanonut!! mutta lääkäri nimenomaan sanoi ettei tuommoista ääntä saisa unen aikaan pitää..tämä vauva niinkuin ähki unissaan..


    • normaalilta

      mutta tosiaan kannattaa kysyä neuvolassa,jotta saisit mielenrauhaa=)
      meilläkin on tota rimpuilua unissaan ja poika on nt 7kk.joskus pääsee pieru ja heti helpottaa=)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe