Astmaatikon loma.

Nuhanenä.

Olen kuullut että Astman oireet helpottavat aurinkorannalla. Myös kotiin palattua olo on helpompaa. Onko näin kertokaa kokemuksia.

13

1924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko......

      kyllä, olet varmaankin allerginen heinille, pujolle koivulle ym....

      Suomessa nuo kukkivat juuri keväällä ja yleensä alku kesästä. Jotkut pahasti allergiset ihmiset elävät koko kevään muualla kuin suomessa ja välttyvät näin siitepölyista sekä astmaattisista ja allergisista oireista !

      Olen kokeillut ja kyllä se helpottaa....

      • LPolku

        ...ilmankosteus vaikuttaa, ainakin itse voin tosi hyvin Välimeren rannoilla missä ilma on paljon kostempaa kuin meillä Suomessa. Vuodenajasta riippumatta.


    • 2-3

      kuukautta vuodessa. Olo alkaa korjaatua noin viikon oleskelun jälkeen ja aina vaan paremmin pystyy rasittamaan itseään. Kävelylenkit pitenevät huomattavasti jo ensimmäisen kuukauden aikana.
      Suomeen tulon jälkeen alkaa taas alamäki varsinkin kun pakkaset tulevat.
      Suosittelen Espanjaa kaikille astmaatikoille.

    • noin...

      Kyllä vaan se noin on. Kuumaa ja kosteaa kun on, niin ei astma paljoa vaivaa. Esim. Goalla Intiassa on todella paljon helpompi hengittää kuin Suomessa.

      • ei koskaan enään!

        Tulimme juuri Goa:alta ja en voi sanoa muuta kuin maa on kertakaikkiaan retuperällä. Kahden viikon aikana tulin huonommaksi kuin miytä olin lähtiessäni suomesta 3.2:tta.
        Polttivat siellä päivittäin roskakasoja, joissa oli esim. muovipulloja ja erilaista muuta muovitavaraa. Haju tuli joskus jopa huoneistoon sisäänkin.
        Galaguten katuja astellessa, pöly nousi maasta ja autojen pakokaasut täyttivät ilman. En ole koskaan tarvinnut niin paljon avaavaa lääkettä kuin siellä. Tietysti jos istuu päivät pitkät rannalla ja paahtaa itseään, niin silloin välttyy ehkä myös savuilta, mutta ei aina.


      • muutakin
        ei koskaan enään! kirjoitti:

        Tulimme juuri Goa:alta ja en voi sanoa muuta kuin maa on kertakaikkiaan retuperällä. Kahden viikon aikana tulin huonommaksi kuin miytä olin lähtiessäni suomesta 3.2:tta.
        Polttivat siellä päivittäin roskakasoja, joissa oli esim. muovipulloja ja erilaista muuta muovitavaraa. Haju tuli joskus jopa huoneistoon sisäänkin.
        Galaguten katuja astellessa, pöly nousi maasta ja autojen pakokaasut täyttivät ilman. En ole koskaan tarvinnut niin paljon avaavaa lääkettä kuin siellä. Tietysti jos istuu päivät pitkät rannalla ja paahtaa itseään, niin silloin välttyy ehkä myös savuilta, mutta ei aina.

        Jaa... no jos päivät viettää Calanguten keskustassa autojen seassa, niin ei tietenkään huonosta olostaan voi syyttää kuin itseään. Minä sen sijaan kiertelin pitkin ja poikin Goaa, välillä viidakossa, välillä joilla, välillä rannoilla ja merellä ja olo oli koko ajan mitä parhain, vaikka astma onkin.

        Taitaa se olla tuon astmankin kanssa olla niin, että sitä saa, mitä pyytää.


      • ei koskaan enään!
        muutakin kirjoitti:

        Jaa... no jos päivät viettää Calanguten keskustassa autojen seassa, niin ei tietenkään huonosta olostaan voi syyttää kuin itseään. Minä sen sijaan kiertelin pitkin ja poikin Goaa, välillä viidakossa, välillä joilla, välillä rannoilla ja merellä ja olo oli koko ajan mitä parhain, vaikka astma onkin.

        Taitaa se olla tuon astmankin kanssa olla niin, että sitä saa, mitä pyytää.

        Haluan tarkentaa edellistä kirjoitustani: Minulla on keskivakava astma sekä keuhko ahtautuma. (keuhkoista n. 40% vioittunut) Uskon vilpittömästi, että Intian (Goan) ilmasto on terveellistä astmaatikoille, mutta ei aina sielläkään ole savutonta ilmaa. (Calaguten rannalla polttivat sekaroskia, joka saaavutti myös rantakaistaleen)
        Kuitenkaan en halua viettää koko kaksiviikkoista pelkästään rannalla löhöilyyn. Olimme Ns. norsuleirillä ja myös siellä "lehmisavut" leijuivat koko leirialuuen täyttäen. Ilmeistä on, että helmikuussa poltetaan kesän jätteet.
        Ainoa savuton ja hajuton sekä pölytön päivä oli, kun kävimme katsastamassa krokodiilit, jokea seilaten.
        Intiahan on hyvin roskainen maa, siellä hienojen yksityishuviloiden ympäristökin vaikutti kaatopaikalta.
        tämä kirjoitukseni loukkaa ehkä Intian ystäviä, mutta totuuttahan ei voi kiertää, eikö niin?


      • homehotelli
        ei koskaan enään! kirjoitti:

        Haluan tarkentaa edellistä kirjoitustani: Minulla on keskivakava astma sekä keuhko ahtautuma. (keuhkoista n. 40% vioittunut) Uskon vilpittömästi, että Intian (Goan) ilmasto on terveellistä astmaatikoille, mutta ei aina sielläkään ole savutonta ilmaa. (Calaguten rannalla polttivat sekaroskia, joka saaavutti myös rantakaistaleen)
        Kuitenkaan en halua viettää koko kaksiviikkoista pelkästään rannalla löhöilyyn. Olimme Ns. norsuleirillä ja myös siellä "lehmisavut" leijuivat koko leirialuuen täyttäen. Ilmeistä on, että helmikuussa poltetaan kesän jätteet.
        Ainoa savuton ja hajuton sekä pölytön päivä oli, kun kävimme katsastamassa krokodiilit, jokea seilaten.
        Intiahan on hyvin roskainen maa, siellä hienojen yksityishuviloiden ympäristökin vaikutti kaatopaikalta.
        tämä kirjoitukseni loukkaa ehkä Intian ystäviä, mutta totuuttahan ei voi kiertää, eikö niin?

        Mulla on ollut ongelmia löytää kunnollinen hotelli. Useissa on ollut homevaurioita. MM. kylpyhuoneissa laattojen saumat homeessa, jääkaappivuoto kaapistoon,-homeessa.

        Kattovuotoja

        Näitä oli kanarialla, vaihdettiin huoneesta toiseen, ennenkuin löytyi hyvä.. (4 kertaa!)

        Mutta ilmasto on ihana! Kun vaan ois hyvät hotellit.

        Sama touhu espanjan aurinkorannalla, Torremolinoksessa. Rannan hotelleissa kosteusvaurioita.


      • ei koskaan enään!
        homehotelli kirjoitti:

        Mulla on ollut ongelmia löytää kunnollinen hotelli. Useissa on ollut homevaurioita. MM. kylpyhuoneissa laattojen saumat homeessa, jääkaappivuoto kaapistoon,-homeessa.

        Kattovuotoja

        Näitä oli kanarialla, vaihdettiin huoneesta toiseen, ennenkuin löytyi hyvä.. (4 kertaa!)

        Mutta ilmasto on ihana! Kun vaan ois hyvät hotellit.

        Sama touhu espanjan aurinkorannalla, Torremolinoksessa. Rannan hotelleissa kosteusvaurioita.

        Otimme Calangutesta Neelams the Gran hotellista 3 tähden huoneen. Huoneen ovi oli suljettava ns. "munalukolla" eli riippulukolla. Jääkaappi parvekkeella, suihkuna käsisuihku, josta vesi tuli "liruna" eli vaikea pestä itsensä. Hyvin likainen koko se G -siipi, johon majoituimme. Parvekkeen verho paksussa homeessa.
        Vaatimuksestamme saimme aivan kunnollisen kaksion lisähintaa kertyi n. 250€.
        Olin yhteydessä kuluttajaneuvojaan joka sanoi, että meillä on mahdollisuus saada tuo maksamamme lisämaksu takaisin ja jos ei niin tapahdu, sitten yhteys kuluttaja virastoon, joka valvoo näitä matkayhtiöitä.


    • tulin

      Ainakin mulla etelä voittaa aina kotiolot. Mutten ole sairas Suomessakaan kesällä. Kylmä se ahdistaa, monin tavoin.

      Mene toki. Ota lääkkeet mukaan.

    • matkustus loppui

      Minulla on myös astma ja ennen olin paljon juuri talvella ja siitepölyaikaan matkoilla.

      Sitten sairastuin homeesta ja nyt on tullut tenkkapoo: Hotellit etelässä ovat aina homeessa esm. Espanjassa!

      Onko kellään tiedossa edes yhtä puhdasta hotellia, ihan missä tahansa lämpimässä paikassa, joka ei olisi homeessa ja jossa ei olis ulkona savuja tai paljon liikennettä ym.?

      • vaihtoehto

        Siisti, puhdas ja tyylikäs hotelli Noelia Playa Teneriffan Puerto de la Cruzissa. Ei kokolattia-mattoja, meri lähellä, puhdas ilma. Hotelli on remontoitu reilu vuosi sitten ja huoneet ovat oikein hyvät. Yleisissä tiloissa mm. hisseille mentäessä pientä kuluneisuutta, mutta nehän nyt ovatkin kovimmalla koetuksella. Jos sinne menet, pyydä huone toivomuksella "ei urheiluhallin puolelta".

        Puertossa on toki liikennettä, onhan se iso kaupunki, mutta ne pahimmat liikennevirrat pystyy kyllä kiertämään.
        Toinen hyvä hotelli samassa paikassa on Tenerife Playa, joka on rantakadun varressa. Siinä ei ole liikennettä lainkaan paitsi läheisillä sivukaduilla. Itselläni myös sukurasitteena pientä taipumusta astmaan, ei vielä lääkitystä, mutta Puertossa on erinomaisen hyvä hengittää.

        Itse olen lukuisilla etelän matkoillani törmännyt homeeseen yhden ainoan kerran..


    • todellakaan

      jo lentokoneen kuiva ilma saa oireet pintaan
      ja riiippu paikasta mihin meet esim. thaimaassa seuraava kohtaus on jo taksissa kentältä ,ilmastoinnit pitää puhaltaa ihan täysillä joka paikassa,siinä sairastuu ihan terveetkin..
      ja saasteet on sitten toinen juttu ,bangkokissa ollessasi on sama kun polttaisit 20 röökii päivässä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe