Heips,
pojalleni laitetaan jonkilainen seurantalaite 24 tunniksi. en löytänyt täältä aiheeseen liittyviä juttuja. eli mitä tällä tarkkailulla etsitään ja miten kaikki tapahtuu? poika saa olla kuulemma kotona tuon seurannan ajan. poika on nyt 18 v. enempää ei mulle kertoillu asiasta. en uskalla udella kun tuntui poikakin olevan aika rauhaton uutisen kuultuaan, ja itse olen sellainen että tartutan hermostuneisuuden ja stressin muihinkin...
seurantalaite
6
2575
Vastaukset
- holter?
Siis sydämen ekg-seurantalaite 24-tunnin holter?
Tai verenpaineen pitkäaikainen mittauslaite?
Holterista löydät varmasti tietoa hausta näiltä sivustoilta.
Se on ihan helppo toimenpide. Laite teipataan kiinni vuorokaudeksi ja sen kanssa eletään ihan normaalisti (ei suihkuun). Kirjataan ylös poikkeavia tuntemuksia, jotka lääkäri sitten tsekkaa sydämen käyrän kanssa.
Tutkimus selvittää mm. rytmihäiriöitä aika hyvin, jos niitä sattuu tulemaan ko. aikana. - -Hipsu-
No kyseessä lienee Holter-tutkimus. Tässä kone rekisteröi sykettä 24 tuntia jonka jälkeen se palautetaan "purettavaksi" sairaalaan. Rekisteröinti ajetaan koneelle joka sitten analysoi sen ja etsii jotain poikkeavaa, siis vaikkapa rytmihäiriöitä. Se on siis tavallaan normaali sydänfilmi mutta pitemmältä ajalta. Tehdään yleensä silloin jos epäillään vaikkapa jotain sydänvikaa. Tosin rytmihäiriöitä esiintyy myös täysin terveilläkin.
Jos se on holter, eli joka rekisteröi sydämen toimintaa, niin se on ihan mutkaton juttu. Eli sen laittaminen ei todellakaan esim. satu mintenkään ja sen kanssa voi olla ihan normisti. Silloin kun itselläni oli seurantalaite, lähdin oikein kunnon lenkillekin tarkoituksella, että lääkäri saa "materiaalia" myös liikunnan aikana. Kuten joku jo mainitsikin, suihkuun sen kanssa ei voi mennä.
- huolestunut äippä
mä jo kerkesin kaikki mahdolliset kauhujutut miettiä, mutta eipä se sitten olekkaan kivuliasta tai muuta pelottavaa. poika tosiaan on menettänyt tajuntansa pari kertaa ja niin totaalisesti että kasvoihinkin on jäänyt pahat jäljet. pää on magneettikuvattu ja tutkittu kaikenlaista, nyt siis tämä seurantalaite. kiitos kaikille vastanneille, nyt pystyn nukkumaan hermoilematta :)
- katsuuu
huolestunut äippä kirjoitti:
mä jo kerkesin kaikki mahdolliset kauhujutut miettiä, mutta eipä se sitten olekkaan kivuliasta tai muuta pelottavaa. poika tosiaan on menettänyt tajuntansa pari kertaa ja niin totaalisesti että kasvoihinkin on jäänyt pahat jäljet. pää on magneettikuvattu ja tutkittu kaikenlaista, nyt siis tämä seurantalaite. kiitos kaikille vastanneille, nyt pystyn nukkumaan hermoilematta :)
Mullekkin pitää laittaa nyt sellanen... Eli se on ihan teipillä vaan kiinni? kuinka iso se laite on?
- Minäpä
Seurantalaite on Holter (24h ekg) nimeltään. Joten googleta Holter ja löydät siitä paljon tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214